rondreis java bali

Subforum Java 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Paulusje
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,
Ik heb al heel veel tips van het forum kunnen halen voor onze reis in september naar Indonesie. Leuk ook om zo je reis een beetje voor te bereiden :-)
Toch heb ik nog een paar vraagjes, misschien kunnen jullie helpen.
We zijn van plan de volgende reis te maken:
1 AMS - JAK
2 Jakarta
3 Jakarta - Bogor - Bandung (per tourist bus)
4 Bandung
5 Bandung - Yogyakarta (treinreis)
6 Yogyakarta
7 Yogyakarta
8 Yogyakarta - Bromo
9 Bromo - richting bali
10 tm 19 Bali

Nou heb ik nog de volgende vragen:
- Is het Java gedeelte niet te zwaar en kun je beter een dag over hebben in Yogy of Bandung?
- Hoe kun je nou het beste reizen van Yogyakarta - Bromo en welke plaats in de buurt van Bromo is dan het beste om te overnachten?
- De reis van Bromo naar Bali, de meningen zijn daar nogal over verdeeld; met de bus naar Surabaya en dan vliegen (is dat ongeveer ander half uur met de bus??) of per touristbus en dan per veerboot (hoelang doe je er dan over??) en hoe vaak per dag gaat de veerboot naar Bali?
- Vanaf Bali willen we nog een driedaagse trip naar Lombok (Gili Island, hoe kom je daar?) of vliegen vanaf depansar naar Flores en dan twee dagen naar Komodo, iemand daar ervaring mee? Weet iemand misschien of die vluchten tussen Depasar en Flores vaak geannuleerd worden? Want anders houden we wel erg weinig tijd in Bali over :-(

Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen.

Gr, Paul

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Paul,

Wat Java betreft heb je een strak schema, dat, als er geen onverwachte dingen gebeuren uitgevoerd kan worden. Om de Bromo te bezoeken zou ik daar in de buurt overnachten. Bijv. in Malang. Dan kun je rond ťťn uur snachts vanuit Malang naar de Bromo om de zonsopgang te zien. Daarna of naar Surabaya en dan vliegen naar Denpasar of met een busje via Probolingo naar Banyuwangi om de oversteek naar Bali te maken. Als de weersomstandigheden goed zijn varen er tientallen veerboten naar Bali.
Vanaf Bali kun je met de Gili Cat naar de Gili eilanden. Dit is een snelboot, die er ongeveer ťťn uur over vaart vanuit Padangbai. Kosten ca. 600.000 rp pp.
Ik heb geen ervaring met vliegen van Denpasar naar Flores.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Paulusje; tot voor kort werden veel vluchten van/naar Flores uitgevoerd door Merpati. Inmiddels heeft deze flink wat terrein verloren en vliegen onder meer Batavia Air en Lion Air op Maumere, Labuan Bajo en Ende. Van deze laatste maatschappijen heb ik nog geen annuleringen/grote wijzigingen voorbij zien komen van de gemaakte boekingen via http://ticketindonesia.info. Dat was bij Merpati wel anders helaas, tot aan het dramatische toe.

Ho Lee Fuk

Paulusje
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Kunnen jullie nog aangeven hoeveel uur het reizen is met de bus van Malang via Probolingo naar Banyuwangi?

En weet er toevallig iemand wanneer het dit jaar Ramadan is?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

De Ramadan begint de 10e of 11e deze maand (volgende week dus) en duurt tot ongeveer 11 september.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 03-08-2010 11:05 schreef Paulusje:
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Kunnen jullie nog aangeven hoeveel uur het reizen is met de bus van Malang via Probolingo naar Banyuwangi?

Het is al enige tijd geleden dat we deze reis van Malang naar Lovina maakten, maar ik schat dat je rond 8 a 9 uur onderweg bent als je gebruik maakt van zelf geregelde busjes. Als je met het openbaar vervoer reist duurt het vele malen langer.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Paulusje
Gebruiker
spacer line

Dank je Jan, dan gaan we voor de vliegreis Surabaya - Depasar, scheelt een hoop uurtjes :-)

leomanado
Gebruiker
spacer line

hoi Paulusje

Ik ben in juni nog 4 dagen naar Flores geweest. Vanaf Denpasar vliegt Batavia iedere dag naar LabuanBajo. Prima vlucht van ruim een uur. Reken op een kleine juta pp per vlucht.
Merpati maakt die route niet meer en dat is maar goed ook. Probeer Merpati zoveel mogelijk te mijden, ze zijn heel goed in vertragingen en cancelen. Je kan trouwens de vluchten van Batavia op internet opzoeken: www.batavia-air.com
Als je de komodo dragons wilt zien, zou ik je aanraden naar Rinca te gaan. De kans dat je de dragons daar ziet is het grootst. Google maar even. Rinca is overigens 2 uur varen vanaf LabuanBajo.
Naar de Gili eilanden voor de kust van Lombok kun je van verschillende plaatsen op Bali. Mocht je nog in het noorden/oosten van Bali komen, dan is een boot van Amed een optie. Bedenk wel dat de Gili's ( Trawangan) weinig meer van Indonesie hebben. Het is een groot duik, bar, resto, hotel centrum. Gili Air en Gili Meno, blijken anders te zijn, maar daar ben ik nooit geweest.

