Hondsdolheid valt mee

Subforum Bali, het godeneiland 
32 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
paulana
Gebruiker
spacer line

Dutchbird, ik denk dat jij in een ander deel van Bali woont, misschien het zuiden, maar hier in Karangasem is en was het wel een issue, het vaccin was op, nu komen onze honden niet buiten de poort, maar toch....onze drh. uit Amlapura, die overigens ook bij het government werkt, haalde het vaccin na ,nadrukkelijk erop wijzen, uit DPS, want zei hij, jullie honden lopen niet op straat, en dat is ook zo, maar af en toe een kat of rat in de tuin komt voor. Voor de 2de en laatste injectie zijn we naar DPS gereden en een check up van de dogs ook laten doen. En gratis vaccineren als er niets is, gaat niet
heb er ook niets van vernomen, wel dat de "inheemse" bevolking gratis een injectie konden halen bij een puskesmas, dat buitenlanders om een donatie werd gevraagt
maar bij een beet van hond-kat etc. naar het Sangla moesten Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

kucingmerah
Gebruiker
spacer line

ik ga over paar weken een rondreis maken Java,Bali.Is Bali nog honddolheid?,als ik daar komt.

paulana
Gebruiker
spacer line

Nou, als het al een jaar of 2 een belangrijk issue is, en nog steeds, denk je dan echt dat als jij komt , het met een slag voorbij is? Ja die hondjes gaan op vakantie, kucingmerah op jouw kosten in een luxe RABIES-resort Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-08-2010 05:57 dutchbird wrote: Onze dierenarts, die bij Bali's provincial government werkt, vertelde dat ondanks het feit dat er pakkumbeet 200.000 honden zijn omgelegd, het probleem nog altijd levensgroot is, zo niet flink uit de klauwen gelopen. Ook volgens recente berichten in de kranten hier valt het dus helemaal niet zo mee.

Nee, dat is doorgaans zo met Bali. Jarenlang (zeker onder Soeharto stond daar een publicatieverbod op) zijn er nooit publicaties verschenen over de vele dorpstwisten waarbij doden vallen, huizen worden platgebrand, etc. Ook het nog steeds voortdurende jaarlijks "verdwijnen" van een behoorlijk aantal buitenlandse toeristen op Bali werd/wordt doodgezwegen. Dus niet verwonderlijk dat rabies ook niet aan de grote klok wordt gehangen. Dat zou de doodsteek zijn voor de "heilige melkkoe" toerisme.

Overigens staat er vandaag weer een heel verhaal omtrent de rabiës crisis in de Bali Times

Vooruitgang in de vrije nieuwsgaring? Alleen slechts beperkt tot de Bali Times?!

paulana
Gebruiker
spacer line

Deze posting heeft niets met rabies re doen, ik wil even reageren op Bung Suharto,
1965 mislukte staatsgreep van radicale communisten en simpatiserende officieren. waarbij 6 generaals werden vermoord, omdat ze tegen PKI waren. Het verbieden van PKI had een bloedige achtervolging van de oppositie tot gevolg: honderduizenden tot een miljoen mensenlevens, waaronder onschuldigen. Omdat Beijing steun gaf bij de mislukte staatsgreep, richte zich de achtervolging op Chinezen die in RI woonden,waarbij ontelbaar veel Chinezen en een onbekend aantaal Cristenen het leven lieten

Als Bung Suharto het aanbod van het IMF 31 october 1997 had aangenomen
43 miljard en niet over de eisen oa politieke reformen had gemekkert, was in
1998 RI niet in een nog grotere crisis gevallen mede ook doordat president Suharto
zijn vriendje Bacharudin Jusuf Habibie vice president maakte.

Wat ik daar mee zeggen wil is dat Suharto het niet alleen op Bali had voorzien
en absoluut geen god of goedheid, ja, in het begin ging het goed met RI, de mensen kozen hem, misschien door de dood van Bung Sukarno 21 juni 1970, die zijn laatste jaren huisarrest had, verheerlijking van Suharto?

