|
|
|
|
|
|
Hoi,
Mijn vriend en ik gaan voor een maand naar Indonesie. In sumatra en java is alles geregeld we worden dan langs de highlights gebracht. Alleen we zitten 8 dagen alleen op Bali (Sanur) om precies te zijn en willen daar natuurlijk ook zoveel mogelijk zien. Nu heb ik al een beetje rondgekeken op internet maar ik vind het toch lastig om te bepalen wat je nou echt MOET zien. Kan iemand tips geven wat de aanraders zijn, hoe je er moet komen vanuit sanur en hoeveel het ongeveer gaat kosten. Ik zou ook graag een dolfijnen tocht maken, het liefst zwemmmen maar heb vernomen dat dat daar heel erg zielig is omdat dolfijn dan in een zwembadje zit enz? Heeft iemand daar meer informatie over?
Verder had ik nog een vraagje i.v.m malaria. Moet je je in de avond nou lang kleden of kan je ook korte broek shirtje? Ik vind het erg lastig wat je allemaal qua kleding mee moet nemen moet je veel lange kleren meenemen koelt het in de avond af? Zijn er bepaalde plaatsen waar je je lang moet kleden? Wij gaan in Augustus weg dus volgens mij is het dan daar aardig warm. bedankt alvast voor de reacties.!
|
|
|
|
In het noorden van Bali (lovina/kalibukbuk) vinden georganiseerde dolfijntochten plaats
zonder garantie dat je ook inderdaad dolfijnen ziet !!!
Dolfijnen in een zwembadje heb ik zelf nog nooit gezien op Bali.
Hou er wel rekening mee dat de boten vroeg in de morgen al vertrekken.
Overal op Bali kun je busjes met airco en chauffeur/gids huren tegen schappelijke prijzen, in Sanur/Kuta/Denpassar/Ubud zijn de chauffeurs/busjes aangepast aan
de toeristenportemonnee
Vwb de kleding, pas je aan aan de lokale bevolking, s'avonds koelt het inderdaad af
en je zal blij zijn een lange broek te hebben ivm de mosquitos.
Ook in de morgen kan het koel zijn op bepaalde plekken (laaghangende mist in de hogere gedeeltes) Wat ikzelf altijd doe is een extra broek + lichte sweater meenemen
in een rugzak dan ben je op alles voorbereid.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
|
Brigitte,
Voor de kust van Lovina komen smorgens rond 6 uur dolfijnen voor. Met een visser kun je daar naar toe. Met ze zwemmen gaat niet. Wel heb je in Lovina een mogelijkheid om met dolfijn(en) te zwemmen. Bij één of ander hotel is een zwembad waar ze in zitten en tegen betaling mag je met ze zwemmen. Wat kleding betreft moet je zeker een lange of afritsbroek meenemen en een bloes met lange mouwen. Nog meer als op Bali zul je op Sumatra last kunnen hebben van muggen. Ook kun je jezelf goed insmeren met een anti muggenmiddel waar DEET in zit.
Het transport op Bali kun je doen met shuttlebusjes of taxi. De shuttelbusjes zijn goedkoop vergeleken met een taxi. Voor een rondrit van ca. één dag betaal je ca. 450.000 rp.
|
|
Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti
|
|
|
|
Birgitte,
In de winkels kan men een oranje spijtbus OFF FAMILY 40% DEET kopen ,een heel goed produkt voor je zowel overdag als s'avonds te beschermen tegen de muggen.
Kostprijs was 35000 rp in mei.
Veel fun
|
|
|
|
On 27-07-2010 10:01 birgitte14 wrote:
Verder had ik nog een vraagje i.v.m malaria. Moet je je in de avond nou lang kleden of kan je ook korte broek shirtje? Ik vind het erg lastig wat je allemaal qua kleding mee moet nemen moet je veel lange kleren meenemen koelt het in de avond af? Zijn er bepaalde plaatsen waar je je lang moet kleden? Wij gaan in Augustus weg dus volgens mij is het dan daar aardig warm. bedankt alvast voor de reacties.!
|
Lees even de stukken die speciaal over malaria zijn geschreven. Een korte broek voor s’a vonds is naar mijn mening sowieso niet slim en op Bali kan het nog wel maar in de meeste delen van Sumatera en Bali not done (en al helemaal niet in augustus waar een groot deel van de Ramadan valt).
Op zeeniveau koelt het niet echt af, hooguit in de wat hoger gelegen plaatsen (oa. Bandung, Malang op Java en Berastagi, Bukittinggi en Samosir op Sumatera. (ik noem alleen maar even de meest gebruikte toeristische bestemmingen). Een paar lange broeken in je koffer, een fleecevest en misschien een paar shirts met lange mouwen kunnen geen kwaad.
