|
|
|
|
|
5,0 magnitude aardbeving doet Yogyakarta beven
Gepubliceerd op 21 augustus 2010 14:34
|
Een aardbeving met een magnitude van 5,0 op de Schaal van Richter heeft de stad Yogyakarta en omstreken doen beven eerder deze avond. De beving, die plaats vond om 18:41 lokale tijd, had zijn epicentrum op 15 kilometer ten zuidoosten van de stad Bantul op een diepte van slechts 10 kilometer.
|
Lees verder , klik op de titel
|
|
|
|
Als je het mag geloven, is dit erg verontrust te noemen.
De bodem 3 meter stijgt.
Ze voorspellen ook in Amerika dichtbij Los Angeles, een aardbeving.
ja dat is de natuur, en die kan je niet beinvloeden, niet door GUna Guna, niet door Alah en niet door God, of wat voor afgoden dan ook.
ZO zie K dat Pakistan over 10 tot 20 jaar weer te maken krijgen, met water overlast.
Daar helpt het niet om dat land weer op te bouwen zoals het geweest is.
Ze worden daar door de natuur overrompeld.
daar is niets tegen te beginnen als ze zo blijven willen leven als ze gedaan hebben.
|
|
Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek
|
|
|
|
 Guna 2...........
You okee?
|
|
|
|
|
|
|
Ik heb nog niks gehoord over evt. slachtoffers, laten we hopen dat het bij materiele schade blijft of maximaal even wat internet/stroomonderbrekingen.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
|
Wederom epicentrum precies waar onze familie woont, in en om Bantul. Nog geen bericht gehoord verder, maar 5.0 is normaal gesproken niet verwoestend hoewel er in die regio's maar weinig nodig is om huizen kapot te maken.
|
|
From Dayeuhkolot with love
|
|
|
|
Met Guna2 en familie alles ok gelukkig.
Gisteren contact met hem gehad.
|
|
|
|
|
Niks aan de hand. K woon nog geen 3 km van de stad Bantul en heb het niet eens gevoeld (kan ook aan mijn evenwichtsorgaan liggen).
|
|
|
|
|
Dat zal dan wel YB, want Guna2 was er wel van geschrokken en vertelde dat het nog aardig lang duurde..
Groet Elsbeth
|
|
|
|
Aardbevinkjes (t/m 6.0) op Java daar hoef je niet van te schrikken dat hoort erbij.
Net als overstromingen,modderverschuivingen en vulkaanuitbarstingen.
Het is niet leuk dat geef ik toe, maar je went eraan als je er al enkelen hebt meegemaakt.
Vervelend wordt het pas als het TE DICHTBIJ komt.
Vorig jaar had ik 80 cm water in mijn huurhuisje staan, dus weer nieuwe spulletjes aangeschaft en alles "hoger" gezet.
Nu maar hopen dat het deze kerst/nieuwjaar meevalt.
Voor de zekerheid maar even "kamperen" in het half-afgebouwde koophuis op de berg.
Maar ja dan komt er wellicht weer een aardbeving.
C'est-la-vie. Ben blij dat ik niet in Goa zit hebben ze ieder jaar overstromingen, maar de tandarts is daar wel goedkoper
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
On 22-08-2010 20:37 sabar2 wrote: Aardbevinkjes (t/m 6.0) op Java daar hoef je niet van te schrikken dat hoort erbij.
.........
Voor de zekerheid maar even "kamperen" in het half-afgebouwde koophuis op de berg.
Maar ja dan komt er wellicht weer een aardbeving.
|
Niet bang voor tanah longsor (modderverschuivingen) op de berg zoals in Karanganyar een paar jaar geleden? Vaste grond onder de voeten of een woonboot?!
|
|
|
|
On 22-08-2010 20:37 sabar2 wrote: Aardbevinkjes (t/m 6.0) op Java daar hoef je niet van te schrikken dat hoort erbij.
Het is niet leuk dat geef ik toe, maar je went eraan als je er al enkelen hebt meegemaakt.
Vervelend wordt het pas als het TE DICHTBIJ komt.
|
De aardbeving vorig jaar in Bantul was met 6.2 ook relatief een lichte aardbeving maar dat heeft ons ook enkele familieleden gekost, dus vergeef me als we ons elke keer kapot schrikken van aardbevingen, zelfs als ze 5.0 zijn.
|
|
From Dayeuhkolot with love
|
|
|
|
On 23-08-2010 10:28 monyet wrote: [quote removed]
De aardbeving vorig jaar in Bantul was met 6.2 ook relatief een lichte aardbeving maar dat heeft ons ook enkele familieleden gekost, dus vergeef me als we ons elke keer kapot schrikken van aardbevingen, zelfs als ze 5.0 zijn.
|
Maaf, maar dat bedoel ik als het TE DICHTBIJ komt dan is het niet leuk meer.
Mijn familie in Banda Aceh kan er ook over meepraten, zitten nu nog met problemen,
al die zgn. hulpverleningsprojecten werken ook maar beperkt.
Gelukkig kunnen wij als familie hun een beetje ondersteunen.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
|
Het trauma van 2006 zit er nog in. Kan ik best inkomen. Maar af en toe van die aardschokjes is niets abnormaals hier.....daar leer je mee leven.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|