nieuw inkomenseis partner naar nederland halen

Subforum IndonesiŽ op z'n Nederlands 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op dat forum hoef ik niet te kijken want dat gaat alleen om personen die een huppelk...tje willen uitnodigen. Toevallig kan ik het weten (dat kunnen Yerun en Guna2 beamen hoewel de laatste wellicht niet mijn opvatting ondersteunt hieromtrent) maar er wordt nog geen 5% afgewezen van de visumaanvragen uit Indonesie. Bedenk wel dat er - naast de huppelk....tjes - vele Indonesiers naar NL gaan i.h.k.v. familiebezoek, conferenties, congressen, kunstvoorstellingen, studie, business, werkoverleg, religieuze uitwisseling, au-pair, gewoon toerisme, medische hulp, etc..
Die mensen die een buitenlandse partner meenemen, halen nog geen 5% van het aantal Indonesische visumaanvragen dat naar de Schengenlanden (i.c. NL) reist.
Van al de voornoemde categorien hierboven wordt er zelden een afgewezen. Van de huppelk......tjes wel want die vormen doorgaans het meeste gevaar illegaal achter te blijven nadat suikeroom of -tante hun overtocht heeft betaald. Dus logisch dat het een geweegeklaag is op die fora buitenlandse partners. Maar die zijn verre van representatief voor het aantal toekenningen dan wel afwijzingen van visa voor Indonesiers.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-08-2010 13:53 Yogya-Bali wrote:
Op dat forum hoef ik niet te kijken want dat gaat alleen om personen die een huppelk...tje willen uitnodigen. Toevallig kan ik het weten (dat kunnen Yerun en Guna2 beamen hoewel de laatste wellicht niet mijn opvatting ondersteunt hieromtrent) maar er wordt nog geen 5% afgewezen van de visumaanvragen uit Indonesie. Bedenk wel dat er - naast de huppelk....tjes - vele Indonesiers naar NL gaan i.h.k.v. familiebezoek, conferenties, congressen, kunstvoorstellingen, studie, business, werkoverleg, religieuze uitwisseling, au-pair, gewoon toerisme, medische hulp, etc..
Triest dat je zo over onze partners denkt, want daar komt et wel op neer. Ik kijk ook op " dat" forum en op Mixed Couples. "We" moeten toch wel diep gezonken zijn om met de " onderkant" van de (Indonesische) maatschappij om te gaan.
Maar 5% he? Vandaar natuurlijk dat die andere 95% op de consulaten en de ambassade altijd zo vrolijk kijkt (maar niet heus). En als het inderdaad die 5% is waarvan 99,9% gewoon weer terug waar maken we (=ambassade, IND) ons dan druk om......?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Please, accepteer nou dat het nog geen 5% is.
En sorry, ik denk zo over vele partners. Het is een niet te ontkennen feit dat de meeste bule hier de onder- en achterkant van de samenleving "oppikken". Daardoor hebben de bule ook zo'n slechte naam onder de Indonesiers gekregen (de Jap gaat ook aardig die kant op maar dan juist door het gedrag van de Japanse dames......en niet de heren).
Terecht dat de ambassade daartussen wat "schuffelt". Moeten er nog meer ongeletterden naar NL (zit al vol met analfabeten uit de Atlas en Anatolie)? Daar heeft de Nederlandse samenleving niets aan; die komen uiteindelijk bij de SVB/UWV terecht.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-08-2010 14:06 Anne Mieke wrote: En als het inderdaad die 5% is waarvan 99,9% gewoon weer terug waar maken we (=ambassade, IND) ons dan druk om......?

Kom nou AM, zo onnozel ben je niet. Kom je nooit illegale Indonesiers tegen in NL? Nou, ik woon er niet maar kom bij elk kort bezoek aan NL tientallen illegale Indonesiers tegen. Voordeel is dat ze niet zo'n rotzooi schoppen als andere etnische groepen in NL. Maar de illegaliteit blijft een feit.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat denk je van het handjevol Koreanen in en rond Jakarta? Die 'doen' hun pembantu, gaan van huis weg om een meisje in de karaoke te 'doen' en gaan daarna naar moeders de vrouw, want die is ook net klaar met haar bule (niet ik overigens Emoticon: Wink ). Kunnen ze samen aan tafel voor het avondeten.

