ben op zoek naar nederlanders met WAO in Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
exist4life
Gebruiker
User icon of exist4life
spacer line

Hallo ik ben o.a op zoek naar Nederlanders In Indonesie

en Jan van Bali- promotions de website is niet acktief is het mogelijk je ergens anderrs te bereiken?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Specifiek WAO / WIA Nederlanders of ook mensen met kennis van zaken hieromtrent ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik ben te bereiken met email naar simpati55Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com
Als ik de beschikking heb over internet kijk ik die mailbox dagelijks na, Bali-promotions is al lang niet meer.
Groetjes,
Jan

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

WAO'ers die in Indonesia verblijven (of zoek je speciaal Bali?) staan geregistreerd (althans als ze het hebben opgegeven) bij de afd. SVB/UWV op de ambassade in Jakarta. Of je de adresgegevens krijgt, weet ik niet. Maar je kan het allicht proberen. Succes.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik denk dat de wet op de privacy voorkomt dat deze gegevens worden verstrekt.
En terecht. Misschien kan Exist4life uitleggen voor welk doel hij de gegevens wil verzamelen?

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar heb je gelijk in Oyibo. ik had al een vraagteken geplaatst. maar wie weet. Ik weet niet exact wat Exist4life wil met die gegevens?
Daarnaast is de lijst op de ambassade ook niet compleet want ik ken persoonlijk heel wat WAO-ers die gewoon niet melden dat ze feitelijk in RI wonen maar nog steeds in NL staan ingeschreven.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2010 11:31 schreef Yogya-Bali:
heel wat WAO-ers die gewoon niet melden dat ze feitelijk in RI wonen maar nog steeds in NL staan ingeschreven.

Foei!!!! , dat mag toch niet !!! ( dacht ik)
Hier gaat de eerlijkheid van de Nederlanders weer. whaaaa LOL

Oeps...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met name op Bali, daar zijn meedere WAO-ers woonachtig die nooit hebben gemeld dat ze zich daar bevonden. Recent is er 1 gesnaaid die al 15 jaar op Bali woonachtig was zonder ooit te hebben doorgegeven aan GAK/UWV dat hij feitelijk in het buitenland woonachtig was. Daarvoor ook 2 gesnaaid. En dat zijn alleen de gevallen die ik persoonlijk weet (kwoon niets eens op Bali dus heb daar minder kijk op, maar het aantal zal niet onaanzienlijk zijn).
Voor de goede orde: ik heb het hier niet over de WAO-gerechtigden die netjes toestemming hebben gevraagd in NL en ook gewoon hebben doorgegeven dat ze op Bali woonachtig zijn.

simpati
Gebruiker
spacer line

De enige reden die een WAOíer kan hebben is dat hij/zij bang is voor een herbeoordeling maar die krijg je ook als je officieel in IndonesiŽ woont door een arts die bevoegd is om keuringen te doen voor arbeidsongeschikten.
Omdat er in IndonesiŽ officieel niet echt veel WAO-ers wonen (in 2006 officieel ongeveer 70) heeft zo ver ik weet UWV maar ťťn keuringsarts die woont in Jakarta, deze keuringsarts spreekt goed Nederlands.
De procedure voor de herbeoordelingen wordt verzorgd door de Nederlandse Ambassade

Als iemand al 15 jaar woonachtig is op Bali en dit verzwijgt vraag ik mij af of zo'n persoon niet opgeroepen wordt voor een herbeoordeling.
Jan

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee Jan, dat klopt niet, er zitten er al 2 op Lombok ******* en &&&& dan hebben we nog ******* en 1 waarvan mij de naam even niet wil komen, zijn vrouw is Indonesisch en zij komt altijd mee met haar man, hij is een lang en en zij erg klein, een komisch duo Emoticon: Yes!

*edited by Oyibo*

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Umar is geboren op Lombok en spreekt perfect Nederlands, Jacob is Nederlander,
Cor ook en de ander ziet er Nederlands uit maar spreekt gebrekkig Nederlands.
Volgend jaar komt er (bij mij) geen rapporteur meer, moet de formulieren zelf invullen
en opsturen, daar heb ik deze week bericht over ontvangen

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

Paulana,
Het gaat niet over het bewijs van in leven zijn maar over herbeoordeling van de WAO, ********is geen medici maar werkt free-lance voor de Nederlandse Ambassade, hij heeft een ongeluk gehad en ik ben erg benieuwd hoe het met hem is.
De heer ******* is raporteur voor het bewijs van in leven zijn en dat is niet alleen nodig voor WAO-ers.
Salam,
Jan

*edited by Oyibo*

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2010 15:12 schreef simpati:
Paulana,
Het gaat niet over het bewijs van in leven zijn maar over herbeoordeling van de WAO, ***** is geen medici maar werkt free-lance voor de Nederlandse Ambassade, hij heeft een ongeluk gehad en ik ben erg benieuwd hoe het met hem is.
De heer ***** is raporteur voor het bewijs van in leven zijn en dat is niet alleen nodig voor WAO-ers.
Salam,
Jan

Jan dat is zo, volgens ********.ambassade gaat het goed met Cor.
********* heeft haar ontslag genomen

********** editted by Oyibo

Om Swastiastu

elsbeth
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 25-08-2010 06:11 schreef oyibo:
Ik denk dat de wet op de privacy voorkomt dat deze gegevens worden verstrekt.

