Schilderijen

Subforum Bali, het godeneiland 
102 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Tijdens elke verre reis proberen we altijd een schilderij te kopen om mee te nemen voor thuis. Zodat we ook thuis het lekkere gevoel kunnen vasthouden.

Wij zijn niet geinteresserd in de bekende galerijen waar schilderen voor de hoofdprijs worden verkocht, maar zijn altijd opzoek naar aanstormend talent (of gewoon mensen die houden van schilderen) die het leuk vinden dat jij hun schilderij wilt kopen.

Iemand een suggestie waar ik zeker moet kijken? Emoticon: Yes!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Op Bali is een school voor "aanstormend talent" ik ben even vergeten waar precies
maar ik heb er diverse schilderijen gekocht voor een "zacht prijsje"
Het is een behoorlijk groot complex. Hangen zeker wel zo'n 3.000 schilderijen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Vroeger gingen we geregeld naar Pasar Seni ( Art Market) in Ancol Jakarta.
Daar heb je verschillende "galeries" waar men relatief goedkoop schilderijenkan kopen ,zelfpotret laten maken , beelden etc .
Het beste is om in de week-end te gaan , heb je vaak kleine optreden van diverse bands .Je kan gewoon de taxi nemen , in de buurt heb je de Marina Ancol .
Gewoon lekker slenteren.

Weet niet of bij je bij de T.I.M Jakarta ook schilderijen kan kopen , en wat de prijsnivo is.
Ben namelijk nog nooit geweest.

Een andere mogelijkheid is , schrik niet !! ------->bij Marktplaats.nl.
Klik je op Kunst antiek/schilderijen - Indonesisch.
Heb je soms een paar kleine nog net geen juweeltjes van schilderijen.
En voor een fractie van de prijzen die je moet betalen bij Sarinah of Blok M Plaza Kebayoran ( 3de verdieping).

bisa dicek of makemyday .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Dutchpearl, wij hebben al eerder een partijtje doeken naar Nederland gehaald en gaan dit eind van het jaar weer doen. Waar ben je in geÔnteresseerd?
Wil je met of zonder lijst? Zonder lijst is makkelijker transporteren en vťťl goedkoper, maar in Nederland spannen en inlijsten is weer vreselijk duur.

Wij hebben contacten in regio Bandung en Yogya en kopen direct van de schilders, dus niet in galerijen, daardoor veel lageren prijzen.

From Dayeuhkolot with love

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie reacties!

Monyet: bedankt voor je aanbod. Maar het is mijn bedoeling om lekker zelf te struinen op vakantie naar schilderijen en het dan als "souvenier" goede herinnering aan het fijne land/vakantie mee te nemen. Zo heb al schilderijen uit Malesie, Thailand, Suriname en Cuba. Kortom ook een gevoels kwestie.

Wat betreft het spannen van doeken, daar ben ik een meester in geworden!. Emoticon: Yes!
Ik koop meestal bij de verf en kunst zaak een nieuw frame met aflopende randen zodat je goed kan spannen. Dat wil in den vreemden nog wel eens ontbreken aan een frame.

Sabar2: mocht je nog een helder moment hebben en en weten waar het was hou ik me aanbevolen.

Kan iemand iets roepen over Sukawati? Ik zag op internet dat mensen daar wel eens rond snuffelen voor schilderijen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 25-08-2010 10:20 dutch pearl wrote:

Sabar2: mocht je nog een helder moment hebben en en weten waar het was hou ik me aanbevolen.

Kan iemand iets roepen over Sukawati? Ik zag op internet dat mensen daar wel eens rond snuffelen voor schilderijen.

Het zou Sukawati kunnen zijn. Ik ben toen vanuit Candi Dasa, vertrokken op zoek naar houtsnijwerk en schilderijen, ben o.a. in Gianyar, Bedulu,Kemenuh,Batuan,Sukawati en Celuk geweest. Kwam s'avonds toen terug met de auto vol geladen.
Wat ik me wel herinner is dat op sommige plekken men ook zaken naar Europa kon sturen, maar ik heb daar zelf toen geen gebruik van gemaakt.
Wellicht dat andere forumbezoekers die daar in de buurt zitten je meer kunnen vertellen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 25-08-2010 10:20 dutch pearl wrote:
Bedankt voor jullie reacties!

Monyet: bedankt voor je aanbod. Maar het is mijn bedoeling om lekker zelf te struinen op vakantie naar schilderijen en het dan als "souvenier" goede herinnering aan het fijne land/vakantie mee te nemen. Zo heb al schilderijen uit Malesie, Thailand, Suriname en Cuba. Kortom ook een gevoels kwestie.

