Met Garuda vanuit Schiphol naar Denpasar

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pierre118
Gebruiker
spacer line

Sinds kort vliegt Garuda weer vanaf Schiphol. Er wordt een korte tussenstop in Dubai gemaakt, en in Jakarta stap je over op de vlucht naar Denpasar. Wie heeft het al een keer meegemaakt?

Mijn vragen zijn :
- moet je in Jakarta door de Immigration/paspoortcontrole om de lokale vlucht naar Denpasar te maken?
- hoe is de vlucht bevallen? (beenruimte enz.)

Alvast hartelijke dank!

mathias
Gebruiker
spacer line

je immigration is al geregeld aan boord. in JKT loop je dus snel langs immigation en zijn je koffers al doorgelabeled als je met Garuda doorvliegt. Op Denpasar ontwijk je zo de immigration rijen en hoef je alleen nog maar je koffer langs de controle te loodsen.

de A330 is splinternieuw en voorzien van alle gemak. 33 tot 34" beenruimte is 1 a 2" beter dan de KLM.

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Helaas Mathias,

In Jakarta moet je zelf je bagage van de band halen, langs de douane en vervolgens weer inchecken voor de vlucht naar Denpasar.
VOA kun je inderdaad al wel van te voren kopen (op Schiphol) en wordt tijdens de vlucht in je paspoort gestempeld.
In Denpasar heb je dus nergens last meer van, die heb je in Jakarta dan al gehad.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie reacties en antwoorden, dat wordt zeer gewaardeerd.

Maar, als ik het goed begrijp moet je op JKT je koffers halen, door de immigratie en douane, en daarna inchecken voor de vlucht naar Denpasar? Ondanks dat je de gehele vlucht van Amsterdam naar Denpasar met Garuda uitvoert, en van tevoren zo hebt geboekt?

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Ik heb net even bij Garuda de vluchtinformatie van Schiphol naar Denpasar bekeken, en daar staat dat de aankomst op Jakarta op Terminal 2 is, en de vervolg-vlucht naar Denpasar ook vanaf Terminal 2 plaatsvindt. Terminal 2 is toch internationaal? En dat wil dan toch zeggen dat je niet de koffers hoeft te halen, door de immigratie en douane hoeft te gaan, en vervolgens in moet checken voor de vlucht van Jakarta naar Denpasar?

Wie kan me uitsluitsel geven?

Tikus
Gebruiker
User icon of Tikus
spacer line

On 27-08-2010 15:55 Pierre118 wrote:
Dank voor jullie reacties en antwoorden, dat wordt zeer gewaardeerd.

Maar, als ik het goed begrijp moet je op JKT je koffers halen, door de immigratie en douane, en daarna inchecken voor de vlucht naar Denpasar? Ondanks dat je de gehele vlucht van Amsterdam naar Denpasar met Garuda uitvoert, en van tevoren zo hebt geboekt?

als je een ticket gekocht hebt voor Amsterdam - Denpasar, dan lijkt het mij dat je alleen transit bent in Jkt.. dus koffers worden in nederland gelabeld naar Denpasar..

Bae sonde bae, tanah timor lebe bae

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

On 28-08-2010 06:01 Tikus wrote:

[quote removed]

als je een ticket gekocht hebt voor Amsterdam - Denpasar, dan lijkt het mij dat je alleen transit bent in Jkt.. dus koffers worden in nederland gelabeld naar Denpasar..

Zo Zou het moeten zijn het en niet anders. Bagage wordt te allen tijde naar eindbestemming gelabeld. En zeker omdat DPS een international port of disembarkation is, zou je daar (DPS dus) officieel het land binnenkomen met alle formaliteiten vandien.. Het komt als niet logisch op mij over hetgeen Flipse schrijft. Maar goed, nothing seems to amaze me anymore in ID. Denk dat een belletje naar GA een hoop zal verhelderen. Meld dan ajb de uitkomst ook hier nog even.

matur suksama

flipse
Gebruiker
User icon of flipse
spacer line

Helaas is het niet zoals we zouden willen.

