Ervaringen/aanraders op Lombok

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
103 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Debbie Spelt
Gebruiker
spacer line

Wij gaan 2 december naar Bali, maar na 10 dagen plakken we er nog een weekje Lombok aan vast.

We verblijven daar in Kuta.

Wie heeft tips, ervaringen, aanraders, afraders?

We reizen met ons dochtertje van 3,5 jaar...

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Verblijven in Kuta :Lombok? Ik wil je niet ontmoedigen, maar daar is eigenlijk niets, geen gezelligheid, geen goed strand, geen mensen, geen... niets eigenlijk....

Maar je kan een motor huren, in een paar uur ben je het eiland rond zo'n beetje.

Pas wel op, als het donker wordt kom je soms een wegblokkade tegen in het zuiden. Je bent dan je geld en je motor kwijt. Verkopers kunnen soms agressief zijn.

Dit zijn mijn bevindingen terwijl er een echte Lombokse bij me was. Emoticon:

Yerun

GJ-LA
Gebruiker
spacer line

Ik vind Kuta wel mooi en de novotel hotel ook mooi maar ik vind in senggigi beach mooier, blijven jullie in Sheraton hotel, het echt mooi hotel met mooi zwembad en een paar meter vanaf het strand en ook dicter bij stad van ampenan of Mataram.

als jullie willen lekker eten, kunnen jullie bij 369 restaurant in ampenan, or MIE MANALAGI, ook AYAM GORENG TALIWANG
dit is echt lekker eten en bekend ook
het is ook zwembad in SURANADI, maar dit zwembad echt koud water direct van de berg RINJANI

onder tussen mij moeder in Lombok geboren dus ik ken ook een beetje van LOMBOK en ik ga volgen jaar naar lombok voor vakantie

Sucess.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Beste accommodatie is The Oberoi op Lombok, vrij indrukwekken en haalde het nieuws geregeld. Ga daar eens lekker uit eten... Loop gewoon binnen...

Verder is er niet veel te beleven, maar dat kan ook leuk zijn.. vooral als je met man en kind daar bent, lekker rustig dus...

Maar vooralsnog, als ik bij Lombok en een week denk, dan is het antwoord toch, iets te lang!

Desalniettemin, zullen jullie het geweldig gaan hebben

Dus veel plezier

Maurits

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Amadeus
Gebruiker
spacer line

Wij zijn een keer op Lombok geweest. Na 4 paar dagen op de gili eilanden, zijn wij verder gegaan naar een klein dorpje in het midden van Lombok, Lendang nangka. Een heel goede tijd hebben we daar gehad. De homestay is wat basic maar schoon, en een goed bed. De eigenaar praat goed engels verteld graag en veel, en biedt vele mooie excursies aan o.a. traditionele stokgevechten (niet erg geweldadig) en traditionele vliegerwedstrijd. Het verbaasde ons dat er in dit kleine dorpje nog zoveel toeristen op afkomen. De naam van de home stay ben ik vergeten, maar staat wel in de lonely planet.

Dus als jullie genoeg hebben van het strand, en het niet erg vinden in wat minder comfort, kun je hier een paar mooie dagen hebben.

groeten Amadeus

GJ-LA
Gebruiker
spacer line

hallo,

weet iemand een informatie over injection als gaat naar indonesia voor vakantie? welke injection moet ik nemen voor mijn vriend?

bedankt Emoticon: Smile

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Je kan het beste met je vriend een afspraak maken bij de GGD. Daar hebben ze een reizigersspreekuur. Je kan daar op een landkaart aanwijzen waar je in Indonesia precies naar toe gaat en dan hoor je welke malariatabletten daarvoor hodig hebt. Ook heb je een paar injecties nodig, de arts weet wel welke (tegen diphteria, tetanus, polio en hepatitis A)

Debbie Spelt
Gebruiker
spacer line

Voor onze reis Bali & Lombok moesten we hebben:

DTP
Buiktyfus (alleen bij verblijf langer dan 2 weken)
Hepetitus A

Ook nog malariatabletten voor Lombok, niet voor Bali

Debbie Spelt
Gebruiker
spacer line

Wij verblijven trouwens in het Coralia hotel in Kuta, volgens mij is dat Novotel?

Zo te zien aan jullie reacties is Bali een leukere stek, maar daar gaan we ook EN langer naar toe. Het leek ons gewoon leuk om nog wat meer in de omgeving te zien in 3,5 week

Ik zal de tips wat betreft restaurants en spots te harte nemen, maar als er nog iemand een geniale tip heeft...we vertrekken donderdag, dus hoor ik het graag!

robbert
Gebruiker
spacer line

Hi Debbie,
Ik was ca. 10-jaar geleden voor het eerst op Lombok en ben in Febr. jl. opnieuw geweest. Zat de kust vroeger vol met toeristen nu is het schreeuwend stil ! In grote lijnen klopt de observatie van Jeroen dus aardig. Toch denk ik dat je aardig wat dagen vol kan krijgen, wat zeker absoluut noodzakelijk is, is een auto te huren want anders kom je nergens en spreek je de taal niet ook een goede gids ! Bezienswaardig : de apen langs de bergwegen (vriendelijk !) - de tempel van Lingsar - de markt van Sweta (veel kraampjes met kruiden, maar ook met onderdelen voor hun dogcars) - parelmoer inleggen in Mataram - Sasakdorp bekijken (veel sterkte gewenst !) - Naar Waterval wandelen in N-Lombok - korte wandeling Rinjani - gewoon over de smalle weggetjes rijden en de kampongs binnenlopen - de jungle inlopen.
Het meeste is ook goed te doen met een klein kind.
Veel plezier - Rob