Sukse met plannen
Leo

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Druk programma Paulusje,

Ik zou proberen te vliegen van Surabaya - Depasar en direct door naar Flores als dat lukt.
Daar 2 daagse Komodo - Rinca en op de verlaten stranden bezoeken.
Dan heb je 3 - 4 dagen LabuanBajo en omgeving en ik zou de gilli's laten vallen en gaan voor een 4 tal dagen Ubud. :

Veel fun
Emoticon: Nice Emoticon: Nice

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 03-08-2010 17:16 Pascal.F wrote:
Druk programma Paulusje,

Ik zou proberen te vliegen van Surabaya - Depasar en direct door naar Flores als dat lukt.
Daar 2 daagse Komodo - Rinca en op de verlaten stranden bezoeken.
Dan heb je 3 - 4 dagen LabuanBajo en omgeving en ik zou de gilli's laten vallen en gaan voor een 4 tal dagen Ubud. :

Veel fun
Emoticon: Nice Emoticon: Nice

4 dagen Ubud ?? Als je er een dag blijft hangen / rondloopt dan heb je alles wel gezien
of je moet bedoelen in een van de resorts gaan hangen aan de bar.
Uitkijken bij monkeyforest overigens het zijn geen lieve aapjes, eerder zakkenrollers.
Blijf in de buurt van de man met de stok of beter zorg dat je er zelf een bijhebt en kijk uit als je er met kinderen komt.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

leomanado
Gebruiker
spacer line

3-4 dagen LabuanBajo lijkt me wat teveel van het goede. Ik zou dan kiezen voor vliegen naar Maumere en over land naar LabuanBajo. Dan zie je tenminste echt Flores.

Paulusje, ik weet niet wanneer je precies in Jakarta aankomt, maar hou er rekening mee dat begin september de grote volksverhuizing begint. Reizen van Jakarta naar Bandung, Jogya enz is haast onmogelijk tussen 5 en 19 september. Als je gepland heb in die periode aan te komen in Jakarta, zou ik meteen proberen door te vliegen ( als je nog tickets kunt krijgen) naar Bali/Flores en de reis in tegenovergestelde richting maken. Ligt je ticket naar Jkt alvast of kun je dat nog wijzigen in Denpasar?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tickets zijn nog te krijgen hoor, dit komt voornamelijk omdat op dit moment vaak dure klassen beschikbaar zijn. Die worden natuurlijk eerst verkocht. De overige stoelen gaan later voor een prikkie weg, maar ja, of je dan nog een plekje kunt bemachtigen? Dan moet je eerst weten wanneer je precies wil vliegen, wanneer deze tickets vrijkomen (onvoorspelbaar in dit hoogste hoogseizoen in Indonesie) en moet je tevens op dat moment direct kunnen boeken. Ik geef het je te doen.

Ho Lee Fuk

leomanado
Gebruiker
spacer line

Yerun

Ik heb het vorige week meegemaakt, dat ik mn travel vroeg te boeken voor een domestic flight. Nadat ze me informeerde over de prijs en uiteindelijk echt wilde boeken
(tussenliggende periode minder dan 5 minuten) was de prijs inmiddels meer dan verdubbeld van 1,1 juta naar 2,6 juta.
Er is dus geen peil op te trekken. Zouden de vliegmij-en, afhankelijk van het sitebezoek, de prijzen aanpassen?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, zulke prijsstijgingen, en ik heb toch al heel wat tickets geboekt zien worden inmiddels. Wel kan het zijn dat de tickets een klasse duurder worden, en soms zit er een behoorlijk prijsverschil in die klasses. Dan heb je direct een flinke slag.

Ho Lee Fuk

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

4 dagen Ubud ?? Als je er een dag blijft hangen / rondloopt dan heb je alles wel gezien
of je moet bedoelen in een van de resorts gaan hangen aan de bar.
Uitkijken bij monkeyforest overigens het zijn geen lieve aapjes, eerder zakkenrollers.
Blijf in de buurt van de man met de stok of beter zorg dat je er zelf een bijhebt en kijk uit als je er met kinderen komt.