Het overgrote deel van de mensheid op deze aardkloot, of het nu Nederland, Indonesie, Korea of waar dan ook is, is wong cilik en omdat deze groep zo groot is, is het ook niet moeilijk een foute keuze te maken die de beste keuze uit je leven lijkt. En ja, ik kan er over meepraten. Daar schaam ik me overigens niet voor, ik ben immers ook maar wong cilik uit de kampung Geldrop bij Eindhoven.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wellicht zijn we dat allen maar dat neemt niet weg dat men dan de ogen maar moet sluiten. Ga nou maar gewoon eens na waarom een "ontmoedigings-" (maar ook een bemoedigings) beleid voor wordt gevoerd?
Niks zielig doen; het woord kasihan is uit mijn kamus geschrapt na zoveel ellende te hebben gezien waar men toch niets aan kan doen (en de "zieligerd" zelf vaak ook niets aan doet). Ik sta pal achter het Nederlandse ontmoedigingsbeleid. Er komt teveel ellende van die gemengde relaties en die ellende hoeft niet te worden geexporteerd naar NL. Wil je met je huppelk...tje verder, doe dat dan hier in RI. Dat doen wij (enkele forumbezoekers) ook.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja, dan moet ik het met mijn huppelk...tje ook nog maar eens proberen.

Oyibo is gewoon getrouwd, maar visum? Emoticon: Nooo

En inderdaad dat is wat Oyibo doet,die doet het verder in RI.
Er is overigens een melding gedaan naaar het gemeentehuis van Den Haag.
Ondertrouw heet dat in gewoon Nederlands. Want ik wil mijn huwelijk gewoon geregistreerd hebben in Nederland. Ben benieuwd hoe de visum aanvraag gaat.
Emoticon: Clown er zal vast wel een afwijzing volgen wegens vestigingsgevaar. Emoticon: Yawn

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-08-2010 15:41 oyibo wrote: Ondertrouw heet dat in gewoon Nederlands. Want ik wil mijn huwelijk gewoon geregistreerd hebben in Nederland. Ben benieuwd hoe de visum aanvraag gaat.
Emoticon: Clown er zal vast wel een afwijzing volgen wegens vestigingsgevaar. Emoticon: Yawn

Zolang ondertrouw maar geen ontrouw is...??
Anyway, ja ze zal een vestigingsgevaar gaan worden. Want juist je partner naar NL halen als je bent gehuwd, dan kan dat illegaal vestigingsgevaar opleveren. Maar.....als je een redelijke job en inkomen hebt, zal het niet zo'n vaart lopen.
De grootste fout die de meesten maken die hun huppelk....tje naar NL willen laten komen, is hen te laten stoppen met werken (want - aduh kasihan toch met zo'n klein loontje) en als genereuze ridder op het witte paard dan maar financieel voor het huppelk....tje opdraaien. Dus mevrouw of meneer het huppelk....tje heeft geen economische binding meer met het land van herkomst; ergo, vormt dus een illegaal vestigingsgevaar. Legio doen zo.......

paulana
Gebruiker
spacer line

het is toch echt niet te geloven ,die flauwekul van JB Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Please dom mens, geef gefundeerde kritiek of weerhou je van commentaar.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het lijkt me een zeer plausibel verhaal over de fouten die veel buitenlanders maken.
Ik denk dat velen op dit forum ook vele malen hebben zien gebeuren, al dan niet met zichzelf. Lijkt me echt geen flauwekul..

bambang
Gebruiker
spacer line

Waarom veel buleīs met dat soort vrouwen omgaan, is wel te verklaren. De eerste ontmoeting is in een cafe, discotheek. Dan heb je de vrouwtjes die zich opdringen aan een bule. Ze willen een one-way ticket naar het land van melk en honing. De bule wordt ontvangen met open armen en open benen. De bule kent de RI cultuur of mentaliteit niet. Hij denkt dat de vrouwen even deugdzaam zijn als in zijn eigen land. De bule denkt niet na of door. Hij volgt alleen zijn p.k. De bule is op vakantie. Hij is in vakantiestemming. Roze bril op.
Nette RI meisjes en vrouwen hangen niet in een cafe of discotheek.
Dit is geen flauwekul verhaal.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 10-08-2010 14:06 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Triest dat je zo over onze partners denkt, want daar komt et wel op neer.

