Een reis van Jakarta naar Bali, en later weer terug.

Subforum Java 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pierre118
Gebruiker
spacer line

Ik heb al veel gelezen hier, dus excuses als ik in herhaling val. Maar, mijn vrouw en ik gaan half december zo'n 4 weken naar Indonesie. Op Bali zijn we al meerdere keren geweest, en zijn we ook verliefd op geworden. Maar deze keer willen via Java (Jakarta) naar Bali reizen per auto. We hebben een eigen chauffeur met auto, dus dat is al opgelost Emoticon: Smile

De vraag is nu : we willen graag er zo'n 4/5 dagen over doen om in Sanur op Bali aan te komen vanaf Jakarta. Is dat realistisch gezien de afstand? En zoja, wat is dan leuk om onderweg te bezoeken? We zijn geen avonturiers, en lastig te been, dus Bromo zal langs ons heengaan helaas. Wie kan ons goede tips geven?

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Hoe lang is het, redelijkerwijs, rijden van Jakarta naar Sanur?

(excuses, het aanpassen knopje over het hoofd gezien)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wel jammer Pierre, "en later weer terug".
Als je al een keer op Bali bent geweest vanwaar dan de haast van 4 a 5 dagen? Als het de bedoeling is om na Java de rest van de vakantie op Bali te blijven dan verdient java toch wel iets meer lijkt me.
Voor Bromo hoef je geen avonturier te zijn. Voor mensen met weinig tijd, al dan niet zelf gekozen en je komt bijna langs de Bromo en je gaat er niet heen.... dat is toch wel heel erg zonde. Je kan nl. vanaf Malang, Surabaya of Probolinggo tot zo ongeveer de Bromo toe rijden met de auto die dan alleen nog de zandzee over hoeft te steken, dan een klein stukje wandelen en de trappen omhoog en voorafgaand dit alles de zonsopgang vanaf de Penanjakan bewonderen. Ik weet niet hoe lastig je loopt maar als je er de tijd voor uittrekt is de Penanjakan toch te doen lijkt me. De trappen dan naar de Bromo wat moelijker maar ook vanuit de zandzee is het een prachtig gebied.
Verder tips zijn de topics bezaaid. De higlights heb je vast al gevonden zoals de Tangkuban Perahu bij Bandung, Borobudur (ook trappen), Prambanan, Yogyakarta, Solo ramayanaballet, Dieng Plateau.
Redelijkerwijs rijden is wat moeilijk te zeggen. Ik neem aan dat je toch wel wat wilt zien behalve in de file staan op de weg van west naar oost (wat dat aangaat is het jammer dat je een deel van het traject niet de trein neemt).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Dank je Anne Mieke, de haast komt voort omdat we veel vrienden willen terugzien, en daar ook de tijd voor willen nemen. Het 'plan' is om eerst zo'n 5 dagen Java te doen, daarna 14 dagen Bali, en daarna weer terug voor zo'n 7 dagen Java. Dit is bewust zo gekozen, en we willen daarom ook vliegen naar Jakarta, en ook weer terug vanaf Jakarta. Dus totaal zal Java zo'n 12 dagen worden.

Met het redelijkerwijs bedoelde ik : de tijdsduur van de autorit van Denpasar naar Jakarta, zonder enige bezichtigingen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-08-2010 23:17 Pierre118 wrote:
Met het redelijkerwijs bedoelde ik : de tijdsduur van de autorit van Denpasar naar Jakarta, zonder enige bezichtigingen.
Het zou in theorie in twee dagen kunnen maar ik vraag me af of je een chauffeur zo gek kunt krijgen en dan zie je echt niks behalve asfalt en je hotelkamer. Drie dagen is een redelijker optie.
Maar, dan zou ik bijna zeggen, als je haast hebt maar beter het vliegtuig heen nemen en voor de terugreis overland 3 dagen eraan plakken zodat je voor Java een redelijke 10 dagen hebt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Wederom dank Anne Mieke, ik ga eens kijken wat een one-way ticket kost van Jakarta naar Denpasar.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 18-08-2010 23:52 Pierre118 wrote:
Wederom dank Anne Mieke, ik ga eens kijken wat een one-way ticket kost van Jakarta naar Denpasar.
Minder als vervoer overland als je een beetje rond kijkt, vanaf 40 euro per persoon heb je al tickets.

Pierre118
Gebruiker
spacer line

Het gaat ons er vooral om dat we, al reizende, een beeld van Java krijgen. We vinden het al heerlijk om vanuit de auto een blik te werpen op de natuur enz. Dat hebben we op Bali al vele malen gedaan. Ik ken de wegen op Java niet, maar als ze hetzelfde als op Bali zijn, dan begrijp ik dat er veel tijd voor uit getrokken moet worden. Ook de drukte op de wegen zal een rol spelen. Ik begrijp uit de reacties dat het niet aan te raden is om met auto en chauffeur in ongeveer een week van Jakarta naar Sanur te rijden. Heeft iemand zo'n rit met de auto wel eens gemaakt eingelijk? Van Jakarta naar Bali?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 21-08-2010 18:45 Pierre118 wrote:
Het gaat ons er vooral om dat we, al reizende, een beeld van Java krijgen. We vinden het al heerlijk om vanuit de auto een blik te werpen op de natuur enz. Dat hebben we op Bali al vele malen gedaan. Ik ken de wegen op Java niet, maar als ze hetzelfde als op Bali zijn, dan begrijp ik dat er veel tijd voor uit getrokken moet worden. Ook de drukte op de wegen zal een rol spelen. Ik begrijp uit de reacties dat het niet aan te raden is om met auto en chauffeur in ongeveer een week van Jakarta naar Sanur te rijden. Heeft iemand zo'n rit met de auto wel eens gemaakt eingelijk? Van Jakarta naar Bali?

Beste Pierre118,

De wegen op Java en Bali zijn niet met elkaat te vergelijken. Net zoals Java en Bali niet met elkaar te vergelijken zijn. Van Jakarta naar Yogjakarta vond ik persoonlijk al genoeg kennismaking met de wegen op Java. Wat mij betreft nooit meer.
Genieten van de natuur vanuit de auto lijkt mij moeilijk, een DVD-tje bekijken levert meer op denk ik.
Niemand raad je af om het te ervaren en een week is ruim.
Dus als je leuke tussenstops hebt dan zal je zeker genieten van die tussenstops,
maar urenlang "genieten" van het uitzicht vanuit de auto daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Je hebt een chauffeur dat scheelt maar toch.....

Een suggestie wellicht .... deel het op in etappes zodat je iedere dag wat leuke dingen op de route hebt en rustpunten, beter is dan om er wat meer tijd voor te nemen.
Het is de moeite waard om wat meer tijd op Java te verblijven en dan leer je ook meer kennen van het echte Indonesie Bali is er meer voor de toeristen, alhoewel het daar
ook leuk vertoeven kan zijn als je de juiste plekjes weet te ontwijken of vinden.
Bovendien is je geld op Java meer waard want de prijzen t.o.v. Bali zijn vaak veel gunstiger.
Ander punt is dat vaak mensen zich vergissen in de afstanden en reiscondities op Indonesie en dat is zonde van je avontuur.

Sabar2

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,879,191 pageviews Een website van indahnesia.com