Wat betreft het spannen van doeken, daar ben ik een meester in geworden!. Emoticon: Yes!
Ik koop meestal bij de verf en kunst zaak een nieuw frame met aflopende randen zodat je goed kan spannen. Dat wil in den vreemden nog wel eens ontbreken aan een frame.

Sukawati zijn wij ook geweest voor schilderijen. Een ding moet je wel op letten, als de prijs initieel rond de 20 euro ligt, kun je het als local met goed afdingen vaak krijgen voor 5 euro. Als toerist betaal je al snel de hoofdprijs. Er is veel moois te zien op sukawati maar veel ervan komt m.i. toch van Java want de schilderstijl herken ik vaak van Javaanse schilders.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar dat zelf spannen van doeken, zou ik heel graag willen leren. Is dat goed zelf te doen voor een beginner?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Pasar Seni Sukawati in gianyar

http://wcities.com/bali/shoppi(...)sukawati-292102.html

Dat was het dus.

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2010 17:36 schreef monyet:

[quote verwijderd]

Sukawati zijn wij ook geweest voor schilderijen. Een ding moet je wel op letten, als de prijs initieel rond de 20 euro ligt, kun je het als local met goed afdingen vaak krijgen voor 5 euro. Als toerist betaal je al snel de hoofdprijs. Er is veel moois te zien op sukawati maar veel ervan komt m.i. toch van Java want de schilderstijl herken ik vaak van Javaanse schilders.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar dat zelf spannen van doeken, zou ik heel graag willen leren. Is dat goed zelf te doen voor een beginner?

Afdingen is mijn 2de sport, dat komt wel goed. Maar bedankt voor de tip!

Wat betreft het spannen heb ik het e.a. van een oude stoffeerder afgekeken. (is een beetje hetzelfde principe) Als ik het kan kan jij het ook Emoticon: Yes!

Om de doeken op te spannen heb je eigenlijk een spanklem nodig. Dit is een soort tang met een brede platte bek, waardoor je het doek beet kunt pakken en strak kunt trekken over het frame. Maar misschien heb je in je gereedschapskist wel een andere tang met een brede platte bek die je kunt gebruiken. En dit strak trekken moet je gelijkmatig verdelen over het hele doek. Dus niet eerst de linkerkant en daarna de rechterkant. Nee, je zet in linker en rechterhoek een niet (je niet/tackt het doek aan de achterkant vast) en dan 1 in het midden. Dan ga je naar de overzijde en doe je het zelfde. Dan onderkant, dan bovenkant en pas daarna vul je de rest op met nietjes en onderwijl zorg je voor een gelijkmatige verdeling.

De frame latten koop ik altijd op maat bij een kunst- verf winkel. Prima.

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 25-08-2010 20:29 schreef sabar2:
Pasar Seni Sukawati in gianyar

http://wcities.com/bali/shoppi(...)sukawati-292102.html

Dat was het dus.

Thanks Sabar Emoticon: Worship Ik ga zeker kijken in Sukawati.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 26-08-2010 14:58 dutch pearl wrote:

[quote removed]

Afdingen is mijn 2de sport, dat komt wel goed. Maar bedankt voor de tip!

Wat betreft het spannen heb ik het e.a. van een oude stoffeerder afgekeken. (is een beetje hetzelfde principe) Als ik het kan kan jij het ook Emoticon: Yes!

Om de doeken op te spannen heb je eigenlijk een spanklem nodig. Dit is een soort tang met een brede platte bek, waardoor je het doek beet kunt pakken en strak kunt trekken over het frame. Maar misschien heb je in je gereedschapskist wel een andere tang met een brede platte bek die je kunt gebruiken. En dit strak trekken moet je gelijkmatig verdelen over het hele doek. Dus niet eerst de linkerkant en daarna de rechterkant. Nee, je zet in linker en rechterhoek een niet (je niet/tackt het doek aan de achterkant vast) en dan 1 in het midden. Dan ga je naar de overzijde en doe je het zelfde. Dan onderkant, dan bovenkant en pas daarna vul je de rest op met nietjes en onderwijl zorg je voor een gelijkmatige verdeling.

De frame latten koop ik altijd op maat bij een kunst- verf winkel. Prima.

Thanks, klinkt eigenlijk heel simpel, met een paar lijmklemmen je al een heel end denk ik. Ik zou het eens moeten proberen met een paar goedkope doeken, kijken hoe dat wordt. Heb er toch nog een paar liggen hier... ik heb me wel eens afgevraagd of er een markt voor is hier in Nederland, maar dan moet je wel bijzondere schilders vinden. Het gewone toeristenwerk is niet bijzonder genoeg meer en helaas focussen veel schilders in IndonesiŽ zich toch op de toeristen en maken dus veelal wekenlang exact dezelfde schilderijen. Jammer. Je zou eens naar de Art Village bij Bandung moeten gaan.

