Hallo Allemaal,
Dank jullie allemaal voor de bruikbare tips.
We hebben er flink over nagedacht en hebben besloten om niet naar Java te gaan
We zijn het gewend om op eigen houtje door Azie te reizen en weten dus ook dat vervoer wel eens tegen kan zitten, maar om nu op voorhand te weten dat we twee weken problemen kunnen verwachten met reizen en accomodaties drukt een te negatieve stempel op onze reis!!!!! Dus Java blijft gewoon op ons verlanglijstje staan voor een volgende keer. Totale mindswap, maar we hebben nog een maand om een andere reis voor te bereiden dus dat moet lukken.
Mijn partner heeft als enige wensen (lees; eisen) dat de vakantie eindigt in Bali en er geen hikingtochten worden gedaan van meer dan een dag :-(
Nu zit ik te denken aan het volgende:
- Sumatra (medan - padang) dag of 10 en dan Bali met misshien uitstapje naar Lombok/Gili
- Flores / Lombok / Bali
- Of het allerliefste; Sumatra / Flores en dan Bali, maar dat zal waarschijnlijk krap worden (ik moet erbij vermelden dat we 'snelle'reizigers zijn, een paar dagen rust op het einde op Bali is eigenlijk voldoende
- Sulawesi / Bali kan natuurlijk ook nog, maar dat trekt op de een of andere manier minder, maar misschien kunnen mensen mij op andere gedachten brengen.
Ingewikkeld verhaal, maar we zijn vrij om op Jakarta of Depasar aan te vliegen of te vertrekken (kan bv ook aankomen op Jakarta en vertrekken op Depasar of andersom), de vluchten zijn dus geen probleem, alleen de data ligt vast en kan niet van worden afgeweken. 3 tm 26 september; uit en thuis!
Ik hoop dat jullie nog wat kunnen helpen met mooie routes en welke reis nu te doen.
Omdat het topic nu eigenlijk niks meer te maken heeft met Java zal ik dit bericht ook in een nieuw topic plaatsen. (ik weet niet zeker of dit de bedoeling is, anders bij voorbaat excuus)
Groeten, Paulus