Ik heb er een beetje moeite mee dat er nu allerlei namen worden genoemd, al dan niet met een WAO verleden, en al dan niet opgegeven bij instanties.
Ik zou het zelf een onprettig idee vinden als anderen op een openbaar forum mij met voor en achternaam zouden noemen. Misschien iets om even over na te denken, zie de bovenstaande posting van Oyibo. Laten we die privacy niet schenden.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Pierre,
Niks Foei.Er is niets aan de hand als de persoon in nederland een postadres heeft en als hij binnen 9 maanden maar weer voor even in nederland is.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Paulana,
Ik ben het met Elsbeth eens dat je geen namen moet noemen met voor en achternaam.Wij hebben toch ook een nickname hier op het forum.

Shalom

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik verstrek geen gegevens, op de ambassade hebben ze geen nickname, en dat is ook geen forum, dus als je naar de ambassade belt, noemen ze ook hun naam,
en ik heb regelmatig contact. Bovendien Simpati wilde graag weten hoe het met Cor gaat, en daar wist ik het antwoord op=goed, Simpati is nu gerustgesteld hoop ik.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

En even aan Elsbeth, jij respecteerde ook niet mijn prive-mail naar JP, dus niet over prive doordrammen alsjeblieft, als je een antwoord krijgt wat je niet zint

Om Swastiastu

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Namen weggehaald in Paulana's postings.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb met Cor vorige week nog contact gehad, zit wel snor begreep ik.
De vraag van exi..... zal wel over de wet BEU gaan vermoed ik.

Hoe het verder gaat met de WAO/WIA-ers in Indonesie is nu onderwerp van
aandacht bij het UWV. Strengere (her)keuringen staan op de agenda voor 2011
dus niet schrikken als je niet alleen de formulieren voor bewijs in leven zijn krijgt.

Iedereen moet inleveren vooral als je "geniet" van je uitkering is het credo van enige
top-mensen bij het UWV. Sommigen hebben het vlgs "interne rapportages" te goed.
Ook komt er meer controle op "verdachte" Indonesiegangers, via steekproeven.
Dit geldt overigens ook voor Thailand en de Filipijnen.

Een van de "UWV-controlemiddelen" is het "infiltreren" op bekende forums,
ook bij het UWV gebruiken ze internet tegenwoordig. Emoticon: Stupid

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat een agressieve toon, Paulana. Volgens mij stelde ik een hele normale vraag: of we een beetje rekeningen kunnen houden met iemands privacy.
Ik reageer uitsluitend op opmerkingen die mensen hier zelf maken. Als ik over een uitspraak van jou een vraag aan jou stel en je antwoordt vervolgens dat je een privemail (met antwoord) naar iemand anders heb gestuurd, dan blijft mijn vraag gewoon staan. Is dat nou zo raar? Wat dat met respect te maken heeft, ontgaat mij een beetje.

simpati
Gebruiker
spacer line

Sommigen hebben het vlgs "interne rapportages" te goed.
Als WAO-er kan je inderdaad beter met de uitkering rondkomen als in Nederland, in mijn geval betekend dit om het goed te hebben wel dat ik al ruim 8 jaar niet naar Nederland ben geweest en van dat geld kan je andere zaken doen.
Wat voor een belangrijke reden is dat ik tot op heden niet heb hoeven te bedelen bij de Sociale Dienst en dat ik mijn spaargeld niet hoef op te eten.
Zonder spaargeld is het heel wat moeilijker rond komen omdat er toch regelmatig grotere bedragen in een keer nodig zijn zoals de huur van een huis en ziektekostenverzekering.

Gaat de politiek mensen met een WAO-uitkering die in het buitenland wonen korten zullen ze er toch rekening mee moeten houden dat deze WAO-ers wel eens terug kunnen komen naar Nederland, dat kost de Staat der Nederlanden per WAO-er ongeveer 7.000 Euro per jaar aan allerlei bijdrages (subsidies) en dan volgens de wet de noodzakelijke 4 maanden in Nederland verblijven.

Ik heb er een beetje moeite mee dat er nu allerlei namen worden genoemd.
Als die namen worden genoemd als informatie zie ik niet wat er fout aan is, er wordt hier geen verkeerd woord over deze mensen geschreven.
Jan

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 00:41 simpati wrote:
Sommigen hebben het vlgs "interne rapportages" te goed.

Gaat de politiek mensen met een WAO-uitkering die in het buitenland wonen korten zullen ze er toch rekening mee moeten houden dat deze WAO-ers wel eens terug kunnen komen naar Nederland, dat kost de Staat der Nederlanden per WAO-er ongeveer 7.000 Euro per jaar aan allerlei bijdrages (subsidies) en dan volgens de wet de noodzakelijke 4 maanden in Nederland verblijven.