Jan Trodelman
Gebruiker
spacer line

On 25-08-2010 17:36 monyet wrote:

[quote removed]

Ja, ben er maar trots op dat je het kan afdingen voor 5 euro. Weet je hoeveel werk erin zo'n schilderij zit!

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 26-08-2010 22:52 schreef monyet:

[quote verwijderd]

Thanks, klinkt eigenlijk heel simpel, met een paar lijmklemmen je al een heel end denk ik. Ik zou het eens moeten proberen met een paar goedkope doeken, kijken hoe dat wordt. Heb er toch nog een paar liggen hier... ik heb me wel eens afgevraagd of er een markt voor is hier in Nederland, maar dan moet je wel bijzondere schilders vinden. Het gewone toeristenwerk is niet bijzonder genoeg meer en helaas focussen veel schilders in IndonesiŽ zich toch op de toeristen en maken dus veelal wekenlang exact dezelfde schilderijen. Jammer. Je zou eens naar de Art Village bij Bandung moeten gaan.

Echt geloof me het is heel goed te doen. En oefening baart kunst! Art Village staat in m'n adressenlijst!

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 27-08-2010 09:07 schreef Jan Trodelman:

[quote verwijderd]

Ja, ben er maar trots op dat je het kan afdingen voor 5 euro. Weet je hoeveel werk erin zon schilderij zit!

Volgens het woordenboek: afdingen: ` af - din - gen (dong af, h. afgedongen)

proberen de prijs lager te krijgen;

Jan , niet zo zuur!
Ook voor de verkopers is het een sport om een artikel tegen een zo goed mogelijke prijs te verkopen. Afdingen is het spel tussen verkoper en koper.
Als je niet tot elkaar kunt komen, is er geen deal. Ook dat gebeurd zo vaak.

Jan Trodelman
Gebruiker
spacer line

On 27-08-2010 14:06 dutch pearl wrote:

[quote removed]

Volgens het woordenboek: afdingen: ` af - din - gen (dong af, h. afgedongen)

proberen de prijs lager te krijgen;

Jan , niet zo zuur!
Ook voor de verkopers is het een sport om een artikel tegen een zo goed mogelijke prijs te verkopen. Afdingen is het spel tussen verkoper en koper.
Als je niet tot elkaar kunt komen, is er geen deal. Ook dat gebeurd zo vaak.

Ja, dat is wel zo. Maar toch vraag ik me dan af hoe serius zo'n schilder is als ie ze eigen werk gaat dumpen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Afdingen is een sport in Indonesie, afrekenen daar kun je respect mee afdwingen.

voorbeeldje:

op een markt zag ik een kris
ik vroeg wat kost die
1.000.000 rupiah mister was het antwoord
na ongeveer een uur afdingen kon ik hem kopen voor 30.000 rupiah
ik gaf 50.000 de man had geen wisselgeld direct kwamen mensen
van alle kanten hem helpen om 20.000 rph terug te kunnen geven
na 15 minuten had hij 18.000 rph bij elkaar geschrapt hij vroeg mij om dat
aub te accepteren
ik zei hem dat ik al dat kleingeld liever niet in mijn portemonnee had en vroeg
mijn 50.000 terug, het gezicht van die man vergeet ik nooit meer
toen ik hem daarna 100.000 in de hand drukte en weg liep heb ik nog zeker
5 minuten terima kasih achter me horen roepen
ik schaamde me rot dat ik het toch nog zo goedkoop had gekocht van hem
op de markt deden we onze boodschappen en op het eind van de markt
ben ik terug gegaan naar zijn kraampje, ik heb die man een tas vol groente en fruit gegeven om mijn schuldgevoel af te kopen, meteen kwamen er weer vele terima kasihs
mijn bahasa was toen nog niet zo op peil, dus ik zei tegen mijn vrouw zeg hem aub dat hij geen terima kasih meer zegt dat ik anders de tas weer meeneem.
iedere keer als ik nu op de markt kom heb ik normale prijzen bij deze man
afdingen hoeft niet meer ik vraag wat wil je ervoor en geef een beetje meer
voordeel is dat ik niet meer continue "aanbieders van mindere krissen" om me heen heb lopen, bij hem koop ik de goede kwaliteit voor een normale prijs.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ooit dit laten maken voor iemand , een goede vriend van mij... Emoticon: Wink

Maar hij had er weer spijt van want zijn gezin is weer uitgebreider, zijn hem zijn klein kinderen en zijn kinderen, en hij zelf...