Ik vraag me af waarom een verhaal of voorbeeld vaak op de persoonlijke sfeer gehaald wordt ?

Wat Y-B naar voren bracht is een voorbeeld , zolang hij kan het onderbouwen en niet bepaalde persoon of forumlid toepast is naar mijn mening nog steeds correct .
Kan men gebruiken als eye opener .

Soms kom ik ook landgenoten tegen die niet volgens de spelregels binnenkwamen in Nederland .
Hoeveel ze zijn weet ik ook niet , ga ook niet met hun om .
De reden van hun verblijf in Nederland kan verschillend zijn , jammer dat ze niet volgens de " normale: manier naar Nederland kunnen komen.

Aan de andere kant heb ik veel gasten , vrienden , familie op bezoek die normaal binnenkomen , als toerist, ambtenaren ( tugas) of wetenschappers of studerenden.
Ze krijgen ook mee te maken met de verscherpte toelatingsbeleid van de Nederlandse ambassade .

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

De ervaring die ik heb met de ambassade in Jakarta is dat er dagelijks zo'n 100 aanvragers komen 6-10 krijgen een kans om naar het 2e gesprek te komen.
De helft daarvan krijgt een visum.
Daarnaast lopen er via agenten nog seperaat aanvragen die veelal allen worden toegewezen omdat het hier "bekenden" betreft.
Zo probeert men het kaf van het koren te scheiden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik herhaal het nog maar eens:

......vele Indonesiers naar NL gaan i.h.k.v. familiebezoek, conferenties, congressen, kunstvoorstellingen, studie, business, werkoverleg, religieuze uitwisseling, au-pair, gewoon toerisme, medische hulp, etc..
Die mensen die een buitenlandse partner meenemen, halen nog geen 5% van het aantal Indonesische visumaanvragen dat naar de Schengenlanden (i.c. NL) reist.

Bij het afwijzen richt men zich vnl. op de huppelk....tjes die worden uitgenodigd voor een bezoek aan suikeroom of -tante (en "kunstenaars" Emoticon: Wink , want daar zitten de meeste potentiele "achterblijvers" tussen; NIET tussen degenen die gaan voor studie, toerisme, werkoverleg, businessbesprekingen, congressen, seminars, etc. want die kunnen het wel zelf betalen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-08-2010 13:34 pierre wrote: Naar verluid wordt bijna 80 % van de visa aanvragen (komend vanuit de gehele wereld) door de nederlandse ambassades in eerste instantie afgewezen. ( en nu kijk ik even naar mijn eigen procedure)

Waar komt die "klokkenluider" vandaan? Dat bedrag is een slag in de lucht. Wellicht 80% wordt afgewezen van degenen die een (toekomstige) partner naar NL willen halen maar die maken nog geen 5% uit van de aanvragen die worden ingediend.
Nogmaals (ik word moe):

.....vele Indonesiers naar NL gaan i.h.k.v. familiebezoek, conferenties, congressen, kunstvoorstellingen, studie, business, werkoverleg, religieuze uitwisseling, au-pair, gewoon toerisme, medische hulp, etc..

Wat denkt men toch van de Indonesier op dit forum? Dat het allemaal zielige armlastige mensen zijn? Het aantal bewoners dat "vermogend" is (wellicht niet verhoudingsgewijs maar wel qua aantal), is vele malen groter dan het aantal Nederlanders dat vermogend is. Dus vele Indonesiers kunnen gewoon normaal hun eigen reis naar Europa bekostigen zonder suikeroom of -tante.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-08-2010 07:12 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Wat denkt men toch van de Indonesier op dit forum? Dat het allemaal zielige armlastige mensen zijn? Het aantal bewoners dat "vermogend" is (wellicht niet verhoudingsgewijs maar wel qua aantal), is vele malen groter dan het aantal Nederlanders dat vermogend is. Dus vele Indonesiers kunnen gewoon normaal hun eigen reis naar Europa bekostigen zonder suikeroom of -tante.

Niet zo erg best .
Althans als je de postings leest in diverse topics.
Soms zijn nog Nederlanders die de Indonesiers nog Inlanders noemen .
Alsof de tijd stil staat , toen de Nederlanders nog denken dat ze superieur zijn t.o.v alle " bruintjes" .

