slecht nieuws voor gepensioeneerden

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Het nieuws zal wel niet zo snel bekend worden in Indonesie vandaar dit berichtje.

14 pensioenfondsen in Nederland zijn door de economische crisis door Min. donner gedwongen om zo snel mogelijk de pensoenuitkeringen te verlagen.
dus als je lekker zit te genieten van je pensioen in Indonesie hou dan eea goed in de gaten, binnenkort kan je maandelijkse uitkering ineens 45 tot 450 euro lager zijn, afhankelijk van waar je pensioen komt.

voor indonesie (en spanje,turkije,philipijnen,thailand,malaysia) betekent dit een afname van toekomstige pensionada's.

voor de getroffenen is dit gewoon pech zegt Min. Donner.
daar heb je dus jarenlang je pensioenpremies voor betaald, een niet meer waardevast pensioen. de afbraak van rechten in Nederland is een tandje hoger gezet. Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Aanvullend bericht:

Mensen die met behoud van een uitkering in het buitenland wonen/verblijvenn,
zullen in 2011 strengere (her)keuringen kunnen verwachten.
Wie in zo'n situatie zit weet zelf wat dit betekend, hou je brievenbus in de gaten.

De afbraak wordt vervolgd.
Zodra het nieuwe kabinet in NL aantreedt volgt verder afbraaknieuws.

bjhabibie
Gebruiker
User icon of bjhabibie
spacer line

Mooi zo, keihard aanpakken die dikke babyboomers.

tutwuri handayani

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het valt allemaal mee.
Niet zo paniekerig doen
Van de 600 fondsen, zijn er maar 14 die het niet meer kunnen trekken.
Daar komen de maatregelingen.

bjhabibie

Wie het laatste lacht, lacht het beste ...... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

Waar bleven die gepensioneerde van vanmorgen zie de tijd die er tussen zit

Wajangpoppen
17-08-2010 16:04
TAT Dit onderwerp staat in het Tickets, luchtvaart en vervoer subforum
Londen-Denpasar met Airasia 1
17-08-2010 03:12

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ter aanvulling:

Waar het nu om gaat is de 14 aanvullende pensioenfondsen en het directe gevolg voor
de mensen die dat direct raakt.

De 2e fase is het bevriezen van alle pensioenopbouw, het verhogen van de premies en maatregelen m.b.t. de A.O.W. dat raakt dan die mensen die nog bezig zijn met hun pensioensopbouw.

Dit bericht is zeker niet bedoeld om paniek te veroorzaken.
Puur informatief met de consequenties voor de verwachting mbt toekomstige pensionado-stromingen.

Op het 1e bericht is de reactie nog koel te noemen, maar kijk maar eens wat er gaat gebeuren wanneer de 2e fase door het nieuwe kabinet in NL bekend worden gemaakt.
Ik verwacht dat veel mensen zullen zeggen dat verplichtte pensioensparen afschaffen er zijn betere/andere alternatieven om voor het pensioen te zorgen.
We wachten wel af hoe de politiek gaat piepen of hoelang ze alles nog in hun holletje houden. Hou het nieuws maar in de gaten.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 17-08-2010 21:39 zieleffe wrote:
Het valt allemaal mee.
Niet zo paniekerig doen
Van de 600 fondsen, zijn er maar 14 die het niet meer kunnen trekken.
Daar komen de maatregelingen.

Inderdaad niet paniekerig doen, dat is precies in het denken van Min. Donner.
Het zijn maar 700.000 mensen die dit raakt, misschien maar 70 in heel Indonesie.

(Edit: Bij de betreffende pensioenfondsen krijgen 150.000 mensen direct een lager pensioen, 550.000 mensen die nog geen pensioen hebben krijgen een verlaging op hun toekomstig pensioen)

Je zal er toevallig maar bij zitten. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Sorry .... pech gehad. Emoticon: Party!

De 2e fase levert in iedergeval weer een bijdrage voor de 18 miljard bezuinigingen dus
nog 2 weekjes onderhandelen dan hebben de heren hun buit binnen.
De volgende stap pensioenleeftijd verhogen naar 70 jaar ??????

simpati
Gebruiker
spacer line

Mooi zo, keihard aanpakken die dikke babyboomers
Mooi, leg eens nader uit en niet schreeuwen in de ruimte zoals de bekende politicus in NL, daar scoor je hier niet mee.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Denk niet dat hij dit verder uit gaat leggen: lijkt mij dat het een persoon is die de boel probeert op te naaien hier....

hati hati, pelan pelan

bambang
Gebruiker
spacer line

De namen van de 14 pensioenfondsen kunnen niet gepubliceerd worden. Zelfs als je dat weet, kun je niets doen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 17-08-2010 19:50 schreef bjhabibie:

Babyboomers, die met hard werken de naoorlogse economie hebben helpen opbouwen. Die veel betaald hebben om een redelijk pensioen te behalen op hun 65ste.

