kan mijn ned. BV een PMA opzetten met indo. partner?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
106 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Engeltjes, je verliest niet zomaar je Nederlanderschap hoor! Dat is iets waar je je nog wel het minste zorgen over hoeft te maken.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-08-2010 11:47 Yerun wrote:
Engeltjes, je verliest niet zomaar je Nederlanderschap hoor!

Dat is iets waar je je nog wel het minste zorgen over hoeft te maken.

Dan nog .
Je kan altijd je nationaliteit terugvragen.
Ik had voor mijn zoon geonformeerd wat de gevolgen zijn als hij de Indonesische nationaliteit officiiel aanneemt.
Dus zijn Nederlanderschap opgeven , voor Nederland is hij een Nederlander omdat zijn moeder een Nederlandse is.

Van I.N.D kreeg ik op papier bevestigd dat hij zijn Nederlanderschap altijd terug kan krijgen.

Op dit moment is belangrijker hoe hij in Indonesia kan wonen , zonder te werken.
Dat kan als hij onder de Lansia regeling valt.In zijn geval niet.
Dan moet hij een werkgever hebben en of eigen baas(je) worden door een PMA op te richten.
Als hij geen gezin had kan hij de zgn "alternatieve" route nemen door af en toe naar buitenland uit te wijken en dan terug te komen als "toerist".
Er zijn honderden die de route hebben genomen.

bisa dicek of makemyday .

tidak basa basi
Gebruiker
spacer line

On 02-08-2010 16:28 guna2 wrote:

[quote removed]

Je doet me sterk denken aan een Amsterdams geschiedenisboekjesoverschrijvertje dat - geheel naar verwachting - dan ook al heeft gereageerd. Klaarblijkelijk zijn we ondanks alles errug belangwekkend.

Raaskallen en complotdenken...
OPMERKING BEHEERDER

Zullen we gewoon weer ontopic verder gaan? Mijn dank!

Geplaatst door Jeroen @ 03-08-2010 13:48

engeltjes
Gebruiker
spacer line

On 03-08-2010 12:48 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dan nog .
Je kan altijd je nationaliteit terugvragen.
Ik had voor mijn zoon geonformeerd wat de gevolgen zijn als hij de Indonesische nationaliteit officiiel aanneemt.
Dus zijn Nederlanderschap opgeven , voor Nederland is hij een Nederlander omdat zijn moeder een Nederlandse is.

Van I.N.D kreeg ik op papier bevestigd dat hij zijn Nederlanderschap altijd terug kan krijgen.

Op dit moment is belangrijker hoe hij in Indonesia kan wonen , zonder te werken.
Dat kan als hij onder de Lansia regeling valt.In zijn geval niet.
Dan moet hij een werkgever hebben en of eigen baas(je) worden door een PMA op te richten.
Als hij geen gezin had kan hij de zgn "alternatieve" route nemen door af en toe naar buitenland uit te wijken en dan terug te komen als "toerist".
Er zijn honderden die de route hebben genomen.

juist, ik wil daarnaartoe zonder te hoeven werken en toch kunnen vrblijven vandaar de PMA .

gr,

rick

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-08-2010 13:20 engeltjes wrote: juist, ik wil daarnaartoe zonder te hoeven werken en toch kunnen vrblijven vandaar de PMA

Een dure oplossing. Ik heb al eerder een SOSBUD gesuggereerd. Met dat visum mŠg je niet eens werken. Wat wil je nog meer?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

O ja, en vergeet dat indo-denken want dat gaat je de kop kosten. Ik ken vele indo's uit NL die zich hier hebben (her)gevestigd en allen ook nog eens in Ned.-Indie zijn geboren maar stuk voor stuk moeten ze toegeven dat er in RI geen indo's (lees: Indische Nederlanders of Euro-Aziaten) maar uitsluitend Indonesiers en vreemdelingen zijn. En al deze indo's zijn zich goed bewust geworden dat ze Nederlander zijn. Ten 1e omdat ze zijn gevormd door hun lange verblijf in NL, ten 2e omdat de Indonesier hen nimmer en nooit zal accepteren als Indonesier en hen blijft zien als "buitenlander" en zij daaruit dus ook hun conclusies hebben getrokken.
Neem als uitgangspunt dat je Nederlander ( bule, londho ) bent, en dan is er een kans van slagen. Neem je het indo-zijn als uitgangspunt dan is dit bij voorbaat een verloren emigratie.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Waarom is mijn reactie verwijdert???

Toninho
Gebruiker
spacer line

Engeltjes,
ik kan je maar een goede raad geven en dat is:
BEGIN ER NIET AAN WANT JE ROLT VAN DE ENE ELLENDE IN DE ANDERE
Ik weet wat het is want ik ben er al sinds 2006 mee bezig en nog is de zaak niet afgewerkt bovendien kost het je handen vol (corruptie)geld en je moet maar afwachten of je er nog wat voor terugkrijgt.
Dus:: BEN GEWAARSCHUWD.

Toninho
Gebruiker
spacer line

Engeltjes,
Ik heb 8 jaar met veel plezier in Brazilie gewerkt en gewoond met 3 kleine kinderen en mijn vrouw natuurlijk.. Dit is een land in opkomst met veel perspectief. Er is criminaliteit maar die heb je overal op de wereld maar als je het niet opzoekt heb je ook geen problemen hiermee.
Ook heb ik 3 jaar in China gewerkt en gewoond (zonder kinderen maar met mijn vrouw)
Ook daar heb ik een hele mooie tijd meegemaakt en tegenwoordig is het mogelijk om daar je eigen bedrijf op te zetten.
Laat je niets wijs maken over de mensenrechten want als je je gewoon aan de wet houdt is er geen vuiltje aan de lucht.

Veel sterkte met je beslissing!!!

Toninho
Gebruiker
spacer line

Surya Atmadja,

Als je iets in West Java wil beginnen heb ik nog wel een leuke aanbieding voor je.
PMA is al zo goed als rond. en de investering (13 huizen) is ook al gereed.
Vervoer staat ter beschikking
Je kunt mij bereiken via e-mail amu3214Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-08-2010 21:50 Toninho wrote:
Surya Atmadja,

Als je iets in West Java wil beginnen heb ik nog wel een leuke aanbieding voor je.

Mits de vertrouwelijkheid verzekerd is wil ik contact opnemen.
Zit je in Indonesia of in Nederland ?

Voor mij is belangrijk waar het object zit , ik zoek in de omgeving van Bogor ( kabupaten Bogor) , iets meer in de buurt van de toeristenroute. Bogor- Puncak .
Moet een SHM constructie hebben .En geen tanah sengketa (grond met problemen) .
De PMA vorm is voor mij niet zo erg belangrijk als ik zelf moet doen. Als Indonesier en oud Jakartaanse kan ik andere vorm kiezen dan PMA.. Het moet ook niet te groot zijn , vandaar dat ik anderen wil inschakelen als "medeinvesterdeers" .
De PMA heb ik nodig als ik met Nederlanders wil samenwerken.

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,842,077 pageviews Een website van indahnesia.com