Dat sommige forumleden bepaalde negatieve beelden hebben over de mensen daaro is ook te wijten aan hun " onbekendheid" met de situatie op politieke , economische en soviale verhoudingen , en soms om ook omdat ze te veel omgaan met Indonesiers van een bepaalde millieu en niet verder kijken dan hun neus lang is .
Daarom is het noodzakelijk dat forumleden die daar wonen, werken hun ervaringen willen vertellen.
Dat in het begin periode soms niet altijd goed gaat is een normale zaak , dat er KKN , burocratie bestaat is een feit . Ook dat je in een land van tegenstellingen zit is ook bekend .

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 10-08-2010 14:33 Yogya-Bali wrote:
Please, accepteer nou dat het nog geen 5% is

Normaal gesproken gaat het natuurlijk niemand wat aan wat voor een werk een forumlid doet maar in het geval van Yogya-Bali zou ik toch willen vragen om dit eens aan ons te vertellen, vooral omdat wij steeds maar weer moeten lezen van hem ďik kan het wetenĒ maw dus wij moeten het maar gewoon allemaal aannemen wat hij hier beweert.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 10-08-2010 13:53 schreef Yogya-Bali:
Bedenk wel dat er - naast de huppelk....tjes - vele Indonesiers naar NL gaan i.h.k.v. familiebezoek, conferenties, congressen, kunstvoorstellingen, studie, business, werkoverleg, religieuze uitwisseling, au-pair, gewoon toerisme, medische hulp, etc.. Van al de voornoemde categorien hierboven wordt er zelden een afgewezen.

Yogi-bali hier ben ik het volledig met je eens.

Ik heb ergens vernomen dat Nederlandse ambassades een X.. aantal visa mogen toekennen per bepaalde periode, volgens zeggen blijkt dat deze visa gereserveerd blijven voor bovengenoemde reizigers en upper ten people.
De resterende visa worden "verdeeld" onder de andere aanvragen.
En hier is dus een willekeur in, dus klakkeloos afwijzen op vestigings gevaar of andere redenen. en dan wordt er niet (meer) gekeken of iemand aan de vereiste voorwaarde voldoet.
Voorbeeld: Mijn eigen vriendin, uiteindelijk na een bezwaarschrift haar KVV verkregen. Terwijl met de eerste aanvraag aan alle voorwaarden werd voldaan, o.a arbeidscontract, hypotheek bewijzen, eigen auto, e.d om het vestigingsgevaar te ontkrachten.
en daarbij bekostigd ze zelf haar reis naar nederland en alle rompslomp kosten erom heen. ( ik geen suikeroompje zijn) Na bezwaarschrift kreeg ze dus wel haar visum.
een ander voorbeeld, bevriende kennissen van mij, woonachtend op sumatra. wilde op vakantie naar europa ( als eerste een familie bezoek in nederland) Een hardwerkend gezin, twee kinderen, beide een hele goede baan, eigen huis, twee auto's. financieel gezond dus. KVV aanvraag gedaan.... wat bleek voor de kinderen en de vrouw werd het goedgekeurd, voor de man afgewezen reden: vestigingsgevaar.
in mijn ogen dus gewoon een willekeur van toewijzen.
Uiteindelijk is het goed gekomen en hebben ze uitermate genoten van hun vakantie in europa.
Ik ben het met je eens dat o.a die gehoorlijke jonge huppel..tjes het grootste gevaar vormen van vestigingsgevaar. Daar is mede ook het ontmoedigingsbeleid voor, maar er wordt met willekeur naar toewijzigingen gekeken.
En uiteraard dienen de mannen die deze jonge k..hier naar toe gaan halen beter eerst op hun achterhoofd te krabbelen.
Maar er zijn ook genoeg mannen en vrouwen die geen huppelk..tje of achterna lopende pi.... als partner hebben, maar die wel de dupe zijn van de willekeur van de ambassades.
zoals ik al schreef, ik sta ook achter het vreemdelingenbeleid maar dan moeten de regels wel volgens dat beleid gehandhaaft worden en hier schort het aan.