Welke bijdrage heb jij al geleverd, Habibie

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Ja die bjhabibie schreeuwt altijd zo hard ook op het andere forum waar ik gisteren even heb gekekeken.
Wat een onzin kunnen ze daar wegschrijven.
Een beetje fatsoen is daar ver te zoeken.
Je moet goed uitkijken wat je op dit forum meld want ze verdraaien alles daar.
Ik heb nog nooit zo'n negative shitzooi gelezen.
Natuurlijk zullen ze hier ook weer op ingaan maar dat heb ik diep in mijn kont.
Met die pensioenen zal het wel meevallen want als je 750 euro gekort wordt dan moet je toch wel een hele vette inkomstenbron hebben.
Ik wil niet off topic gaan maar moest het even kwijt.

jessie
Gebruiker
spacer line

en als je nauw geen pensioen hebt? gewoon rustig blyven zitten'het heeft geenzin
om daar over te discuseren, gewoon door gaan met adem halen en geniete van
alle mooije dingen die er nog zyn,voorall in indonesia het is hier nog te doen om te overleven, Don't by a full cary on whit you'r live'' Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-08-2010 09:18 jessie wrote:
en als je nauw geen pensioen hebt?

Kan je extra benauwd krijgen.
Moet ik op mijn oude dag als chauffeur of guide spelen in Indosenia ?

bisa dicek of makemyday .

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

Om Sid, als ik u iets wil vragen...kan ik u dan mailen?
Of wilt u anders een mailtje sturen naar infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.rumahbambu.org?

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-08-2010 09:10 willemgeheim wrote:

Met die pensioenen zal het wel meevallen want als je 750 euro gekort wordt dan moet je toch wel een hele vette inkomstenbron hebben.

De hoogste korting die ik tot nu toe heb gemeldt is 450 euro, waar die 750 vandaan komt weet ik dus niet. De oplossing is simpel; een van de nanny's moet ontslagen worden. Emoticon: Stupid Dus dat valt idd wel mee.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Tussen die pensioenfondsen die uit gelekt zijn waren de pensioenfonds van de Notarissen, en Apothekers.
Ja moest even mijn lach inhouden, geen slecht over mij denken een kleine leed vermaak,want tenslotte weten we zelf ook mijn geld , zo blijft als wat ze nu uitkeren.
Zit bij de Stichting Pensioenfonds ABP.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 18-08-2010 12:06 sabar2 wrote: De oplossing is simpel; een van de nanny's moet ontslagen worden. Emoticon: Stupid Dus dat valt idd wel mee.

Nou Sabar2, je verwacht nogal wat van de gepensioneerden. Moeten ze nog kids gaan produceren na hun 65e? Hoewel het gebeurt volop.... Jong geleerd, oud gedaan. Op naar de 2e, 3e of 4e leg. Tja, en dan zonder nanny maar??? Vraag me af of de Ninik, Tuti of Ita dat slikt??!!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-08-2010 12:56 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Nou Sabar2, je verwacht nogal wat van de gepensioneerden. Moeten ze nog kids gaan produceren na hun 65e? Hoewel het gebeurt volop.... Jong geleerd, oud gedaan. Op naar de 2e, 3e of 4e leg. Tja, en dan zonder nanny maar??? Vraag me af of de Ninik, Tuti of Ita dat slikt??!!

Ik zie regelmatig gepensioneerden met nakomelingen in Indonesie.
Die 2e,3e en 4e leg ook. Of ze ook van papa zijn dat weet ik niet.
Maar ja, het "Indonesische klimaat" doet wonderen mbt de viriliteit. Emoticon: Party!
Min. Donner vindt in iedergeval dat er gewoon geslikt moet worden. Emoticon: Laugh out loud

= = = = = = =

Het kwartje begint te vallen. Inmiddels begrijpen meerdere mensen nu dat dit niet alleen die 700.000 mensen raakt maar dat dit het begin is van hervormingen mbt
aanvullend pensioenopbouw en A.O.W. voor iedereen.
Het is een dominoeffect wanneer er een omvalt gaat de rest ook buigen of omvallen
Goed om te zien dat de "pech gehad" - truuk van Min. Donner is mislukt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-08-2010 12:26 zieleffe wrote:
Tussen die pensioenfondsen die uit gelekt zijn waren de pensioenfonds van de Notarissen, en Apothekers.
Ja moest even mijn lach inhouden, geen slecht over mij denken een kleine leed vermaak,want tenslotte weten we zelf ook mijn geld , zo blijft als wat ze nu uitkeren.
Zit bij de Stichting Pensioenfonds ABP.

Click to see original image

Onvolledig het bericht gelezen dus .... niet alleen koppen lezen.....

ABP tijdelijke premieverhogingen en niet-indexeren van de pensioenen.

Als maatregelen kunnen daarbij in aanmerking komen een verdere verhoging van de tijdelijke premieopslag en een korting van de pensioenaanspraken.

Het ABP-bestuur doet alles wat in haar vermogen ligt om een korting te voorkomen.