Behalve wat de poster hierboven noemt is er van deze OFF ook een tubeversie in cremevorm, iets kleiner en wat gemakkelijker meenemen rond de Rp 12.500.000 en een minder penetrante geur. Maar nogmaals, loop even de diverse malaria-topics door. er zijn best wel veel dingen die je kunt doen om jezelf te beschermen.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
En als je een treinreis wil maken is warme kleding ook wel handig. De airco staat er namelijk op standje 'ijskoud en nog wat kouder'.
|
|
|
|
|
|
|
Bedankt voor de reacties,
Zijn er ook nog bepaalde 'highlights' die we moeten zien, zijn er natuurlijk maar 6 dagen en wil alles proberen eruit te halen wat er in zit.
|
|
|
|
|
Ik zou zeker naar de Git Git watervallen gaan is erg leuk om te doen en wat betreft zwemmen met dolfijnen kan je via OAD een excursie maken naar de dolfijnen.
Als er in jouw hotel ook OAD zit kan je het makkelijk regelen.
De kosten hiervoor waren vorig jaar € 59 per persoon.
Je gaat dan naar een bassin in de zee waar je met 4 man en een trainer in dat bassin gaat en dan een paar uur met de dolfijn allerlei dingen kunt doen.
Er zijn daar mensen die zelfs voor je willen filmen.
Het ligt bij Benoa wat ongeveer een half uur van Sanur ligt.
Op bali heb je geen lange broek nodig het is daar erg warm ook 's-avonds.
Veel plezier.
Ruud
|
|
|
|
On 28-07-2010 19:34 Roedie wrote: Ik zou zeker naar de Git Git watervallen gaan is erg leuk om te doen en wat betreft zwemmen met dolfijnen kan je via OAD een excursie maken naar de dolfijnen.
Als er in jouw hotel ook OAD zit kan je het makkelijk regelen.
De kosten hiervoor waren vorig jaar € 59 per persoon.
Je gaat dan naar een bassin in de zee waar je met 4 man en een trainer in dat bassin gaat en dan een paar uur met de dolfijn allerlei dingen kunt doen.
Er zijn daar mensen die zelfs voor je willen filmen.
Het ligt bij Benoa wat ongeveer een half uur van Sanur ligt.
Op bali heb je geen lange broek nodig het is daar erg warm ook 's-avonds.
Veel plezier.
Ruud
|
Er zijn op Bali 6 x Git-git watervallen. Ik ben er nog steeds niet achter welke de echte is
want iedereen zegt dat het bij hun de echte is.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
On 27-07-2010 13:45 Anne Mieke wrote:
ook een tubeversie in cremevorm, iets kleiner en wat gemakkelijker meenemen rond de Rp 12.500.000 en een minder penetrante geur.
|
Vlgs. mij een paar nulletjes teveel
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
On 28-07-2010 20:00 sabar2 wrote: [quote removed]
Vlgs. mij een paar nulletjes teveel
|
Die laatste punt moet een komma zijn......
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
59 euro om naar de dolfijnen bij Lovina te kijken ?
Dan wordt je echt genept.
Wij hebben 2 weken geleden 60.000 rupia per persoon betaald.
In euro's dus ongeveer € 5, 50 per persoon, dat scheelt met Oad.
Wat betreft de spuitbus met Off, deze bevalt ons prima, werkt beter dan het spul uit nederland en stinkt alleen even bij het opspuiten, daarna niet meer.
Lovina is zeker een aanrader, maar wel ver van Sanur, voor een dagtrip eigenlijk te ver dus.
Wel kun je vanuit Sanur goed naar Ubud en omgeving, ook aan aanrader.
|
|
|
|
|
Hoop gelul,
bij Lovina kan je voor 50.000Rp vanaf 6.00 uur AM naar dolfijnen kijken.Met een bootje de zee op en lachen.
Het zwemmen met dolfijnen in een bassin met trainers is bij Sanur en kost wat meer en is best leuk.
Zwemmen met dolfijnen in een klein zwembadje in Lovina waar de dolfijn gegarandeerd om de paar weken overlijdt en vervangen moet worden kan ook, maar daar ga ik de naam niet van noemen.
Gr,
Wim.
|
|
|
|
|
Dat zwembad is dan vast en zeker bij hotel M...., inderdaad niet bepaald een aanrader.
Nog beter is om pas om rond 07.00 uur richting dolfijnen te varen met een bootje, veel bootjes zijn dan al weer op de terugweg (sommige mensen worden toch nog wat ziekjes als er wat wind en deining staat, en veel zijn het "comfort" in de bootjes snel zat) en meestal zie je dan nog zat dolfijnen,soms ook niet...maar dat is het risico.
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|