waarom voorzichtig in Aceh?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
33 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 12-08-2010 22:08 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dan zou ik graag de defenitie van " Upper -ten" wel willen weten.
Ik vraag me af als je een " gewone" Nederlander ( Jan met de pet) of een gewone Indosenier ( Parman met de kupluk) ben ooit geaccepteerd kunnen worden .
Zelfs veel geld geld zal ook geen garantie zijn om als toegangsmiddel (smeermiddel) om in hun buurt te komen , laat staan om als een gelijke / vriend geaccepteerd worden.

Voor mij is iemand die tot de upper-ten behoorde minstens 3 factoren moeten hebben / bezitten , op sociale , politieke en economische( geld) macht.
Heb je alleen 1 van de 3 , dan behoort je niet echt tot die club.

Voor nederlandse begrippen pas ik denk ik meer bij de Jan met de Pet.
Ik vlieg alleen first class in Asia en dan heb je wel eens toevallige contacten met de
Upper Ten uit Indonesie ook zo in de 5 ster-hotels.
Gelukkig is niet iedereen in de Upper Ten hetzelfde en beoordeelt ook niet iedereen je op je portemonnee. Een toevallig contact zo'n 6 jaar geleden bracht mij in contact met zo'n ander mens, ik wist nooit wie hij was totdat hij op mijn bruiloftsfeest in Indonesie verscheen, toen merkte ik de reacties van de andere gasten en ik merkte ook dat mijn vrouw/kinderen en ikzelf ineens anders benaderd werden.
Dat contacten "helpen" heb ik dus ervaren maar dat ik zelfs nadat ik wist wie het was nog steeds gewoon contact hield dat maakte mij pas een echte vriend kreeg ik achteraf te horen, ik hou nog steeds contact en als ik in de buurt ben ga ik langs.
Soms spelen we een spelletje schaak of pool om de rekening, maar vaak heb ik het gevoel dat hij me expres laat winnen.
Uitzonderingen zijn er dus ook in de Upper Ten.

Een voordeel wat ik in de schoot geworpen kreeg (zeg maar met de neus in de boter) is korting op hotelprijzen op sommige plekken.
Hij vroeg me vaak waar ik logeerde en een "berichtje" van hem leverde me vaak een betere kamer op tegen dezelfde prijs en soms was hij er dan toevallig ook, leuk kunnen we weer schaken zei hij dan.
Zo kwam ik erachter dat hij in de hotelbusiness zat verder was hij weinig spraakzaam over zijn status maar na mijn bruiloft hoorde ik dus alles en ik kan alleen zeggen toffe peer om als vriend te hebben.
Mijn vrouw vond het leuk maar vond het wel vreemd dat ik zo'n vriend had en dat nooit had gezegd, ik had alleen gezegd dat ik ook wat van mijn vrienden uit Indonesie zou uitnodigen en ik had de undangan gewoon naar hem gemaild en haar gezegd dat er
8 vrienden zouden komen. Ik had echt niet gerekend op zoveel aduh's.

Selamat dari Solo

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat een leuk verhaal zeg, dat toch maar weer bewijst doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

K wilde twee dingen die mij opvallen weer geven.
Ten eerste is het juist zo dat je invloeden hebt, als je bevriend bent met?
Als men via een bevriende TNI er had kon men wel eens wat voorelkaar krijgen.
Maar tegenwoordig is dat ook anders.
Want lees HIER dit als een gang naar andere tijden.

Waar we nu weer terug gaan naar deze topic, waarom voorzichtig in Aceh?
, wel in bahassa Indonesisch, maar je kan het vertalen
HIER te lezen je kan verschillende verhalen door klikken op die site, interessant

Kapasitas otak relatif kecil dan kita khawatir tidak ada tempat lagi untuk subyek sejarah yang penting seperti Perang Aceh yang berlangsung selama 30, 40 atau bahkan 70 tahun. Juga terlalu sedikit, sangat sedikit perhatian yang diberikan para dosen untuk episode yang sangat berarti ini dalam sejarah kita.

Relatief kleine hersensinhoud , en wij vrezen er is geen andere plaats om de onderwerpen van historisch belang als de oorlog duurde, van 30 / 40 of zelfs 70 jaar.
Ook te weinig , zeer weinig aandacht heeft gekregen van de docenten over deze belangrijke episode in onze geschiedenis.

Daar hebben we in het verleden, ook al verscheidenen keren over gehad.

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,760 pageviews Een website van indahnesia.com