Invoeren medicijnen en vloeibare stoffen

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
lijsbeth2
Gebruiker
spacer line

Ik ben een beetje panisch wat betreft drugs etc. wat in mijn tas gestopt kan worden. Maar ik had het idee dat indonesie ook best panische is wat betreft verdovendemiddelen. Nou wil ik eigenlijk mijn shampoo in een oud klein flesje shampoo overgieten (die kleiner is vandaar) en vitamine b1 pillen mee nemen. Maar ik wil liever niet het risico lopen dat de duane het niet vertrouwt (oa vanwege het overschenken) en denken dat ik drugs ofzoiets heb. Wat zijn jullie ervaringen?

alvast bedankt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je kan de shampoo toch gewoon in je koffer (=incheckbagage) doen... En ook al zou je vloeistoffen en kleine hoeveelheden in je handbagage stoppen dan is er nog geen probleem. Vitamine B1 zijn geen medicijnen en kun je sowieso zo meenemen. Je maakt je wel druk over heel veel dingen waar je je echt niet druk over hoeft te maken.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Milani
Gebruiker
spacer line

Gewoon in je koffer doen en in het ruim dan is er niets aan de hand hoor en de B1 tabletten gewoon in Indonesia kopen dat is daar vele malen goedkoper. Gewoon bij de apotheek €0.01 per tabletje wel de off naam geven THIAMINE HCL tabl 100 mg.

Maar ik vraag me af of ik buitenlands gedistilleerd bv een fles whiskey of rum of zo in mijn koffer durf te stoppen. Seal altijd mijn koffers en die gaat het ruim in.
Heeft iemand hier ervaring mee?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In je handback shampo waar is dat goed voor.
Moet je haren in het vliegtuig wassen?
Ik zou zoiets gewoon niet meenemen.
Zat te koop in Indonesië Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 09-08-2010 11:18 schreef Milani:

Maar ik vraag me af of ik buitenlands gedistilleerd bv een fles whiskey of rum of zo in mijn koffer durf te stoppen. Seal altijd mijn koffers en die gaat het ruim in.

Gewoon in je koffer doen, goed omwikkelen met een handdoek of t shirt ( voor het breken) Men mag toch een bepaalde hoeveelheid alcohol invoeren? Ik dacht twee liter of zo. maar dat weet ik niet zeker. ikzelf heb 1 fles oude en 1 fles jonge jenever in mijn koffer mee genomen, wellicht was dat ook een risico.
Mocht het er alsnog uitgehaald zijn? Dan heeft een of andere douane ambtenaar een fijne avond.

Milani
Gebruiker
spacer line

Hahahaha ja idd dan heeft de douane feest.
Wij willen ook meenemen op airport in de handbagage maar in de koffer stiekem natuurlijk.
Laatste keer hadden wij ieder 2 flessen champagne meegenomen maar op Bali was het lief lachen en per fles € 10.= betalen dan mocht hij mee en dat hebben wij graag gedaan natuurlijk. Douane ook een goede dag want zichtbaar voor de collega's werd het in de zak gestopt hoor. Denk 's avonds samen delen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Lijsbeth,
Niet mee nemen, maar gewoon daar kopen. Veeeeeel goedkoper en jouw douane-angst is er ook mee weg.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

lijsbeth
Gebruiker
spacer line

Maar is er dan een winkel om elke hoek waar ik bv shampoo en vitamine pillen kan kopen? Ik bedoel dit is mijn eerste keer daar en ik kom midden in de nacht aan ga dan naar sanur. Denk je dat ik het in sanur gemakkelijk kan vinden?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Lijsbeth,
Sanur is een modern dorp/stadje. Je kunt er van alles kopen. Vraag even in de receptie van jouw hotel of aan de eigenaar van jouw homestay. Ook de spulletjes die jij nodig hebt. Maar natuurlijk niet midden in de nacht, hahaha.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tjonge, al eens ooit buiten je eigen straat geweest? Maak je niet druk zeg, doe gewoon normaal en alles komt goed. shampoo e.d. pleur je in je bagage natuurlijk, die heb je echt niet nodig als je 5 minuten geleden bent geland hoor.
On 09-08-2010 11:18 Milani wrote:
Gewoon in je koffer doen en in het ruim dan is er niets aan de hand hoor en de B1 tabletten gewoon in Indonesia kopen dat is daar vele malen goedkoper. Gewoon bij de apotheek �0.01 per tabletje wel de off naam geven THIAMINE HCL tabl 100 mg.