Nu weer on-topic.

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-08-2010 18:43 paulana wrote:
Deze posting heeft niets met rabies re doen,

Nou en of. Het gaat hier nml. om het effect op de "heilige melkkoe" toerisme. En dan heeft dit wel degelijk met rabies te maken en het effect daarvan op het toerisme.

Besides ook Soeharto heeft veel te maken met Bali. Tijdens zijn coupe zijn verhoudingsgewijs de meeste slachtoffers gevallen op Bali alwaar die vriendelijke Balinezen elkaar vermoorden om oude rekeningen te vereffenen maar onder het mom van anti-communisme. Zo zijn hele banjars en families uitgemoord door de "buren" of familieleden. Had men een akkefietje te verrekenen met een oom of neef dan hoefde men alleen maar te roepen dat hij communist was en de persoon stond op de dodenlijst. Als men geen roze bril op heeft, dan kan men het effect van dit roekeloos uitmoorden tot op heden nog bemerken binnen de Balinese gemeenschap waar deze zg. comunistenopruiming tot op vandaag nog steeds haar littekens heeft achterlaten die hele gemeenschappen en families hebben gespleten. Vele van de dorpstwisten hebben nog hun oorsprong in deze gebeurtenissen.

paulana
Gebruiker
spacer line

ten 1ste ik bedoelde MIJN posting heeft niets met rabies te doen
ten 2de uitmoorden gebeurde zeker niet alleen op Bali.
ten 3de de vader van onze huiseigenaar was een slachtoffer in 1965, en geen communist.

ik wil het ook niet bestrijden, alleen Suharto lijkt wel in alles wat u schrijft een rol te spelen,
en na de 1ste Bali-bom ging het toerisme(heilige koe) met sprongen achteruit, gevolg van radicale islamieten-moslims.
men kan niets meer in de doofpot stoppen, het is wereldnieuws.,de Telegraaf schreef er al over....bovendien leven in, en verheerlijken van het verleden, daar kom je niet mee verder, RI heeft nu SBY als president, maar als een ieder zo denkt als u JB in de v v t.....
mijn tante van 90 jaar doet dat ook ,en de heren doktoren hebben daar
een naam voor begint met..... SVP...... zelf invullen.............!!!! Emoticon: Bye bye

Ik ben er toch zeker van dat Suharto overleden is, niet zo lang geleden

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Rabies is ook aan Tabanan, niet ongemerkt voorbijgegaan, ca 1 maand geleden, bericht in TV One, dat ratten, die het rabies virus hadden, de rijst-velden van de Tabanan bewoners, grondig hebben verwoest.

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 09-08-2010 06:43 paulana wrote:
ten 1ste ik bedoelde MIJN posting heeft niets met rabies te doen
ten 2de uitmoorden gebeurde zeker niet alleen op Bali.
ten 3de de vader van onze huiseigenaar was een slachtoffer in 1965, en geen communist.

ik wil het ook niet bestrijden, alleen Suharto lijkt wel in alles wat u schrijft een rol te spelen,
en na de 1ste Bali-bom ging het toerisme(heilige koe) met sprongen achteruit, gevolg van radicale islamieten-moslims.
men kan niets meer in de doofpot stoppen, het is wereldnieuws.,de Telegraaf schreef er al over....bovendien leven in, en verheerlijken van het verleden, daar kom je niet mee verder, RI heeft nu SBY als president, maar als een ieder zo denkt als u JB in de v v t.....
mijn tante van 90 jaar doet dat ook ,en de heren doktoren hebben daar
een naam voor begint met..... SVP...... zelf invullen.............!!!! Emoticon: Bye bye

Ik ben er toch zeker van dat Suharto overleden is, niet zo lang geleden

Het spijt me voor je Paulana, al ben je een beste meid maar je onbenulligheid gaat soms toch wel erg ver. Historie is niet belangrijk? Laat me niet lachen; daar is een hele cultuur, maatschappij op gebaseerd.