Op de eerste vlucht van Garuda heb ik het zelf mogen ondervinden. Mailtje aan Garuda leverde de volgende reply op:

Zolang de trajecten op een ticket staat, worden de bagages tot aan de eindbestemming doorgelabeld.
Echter vanuit Amsterdam naar Jakarta, moet men de bagages ophalen, men wordt dan geassisteerd door Garuda personeel. Deze zetten de bagages op de band en men kan dan inchecken voor de aansluitende vlucht.

Voor de terugreis wordt de bagage doorgelabeld, alleen krijgt men de boarding pass tot aan Jakarta, men moet dan in Jakarta naar de transfer balie gaan voor de boarding pass Jakarta naar Amsterdam.

Deoverstaptijd op een binnenlandse vlucht moet ook minimaal 90 minuten bedragen.

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-08-2010 06:01 Tikus wrote:

[quote removed]

Ja, dat klinkt leuk, maar wie brengt je koffers dan door de douane? Helaas niet haalbaar, dus gewoon uitchecken en weer inchecken. Ook Garuda kan daar niets aan doen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Via Singapore airlines SQ - Silk Air gaat het doorlabelen beter, zelden meegemaakt dat
de vracht een vliegtuig later kwam en Singapore is zeker op de terugweg ook een fijnere tussenstop
(10 uurtjes; even gratis de stad in) en het eten aan boord is ook beter.
Alleen Amsterdam-Singapore-Denpassar weet ik niet zeker of die ook vliegt, mijn eindbestemming ligt meestal op Java.

Hoe is de tussenstop in Dubai -overstaptijd- -kun je ff Dubai in heen of terug-
-airporttax/customs- -douane- -de luchthaven zelf-
Iemand die daar iets over kan zeggen ?

Garuda of Emirates (want de prijzen zijn wel leuk)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

leomanado
Gebruiker
spacer line

Sabar

Singapore vliegt Amsterdam-Singapore-Denpasar en komt aan in Denpasar rond 12uur 's middags. Een prima vlucht dus en je koffers worden sowieso doorgelabeld.
Voor zover ik weet vliegt Singapore 4 x per dag Sgp-DPS
De koffer van mn dochter was in juni in Sgp achtergebleven. Echter met de avond vlucht aankomst 19.30uur in DPS kwam de koffer mee en netjes bezorgd in Karangasem!!!

Pikiran
Gebruiker
spacer line

Laat Garuda lekker af en toe rechtsstreeks van AMS naar DPS. En niks tussenstop in Jakarta. Scheelt mij tijd en geld.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 29-08-2010 10:33 Pikiran wrote:
Laat Garuda lekker af en toe rechtsstreeks van AMS naar DPS. En niks tussenstop in Jakarta. Scheelt mij tijd en geld.
Maar wat jij wil is niet de wens van de meederheid, een vol vliegtuig naar Denpasar laten gaan i.p.v. Jakarta mag leuk klinken, het centrum van de economie ligt nog altijd in Jakarta, waardoor vluchten naar die bestemming altijd populair zijn, en niet alleen in het toeristenseizoen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Aan de andere kant kan het voor de reizigers naar Jakarta wel wenselijk zijn om niet tussen de kortebroek-toeristen te zitten, dat is dan wel weer een goede reden voor een directe vlucht naar DPS. Emoticon: Puh!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 29-08-2010 11:35 Yerun wrote:
Aan de andere kant kan het voor de reizigers naar Jakarta wel wenselijk zijn om niet tussen de kortebroek-toeristen te zitten, dat is dan wel weer een goede reden voor een directe vlucht naar DPS. Emoticon: Puh!

