Van Bali naar Kalibaru

Subforum Bali, het godeneiland 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lijsbeth2
Gebruiker
spacer line

Het lijkt mij harstikke leuk om een een paar daagjes naar Kalibaru te gaan.
Is dit de moeite waard? Is dit te doen tussen 15-25 september? Zo ja, hoe (toch trein of met de bus)? Heeft iemand anders nog verdere tips of alternatieven?

gr. Lijsbeth

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Absoluut. Ik raad het iedereen aan hier. Makkelijkste is even een auto met sopir te regelen denk ik, want vliegen kun je er niet heen en met de trein ook niet volgens mij. Stap eens een lokale travel agent binnen, die kunnen je meestal wel adviseren.
Kalibaru is niet heel ver van de ferry en je komt er meer tot rust dan op het drukke Bali.

From Dayeuhkolot with love

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Is er iets bijzonders te zien in Kalibaru of omgeving? Het enige wat ik vind op diverse sites is dat er een aantal touroperaters stoppen. Het is me niet duidelijk van wat er speciaal is aan Kalibaru ten opzichte van de rest van Java?

dutchbird
Gebruiker
spacer line

On 27-08-2010 00:33 Pearl2see wrote:
. Het is me niet duidelijk van wat er speciaal is aan Kalibaru ten opzichte van de rest van Java?

Niks speciaals aan Kalibaru. Ik denk dat touroperators daar aanleggen omdat de reis per tourbus van Malang direct naar Denpasar/Kuta waarschijnlijk te lang zou zijn. Zelf rij ik regelmatig van Kuta Utara naar Jember en stop altijd bij Kalibaru Cottages omdat het er goed toeven is alvorens de rit door de bergen naar Jember te vervolgen. Kalibaru is bekend om de koffie -en cacao plantages, wat 'aan huis' suikerfabriekjes en de potten en pannen industrie. Het is er lekker koel en zeer rustig. Reisduur per auto Denpasar/Kalibaru toch wel gauw zo'n 7 Š 8 uur inclusief de overtocht met die roestige pontjes.

NGS stock photos

vendie
Gebruiker
spacer line

Er is heel veel te zien en te beleven.
Denk maar eens aan : een tweedaagse tour naar Sukamade. Een tocht naar de Kawa Ijen. Een tocht naar Kaliklatak (grote plantage). Een tocht naar Watu Ulo (mooi wt zandstrand). Een tocht per dokar. En nog veel meer.
Meer info: vendie636Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com

Guesthouse Rumah Senang - Huis waar je je prettig voelt

simpati
Gebruiker
spacer line

Niet te vergeten in Kalibaru stopt de trein van Surabaya naar Banyuwangi, geen overdreven lange en dure reis om eens met de trein te reizen.
Station ligt op loopafstand van Hotel Margo Utomo.

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Bedankt voor jullie informatie. 7 uur is opzich goed te doen tijdens een vakantieperiode op Bali.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Wij betaalde in mei 75000 rp voor de bus Denpasar - Jember en zij uitgestapt in Kalibaru.
De Ijen vulkaan en de 2 daagse Sukamade zijn de moeite voor te doen.Ook de dorpstoer in Kalibaru is de moeite.Heel weing toeristen gezien.
Vanaf Kalibaru zijn wij met een prive driver naar de Bromo geweest ( 5 uur ) en ons dan terug laten rijden naar de ferry voor onze terugtocht naar Bali ( 5 uur ).
Dit allemaal in 8 dagen ( rustig tempo ) en als tussendoortje ook nog een beetje zwembad liggen.

Zeker doen
Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 27-08-2010 04:12 dutchbird wrote:

[quote removed]

Niks speciaals aan Kalibaru. Ik denk dat touroperators daar aanleggen omdat de reis per tourbus van Malang direct naar Denpasar/Kuta waarschijnlijk te lang zou zijn. Zelf rij ik regelmatig van Kuta Utara naar Jember en stop altijd bij Kalibaru Cottages omdat het er goed toeven is alvorens de rit door de bergen naar Jember te vervolgen. Kalibaru is bekend om de koffie -en cacao plantages, wat 'aan huis' suikerfabriekjes en de potten en pannen industrie. Het is er lekker koel en zeer rustig. Reisduur per auto Denpasar/Kalibaru toch wel gauw zo'n 7 Š 8 uur inclusief de overtocht met die roestige pontjes.

Niks speciaals misschien inderdaad als je meer van strand en zee houdt zoals het gros van de toeristen op Bali. Maar als je Java wil ervaren en een stukje van het echte leven wil zien, dan is het een absolute aanrader. Je kan alles zien daar, hoe aluminium geproduceerd wordt, bakstenen gebakken worden, hoe tahoe gemaakt wordt, je kan de plantages bekijken (heel interessant!), raften, dokkar nemen etc etc... zůveel te doen en je komt nergens beter tot rust dan daar.

From Dayeuhkolot with love

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,034 pageviews Een website van indahnesia.com