Beklimmen van vulkanen

Subforum Bali, het godeneiland 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
martinvw
Gebruiker
spacer line

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met het beklimmen van vulkanen op Bali.

Welke van de vulkanen is het mooiste/leukste om heen te gaan? Bijv. Angung of Batur

Wat is de moeilijkheidsgraad van de beklimmingen? Ik heb gelezen dat de meeste beklimmingen in een dag te doen zijn, dus ga ik ervan uit dat er geen grote hindernissen zijn.

Wat voor materiaal is benodigd naast een paar goede schoenen en een evt. wandelstok?

Alvast bedankt!

paulana
Gebruiker
spacer line

ik ben een leek maar denk aan een gids-proviand- en niet te vergeten voldoende water Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

martinvw
Gebruiker
spacer line

Oke, bedankt! Hetzelfde dus als je op een warme dag een stad gaat bezoeken en de hele dag gaat rondlopen. In het geval dat je in de nacht vertrekt ook een trui neem ik aan.

paulana
Gebruiker
spacer line

nogmaals ik ben een leek, maar de Agung is hoog ca 3200 m en absoluut niet te verglijken met een stad op een warme dag, na zonsopgang is de vulkaan meestal in "de wolken" kijk eens op een ander topic dat heet "ervaringen in Amed" lees je iets meer van diegenen, die een poging maakten. een warme trui zeker, want je vertrekt heel vroeg in de ochtend ca. 2am en vooral onderschat het niet , ook de Batur die ca. 2100m is ,niet onderschatten, heeft wel een heeuul mooie en grote krater, die het zien daarvan ook adembenemend is, daar was ik dus wel en vind het een aanrader Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Martin,

In elk geval de algemene dingen. Zoals Paulana al zegt voldoende water en eten - afhankelijk van hoelang je wegblijft. Nooit alleen gaan en beter nog een lokale gids meenemen. Overal in Indonesie in berggebied kan het weer snel omslaan en dan is het beter iemand bij je te hebben die verstand van zaken (en richting) heeft. Idd trui en wat simpele eerstehulpdingetjes. Mocht je willen overnachten dan wellicht ook een drager een slaapzak, iets tegen de regen/nattigheid. Eeigenlijk allemaal logische dingen m.i. Laat je hotel/guesthouse weten wat je van plan bent.
Er zijn volgens mij hier niet al teveel echte klimmers op deze site. Zoek ook eens op Thorn Tree van Lonely Planet.
Verder, buiten hetgeen je van plan bent is misschien de Rinjani op Lombok een mooie keuze (weet even niet wat de actuele toestand van deze vulkaan is) Tis maar een tip.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er is recentelijk een onderwerp geweest over de Agung vulkaan, eventjes zoeken op Agung in de titels via de zoekfunctie en je zult veel tips vinden vermoed ik zo. Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En natuurlijk kijk je op http://www.gunungbagging.com, stampvol info over vulkanen/bergen in Indonesie.

aalm@scarlet.nl
Gebruiker
spacer line

24 mei zijn we op Bali en willen we de vulkaan gaan beklimmen. We denken dat de Batur vulkaan het meest geschikt is. Kunnen weergens in Ubud een arrangement boeken voor deze tocht. We hebben begrepen dat je beter met een gids kunt gaan.
We willen na de beklimming direct doorreizen richting het Baturmeer of in elk geval richting het noorden.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Zeker nodig bij het beklimmen ( of eigenlijk wandelen naar boven) van een vulkaan:

Goede, stevige wandel- of bergschoenen of zeer goede sportschoenen
Warme kleding
Regenkleding
Rugzak voor snacks, eten, drinken, 1e hulp spullen (betadine, pleisters, etc.) voor behandeling van schaaf- en snijwonden
Zaklantaarn
Telefoon met opgeladen accu

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. aalmEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.scarlet.nl: Overal op Bali kun je arrangementen kopen voor de beklimming van de vulkanen. Prijzen zijn echter aan de hoge kant.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,215,932 pageviews Een website van indahnesia.com