paulana
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye JB, ik ben jouw beste meid niet!! heb niet bij je in de klas gezeten!!! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

NIEUWSSERVICE VAN RADIO NEDERLAND WERELDOMROEP
Deze editie is gepubliceerd op: dinsdag 10 augustus 2010 20:50 UTC

AMC: alle toeristen Bali vaccineren tegen hondsdolheid

Toeristen die op vakantie gaan naar Bali, moeten standaard worden ingeent tegen hondsdolheid. Dat heeft internist tropische geneeskunde Peter de Vries van het AMC in Amsterdam bepleit tegenover de Wereldomroep.
Op het Indonesische eiland heerst op dit moment rabies. Injecties tegen hondsdolheid worden nu alleen gegeven wanneer iemand langdurig naar een tropische bestemming afreist. Maar volgens De Vries moet het landelijk beleid worden uitgebreid, omdat ook toeristen naar Bali een vergroot risico lopen.
De autoriteiten op Bali zijn begonnen met het inenten van alle honden op het eiland, maar volgens De Vries zorgen vooral ook apen voor problemen. Veel vakantiegangers bezoeken de apenparken op Bali en het komt geregeld voor dat mensen worden gebeten door agressieve apen, die mogelijk besmet zijn met het hondsdolheidvirus.
Rabies is een zeldzame ziekte, maar als een mens besmet wordt is de ziekte vrijwel altijd dodelijk. Vaccineren is de enige remedie. De afgelopen twee jaar zijn op Bali al zo'n zeventig mensen overleden aan de gevolgen van hondsdolheid.

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Gisteren hier in Kerobokan huis aan huis contole op hondenbezit en vaccinatie bewijzen. Loslopende honden zonder halsband en penning werden met behulp van netten gevangen en meegenomen.
Het lijkt erop dat het nu menens gaat worden....

NGS stock photos

leontien
Gebruiker
spacer line

On 11-08-2010 01:58 guna2 wrote:
NIEUWSSERVICE VAN RADIO NEDERLAND WERELDOMROEP
Deze editie is gepubliceerd op: dinsdag 10 augustus 2010 20:50 UTC

Toeristen die op vakantie gaan naar Bali, moeten standaard worden ingeent tegen hondsdolheid. Dat heeft internist tropische geneeskunde Peter de Vries van het AMC in Amsterdam bepleit tegenover de Wereldomroep.
Op het Indonesische eiland heerst op dit moment rabies. Injecties tegen hondsdolheid worden nu alleen gegeven wanneer iemand langdurig naar een tropische bestemming afreist. Maar volgens De Vries moet het landelijk beleid worden uitgebreid, omdat ook toeristen naar Bali een vergroot risico lopen.
De autoriteiten op Bali zijn begonnen met het inenten van alle honden op het eiland, maar volgens De Vries zorgen vooral ook apen voor problemen. Veel vakantiegangers bezoeken de apenparken op Bali en het komt geregeld voor dat mensen worden gebeten door agressieve apen, die mogelijk besmet zijn met het hondsdolheidvirus.
Rabies is een zeldzame ziekte, maar als een mens besmet wordt is de ziekte vrijwel altijd dodelijk. Vaccineren is de enige remedie. De afgelopen twee jaar zijn op Bali al zo'n zeventig mensen overleden aan de gevolgen van hondsdolheid.

kan je aan pijpen ook dood gaan ? meneer gunanana

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 11-08-2010 02:38 leontien wrote: kan je aan pijpen ook dood gaan ?

Als je het laat doen meestal niet, tenzij de kleermaker je naait.

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Alweer zo'n 'money-spinner' voor het AMC Emoticon: I love it

NGS stock photos

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarentegen was het verzwijgen dan wel bagatelliseren van de rabies op Bali een duidelijke "money-spinner" voor de Balinese overheid en bevolking die rucksichtloss uitsluitend aan de poen denken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,731 pageviews Een website van indahnesia.com