Je mag 1 liter 'alcohol' meenemen, dus da's geen enkel probleem.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-08-2010 22:12 BintangJan wrote: Sanur is een modern dorp/stadje. Je kunt er van alles kopen. Vraag even in de receptie van jouw hotel of aan de eigenaar van jouw homestay.

BJ, verziek het nou niet. Lijsbeth is een bekpekker. Bekpekkers zoeken het avontuur op. Zij begaan onbetreden paden op het woeste Bali, rugzak op de, uh, rug, fles Aqua in de hand (staat in de bijbel LP), ze mengen zich onder de arme doch vrindelijke bevolking, ongewassen en gekleed in vodden, ze schenken die arme sloebers uit Nederland meegenomen balpennen en babykleertjes, kortom het zijn de ideale toeristen, de toeristen waar je wat aan hebt als Balinees. En die ga je toch niet vertellen dat je om de 100 meter, Aqua, vitaminepillen en shampo kunt kopen?

paulana
Gebruiker
spacer line

Nee, Bintang dat zou ik Lijsbeth zeker ook niet vertellen, waar ze toch midden in de jungle zit, en de wilde apen overal op de loer liggen,

Waarom is Lijsbeth zo panisch? omdat ze bekkies pekt of is er wat anders aan de knikker....Lijsbethje help me uit de droom, ben je zo bang voor Bali? Nou dat is terecht want IK woon er,maar werd vriendjes met de wilde dieren en mensen, goden en demonen, geesten en de onderwereld (OP BALI) niet te verwisselen met Nederland, hoewel je hebt de Kuta-Sanur_Ubud-onderwereld en die is niet mis, maf-fiosie nog maar te zwijgen over her verre en wilde oosten van Bali, onbegaanbare wegen dus neem wel een kapmes mee goed verstoppen, of zeggen dat je een appeltje te schillen
hebt, met mij bv. Meissie maak je niet zo druk, je komt door de douane, als je niets te
verbergen hebt, kleed je gewoon=korte-lange broek of rok, moet je onverwacht ergens heen waar amtenaren zijn, let op je kleding en vooral geen plastic slippers, en geen
korte broek en topje, voor de rest kun je doen wat je wilt, ga nou niet lopen stressen
maar geniet en alles ook kleding en schoenen parfum -voedsel- water -medicijnen
en overheerlijk eten, zelfs als je wilt PATATJE oorlog, wat wil je nog meer? Emoticon: Party! is te kopen, Emoticon: Yes! en voor schappelijke prijzen Emoticon: Party!

Om Swastiastu

lijsbeth2
Gebruiker
spacer line

Ik waardeer jullie humor, maar ik was idd niet vanplan om midden in de nacht naar een winkel te zoeken. Meer dat ik de volgende dag niet zoveel tijd heb. Ik ben niet bang voor bali maar ben iemand die zich overal op voorbereid en als ik er ben hoef ik dan nergens meer aan te denken. Als er wat gebeurt weet ik dan teminste wat ik moet doen. Alleen de duane vind ik een beetje eng daar, gewoon dat hele gebeuren met VOA en natuurlijk heb ook ik de doc. ganja queen gekeken. Maar ik vind het ook wel leuk om alles uit te zoeken. Ik ben wel eerder op reis geweest naar HK en Beijing maar dat is natuurlijk heel iets anders dan Indo. (althans dat denk ik dan). En ja als ik alles mag geloven ga ik daar hartstikke dood aan ziektes/terroristen/giftige dieren. Maar ik maak me daar verder niet zo druk om.