Het afwijzings percentage van bijna 80 % heb ik ergens gelezen, maar helaas kan ik het niet zo snel meer terug vinden, maar ik zoek er nog naar.
Als ik de posting van sabar2 lees zit ik er niet zoveel naast, of ik moet het verkeerd begrepen hebben.

Op 10-08-2010 18:15 schreef elsbeth:
Het lijkt me een zeer plausibel verhaal over de fouten die veel buitenlanders maken.
Ik denk dat velen op dit forum ook vele malen hebben zien gebeuren, al dan niet met zichzelf. Lijkt me echt geen flauwekul..

Mee eens Elsbeth, het is zeer zeker geen flauwekul..

Op 10-08-2010 14:50 schreef Yogya-Bali:
Wil je met je huppelk...tje verder, doe dat dan hier in RI. Dat doen wij (enkele forumbezoekers) ook.

Ik wil mijn toekomstige vrouw zeer zeker niet als huppelk..tje willen betitelen en ja, wat jullie gedaan hebben dat gaan wij door de tijd dus ook doen.

Op 11-08-2010 08:20 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Dat sommige forumleden bepaalde negatieve beelden hebben over de mensen daaro is ook te wijten aan hun " onbekendheid" met de situatie op politieke , economische en soviale verhoudingen , en soms om ook omdat ze te veel omgaan met Indonesiers van een bepaalde millieu en niet verder kijken dan hun neus lang is .
Daarom is het noodzakelijk dat forumleden die daar wonen, werken hun ervaringen willen vertellen.
Dat in het begin periode soms niet altijd goed gaat is een normale zaak , dat er KKN , burocratie bestaat is een feit . Ook dat je in een land van tegenstellingen zit is ook bekend .

Ik heb geen negatief beeld over indonesie en zeker niet over de mensen die er wonen, werken en leven, integendeel zelfs.
Ik kom er graag en zal er nog vaak komen en inderdaad enige hulp van de alom gewaardeerde forumleden over het reilen en zeilen van het leven in RI is ten alle tijden welkom.

Op 11-08-2010 11:27 schreef tidak basa basi:

[quote verwijderd]

Normaal gesproken gaat het natuurlijk niemand wat aan wat voor een werk een forumlid doet maar in het geval van Yogya-Bali zou ik toch willen vragen om dit eens aan ons te vertellen, vooral omdat wij steeds maar weer moeten lezen van hem �ik kan het weten� maw dus wij moeten het maar gewoon allemaal aannemen wat hij hier beweert.

Ik ga er vanuit dat YB weet waarover hij praat en zoals de meeste hier vanuit hun wetenswaardigheden en interesse gebied weten waarover ze praten, anders posten ze toch niet op dit forum? en daarbij een gezonde discussie is leerzaam en nog leuk ook.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Pierre je bedoelde MVV want KVV ken K niet.
Of is dit weer een afkorting van uit IndonesiŽ?
Maar is niet erg, als je spel eerlijk speelt, is er geen haar die je krenkt.
Heb altijd familie over kunnen laten komen nooit problemen gehad.
Zelf was er een keer dat de douane mij liet omroepen voor familie die in schiphol aankwam.
"Dus ja je moet het van zien hebben", en mag graag geloven dat het best ingewikkeld is.
Als je ziet hoeveel papieren je moet invullen, en je een foto boek zelfs er bij moet overhandigen zodat ze weten dat het serieus is.
Dus als je straks een MVV wilt, zorg er altijd voor, dat je alles bewaard, waardoor je kan aan tonen dat je geen huppelk*tje neemt, maar een partner voor de rest van je leven , nou jaaaaa tot dat, begrijpt u het nog................ Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 11-08-2010 13:51 schreef zieleffe:
Pierre je bedoelde MVV want KVV ken K niet.
Of is dit weer een afkorting van uit Indonesi�Maar is niet erg, als je spel eerlijk speelt, is er geen haar die je krenkt.

"Dus ja je moet het van zien hebben", en mag graag geloven dat het best ingewikkeld is.
Als je ziet hoeveel papieren je moet invullen, en je een foto boek zelfs er bij moet overhandigen zodat ze weten dat het serieus is.
Dus als je straks een MVV wilt, zorg er altijd voor, dat je alles bewaard, waardoor je kan aan tonen dat je geen huppelk*tje neemt, maar een partner voor de rest van je leven , nou jaaaaa tot dat, begrijpt u het nog................ Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Yummie!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Pak Zieleffe, ik begrijp u heel goed.
En Niets is zeker in het leven.
Als men alles van te voren weet dan......... nou ja vul maar in.... en zonder risico vaart men niet... ( dat zegt men toch altijd??)

zien is geloven....
Ik poog alles te bewaren voor later.

