Fast Boat Bali, Gili, Lombok....

Subforum Bali, het godeneiland 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Robertdehoop
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wij gaan begin december naar Bali en willen per "Fast Boat" van padangbai naar Gili.

We kunnen de boot nu al boeken bij lombokfastboats.com (infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.lombokreisen.com), maar moeten dan de helft al aanbetalen. Ik kan nergens iets vinden over deze maatschappij. Heeft iemand ervaring?

Verder zou ik graag weten of je de boot echt al moet boeken omdat hij anders vol zit, want als het niet hoeft doe ik het liever niet.

al vast bedankt voor de info..

Rob.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Begin December is laag-seizoen.

Er zijn momenteel een stuk of 8 bedrijven die "fast boat" services van Bali naar de Gili's aanbieden.

Aanbetalen is niet nodig en zodoende houdt je de mogelijkheid om hier ter plekke de prijs voor je overtocht met de ene of andere "fast boat" operator uit te onderhandelen. In Sanur, Kuta, Benoa, etc, etc, struikel je over de verkopers van e.e.a.

Prijs in het laagseizoen voor een enkele overtocht zal zo rond de Rp. 350 - 400.000,- per persoon liggen, misschien nog wel lager als er nog een paar boten bijkomen Emoticon: Smile

If you have nothing to loose, you can risk everything

Robertdehoop
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reactie.

Als ik het goed begrijp is het dus niet nodig om vanuit Nederland al vooraf te boeken.

Rob

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ik vraag me af wat ze met fastboat bedoelen.Is het een catamaran of gewoon een speedboot met buitenboord motor.
Want ik ben een keer van benoa naar lembongan gevaren met een speedboot maar dat is levensgevaarlijk als je in open zee komt.

Shalom

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. robertdehoop: Inderdaad, u begrijpt het goed. Het is niet nodig om vanuit NL al vooraf te boeken.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.bokito: Er zijn inderdaad kleine, open speedboten, met slechts plaats voor 4 personen en de "captain", er zijn ook grotere boten, met gesloten cabines, die zo'n 16 tot 20 personen kunnen voeren. Zowel in de kleine als de "grote" boot is een tocht van Bali naar de Gili's op snelheid en zeker als er wat golven zijn, geen echt pleziertochtje, ha ha!.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je met de fastboat gaat, wil je ook snel zijn, en verder zo min mogelijk tijd op het water zijn, toch? Anders had je die langzame roestbak maar moeten pakken, al komt ie niet aan op/bij de Gili's, maar op een uur rijden.

Robertdehoop
Gebruiker
spacer line

Bedankt, ik zal zorgen dat ik motion sickness pillen bij me heb.... Emoticon: Smile

El Grutto
Gebruiker
spacer line

Anders kun je ook nog altijd de grotere boot nemen van Perama, wel langzamer maar nog altijd sneller dan de veerboot en comfortabeler dan de "fastboat". Ik vond het persoonlijk ook gezelliger, hapje en drankje aan boord en lekker zitten.

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Robert,
Wij waren eind juni terug van Bali en Lombok. In Padangbai hebben wij de fast boat naar Lombok voor 60Ä voor 2 pers. geregeld in het hotel. Dat was de "groene" Ekajaya. Wij hebben niks op voorhand geregeld. Als je een paar dagen of zelfs een dag op voorhand de boot regelt in Padangbai is dat voldoende. Laat je niet wijsmaken dat die allemaal vol zitten. En zeker niet van hieruit al iets vast leggen. Dan kun je niks meer ter plaatse "bedisselen" Wij werden wel eerst gedropt en dan ging ie door naar de Gili's.
Van Lombok naar Padangbai hebben we 35Ä betaald/persoon.
Hoeveel het is naar de Gili's weet ik niet. Maar ik heb hier een foldertje liggen van 66O.OOORP Dat moet zeker minder kunnen als je wat onderhandelt.
In de groene Ekajaya zit je binnen. Van Lombok naar Padangbai hadden wij de Sea Marlin. Daar kun je binnen en buiten zitten. Op het dek ga je dan wel kletsnat worden als ie eenmaal op volle zee zit. Maar ik zou voor geen geld met de roestbak mee willen voor een uur of 7. Je ziet : onderhandelen is de leus, ze willen het er allemaal voor doen.

Eeltje
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Wij gaan 15 september voor 3 dagen van Bali naar Lombok. De dagen daarvoor verblijven wij in Amed (Bayu cottages).
Nu willen wij de snelle boot nemen. Gaat die alleen vanuit Padangbai? Of kan je ook vanuit Amed naar Lombok?
Ik twijfel of ik al vanuit Nederland moet boeken voor de snelle boot. Heb wel gekeken op de site van Gilicat. Zie dat je maar 1 datum in kan geven (heen) maar ja kan geen retourdatum aangeven?
Onze cottage op Lombok hebben we al geboekt.
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!

Marjan

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Je kunt ook vanuit Amed direct met de snelle boot naar het Gili eiland van je keuze. Overtocht duurt 1u15min tot 1u30min, afhankelijk naar welke Gili je wilt.

Voor onze (bevestigde) gasten in het hotel leggen wij de overtocht op verzoek vast middels een kleine aanbetaling. Neem anders even contact met ons op om e.e.a. te arrangeren.

Eeltje
Gebruiker
spacer line

Maar gaat die boot dan ook naar Lombok? Wij zitten daat in Mangsit.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,859,983 pageviews Een website van indahnesia.com