paulana
Gebruiker
spacer line

Lijsbeth, je kunt je niet op alles voorbereiden, en dat is maar goed ook, ik zou je adviseren, neem niet teveel mee, je kunt overal tandpasta-douchegel-shampoo kopen
dezelfde merken als in Nederland, maar goedkoper ook schoenen-sandalen- slippers noem maar op. De douane hier is waarschijnlijk vriendelijker als HK en Beijing, reageer gewoon met een lach, en daar kom je ver mee; dood gaan niet erg? maar toch shampoo? nou meissie jij hebt ook humor.

prettige reis zonder stressen en pas op overgewicht van je koffer Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

leontien
Gebruiker
spacer line

. En ja als ik alles mag geloven ga ik daar hartstikke dood aan ziektes/terroristen/giftige dieren. Maar ik maak me daar verder niet zo druk om. [/quote]

goed gezien hoor,wat algemene info op een forum is prettig maar meer ook niet.
al die persoonlijke ditjes en datjes hier ,ach joh tis maar wat therapeutisch gebrabbel.

wens je i.i.g.een hele mooie reis met mooie ervaringen.

lijsbeth2
Gebruiker
spacer line

Maar zijn daar wel "grote" (38) maten? Mijn vriend wil daar slippers kopen met schoenmaat 43 is dat ook geen probleem?

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 10-08-2010 20:28 schreef lijsbeth2:
Maar zijn daar wel "grote" (38) maten? Mijn vriend wil daar slippers kopen met schoenmaat 43 is dat ook geen probleem?

Sommige leven op grote voet, dus het maatje voor je vriend zal er ongetwijfeld te verkrijgen zijn.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2010 20:28 lijsbeth2 wrote:
Ik heb zelf maat 38/39 maar in Indonesie wordt dat minimaal maat 40. Damesmaten 41 en 42 doen ze op Bali niet moeilijk over. In herenslippers met Nederlandse maat 43 heb ik me nooit verdiept maar gezien de wil om te verkopen en de aanwezigheid van t-shirts in xxxl-maten zal ook dit niet echt een probleem zijn.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

lijsbeth2
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de bruikbare tips!

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

7 eleven is 24 uur per dag open daar kun je shampoo en vitamine kopen.
Deze winkels zijn er in overvloed en ze hebben goede spullen daar en veel goedkoper als hier....
Bijvoorbeeld Dove shampoo en of conditioner...en nog meer bekende merken dus maak je geen zorgen je sjouwt het voor niks mee....

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

7 eleven is in Thailand en Japan...neem effe aan dat er Circle K bedoelt word...

hati hati, pelan pelan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 10-08-2010 22:35 senior wrote:
7 eleven is in Thailand en Japan...neem effe aan dat er Circle K bedoelt word...
En Indonesie natuurlijk Emoticon: Smile

http://corp.7-eleven.com/About(...)bid/115/Default.aspx

5 winkels, maar geen website voor de locaties.. Handig.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Laat het maar bij 5 winkels blijven dan, niet te hopen dat het word zoals bv in Thailand,soms 4 winkels van deze winkelketen in 1 straat.

hati hati, pelan pelan

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

ja idd daar wordt je lui van al zijn de hamburgers daar beten als mc Donald Emoticon: Smile

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Lijsbeth,
Elke keer als ik op vakantie ga moet ik een lading medicijnen meenemen. Ik doe één pakket in mijn handbagage en één pakket in mijn koffers (voor het geval dat ik één ervan kwijt raak). Ik heb nooit problemen met de douane gehad; ze zien het nauwelijks (is mijn indruk) Wel voorziet de doktersassistente alle doosjes van een sticker.
Op de kamer van je hotel bevindt zich meestal wel shampoo.
Vitaminepillen kun je te kust en te keur kopen op Bali.
Schoenen/slippers kun je in alle maten kopen/laten maken, mijn man heeft dit jaar nog een paar goede gekocht (maat 43).
T-shirt e.d.: je hebt ze tot xxxxl (in Kuta en in Sanur heb ik ze zien liggen).
En wat drugs betreft: zorgen dat ze niets in je koffers en handbagage kunnen stoppen. En als je erg bang daarvoor bent: koffers gewoon dichtsealen, dit kan op het vliegveld gebeuren.
Verder wens ik je een hele fijne tijd toe.
Groetjes,
Pamela

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,763 pageviews Een website van indahnesia.com