MVV staat voor machtiging tot voorlopige verblijf.
KVV staat voor kort verblijf visum oftewel het toeristenvisum

Nu heeft mijn vriendin het KVV gekregen, later gaan we over tot het aanvragen van het MVV. nadat ze haar inburgerings examen buitenlanders heeft behaald te jakarta.
ik poog alles te bewaren voor later.

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 10-08-2010 18:05 schreef Yogya-Bali:
Please dom mens, geef gefundeerde kritiek of weerhou je van commentaar.

sinds wanneer kan jij kritiek verdagen? of heb ik iets gemist

Jij kunt mij niet beledigen JB, dan moet je toch echt van GOEDE huize komen

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-08-2010 11:27 tidak basa basi wrote: Normaal gesproken gaat het natuurlijk niemand wat aan wat voor een werk een forumlid doet maar in het geval van Yogya-Bali zou ik toch willen vragen om dit eens aan ons te vertellen, vooral omdat wij steeds maar weer moeten lezen van hem ďik kan het wetenĒ maw dus wij moeten het maar gewoon allemaal aannemen wat hij hier beweert.

TBB, ik zit dicht bij de bron. Door mijn werkzaamheden heb ik veel contacten met de ambassade en verneem dus nogals eens iets. Ook vraag ik vaak en krijg dus deze gegevens die gewoon openbaar zijn.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-08-2010 18:13 paulana wrote: sinds wanneer kan jij kritiek verdagen? of heb ik iets gemist

Jij kunt mij niet beledigen JB, dan moet je toch echt van GOEDE huize komen

Ben ik helemaal niet van zins iemand te beledigen maar u speelt duidelijk "op de man" en niet op het onderwerp. Bij elke opmerking van mij komt er een ongefundeerde belediging van u. Ook niet verwonderlijk gezien de reden dat u hier kunt verblijven. Maar enig gefundeerd commentaar is altijd welkom, niet uw platvloerse taalgebruik.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik kon de opmerking ondertrouw-ontrouw niet plaatsen.

Je kunt alleen in ondertrouw als je NIET gehuwd bent.
Dus met dat onderwerp zijn we snel klaar. Mijn huppelk..je werd een visum geweigerd wegens vestigingsgevaar. Volledige willekeur. Maar ben nu wel benieuwd of het visum alsnog geweigerd gaat worden. Want ik werk hier op een workpermit voor het derde jaar.
Daarbij lijkt me de grond van afwijzing volledig uit de lucht gegrepen. Mijn huppelk..tje zoals dat is omschreven heeft vele jaren als expat in het buitenland gewerkt, gelijk ondergetekende. Waarbij ik nog het volgende op wil merken aan het adres van de Nederlandse Ambassade in Jakarta, een visum voor werknemers die uit werden gezonden, daarvan was het maar goed dat ik mee ben gegaan, ben op het stoeltje gaan zitten om te kijken wat zich zou voltrekken. Zelfs met een volledige afstemming met de Ambassade werden de mannen op zijn minst onheus bejegend. Iets wat ik wel had aan zien komen. Heb mijn mannen even laten gaan en daarna ingegrepen. Die dames denken dat ze een macht hebben achter dat pantserglas waar je onpasselijk van wordt.

Grenzend aan het schandelige af. Nou had ik gelukkig het telefoonnummer van een Nerderlandse medewerker die kwam assisteren. En een telefoontje in de middag met een verontschuldiging. Maar even zo goed, behandeling aan het loket is 1.

En ik heb sterk de indruk dat er willekeur is.
De 2 man kregen het visum, nu ben ik erg benieuwd of er bij een nieuwe aanvraag voor mijn vrouw nog steeds grond is voor afwijzing. Ben benieuwd.

Overigens, zijn wat ik in deze reply zet geen veronderstellingen maar gewoon de feiten.

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,431,766 pageviews Een website van indahnesia.com