Sabar 2

De meeste mensen blijven langer dan 1 dag in Ubud.
Je kan er wandelen,fietsen door de rijstvelden en musea bezoeken.
Ook aan raffting doen in de buurt en nog veel meer.

Emoticon: Yes!

Paulusje
Gebruiker
spacer line

Op 04-08-2010 02:28 schreef leomanado:
3-4 dagen LabuanBajo lijkt me wat teveel van het goede. Ik zou dan kiezen voor vliegen naar Maumere en over land naar LabuanBajo. Dan zie je tenminste echt Flores.

Paulusje, ik weet niet wanneer je precies in Jakarta aankomt, maar hou er rekening mee dat begin september de grote volksverhuizing begint. Reizen van Jakarta naar Bandung, Jogya enz is haast onmogelijk tussen 5 en 19 september. Als je gepland heb in die periode aan te komen in Jakarta, zou ik meteen proberen door te vliegen ( als je nog tickets kunt krijgen) naar Bali/Flores en de reis in tegenovergestelde richting maken. Ligt je ticket naar Jkt alvast of kun je dat nog wijzigen in Denpasar?

OOoooh dat van die volksverhuizing had ik eerder nog niet begrepen :-(
Ik was van plan om 4 september aan te komen op Jakarta, maar naar ik nu begrijp is het dan bijna onmogelijk om in die periode met de bussen en treinen te reizen??? Geldt dat ook voor de accomodaties?
Het omgooien van de tickets (aankomen op Bali en retour naar Amsterdam vanaf Jakarta is in principe geen probleem, alleen wilden we de vakantie graag afsluiten met Bali (strand, zee, luxe, rust). Kan iemand nog aangeven hoe lastig het reizen op Java in die periode is, voordat ik onze reisplannen ga wijzigen.

Eigenlijk wilde ik het nu zo:
1 Jakarta
2 Bandung via Bogor (touristenbus)
3 Bandung
4 Bandung - Yogy (treinreis)
5 Yogy
6 Yogy
7 Yogy - Malang
8 Malang - Bromo - Surabaya en dan vliegen naar Depasar
9 Kuta
10 Kuta
11 Kuta - trip naar Lombok - Gigi Islands (speedboot) of vliegen op Flores / Komodo
12 Gigi Islands / Lombok of dus Flores Komodo
13 Gigi Islands / Lombok of dus Flores Komodo
14 Gigi Islands / Lombok of dus Flores Komodo
15 retour Bali - Ubud
16 Ubud
17 Van Ubud naar een luxe resort Seminyak
18 Seminyak
19 Seminyak
20 Depasar - Amsterdam

Ter plaatse wilden we dan beslissen of we naar Lombok of Flores gaan. We vinden het erg lekker om niet helemaal vast te zitten aan het schema (als het ons ergens goed bevalt een dagje langer blijven en waar we het minder leuk vinden wat eerder weg), dus ik was eigenlijk van plan om op de eerste nacht Jakarta na niks te boeken en alles daar te doen.
Is dat nu kansloos??? En is het op Bali dan niet net zo duk als op Java in de periode 5 tm 29 september? (Voor de duidelijkheid onze reis valt tussen 3 en 26 september en daar is helaas niets meer aan te wijzigen)

Paulusje
Gebruiker
spacer line

Nog een dingetje ;-)
Met de grote volksverhuizing bedoel je toch Ramadan? Is dat dan niet van 11-8 tm 11-9??? Of volgt daarna nog een Nationale vakantie of zo??

Dank jullie wel alvast

leomanado
Gebruiker
spacer line

Ramadan begint 10 of 11 augustus, dat moeten de "wijzen"nog beslissen. Idul Fitri begint officieel op 10 september, maar iedereen is ook 9 september al vrij. De dagen ervoor begint de volksverhuizing. Idul Fitri is officieel 3 dagen, maar ook de 13e is iedereen nog vrij. De dagen erna gaan dan de meesten weer huiswaarts, dus reken t/m de 18e op een hele grote drukte in alle vervoermiddelen die je maar kan bedenken.
Accommodaties op Java lijkt me geen probleem, op Bali wel, want de niet moslems vanuit Java ( met name de chinezen) vluchten dan naar het Hindu Bali. Geen Idul Fitri daar, maar vele domesticeren toeristen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 04-08-2010 14:11 leomanado wrote: Accommodaties op Java lijkt me geen probleem

Nou Leo, accommodatie in JKT zal geen probleem zijn, maar elders op Java... In Yogya kun je geen hotelkamer krijgen rond Lebaran.