.
Emoticon: Worship
ABP en PGGM zijn 2 grote pensioenfondsen die ook in de problemen schijnen te komen, vlgs de voorzitter van het NVGO.
Bovendien wordt komend jaar ook de BOS-belasting ingevoerd, die al wordt geheven bij mensen die een pensioen van ca. 2000,00 BRUTO per maand pensioen ontvangen.
1 op de 12 van de huidige gepensioeneerden zullen komend jaar een verschil gaan zien in hun pensioenhoogte (ca. 8.5% van de gepensioeneerden dus)
We vergeten dan nog maar even al die mensen die nu te maken gaan krijgen met een verlaging van hun verwachte pensioen in de toekomst terwijl de premies niet omlaag gaan. Alleen de bisschoppen schijnen er goed uit te komen want die hebben goed belegd. Gemiddeld kunnen gepensioeneerden 45-100 euro minder netto per maand verwachten.Uitgaande van het minimum bij een netto pensioen van 1500 hou je dan 1455 over. (ca. 500.000 rph per maand minder, da's veel geld in Indonesie)

Sorry maar ook de mensen die bij het ABP zitten hebben pech gehad....
Don't shoot the messenger.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Yes it's a reality show
Wat mij nu zo verbaast, dat ze al jaren weten, dat ze dit konden aanzien komen.
Gezien het nu actueler zal kunnen worden, dan zullen de Politieke partijen wel eens achter hun oren moeten gaan krabben want als die oudjes nu eens kwaad worden, en gaan stemmen op een partij die hen wel willen beschermen voor die terug val.
Dan kan het wel eens heel belangrijke potentiele kiezers worden......
Zag gisteren op TV dat de dames nog al boos werden.
Nou als die al uit hun sloffen vallen, ga dan maar aan de kant....... Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Shiny

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat het het beste is om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
Krijgen we weer meer ouderenpartijen en generatieproblemen op de agenda.

6 van de 14 zijn al bekend (officieel)

de apothehers
de notarissen
verf/drukkerij
nutreco (voedingsmiddelenindustrie)
pme (metaalsector)
total (olie)

kortingen op de maandelijkse pensioenuitkering oplopend tot 10%
(behalve de nanny dus ook de chauffeur/tuinman binnenkort werkeloos)

wordt vervolgd Emoticon: Party!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-08-2010 10:17 NoviKirana wrote:
Om Sid, als ik u iets wil vragen...kan ik u dan mailen?
Of wilt u anders een mailtje sturen naar infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.rumahbambu.org?

Terima kasih atas email. Tapi saya pikir, bagaimana ..........? Karena ada ....

Salam,
M

Trims voor je reactie.

bisa dicek of makemyday .

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Weet je dat mijn man en ik vanaf de 1e. dag dat wij gingen werken dik aan premies voor pensioen etc. hebben betaald (respectievelijk 43 en 44 jaar lang)? Dat wij op dit moment heel veel belasting betalen, veel meer dan de jongeren (een veelvoud daar van)? Dat wij een ouderentax gaan betalen (reeds goedgekeurd door de kamer) onze eigen bijdrage voor gezondheidsbijdrage wordt uitgebreid?
Ik weet niet of je dikke babyboomers letterlijk of figuurlijk bedoeld, maar wij zijn beiden slank en wij babyboomers worden al belastingtechnisch keihard aangepakt. En wij babyboomers hebben kei en keihard gewerkt om op dit niveau te komen. Het is ons niet aankomen waaien. Tenminste niet bij ons!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik denk dat het het beste is om nieuwe verkiezingen uit te schrijven.
Krijgen we weer meer ouderenpartijen en generatieproblemen op de agenda.

Dat kan ook niet uitblijven.
Zoals je al leest van Pamelabak hoe we hebben moeten ploeteren vroeger, en daar werd geen rekening gehouden met privileges.
Zelf toen op school zat, voor dat die begon, de melkboer aan het helpen, voor en na schooltijd, een jochie van 12 jaar.
Er is nu een generatie ontstaan die niets van werken hebben geleerd, alleen geleerd om elkaar af te troeven, wie de stoerste meid of bink ze zijn.
En als K eerlijk mag schrijven , het zal mij niet verbazen, dat er in de toekomst veel strijd zal ontstaan, tussen verschillende generaties.
En dat mag dan ook uitmonden in een partij voor alleen ouderen, die dan hun rechten zullen moeten opeisen......
Potentiele hebben we veel kiezers belangen.... Emoticon: Yes!
Als dat maar met verstand gebruikt word.
En daar kunnen de jongeren van zeggen, ha, ha, ha, ze zijn zo trouw aan hun parij,
Nou dat kan wel eens verkeerde gedachte kunnen zijn..... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Shut up! Emoticon:

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Oke er wordt beweert dat de pensioenfondsen er een potje van gemaakt hebben maar dat is gedeeltelijk waar.De grootste klap komt natuurlijk door de kredietcrisis.Ik vind dat de regering hier maar bij moet springen.Er gaan miljarden naar griekenland en zo ook naar ontwikkelingshulp dan kan er best nog wat naar de ouderen pensioenen.Het CDA heeft in deze ook zelf een rol gespeeld. Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,600,835 pageviews Een website van indahnesia.com