GJ-LA
Gebruiker
spacer line

Hoi Debbie,

Ik ben nog nooit naar Kuta in Lombok geweest maar het is een beetje ver vanaf de stad Mataram.
Als jullie in Sengigi gaat logeren dan kunnen jullie veel dingen doen bijvoorbeeld naar Narmada, Suranadi voor koude zwembad, naar gili terawangan (het is klein eiland met heel moi witte sand), kunnen jullie met de boot naar Gili terawangan maar pas op soms is de zee heel ruig (golven) dat moeten jullie eerst vragen in Lombok, in Mataram kunnen jullie ook naar MAYURA het is ook mooi plek om te relax dus ik ben zeker nog veel dingen kunnen jullie doen en genieten Emoticon: Smile
o,ja in Senggigi beach het is ook en plats BATU BOLONG ook een beetje touristic plast van HiNDU's cultuur

Groetjes

Koensk
Gebruiker
spacer line

Hoi Debbie,

We zijn net terug van 2 weken bali + 1 week lombok.
Op lombok verbleven in Sengigi Intan Village. Wel een goed hotel met vooral een erg groot zwembad. Sengigi is gezelig maar in het regenseizoen (dus ook in december) heb je vooral daar veel kans op regen. Wij zijn zelf de laatse 2 dagen naar Kuta gevlucht om toch nog wat zon te hebben (met suc6 overigens Emoticon: Puh! ) Coralia is inderdaad een produkt van Accor (novotel mercure sofitel) en wij hebben erg genoten van de laatste dagen in dit super hotel. Er wordt door het hotel van alles georganiseerd dus je hoeft je niet te vervelen.
De prijzen zijn alleen wel ietsje hoger dan elders op Lombok.

Groetjes
Koen

idbrj
Gebruiker
spacer line

Debbie,

Lombok is de moeite waard. Rustiger dan Bali. Wij zijn ook in Kuta geweest. Als je van rust houd kom je daar aan je trekken. De stranden zijn mooier als op Bali.
Wel raad ik je aan van tevoren overleg te plegen met je huisarts. Dit in verband met de kleine van 3 1/2.
De laatste keer dat we op Bali waren hadden we onze kinderen en kleinzoon mee. Ook wij wilden Lombok even meepikken, maar dit werd afgeraden met een kleinzoon van 2 1/2. Zij worden kennelijk nog niet goed beschermd tegen diverse ziekten.
Voor Bali heb je geen medicatie nodig. Voor Lombok moet je je beschermen tegen malaria (paludrine en nivaquine), dtp en hepatytis A.

Een fijne vakantie gewenst.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Nog even ter info... er is in IndonesiŽ gťťn sprake van verplichtingen t.o.v. inentingen en/of medicinale bescherming. Het word wel aangeraden je DTP te halen, en bescherming tegen malaria kan soms handig zijn. Adviezen van de GG&GD zullen vaak aan de zware kant zijn, daar zij ook commerciŽel werken.

Ik heb 2.5 jaar geleden een volledige update aan DTP en hepatitis gehaald, dat was mijn laatste keer tot op heden. Ik voel geen drang om acuut iedere keer een nieuwe spuit te halen.

Voor kleine ongelukjes heb ik in ieder geval ontsmettingsmiddel bij me, voor de zekerheid kan ik altijd nog een shot halen in een ziekenhuis als ik dat wens.

De middelen tegen malaria zijn vaak erger dan de kwaal. Tot op heden heb ik er nog geen gebruik van gemaakt. ik ben 10 dagen op Sulawesi geweest en 5 dagen op Lombok. In December ga ik naar Nusa Tenggara toe.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik altijd gezond ben, mijn weerstand is dus goed tot zeer goed, dat is wel degelijk van belang natuurlijk.

Yerun

hex00000
Gebruiker
spacer line

Ik ga ieder jaar naar Lombok; naar vrienden aldaar.
Om te beginnen: inentingen en/of malariatabletten zijn niet verplicht.
Het is 6 jaar geleden dat ik voor de laatste keer een inenting heb gehad. Malariatabletten gebruik ik ook niet. De meeste zijn nauwelijks nog effectief. En sommige hebben akelige bijwerkingen.
Wat Kuta betreft: het is daar inderdaad een saaie en akelig stille bedoening. Ik houd van rust. Maar zelfs Kuta is te rustig voor mij.
Je hebt er wel heel mooie stranden; waar je nauwelijks iemand tegen komt.
Wat betreft het eiland zelf. Ik ontdek nog steeds nieuwe leuke plekjes. Om te stellen dat je het eiland in een paar uur hebt gezien, is wat al te kort door de bocht. Ware het alleen maar omdat het verkeer niet opschiet, of dat de wegen verrekte slecht zijn.
Alles bij elkaar vind ik het een prachtig lieftallig eilandje. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.
Een (redelijk) goed hotel, en een paar dagen er op uit trekken; je zal zien dat een week toch vlug om is.
En... mocht het je onverhoopt niet bevallen. Voor 20 euro ben je met het vliegtuig weer in Denpasar; met de boot naar Bali kost slechts 7 euro.
Laat je echter niet ontmoedigen: er zijn echt genoeg leuke dingen te zien

Etienne Hex

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,139 pageviews Een website van indahnesia.com