Paulusje
Gebruiker
spacer line

Wat een slecht nieuws Emoticon: Cry
Maar als ik het dan goed begrijp heeft het ook geen zin om op Bali te beginnen omdat daar ook alles vol zit.
Nu van te voren alles boeken willen we echt niet! Moeten we IndonesiŽ dan een jaar uitstellen ???? Zou ik zo jammer vinden

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Paulusje, helaas heb jij dezelfde fout gemaakt als zoveel andere bezoekers van dit forum ieder jaar om tijdens de Ramadan-maand een vlucht naar IndonesiŽ te boeken. Helaas, niets aan te doen en het beste kun je gewoon je schema volledig omgooien.

Als ik je een tip mag geven, geniet lekker van Java. Er is zů enorm veel te zien op Java en daarbij is Bali enorm overrated. Veel mensen die er voor het eerst komen verwachten spierwitte stranden, palmbomen en mooie dames in sarongs, maar in werkelijkheid is het ook een eiland met veel vervuiling (stranden met name), hordes jonge Australische toeristen op scooters en slecht eten.

Java daarentegen biedt zůveel meer dan Bali. En tijdens de feestdagen zijn er zeker plekken op Java te vinden waar je een verblijf kunt boeken, maar wacht er niet te lang mee! Bandung is erg leuk en leent zich voor mooie excursies, Yogyakarta ook (mits je een verblijf kunt vinden aldaar) en Kalibaru is ook aan te raden voor de ontspanning. Succes ermee en laat je niet uit het veld slaan, waar een wil is is een weg..!

From Dayeuhkolot with love

leomanado
Gebruiker
spacer line

Paulusje

Misschien Java in eerste instantie vergeten. Ik weet dat er heel veel te zien is op Java, maar in jou geval misschien toch maar andere plaatsen. Van Jakarta bijv naar Makassar en dan naar Toraja en via Bira terug naar Makassar? Ik weet niet hoe Sulawesi Selatan is met Idul Fitri, maar misschien minder last van verkeer dan op Java. Vanuit Makassar zou je dan naar Bali/Flores kunnen vliegen ( Bali is niet echt druk buiten Kuta/Legia/Seminyak) dus naar het noorden en oosten is zeker de moeite waard.
Je kan dan altijd nog in de week van 19-25 naar Jogya vliegen en de laatste dagen terug naar Bali om lekker luxe uit te rusten.
succes
Leo

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Leo, hoe is de situatie rond Lebaran in Manado eigenlijk? Dat zou ook een mooie escape kunnen zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-08-2010 17:26 Paulusje wrote:
Wat een slecht nieuws Emoticon: Cry
Maar als ik het dan goed begrijp heeft het ook geen zin om op Bali te beginnen omdat daar ook alles vol zit.
Nu van te voren alles boeken willen we echt niet! Moeten we Indonesi� dan een jaar uitstellen ???? Zou ik zo jammer vinden
Volgend jaar is het natuurlijk hetzelfde verhaal, alleen dan tien/elf dagen eerder. Dus als je na 10 september 2011 kunt gaan dan is het probleem opgelost.

Verder wat monyet zegt. Op Java is zoveel meer dan Bali, en nu is je kans er wat van te maken als je het echt wil.

Ho Lee Fuk

leomanado
Gebruiker
spacer line

Monyet, Yerun

Ik begrijp dat jullie VOOR Java pleiten, maar ik zou gedurende de periode van Idul Fitri in ieder geval Java mijden. Bovendien, dat vergat ik nog even Paulusje, mag je wel goed van te voren informeren wat er gedurende die dagen allemaal dicht is. Op heel veel plekken zijn de bars, clubs etc 3 of 4 dagen dicht. Zelfs in het Christelijke Manado en zeker in Jakarta/Bandung. Of bijv de Borobudur open is, weet ik niet.

Guna, Manado is zeker een ontsnapping, hier geen drukte (30% is Moslem), maar wel drukte met vliegverkeer van en naar Jakarta etc. Tickets zijn dan erg duur.
Ik heb een aantal Javanen op kantoor en die hebben al hun tickets al geboekt, nu waarschijnlijk duurder en moeilijker aan te komen. Normaal kost een vlucht Jkt-Manado of omgekeerd rond de Rp 700.000, in de Idul Fitri tijd 2.800.000 (check Lionair.co.id) Of de accommodaties op Bunaken vol zitten, weet ik niet,maar dat is snel geinformeerd. Het Minahasa gebied is zeker niet druk.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,612,511 pageviews Een website van indahnesia.com