|
|
|
|
|
On 29-08-2010 11:39 elsbeth wrote:
Wat kunnen mensen toch verschillende ervaringen en verwachtingen hebben.
|
Ik moet direct bekennen dat mijn ingewanden zeer gevoelig zijn en is het minste geringste al genoeg om behoorlijk ziek te worden. Dit kan wel een week of langer duren. In de praktijk heb ik gemerkt dat dan alleen Imodium een oplossing kan brengen, daar mijn darmen ‘spastisch’ zijn geworden en alleen door dit middel gekalmeerd kunnen worden.
Dit is dus mijn ervaring en dit kan voor een ieder verschillend zijn. Het is me opgevallen dat mensen met een snelle verbranding (slanke mensen) gevoeliger zijn voor problemen dan die met een trage (meer gezette mensen)
Tijdens mijn laatste Sumatra trip heb ik bijna alleen in fastfood zaken als KFC en Mc Donalds gegeten. Als dat niet aanwezig was smeerde ik mijn eigen sneetje roti tawar en at dingen als pinda’s en fruit. Geen centje last gehad.
|
|
|
|
|
|
|
Nou, jouw waarneming wat betreft type mens en gevoeligheid voor eten klopt bij mij wel.
Toch nog ergens goed voor. Als ik moet kiezen tussen Sumatraans en fast food is de keuze snel gemaakt. Maar lastig voor jou, hoor. Zeker als je zoals jij in al die uithoeken komt.
|
|
|
|
|
Over het algemeen klopt dit wel dacht ik, hoewel er best wel uitzonderingen zullen bestaan.
Ja, het is vaak jammer om niet het gerecht van de streek te kunnen (of durven) eten. In het geval van Padang echter weer niet; ik vind het gewoon niet lekker. Te veel specerijen naar mijn smaak. Rendang kan heel lekker zijn, zeker wanneer ik die zelf maak. In de Molukken krijg je vaak nasi ikan – rijst met vis, en dat gaat mij op den duur ook aardig vervelen. Ik smeer net zo lief een boterham.
|
|
|
|
|
|
|
Dangdude,
Je hebt gelijk. Op de Molukken hebben we bijna iedere dag vis gegeten. Ik ben een liefhebber, maar naar 3 weken gaat het wel je neusgaten uitkomen en is een lekkere rendang of soto ayam ook wel lekker.
|
|
Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti
|
|
|
|
On 29-08-2010 20:16 BintangJan wrote: Dangdude,
Je hebt gelijk. Op de Molukken hebben we bijna iedere dag vis gegeten.
|
Ha Jan,
Op Ternate heb ik nog wel eens heerlijke gegrilde red snapper gegeten met groenten als komkommer, koolbladen en een soort citroenmelisse. Een sambal van ui, knoflook, tomaat en kecap met citroensaus erbij en natuurlijk met rijst. Daar kon ik wel van genieten.
Niet van die stukken makreel die uren in de marinade hebben gelegen, dat is weer zo’n methode om het langer te kunnen bewaren.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|