Waar is de THR (tunjangan hari raya)

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
46 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paulana
Gebruiker
spacer line

Op 24-08-2010 18:43 schreef bambang:

[quote verwijderd]

Het is mogelijk dat pakpupyjes een kloon is van een gebande nickname, gezien het taalgebruik. Misschien heb ik het ook mis.

dan hebben we het beide mis, maar ik ben er bijna 99.9% zeker van dat hij in Yogja woonachtig is, pakweg 20 jaar

Om Swastiastu

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Simpele verklaring is dat er soms "terror" forumgebruikers zijn die hun onmacht/frustraties ergens kwijt moeten/willen.

Willen wel een "bruintje" als partner in een gouden kooitje (liefst met matras) in hun eigen huisje hebben maar voor de rest niks maar dan ook niks te maken hebben met
gewoontes/gebruiken/cultuur/problemen van Indonesie.

Oleh2 dat kan men nog begrijpen, maar als het op meer komt dan is het ineens anders.
Als men op vakantie is in Indonesie dan zelf lekker gebruik maken van "de familie" maar omgekeerd dat mag niet.

Het taalgebruik zegt genoeg. In deze wacht ik graag het oordeel van de moderatoren af om dit forum op nivo te houden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 24-08-2010 18:51 schreef paulana:

[quote verwijderd]

dan hebben we het beide mis, maar ik ben er bijna 99.9% zeker van dat hij in Yogja woonachtig is, pakweg 20 jaar

Je brengt mij aan het twijfelen. Het taalgebruik is inderdaad op een bepaald niveau. Er worden woorden gebruikt die overeenkomt met de kennis die de persoon heeft. Ja, moet dat nou?

R.Bakker
Gebruiker
spacer line

En zo wordt mijn eerste topic hier op dit forum omzeep geholpen. Het ging goed tot dat die Pak Poepjes ermee ging bemoeien! En wat heb ik verkeerd geschreven dat er over mij geklaagd wordt?

bambang
Gebruiker
spacer line

Dit is een openbaar forum. Het is erg lastig om de kwestie te beoordelen. Correct me if I'm wrong. Het kan zelfs zijn dat R.Bakker en Pak Pupyes een en dezelfde personen zijn.
Het taalgebruik van R.Bakker komt vertrouwd over alsof hij dit forum zeer goed kent. Beide lieden hebben zich vandaag voor het eerst aangemeld bij het forum. Dit is GEEN toeval.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

"terror' forumgebruikers zijn mensen die meerdere identiteiten aanmaken met de bedoeling om "de knuppel in het hoenderhok" te gooien.

Dat "lijkt" hier aan de orde te zijn. Correct me if I am wrong.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

bambang
Gebruiker
spacer line

Misschien is hij aan het doordraaien. Tropenkolder? Vroeger telden de tropenjaren dubbel.

R.Bakker
Gebruiker
spacer line

On 24-08-2010 19:47 bambang wrote:
Dit is een openbaar forum. Het is erg lastig om de kwestie te beoordelen. Correct me if I'm wrong. Het kan zelfs zijn dat R.Bakker en Pak Pupyes een en dezelfde personen zijn.
Het taalgebruik van R.Bakker komt vertrouwd over alsof hij dit forum zeer goed kent. Beide lieden hebben zich vandaag voor het eerst aangemeld bij het forum. Dit is GEEN toeval.

Ik ken dit forum al een tijdje want ik lees hier regelmatig maar had nooit iets wat ik de moeite vond om hier te vermelden. En willen jullie nou ophouden want mijn topic wordt verpest. Waar is de forumbeheerder trouwens?

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 24-08-2010 20:01 schreef R.Bakker:

[quote verwijderd]

Waar is de forumbeheerder trouwens?

De forumbeheerders zullen gezien het tijdstip in indonesie waarschijnlijk al op 1 oor liggen.
Maar wees gerust onze moderators zullen morgenochtend als wij "vredig" liggen te slapen de bezwaarde topics wel opschonen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

""En willen jullie nou ophouden want mijn topic wordt verpest. Waar is de forumbeheerder trouwens"".