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou Om Ziel,

Die Opa Koos he, die lijkt op Malam. Ik heb zijn baby foto's gezien.
Emoticon: Nice

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Ha ha hoe is het met hem zit zich zeker te vervelen, je ziet niets meer van hem leeft hij nog?? Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!
Of zit ie in zijn schommelstoel.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 25-08-2010 17:36 monyet wrote: Er is veel moois te zien op sukawati maar veel ervan komt m.i. toch van Java want de schilderstijl herken ik vaak van Javaanse schilders.

Het mag na de aardbeving in Yogya inmiddels toch wel duidelijk zijn dat 80% van het op Bali verkochte uit Java afkomstig is. Denkt men nou echt dat die keuterboeren daar op Bali kunstenaars zijn? Boer blijf bij je leest.
Waarom denkt men dat de beste kunstacademies op Java zijn? En zelfs de kunstacademie op Bali wordt voor het overgrote deel bevolkt door studenten van buiten Bali.

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 27-08-2010 15:36 schreef sabar2:

Afdingen is een sport in Indonesie, afrekenen daar kun je respect mee afdwingen.

voorbeeldje:

op een markt zag ik een kris
ik vroeg wat kost die
1.000.000 rupiah mister was het antwoord
na ongeveer een uur afdingen kon ik hem kopen voor 30.000 rupiah
ik gaf 50.000 de man had geen wisselgeld direct kwamen mensen
van alle kanten hem helpen om 20.000 rph terug te kunnen geven
na 15 minuten had hij 18.000 rph bij elkaar geschrapt hij vroeg mij om dat
aub te accepteren
ik zei hem dat ik al dat kleingeld liever niet in mijn portemonnee had en vroeg
mijn 50.000 terug, het gezicht van die man vergeet ik nooit meer
toen ik hem daarna 100.000 in de hand drukte en weg liep heb ik nog zeker
5 minuten terima kasih achter me horen roepen
ik schaamde me rot dat ik het toch nog zo goedkoop had gekocht van hem
op de markt deden we onze boodschappen en op het eind van de markt
ben ik terug gegaan naar zijn kraampje, ik heb die man een tas vol groente en fruit gegeven om mijn schuldgevoel af te kopen, meteen kwamen er weer vele terima kasihs
mijn bahasa was toen nog niet zo op peil, dus ik zei tegen mijn vrouw zeg hem aub dat hij geen terima kasih meer zegt dat ik anders de tas weer meeneem.
iedere keer als ik nu op de markt kom heb ik normale prijzen bij deze man
afdingen hoeft niet meer ik vraag wat wil je ervoor en geef een beetje meer
voordeel is dat ik niet meer continue "aanbieders van mindere krissen" om me heen heb lopen, bij hem koop ik de goede kwaliteit voor een normale prijs.

Prima toch. Je hoeft als koper ook niet altijd het onderste uit de kan te halen. Soms is een bod gewoon billijk en kan je de wederpartij een mooi dag bezorgen. Dat is ook wat!!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Deze ook ooit gekocht K weet de prijzen niet meer zo uit mijn hoofd.

Maar ze hangt hier aan de muur.

mijn vriendin2 die zegt nooit wat terug .

Dat is het mooiste, buiten die mooie tettereter die ze heeft...... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Kunst is altijd moeilijk en zo persoonlijk. Meestal staat er geen prijs bij en bedenk ik wat het voor mij waard zou zijn. En dan onderhandelen, in alle redelijkheid kom je er vaak wel uit.

Daarbij mag je natuurlijk best bedenken dat je niet in je thuisland bent.

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Op 27-08-2010 16:26 schreef dutch pearl:

[quote verwijderd]

Prima toch. Je hoeft als koper ook niet altijd het onderste uit de kan te halen. Soms is een bod gewoon billijk en kan je de wederpartij een mooi dag bezorgen. Dat is ook wat!!

Daar loop je niet mee te koop...................
Iedereen weet dat je zo iets doet je pingelt af en je geef wat ze gevraagd hebben Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

dutch pearl
Gebruiker
spacer line

Op 27-08-2010 16:34 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Daar loop je niet mee te koop...................
Iedereen weet dat je zo iets doet je pingelt af en je geef wat ze gevraagd hebben Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Dat is nogal logisch. Anders hoef je het spel ook niet meer te spelen. En dat is namelijk erg leuk Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,379,534 pageviews Een website van indahnesia.com