Veel Indonesiers zitten helemaal niet graag tussen al die raar uitgedoste toeristen.
Het woordje gila hoor je dan heel vaak Emoticon: Laugh out loud waarbij ik me wel iets kan voorstellen
als ik naar Spanje moet zit ik ook niet graag tussen al die Loret-de-mar gasten en al helemaal niet als dat een reis van 12 uur zou zijn.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sabar2,

Wij zijn vorig jaar met Emirates naar Jakarta gevlogen. De verzorging aan boord was goed. Vergelijkbaar met Cathay Pacific en Malyasian Air. Op de heenweg hadden we een overstaptijd op Dubai van ca. 2 1/2 uur. Voor de terugvlucht hadden we met opzet een langere overstaptijd gekozen om Dubai te bezoeken. Onze vlucht van Dubai naar Duesseldorf ging pas 9 uur later. Dubai is zeker de moeite van een bezoekje waard.
De luchthaven is zeer modern. Je kunt zonder kosten de luchthaven uit en in. De taxi's in de luchthavenhal zijn duurder dan de taxi's die je iets verder op de weg tegenkomt. De taxichauffeur moet een gedeelte van de ritprijs afstaan aan de luchthaven.

Bij het verlaten van de luchthaven krijg je een gratis visum.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 31-08-2010 10:19 BintangJan wrote:
Sabar2,

Wij zijn vorig jaar met Emirates naar Jakarta gevlogen. De verzorging aan boord was goed. Vergelijkbaar met Cathay Pacific en Malyasian Air. Op de heenweg hadden we een overstaptijd op Dubai van ca. 2 1/2 uur. Voor de terugvlucht hadden we met opzet een langere overstaptijd gekozen om Dubai te bezoeken. Onze vlucht van Dubai naar Duesseldorf ging pas 9 uur later. Dubai is zeker de moeite van een bezoekje waard.
De luchthaven is zeer modern. Je kunt zonder kosten de luchthaven uit en in. De taxi's in de luchthavenhal zijn duurder dan de taxi's die je iets verder op de weg tegenkomt. De taxichauffeur moet een gedeelte van de ritprijs afstaan aan de luchthaven.

Bij het verlaten van de luchthaven krijg je een gratis visum.

Dat ze vanaf Dusseldorf vliegen wist ik, da's het enige vraagteken wat ik nog heb.
Hoe is het op Dusseldorf als je als NL daar incheckt ?? Doen ze daar moeilijk
wanneer je een beetje te zwaar beladen bent ??

Financieel is het zeer aantrekkelijk om met Emirates te vliegen als ze promo's hebben
scheelt soms wel 300-400 euries da's in IND een mooi extraatje, dan kun je best een
interne vlucht vanuit Jakarta eraan hangen en we weten allemaal bij wie we dan moeten zijn. Emoticon: Party!

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Sabar2,

Het inchecken ging vlotter als op Schiphol. Duesseldorf is een moderne luchthaven.
Over bagage gewichten kan ik niks melden, want wij hadden geen overgewicht.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Dit is de reactie op de mail die ik Garuda gisteren heb gestuurd naar aanleiding van mijn vraag over hoe en wat van Schiphol naar Denpasar :

' Voor een vlucht van Amsterdam naar Den Pasar zult u bij de overstap zelf even uw koffers aan moeten wijzen. Het Garuda personeel zorgt dan ervoor dat uw baggage op de vlucht komt. Daarna checked u uzelf weer in voor de binnenlandse vlucht naar Den Pasar. Dit gaat op de terugweg hetzelfde .''

Het is me nog niet geheel duidelijk, betekent dit nu dat het hele douane/immigratie gedoe in Jakarta plaatsvindt, en dat we in Denpasar zo door kunnen lopen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zelf koffers aanwijzen? Da,s wel heel ernstig. Normaals gesproken gaat alles automatisch door naar de aansluitende vlucht. En ook nog eens opnieuw inchecken. Wat een gedoe.