Mijn topic, mijn topic, dat komt me ook erg bekend vor van een gebruiker die een weekje rust wilde nemen.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Bedoel je mij Elsbeth?
Ik laat alleen het topic weeshuis even rusten want vind het niet leuk om bestempeld te worden als ijdeltuit of zoiets?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 24-08-2010 14:54 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Wel verdeurie! Ze leren het ook nooit, die apen. Zowel wij als goedbedoelende kolonisatoren als later de Grote Colaboer hebben inmiddels toch wel duidelijk gemaakt dat verjaardagen en Kerstmis vieren een conditio sine qua non is voor beschaafde lieden.

[quote verwijderd]

Dat heb je puik gedaan, Koekebakker. Volop beschaving en cultuur voor zon bruintje. Patricia Paaij. Aardappelen en vette jus. Patatje oorlog. En Wilders natuurlijk. Wat zal ze daar opbloeien tussen de tulpen! Congrats!

Kom er wel op terug maar dit is geen normaal antwoord

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Haha wat een discussie. PakPupyes lijkt denigrerend te spreken over IndonesiŽrs maar het cynisme druipt er vanaf. In mijn optiek komt hij eerder juist op voor de Indonesische mens dan dat hij kleineert of beledigt. Ik kan er mee leven, lijkt me alleen wel verstandig om t taalgebruik vanaf hier even aan te passen omdat PakPupyes nu zijn punt inmiddels wel heeft gemaakt.
Laten we er in elk geval voor waken, heer R. Bakker, om IndonesiŽrs over een kam te scheren, want orang2 kampung en goed opgeleide mensen in IndonesiŽ kun je zo van elkaar onderscheiden. Je schoonfamilie lijkt mij eerder in de eerste categorie te vallen...

From Dayeuhkolot with love

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Monyet
Dit begrijp K niet waarom moet je opkomen voor welk volk dan ook.
Dat riekt naar slachtoffer rol bevestiging, probeer gewoon wat assetiever te zijn

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben het helemaal met Monyet eens: het cynisme druipt eraf, voor mij overduidelijk dat dit "nieuwe " forumlid zich juist solidair verklaart met de Indonesier. En als het om degene gaat die jullie denken, dan weet ik wel heel zeker dat het zo bedoeld is.
Willem, ik bedoelde jou inderdaad, maar dat was verder niet vervelend bedoeld.

pierre
Gebruiker
spacer line

Het verbaaast mij dat onze vriend guna in het kwadraad zich nog niet gemeld heeft???
of zou het internet nog niet werken aldaar????

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ach, we maken er teveel woorden aan vuil. Gozer moet gewoon even een waarschuwing krijgen en daarmee afgedaan. Mijn humor is van nature ook nogal zwartgallig dus ik kan een en ander wel waarderen, maar op een openbaar forum zoals dit kan dat misschien wel eens fout vallen en daar moet je natuurlijk ook op letten voor je iets opschrijft,

From Dayeuhkolot with love

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Nou Elsbeth ik kan je verzekeren dat ik maar een naam heb hier en mijn 2e naam is hetzelfde alleen met een cijfer er achter omdat ik niet kon inloggen toen ik op reis was.
Ik ben zelf anti londoh en kom gewoon eerlijk voor mijn mening uit zonder te schelden ed.
Ze zijn weer bezig van londoh want die hebben maar een doel en dat is deze site verzieken maar ik laat me daar niet door afleiden.
Mijn reacties zijn altijd serieus.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Bruintjes? Ach, toen ik klein was (en dat is geen halve eeuw geleden, sorry) was het een normaal woord om te gebruiken voor twee van mijn klasgenootjes (He yukkie, echte Surinamers!). Ik zie het probleem dan ook niet, maar je moet het wel in de context kunnen plaatsen en er vervolgens geen drie topics over openen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Ik moet toegeven: het was goed van opzet (R.Bakker en Pak Pupyes). Bijna iedereen is erin gestonken. Er is een MAAR.
Het is wel cynisme, maar wel bijtend dat niet goed overkomt. Ik denk dat het ook te maken heeft met ďprofessionele vermoeidheidĒ. Als het je professie is om met problemen van mensen bezig te houden, kan dat na vele jaren je opbreken. Onbewust zuig je de stress, negatieve emoties van de hulpzoekenden in je op. Je kan niet meer afstand nemen. Als je mensen gaat waarschuwen, ga je SCHREEUWEN en BELEDIGEN. Je kunt niet meer op een rustige manier/toon praten, omdat je al veel ellende hebt gezien, zien passeren. De zelfmoord onder de groep van sociale werkers, artsen, psychiaters, is vrij hoog.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-08-2010 12:55 R.Bakker wrote:
Waar is de THR (tunjangan hari raya)

