Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Roy
Gebruiker
User icon of Roy
spacer line

Ik en mijn indonesische vrouw zijn dit jaar getrouwd in Nederland, nu willen we dit volgend jaar registreren in Indonesië (we gaan dus niet trouwen in Indonesië, alleen de ceremonie en een feestje). Wat moet ik doen en welke documenten heb ik nodig. In het indonesisch paspoort van mijn vrouw is al vermeld dat we getrouwd zijn door de ind. amb. in Den Haag. Is een in het indonesisch vertaalde ned. trouwakte voldoende????

Amadeus
Gebruiker
spacer line

Je bent getrouwd in Nederland en geregistreerd in de indonesische ambassade en dus door Indonesie erkend. Kopy van de registratie in je vrouws paspoort is dus volgens mij al voldoende, en neem voor de zekerheid trouwboekje mee. Maak er een leuk feestje van en maak niet te veel zorgen.

salam Amadeus

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Wedding Services

LEGAL GUIDELINES FOR MARRIAGE IN INDONESIA

I. FORMALITIES WHICH MUST BE COMPLETED PRIOR TO ARRIVAL.
· Copy of birth certificate for bride & groom.
· Copy of valid passport for bride & groom.
· Passport photo 6 x 4 cm ( 10 pieces ) of couple side by side, bridegroom on the right side and bride on the left.
· Details of full names, addresses, professions and religions of the bride & groom.
· Details of full names, addresses, professions of parents of the bride & groom.
· Protestants require a certificate of Baptism. Catholics require certificates of Baptism and Communion.
· Decree absolve, if divorced. Divorced Catholics cannot marry in Indonesia.
· If widowed, death certificate and previous marriage certificate are required.
· If your name has been changed, legal proof is required.

II. FORMALITIES WHICH MUST BE COMPLETED IN INDONESIA
· Non-Impediment to Marriage certificate, legalized by respective Embassy or Consulate in Indonesia, certifying that the couple has no objection to getting married in Indonesia and that they have not been previously married. OR, in the event of a previous marriage, official documentation of a legal divorce or death certificate is required. In most cases, a signed, religious affidavit may be requested from the Embassy or Consulate of either partner.

· Copy of the registration form of the hotel the bride & groom are staying at in Bali.

III. OTHER REGULATIONS
· Residency law : Seven working days before wedding date, a minimum stay of 14 nights is recommended ( this may be waived )

· THIS IS MOST IMPORTANT FOR COUPLES WANTING TO MARRY IN INDONESIA – THE COUPLE MUST BE OF THE SAME RELIGION.
The Bride & Groom must declare affiliation with one of 5 religions :
-- Protestant
-- Catholic
-- Buddhist
-- Hindu
-- Moslem

3. Minimum age for marriage in Bali :
23 years old for men & 21 years old for women

4. Two witnesses can organized in Bali.

Wedding Services

AS OF JULY 1st, 1993 THE BRIDE & GROOM MUST PRODUCE A RELIGIOUS WEDDING CERTIFICATE IN ORDER TO CARRY OUT A LEGAL CIVIL CEREMONY IN INDONESIA.

· A RELIGIOUS CEREMONY CAN BE ARRANGED IN BALI AT THE SAME TIME AND LOCATION AS THE CIVIL CEREMONY.
OR
· THE RELIGIOUS CEREMONY CAN TAKE PLACE BEFORE THE CIVIL CEREMONY.
OR
· THE COUPLE WEDS IN A RELIGIOUS CEREMONY AT HOME THEN SUPPLIES THE RELIGIOUS WEDDING CERTIFICATE FOR THE CIVIL WEDDING TO TAKE PLACE IN BALI.

WHERE TO OBTAIN NON IMPEDIMENT LETTER TO MARRY IN INDONESIA

Australia – Issued in Bali. A one month posting period is required. Alternatively,
Can be solemnized by the Consult at the Consular compound according to Australian matrimonial law.

