|
|
|
|
|
|
Mijn vriend en ik gaan eerst naar Sumatra, dan naar Java en dan naar Bali. Moeten we nu een vertrekbeslating betalen als we van Medan naar Jakarta vliegen? Hoeveel is dat? Van Java gaan we met de boot naar Bali, vervalt die belasting dan? Ik las dat het bij vertrek van Bali 150000 is. We vliegen eerst naar Kuala Lumpur en dan een dag later naar Amsterdam. Dan zijn de kosten gelijk toch neem ik aan?
Terima kasi!
|
|
|
|
|
Natasja,
Op de Indonesische luchthavens betaal je ALTIJD TER PLEKKE luchthavenbelasting. In mijn herinnering zal vertrek met een binnenlandse vlucht (dus Medan-Jakarta) Rp 30.000 zijn maar deze tarieven wijzigen nogal eens (en er zijn ook grote verschillen tussen de luchthavens). Wat bedoel je precies met het vervallen van belasting? Van Banywangi naar Gilimanuk betaal je gewoon het bootticket.
Vertrek vanuit Bali international is idd Rp 150.000 (met binnenlandse vluchten was het begin van dit jaar nog Rp 30.000)
Wat je met de laatste zin bedoelt begrijp ik niet.......Als je bedoelt Denpasar-KL dan betaal je Rp 150.000. KL-Amsterdam zit de luchthavenbelasting meestal bij je ticket inbegrepen.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Op 26-07-2010 14:26 schreef Anne Mieke:
Op de Indonesische luchthavens betaal je ALTIJD TER PLEKKE luchthavenbelasting. In mijn herinnering zal vertrek met een binnenlandse vlucht (dus Medan-Jakarta) Rp 30.000 zijn maar deze tarieven wijzigen nogal eens
|
airporttax Medan- jakarta is inmiddels 40.000 rph geworden, althans dat moest ik betalen juni j.l.
en inderdaad op airport jakarta betaalde ik 150.000 rph naar amsterdam
|
|
|
|
|
Hallo, Ik woon 24 jaar in nederland. indonesische vrouw, gescheiden. wil graag terug naar indonesie. hoe zit dat met mijn pensioen, van mijn ex man, aow, en als ik bijvoorbeeld weer hertrouwen, houd pensioen van mijn ex man als ik 65 jaar ben?
Wie kan mij hierover vertellen?
Alvast bedankt.
|
|
|
|
On 29-07-2010 19:53 lathy60 wrote: Hallo, Ik woon 24 jaar in nederland. indonesische vrouw, gescheiden. wil graag terug naar indonesie. hoe zit dat met mijn pensioen, van mijn ex man, aow, en als ik bijvoorbeeld weer hertrouwen, houd pensioen van mijn ex man als ik 65 jaar ben?
Alvast bedankt.
|
Beste lathy,
vwb je eigen pensioenopbouw kun je contactleggen met je eigen pensioenverzekeraar.
(evt moet een gedeelte nog verrekend worden met je ex-man;pensioenverdeling,dat kun je zelf niet tegenhouden)
vwb de AOW kun je contact leggen met de SVB, met 24 jaar in nederland heb je in principe recht op een gedeelte (je kunt wel vrijwillig doorbetalen om een volledige AOW
te krijgen op je 65e of 66e of 67e levensjaar, de wetgeving gaat nl wijzigen)
vwb je pensioenrechten van je ex-man geldt dat je over de jaren dat je gehuwd bent geweest een gedeelte van zijn pensioen aan jou toekomt, mits je niet onder bepaalde huwelijkse voorwaarden bent getrouwd en afhankelijk van de datum waarop je gescheiden bent en je eigen werkverleden, je kunt hierover contactleggen met de pensioenverzekeraar van je ex-man en evt pensioenverdeling aanvragen indien dat nog niet is gebeurd, je ex-man kan dit niet tegenwerken.
als je hertrouwt blijft al het voorgaande bestaan (in principe) afhankelijk van evt. huwelijkse voorwaarden moet je dat wel weer delen met je nieuwe man
kwestie van wat telefoontjes en even wat brieven schrijven dan heb je binnen een paar weken duidelijkheid evt kan een buro rechtshulp/juridisch loket je nog verder ondersteuning/info geven.
het kan ook zijn dat de (wederzijdse) pensioenverdeling al bij je echtscheiding door de rechter is verdeeld.
succes
sabar2
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
|
Vergeet niet dat je ook 12,5 jaar aan elkaar verbonden bent financieel.
|
|
Shalom
|
|
|
|
On 29-07-2010 19:53 lathy60 wrote: Hallo, Ik woon 24 jaar in nederland. indonesische vrouw, gescheiden. wil graag terug naar indonesie. hoe zit dat met mijn pensioen, van mijn ex man, aow, en als ik bijvoorbeeld weer hertrouwen, houd pensioen van mijn ex man als ik 65 jaar ben?
Alvast bedankt.
|
On topic. Please?
|
|
matur suksama
|
|
|
|
Eeh ja, dat is een heel ander verhaal en kan beter in een nieuw onderwerp gezet worden. Hier graag weer verder over de vertrekbelasting mocht het nog niet duidelijk zijn.
|
|
|
|
|
|
|
On 30-07-2010 05:03 Jeroen wrote: Hier graag weer verder over de vertrekbelasting mocht het nog niet duidelijk zijn.
|
`Vertrekbelasting' is sowieso niet bijster duidelijk omdat die niet bestaat (tenzijn je fiskal zou zou willen noemen), het is luchthavenbelasting.
|
|
|
|
On 30-07-2010 05:11 guna2 wrote: [quote removed]
`Vertrekbelasting' is sowieso niet bijster duidelijk omdat die niet bestaat (tenzijn je fiskal zou zou willen noemen), het is luchthavenbelasting.
|
Als je het zo wil stellen is zelfs dat niet correct, want het is 'Passenger Service Charge' op zijn mooi Indonesisch.
|
|
|
|
|
|
|
On 30-07-2010 05:15 Jeroen wrote: op zijn mooi Indonesisch.
|
Maar zowel mooi als lelijk Indonesisch zijn geen voertalen op dit forum, terwijl de Nederlandse term luchthavenbelasting is. Airport tax in die andere op dit forum toegestane taal.
|
|
|
|
misschien in heel mooi Amsterdams dialect: oprot belasting-premie
|
|
Om Swastiastu
|
|
|
|
On 30-07-2010 05:03 Jeroen wrote: Eeh ja, dat is een heel ander verhaal en kan beter in een nieuw onderwerp gezet worden. Hier graag weer verder over de vertrekbelasting mocht het nog niet duidelijk zijn.
|
Was de 1e post van lathy ik kan me voorstellen dat ze nog niet weet hoe het werkt
op dit forum, wellicht kunnen de forumbeheerders wat hulp/uitleg geven.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
|
|
On 29-07-2010 23:32 Bokito wrote: Vergeet niet dat je ook 12,5 jaar aan elkaar verbonden bent financieel.
|
Hoeft geen 12,5 jaar te zijn is afhankelijk van hoelang je gehuwd bent geweest en of er sprake is van wederzijdse alimentatieverplichtingen.
|
|
Selamat dari Solo
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|