Bovenstaand smsje ontvingen wij van onze lieve (schoon)familie in IndonesiŽ.
Dit smsje was de druppel op de gloeide plaat, de druppel die de emmer deed over lopen bij ons. De geldkraan wordt per direct en voor altijd dicht gedraaid.

Ik vraag me af of wij het gewoon niet getroffen hebben met onze familie of zijn er meer die dit herkennen?

Effe inhoudelijk reageren:
In het verleden is er sprake van een geldkraan.
Op een of andere manier zijn er verwachtingen opgewekt , de bekende sapi perahan (melkkoe) verhaal.
Zo te zien is men min of meer afhankelijk geworden van de financiele injecties , en de nood kan mss groot zijn dat ze een tunjangan vragen .
In Indonesia is het bijna normaal dat een kind , vooral de oudste dochter/zoon of kinderen die het (relatief) goed hebben hun ouders ondersteunen.

Een troost , je (jullie) zal/zullen niet de enige zijn .En niet de laatste zijn .
Er zijn veel medelanders die het niet getroffen hebben met hun (schoon)familie.

En de nood zal wel hoog (?)zijn dat ze volgens jou niet meer schaamde.
( Ja, ik maak ook vaak cynische opmerkingen over die geldboom maar die komen helaas nooit goed aan omdat ze dat soort cynisme simpelweg niet begrijpen of helemaal niet gewend zijn als iemand zo reageert)

Het beste is om open kaart te spelen , je vrouw kan het beter bespreken met haar ouders/zusters-broers .
Ik mag aannemen dat je alleen sinterklaas speelt voor de naaste familie van je vrouw.
Het is echt niet moeilijk om de andere partij te overtuigen dat jullie het niet breed hebben.

Ik verteld ook weleens aan mensen wat een gewone man/vrouw in Nederland verdient.
Wat de gemiddelde loon is , de kosten van levensonderhoud , de hyptheek , internet. gas/water /verwarming , schulden bij Wehkamp/Neckermann etc .
Dat schept duidelijkheid .

bisa dicek of makemyday .

R.Bakker
Gebruiker
spacer line

On 25-08-2010 02:21 Jeroen wrote:
Bruintjes? Ach, toen ik klein was (en dat is geen halve eeuw geleden, sorry) was het een normaal woord om te gebruiken voor twee van mijn klasgenootjes (He yukkie, echte Surinamers!). Ik zie het probleem dan ook niet, maar je moet het wel in de context kunnen plaatsen en er vervolgens geen drie topics over openen.

Jeroen,
Je reageert niet meer op mijn mail dus dan maar zo.
Ik heb er geen zin meer in. Dit was niet de afspraak!
Hans gaat veels te ver en moet weer met racistische uitspraken komen. Dat zouden we niet doen, dat hadden we heel duidelijk met elkaar afgesproken, weet je nog? Dan maar minder clicks want dit gaat ook mij veels te ver.
Ik doe in ieder geval niet meer mee!

pierre
Gebruiker
spacer line

Was hier een complot gaande??

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat denk je Pierre? dat het toevallig was deze uitspraken van een zo laag allooi,
dat is afgesproken, in ieder geval Bakker "geeft toe" hij "doet niet meer mee"
nu Hans nog......

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Juist zeer "spannend"dit item. Een beetje cynisme mag toch mogelijk zijn? Niet gelijk als een getroffen paard gaan stijgeren. Enige kritiek moetmen toch kunnen accpeteren, ook al is het niet ten alle tijde de woordkeus van de "getroffene".
Please go on.....

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,654,281 pageviews Een website van indahnesia.com