Canada – Issued in Jakarta

British - Issued in Bali

France – Issued in Jakarta. Takes 1 month and must show proof of Indonesia residency

Germany – Issued in Bali. Must also obtain civil registration letter from Germany

Italy – Issued in Bali. Must also obtain Certificate of Contestuale from Italy

Japan – Issued in Bali

Netherlands – Issued in Bali

Norway & Denmark – Issued in Jakarta

Sweden & Finland – Issued in Bali

Switzerland & Austria – Issued in Bali. Non Impediment letter must be completed in home country which will then be reissued in Bali

United Kingdom – Issued in Jakarta

USA – Issued in Bali

Cost of Legal Wedding at US$ 400.00 net
without the “Non Impediment Letter”

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

bij deze hoop ik je wat geinformeerd te hebben, dit zijn de adviezen de meeste grote hotels aan hun gasten meegeven...

Groetjes maurits

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

reuveul
Gebruiker
User icon of reuveul
spacer line

hallo roy, ik heb een vraagje ik wil ook trouwen in nederland met mijn indische vrouw, wat heb je hier nodig op het gemeentehuis?

vr gr robert

robertkolkEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.wanadoo.nl
Emoticon: Bye bye

like to live in ID,but it takes a while to get there

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Er bestaat een site met link mixed couples.nl geloof ik.Wij trouwden in jakarta en ik moest toen toestemming hebben van kerk en staat en hier beedigd vertaalde akte aanbieden ter inschrijving bij burgerlijke stand...alles no problem maar raadpleeg je gemeente eens...zij weten wel meer hoe het in jou gemeente gaat waarschijnlijk...succes. Emoticon: I love it

Amadeus
Gebruiker
spacer line

Veer wat Rob bedoeld is wat je nodig hebt voor een huwelijk in Nederland. Ik ben Indonesische vrouw getrouwd in Nederland nu bijna 5 jaar geleden. Wat je nodig hebt is geboorte akte en verklaring niet getrouwd vertaald en gelegaliseerd door ministrerie buitenlandse zaken en justitie en daarna door de nederlandse ambassade. Het hoefd niet in het nederlands vertaald te worden, engels wordt ook geaccepteerd. Ik kon de verklaringen en geboorte akte in Indonesia in het engels krijgen. Dit is o.a. ook wat je nodig hebt om je partner te laten overkomen.

salam Amadeus

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Klopt,maar de regels veranderen met het jaar en het kan raadzaam zijn je gemeente te vragen welke criteria zij aanhouden...dit kan afwijken van de landelijke norm...wederom succes. Emoticon: Red face

edje79
Gebruiker
spacer line

Wat Veer01 zegt klopt, dit jaar ben ik ook in Nederland getrouwd met mijn Indonesische vrouw. We hadden alle documenten volgens de 'landelijke norm' maar de gemeente waarin wij wonen wilde dat alles gebeurde volgens hun norm. Dit bracht vaak onduidelijkheid met zich mee maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Dus vraag het eerst allemaal bij de gemeente na voor de zekerheid!
Succes,

Ed

reuveul
Gebruiker
User icon of reuveul
spacer line

dank je wel luitjes..

vr gr rob

like to live in ID,but it takes a while to get there

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

Ben toch wel nieuwsgierig wat die "norm" van die gemeente dan is en waarin het afwijkt van de landelijke norm.. Volgens mij is de wet gewoon op heel Nederland van toepassing, en kan geen gemeente speciale eisen stellen. Dat lijkt me nou net een zaakje voor de nationale ombudsman.

edje79
Gebruiker
spacer line

De wet moet ook op heel Nederland van toepasssing zijn. Ik was het dan ook niet met de gemeente eens. Toch willen ze alles precies zo hebben wat zij zeggen, ongeacht wat de IND zegt of wie dan ook. Je bent toch afhankelijk van ze en zo gedroegen ze zich ook. Je kan er wel tegen ingaan maar ik hou ze liever te vriend. Uiteindelijk is alles goed verlopen ook al bracht het wat extra werk met zich mee dankzij de gemeente.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Toch zullen sommige gemeenten hun eigen criteria stellen en soms zul je zien dat de ambtenareren ook niet altijd goed weten wat het rijk wil.Neem nu sofinummer...hier werd me zwart-op-wit gezegd dat mijn vrouw dit thuisgestuurd kreeg...maar in werkelijkheid moeten we persoonlijk gaan halen in belastingkantoor...zomaar een voorbeeld van onwetendheid bij de plaatselijke ambtenaar.En zo is er meer mis door de vele regels in nederland,de mensen zien door het bos de bomen niet meer. Emoticon:

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,480 pageviews Een website van indahnesia.com