nieuwe motor kopen, is dat verstandig?

Subforum Bali, het godeneiland 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
anna25
Gebruiker
spacer line

Beste Bali kenners,

Mijn vriend Jan en ik zijn nu een kleine twee maanden op Bali met de bedoeling om hier lang(er) te blijven. Het huis is gehuurd, we mogen van de immigrasi iig nog een maandje langer blijven en nu willen we graag een motor kopen. Aan jullie gevorderde-Bali-bewoners twee vragen.
Is het verstandig om een nieuwe motor te kopen of juist een tweedehands? En daarnaast; waar kunnen we de motor het beste verzekeren? Omdat we geen kitas hebben mogen we de motor niet op onze eigen naam zetten. Iemand die we al jaren kennen wil dat op zich nemen. Of kunnen we maar het best blijven huren, ookal is dat op lange termijn een stuk duurder?
Wat raden jullie ons aan, we komen er zelf niet uit.

Alvast bedankt

vriendelijke groet,

Anna

Jan Trodelman
Gebruiker
spacer line

Gewoon huren voor 25.000 p/d = 1.800.000 voor 3 maanden, daarna ben je het waarschijnlijk al zat.

jessie
Gebruiker
spacer line

beste anna je kan rustig 1 nieuwe aan schraven dat is geen probleem
je krijgt er 2 papieren bij 1 stnk. die moet je altijdt bij je houden als je de weg op gaat en nr 2 is.B.P.K.P dat is een blauw boekje, die moet je thuis laten die is belangrijk als je hem
wild verkopen.je kan hem rustig op iemand anderse naam zetten, dat is geen probleem,
tevens als je nieuwe koopt krijg je ook de service beurte gratis.voor 5 keer.geef nooit dat
blauwe boekje uit handen.want dan zie je hem nooit meer terug,1 keer per jaar moet de stnk verlengt worden, perpanjang dus,er zijn zat mensen die het voor jullie doen of je moet zelf even naar Renon rijden, dat schril je meschien 100 ribu, maar laat je het door iemand doen, reken maar op 350 .000. maar dan ben je wel van al dat gezeik af, 1 tweede hands moter aanschraven , is best duur . ik denk niet dat jullie zo maar even naar de moter markt gaan om er een te kopen,als bule en toerist ben je het dubble
kwijt en een tussen persoon om dat te regelen die is ook niet tevertrouwen.dus het is beter om 1 nieuwe aan te schraven ,neem 1 suzikie show cun rr 135 cc een klassen moter. omgerekend in euros 1250. zelf rij ik all jaren op 1 suzukie ik heb er 3 staan.
koop hem wel bij 1 offiecele daeler,als je wild kopen. veel succes bij het vinden
van de juiste op lossing!!! Emoticon: Confused

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Nooit een 2e hands motorfiets kopen, zijn vaak overprijsd t.o.v. splinternieuwe modellen.

Als je niet weet hoe lang je op Bali blijft, huur dan lekker een m-fiets en spreek met de verhuurder een maandprijs af en verleng die huur steeds - of niet -.

In jullie geval - zonder KITAS - heb je toch iets van een probleem dat je een motorfiets niet op je naam kunt zetten en daarom ook bij de (betere) verzekeraars geweigerd wordt voor een WA / All-Risk verzekering.

If you have nothing to loose, you can risk everything

cabrio
Gebruiker
spacer line

Ik dacht zelf ook er eentje te kopen, maar ik huur momenteel nog telkens ik er ben.
Wat betreft verzekering hoor ik dat dit behoorlijk wat zou kosten en dat er vaak niet uitbetaald wordt als bule zijnde, heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar is wat ik van vrienden hoor.
Reken dat je een manuele (relatief nieuwe) kunt huren voor 450-550k per maand en een automatic iets duurder tenzij je goed kunt onderhandelen. ;-)
Laat ons wete wat je uiteindelijk deed hť?

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

wie kent de nieuwprijs van de honda Revo 125

volgens mijn info vanaf 13 jutah....

klopt dit......???

en hoeveel kost een wa en/of een all-risk verzekering.....?

met vr. groet......

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right!

en hoe zit het met het diefstalrisico in Medan???
Emoticon: Red face

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Honda Revo vanaf Rp. 12 Juta tot 15,8 Juta voor de Revo Techno. Let op : Prijzen verschillen per eiland / locatie i.v.m. distributiekosten en provinciale belastingen.

All-risk verzekerings premie kost ca 2,5% van de nieuwwaarde. Premie kan i.v.m. hoger / lager risico iets anders zijn per locatie.

Maatschappijen betalen gewoon de verzekerde schades uit, MITS men de claim op de juiste manier indient (met een claim formulier, politie rapport / proces verbaal, kostenraming erkende dealer, etc.). De meeste bule kunnen / willen dat niet hetzij door tijdgebrek / geen kennis van de taal, etc., etc.

If you have nothing to loose, you can risk everything

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

On 28-08-2010 01:05 Amed East Bali wrote:
Honda Revo vanaf Rp. 12 Juta tot 15,8 Juta voor de Revo Techno. Let op : Prijzen verschillen per eiland / locatie i.v.m. distributiekosten en provinciale belastingen.