Je komt in Jakarta het land binnen, dus daar koop je ook je VOA en ga je door de paspoortcontrole.
Denpasar heeft twee terminals, domestic en internationaal. Omdat je met een binnenlandse vlucht uit Jakarta komt, kom je op domestic aan en heb je niets meer met paspoortcontrole te maken,

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Op 31-08-2010 21:51 schreef Anne Mieke:
Zelf koffers aanwijzen? Da,s wel heel ernstig. Normaals gesproken gaat alles automatisch door naar de aansluitende vlucht. En ook nog eens opnieuw inchecken. Wat een gedoe.

Je komt in Jakarta het land binnen, dus daar koop je ook je VOA en ga je door de paspoortcontrole.
Denpasar heeft twee terminals, domestic en internationaal. Omdat je met een binnenlandse vlucht uit Jakarta komt, kom je op domestic aan en heb je niets meer met paspoortcontrole te maken,

Ja inderdaad he, wat een gedoe. Het voordeel is wel dat je je VOA al op Schiphol aanschaft bij het inchecken en aan 'boord' wordt gecontroleerd. Daar heb je in Jakarta dus geen last meer van.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Koffers aanwijzen? Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier iets fout is gegaan met een vertaling of zo. Een koffer aanwijzen uit een vliegtuig vol koffers, ik geef het je te doen. Buiten dat moet je dan ook nog even door de immigratie en douane voordat je naar je aansluitende vlucht kan.

Bovendien zal je bagage toch gecontroleerd moeten worden na een internationale vlucht, en dat doet men in Jakarta en niet op Denpasar (ja, ook, maar niet als internationale bagage). Dus er zit verdomde weinig op dan je bagage in Jakarta van de band te halen vrees ik.

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Op 01-09-2010 02:28 schreef Yerun:
Koffers aanwijzen? Kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier iets fout is gegaan met een vertaling of zo. Een koffer aanwijzen uit een vliegtuig vol koffers, ik geef het je te doen. Buiten dat moet je dan ook nog even door de immigratie en douane voordat je naar je aansluitende vlucht kan.

Bovendien zal je bagage toch gecontroleerd moeten worden na een internationale vlucht, en dat doet men in Jakarta en niet op Denpasar (ja, ook, maar niet als internationale bagage). Dus er zit verdomde weinig op dan je bagage in Jakarta van de band te halen vrees ik.

Of Garuda probeert het mooier te schetsen dan het in werkelijkheid is? Misschien leest iemand van Garuda hier mee, en kan mij uitsluitsel geven? Zo haal je namelijk geen klanten binnen.

Net even vliegwinkel.nl gebeld, die verkopen namelijk ook Garuda tickets, maar weten helemaal van niets, daar wordt je dus niets wijzer van. Ze zijn wel 125 Euro goedkoper bij een retourticket A'dam/Denpasar dan Garuda zelf, dat scheelt met 2 personen toch weer 250 Euro, best veel. Ze kunnen niet aangeven of je direct na het boeken de stoelkeuze kan bepalen, dat kan bij Garuda directe boeking dan weer wel.

Wat een gedoe allemaal Emoticon: Smile

Pikiran
Gebruiker
spacer line

On 29-08-2010 11:33 Yerun wrote:

[quote removed]
Maar wat jij wil is niet de wens van de meederheid, een vol vliegtuig naar Denpasar laten gaan i.p.v. Jakarta mag leuk klinken, het centrum van de economie ligt nog altijd in Jakarta, waardoor vluchten naar die bestemming altijd populair zijn, en niet alleen in het toeristenseizoen.

Hey Yerun,

Waar kan ik die statische cijfers opzoeken dan?

Ja en nog ff en dan moet Garuda watervliegtuigjes gaan kopen om te kunnen landen in Jakarta, hahahaha.

Pikiran
Gebruiker
spacer line

On 29-08-2010 11:35 Yerun wrote:

O is dat het probleem. Ik dacht al wat vreemd ik maakte ook altijd die link dat ik voor zaken in economisch Jakarta dat ik in de Economy class moest zitten in de vliegtuig. Nu snap pas ik dat er ook een business class is. Dus als ik toeristen wil vermijden moet ik business class vliegen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,766,030 pageviews Een website van indahnesia.com