huren van een motorbike

Subforum Java 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ingepinge
Gebruiker
spacer line

Wie heeft ervaring met het huren van een motorbike in Yogja, Bandung en Bogor?
Automaat, scootermodel.
Op Bali op elke straathoek te huur, schijnt op Java niet zo simpel te zijn.
Wie weet het?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

In Yogya geen probleem, ik denk nog steeds Rp 30.000 per dag, korting bij een week of langer.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Kijk uit als je in Bogor gaat rijden, druk3 en levensgevaarlijk als je het verkeer in Indonesie niet kent ik heb al diverse autoos,bikes met toeristen het ravijn in zien gaan
en zelfs al rijd je (per ongeluk) een kip dood dan berg je maar, want een toerist die een ongelukje maakt heeft meteen een groot publiek.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi ik raad je aan als je niet hoeft te huren zou ik het niet doen de reden de verzekering is niet zo als nederland als je een ongeluk veroorzaakt kan ik je zeggen dat je het zaadje bent
als je eigen in wil dekken zou ik een aparte aansprakelijkheids verzekering nemen in nederland
Mits je natuurlijk een A rijbewijs bezit heb zoals als wordt vermeld anders kun je niet verzekeren

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 28-07-2010 22:08 aku18 wrote:
Hoi ik raad je aan als je niet hoeft te huren zou ik het niet doen de reden de verzekering is niet als nederland als je een ongeluk veroorzaakt kan ik je zeggen dat je het zaadje bent
als je eigen in wil dekken zou ik een aparte aansprakelijk nemen in nederland

99 van de 100 toeristen rijdt op een motorfiets in Indonesie in de rondte zonder een geldig rijbewijs. Het zijn geen brommers, maar motorfietsen. Een Nederlandse toerist zou derhalve moeten beschikken over een geldig NL rijbewijs "A" en een geldig Int. rijbewijs voor dezelfde categorie om uberhaupt maar over "iets van verzekerd zijn" te kunnen nadenken. Je kunt proberen je tegen je wettelijke aansprakelijkheid te verzekeren, maar er is geen maatschappij die je dekt als je niet over de juiste papieren beschikt(e).

If you have nothing to loose, you can risk everything

adinda31
Gebruiker
User icon of adinda31
spacer line

Even een vraagje. Wat kost het huren van een brommer of scooter op bali per dag ongeveer?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Brommers zijn niet te huur op Bali.

Scootermodel motorfiets kost zo tussen de Rp. 50 - 70.000,- per dag, excl. brandstof en een beetje afhankelijk van hoe nieuw en waar je hem huurt.

Huur voor de duur van 1 week ligt zo tussen de Rp. 200 - 250.000,-

If you have nothing to loose, you can risk everything

ingepinge
Gebruiker
spacer line

Wij betaalden op Bali (Lovina, Seminyak en Amed) IDR 45.000 per dag.
Op Lombok maar 40.000 idr. Allemaal redelijk nieuw, scooter automaat.
Ze rijden alleen een beetje harder dan je vanuit Nederland gewend bent. Maar dat heb je (met recht) zelf in de hand.

Bestaat er in Bogor een scooterverhuurbedrijf? Volgens Hester Basoeki, waar we een kamer wilden huren, dus niet.
Omdat eigen vervoer (liefst geen auto) voor ons belangrijk is wil ik dat vooraf graag weten. We blijven anders korter in Bogor.

Dus iemand??????

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik geloof best dat er buiten wat toeristische bestemmingen vrij moeilijk aan een motor te komen is. Je zult dan een prive-persoon moeten zoeken die zijn motor af wil staan voor een bepaalde periode.

Op Bali/Lombok krijg je inderdaad van die ellendige brommertjes voorgezet, in Yogya is het vrijwel allemaal 'motor' (koppeling dus, want alles wat niet matik is, is motor).

Overigens, als je bij Hester in Bogor (Kampung Cinangneng) verblijft, dan zit je behoorlijk ver uit het centrum van Bogor, meer dan 10 km. Ik denk niet dat het een pretje is dit met de motor te willen doen, het is 1 keer leuk, de tweede keer regent het, de derde keer wordt je afgesneden door die achterlijken in blauwe mini-busjes en de vierde keer rijd je lek. Dat zou zonde zijn van je vakantie, dus een auto met chauffeur is zo slecht nog niet hoor. Kost wat meer, maar je krijgt er absoluut veel comfort voor terug. Doe haar de groeten als je haar ziet.

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 29-07-2010 13:03 Yerun wrote: in Yogya is het vrijwel allemaal 'motor' (koppeling dus, want alles wat niet matik is, is motor)

Ook matic is motor volgens de wet. Enfin, in Yogya betaal je (vraagprijs) Rp 35.000 per dag voor een automaat, Rp 25.000 voor een halfautomaat, zo las ik net in Yogya AD.

ingepinge
Gebruiker
spacer line

We gaan niet naar Hester maar naar GG house, Happy Valley.
Bij Hester was het enige vervoer om dingen te bekijken achterop een motor. En dat ga ik nooit doen.
Bij GG House wil het personeel hun scooter uitlenen (verhuren). Dus voor ons is dat een betere deal. Daar nog iemand de groeten doen?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,516,653 pageviews Een website van indahnesia.com