All-risk verzekerings premie kost ca 2,5% van de nieuwwaarde. Premie kan i.v.m. hoger / lager risico iets anders zijn per locatie.

Maatschappijen betalen gewoon de verzekerde schades uit, MITS men de claim op de juiste manier indient (met een claim formulier, politie rapport / proces verbaal, kostenraming erkende dealer, etc.). De meeste bule kunnen / willen dat niet hetzij door tijdgebrek / geen kennis van de taal, etc., etc.

is dat 2,5 % per maand of per jaar?

lijkt me erg goedkoop als het per jaar is , en erg duur als het per maand is.....

en is er nog op de adviesprijzen af te dingen?
Emoticon: Confused

simpati
Gebruiker
spacer line

Zal niet veel zijn, klanten die geen lening nemen zijn niet interessant voor de dealers.

De verzekerings premie is per jaar, schijnbaar worden er in Indonesie niet zo veel motors gestolen als in Nederland.
Jan

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

On 28-08-2010 10:10 simpati wrote:
Zal niet veel zijn, klanten die geen lening nemen zijn niet interessant voor de dealers.

De verzekerings premie is per jaar, schijnbaar worden er in Indonesie niet zo veel motors gestolen als in Nederland.
Jan

de rente is inderdaad buitensporig hoog......ik heb berekend dat ze ruim 40% op jaarbasis vragen......en dat is dan een goede inkomensbron....ik wil mijn geld ook wel tegen 40% per jaar uitzetten....

stel dat banken in nederland dat zouden vragen.......waren alle problemen hier opgelost...........banken verdienen weer miljarden........

ook creditcards berekenen 3,5 tot 4% rente per maand en dat zijn pas echt woekertarieven....

zal wel met inflatie te maken hebben en dat het percentage wanbetalers hoog ligt....
Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou kopen als je de kans hebt om dit op een nette manier te registreren (aangezien je geen KITAS hebt). Voordeel is dat niemand kan gaan lopen zeuren als er wat aan de hand is, of het ding ergens anders nodig is en als je een nieuwe koopt heb je kwaliteit die je kunt onderhouden door regelmatige servicebeurten bij een officiŽle service.

Bij 2e handjes moet je er niet van op kijken dat er allerlei onderdelen zijn verwisseld voor oudere exemplaren, van de remblokjes tot aan de motor, dingen die je vaak zelf niet kunt zien omdat je ook maar een leek bent.

Ho Lee Fuk

Pikiran
Gebruiker
spacer line

Ja we hebben gewoon nieuwe motoren gekocht. Is veiliger en je weet dat ie het doet. Servicebeurt gewoon bij de officiele dealer. Het bespaard je een hoop ergernis en uiteindelijk geld natuurlijk. Als het ff kan koop ik gewoon nieuwe spullen daar. Geen bengkel want die maken er vaak een potje van. Die tweede handsmotoren zijn vaak waardeloos. Sta je bij een benzinestation te tanken. Lijkt je motor ineens op Manneke pis. Hahahahaha

anna25
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Bedankt voor alle adviezen. We zijn d'r inmiddels uit, en zijn van plan een honda vario te kopen. We huren nu ook zo'n type en dat bevalt harstikke goed. Tijdens de ramadan is deze met korting te koop voor 14,5 mln ipv 15,2 mln. Wel duur, maar ze schijnen redelijk waardevast te blijven. Een total loss + diefstal verzekering kunnen we voor 440.000 per jaar afsluiten bij een verzekeringmaatschappij. Daar horen ook nog wat benefits bij zoals zij dat noemen. Als we een ander schade berokkenen kunnen we tot maximaal 1 mln krijgen, en mocht ik mezelf te pletter rijden dan krijg ik daar 2 mln voor. Dat lijkt het me niet waard dus blijven we maar gewoon heel voorzichtig rijden. Een WA/ All risk is op het moment lastig omdat we dus nog geen kitas hebben, maar mochten we die krijgen dan kunnen we in de toekomst deze nog altijd afsluiten. Nog een reden om voorzichtig te rijden.

Nogmaals dank,

Groetjes Anna en Jan

ps, Mocht je gelijk krijgen Jan T. dan mag jij voor een leuk prijsje onze vario overkopen Emoticon: Wink

danil
Gebruiker
User icon of danil
spacer line

prijzen gevonden op internet

Report Price List August 2010
Diff = price this month - price last month
(+ increase , - decrease, in IDR)

New Motorcycle Prices
Type OTR Price (IDR) Diff Price (IDR)
Beat CW
12.500.000
0

Beat SW
12.000.000
0

Blade
13.850.000
0

New CS One
17.250.000
0

New Mega Pro CW
20.590.000
0

New Mega Pro Std
19.440.000
0

New Tiger CW
24.890.000
0

Revo CW ABS
13.200.000
0

Revo DX ABS
13.800.000
0

Revo Std ABS
11.850.000
0

Supra X 125 CW
15.425.000
0

Supra X 125 PGM F1 CW
16.430.000
0

Supra X 125 Std
14.400.000
0

Vario CBS Techno
15.790.000
0

Vario CW
14.950.000
0

http://www.harga-motor.com/harga-motor-honda.php Emoticon: Shiny

en hier staan de Leasetarieven: http://www.kredit-motor.com/honda_vario.html
Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,311,365 pageviews Een website van indahnesia.com