Dat weet ik ook, maar het gaat er om dat er bezuinigd moet worden op het potje
WAO/WIA het UWV moet het aantal/volume uitkeringsgerechtigden verminderen.

Sociale Dienst geld wordt voor 90% door de gemeentes zelf betaald, maar het kabinet
onder leiding van Donner, wil bezuinigen op staatsuitgaven. Als de mensen maar uit de WAO/WIA gaan dan is het voor hun prima. Dan is het niet hun probleem meer maar het probleem van de gemeentes, dan hebben zij hun werk goed gedaan.
Dat ze er een hoop persoonlijke problemen mee veroorzaken dat telt niet mee voor hun, vraag het maar aan de vele daklozen in NL en de mensen bij de "opvang" van het leger des heils. In de grote steden zoals bv Rotterdam/Den Haag kunnen ze dan ook nog eens vechten om ondersteuning bij het leger des heils met alle werkloze oost-europa immigranten.

Eerst lag de aandacht op Suriname en de Antillen en nu zijn de WAO/WIA-ers in Azie aan de beurt.

Maar geen paniek zal Donner zeggen het gaat hooguit om 200-300 mensen en we kijken alleen naar hun "benutbare" mogelijkheden om te kunnen werken.
Wie weet is het maar een korting van 2-5%.

Geweldig land NL. Emoticon: Party!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-08-2010 14:34 simpati wrote: Als iemand al 15 jaar woonachtig is op Bali en dit verzwijgt vraag ik mij af of zo'n persoon niet opgeroepen wordt voor een herbeoordeling.

Ja hoor, opgeroepen. En dan snel naar NL alsof er niets aan de hand is. En na de keuring weer terug.
Zolang iemand volgens de regels zichzelf heeft gemeld, zal hij/zij een tussentijdse oproep voor keuring in Jakarta krijgen. Geen bezwaar tegen degenen die hier normaal met toestemming verblijven maar op Bali lopen er nogal wat rond die het niet zo nauw nemen met de voorschriften en daarnaast ook nog druk zijn met "werk" (doorgaans meubelexport of onroerend goed). Voor de WAO-er die uitsluitend van zijn uitkering moet rondkomen is dat ook een doorn in het oog en de door mij genoemde gevallen zijn dan ook aangegeven bij de UWV door wettig verblijvende mede-WAO-ers.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat het hier grotere aantallen betreft dan een handjevol mensen die in de WAO zitten en in het buitenland verblijven, al dan niet met goedkeuring van.

Anders zou het onderwerp niet eens ter sprake komen heb ik het idee.

Of de vraag valide is om te snijden/bezuinigen dat weet ik niet.
Het komt op mij vreemd over een premie te vragen van een bepaalde hoogte, daarvoor als individu de penningen betalen, om vervolgens naar rato gekort te worden op de levenstandaard van het land van verblijf. Tenminste, als dit de voornemens of plannen zijn van het zittende of nieuwe kabinet.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 26-08-2010 04:02 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Zolang iemand volgens de regels zichzelf heeft gemeld, zal hij/zij een tussentijdse oproep voor keuring in Jakarta krijgen.

Vlgs de regels moet men een verblijf in het buitenland melden bij het UWV, er is geen meldingsplicht bij de ambassade.
Het UWV kan toestemming geven voor een verblijf van maximaal 4 mnd per jaar, dacht ik te weten. Als men echter nog "benutbare" werkmogelijkheden heeft dan zal het verblijf maximaal slechts voor 4 weken toegestaan
worden, of er moet sprake zijn van speciale persoonlijke omstandigheden.
Verblijft men meer als 4 mnd per jaar in het buitenland dan komt de wet BEU en/of belastingwetgeving in Nederland om de hoek kijken. De uitkering moet dan anders worden belast of "geexporteerd" worden en dat kan inhouden dat deze beperkt wordt tot 50,75%
van de uitkering in Nederland eea afhankelijk van het arbeidsgeschiktheidspercentage.
Alleen bij de zgn verdragslanden uiteraard.
Mensen die kunnen werken terwijl ze beweren dat ze dat in NL niet kunnen die zijn
NAT (met terugwerkende kracht).
Dat ze vaak "aangegeven" worden door andere WAO/WIA-ers is logisch... jaloezie,afgunst of "eerlijkheid".
Het zijn mede deze "rotte appel"gevallen die de strengere keuringen en verkeerde beeldvorming veroorzaken.

Dus ergens veroorzaken de aangevers zelf dat ook zij nu strikter beoordeeld gaan worden.

Da's de beloning .... of boontje komt om zijn loontje, net hoe je het bekijkt.

Ik dacht dat de keuringen niet alleen in Jakarta plaatsvinden maar op meerdere plekken en soms moet men zelfs terug naar NL de reiskosten worden dan vergoed, niet de verblijfskosten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,316,840 pageviews Een website van indahnesia.com