pakketten versturen naar indonesie

Subforum Gezocht & Aangeboden 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sri1959
Gebruiker
spacer line

Sinds enige tijd heeft mijn vrouw een bedrijf gestart die pakketten versturen naar indonesie.De pakketten kunnen in Nederland worden opgehaald(dit hangt af van de hoeveelheid),of naar ons verzamel adres worden gebracht.De pakketten worden per container vervoerd per boot.Dit duurt ongeveer 6-8 weken..De pakketten kunnen worden gebracht,van de boot naar het huisadres.Dit geld alleen nog voor JAVA.Dit kost circa 10 euro extra.Ook kunnende pakketten worden opgehaald.Dit kan bij Surabaya en Jakarta.Wij leveren gedegen werk,en zorgen goed voor de afhandeling van de pakketten.Uw kunt contact opnemen met mijn vrouw,via telefoonnummer:0615098976.Zij kan U vertellen wat de kosten zijn voor het verzenden van de pakketten.Wij hopen U van dienst te kunnen zijn.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Interresant en hoe gaat het met de douaneafhandeling / douanekosten bij aflevering op het huisadres in Java.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pierre
Gebruiker
spacer line

Gratis reclame is nooit mis.
Maar ik vermoed dat DHL / FED-EX / UPC / TNT expres geduchte concurenten zullen zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het grote probleem lijkt mij (buiten die 8-10 weken dat je pakketje op de boot ligt) je ook nog eens lang moet wachten tot de container vol is, wellicht veel langer dan 8 weken. Waardoor het hele gebeuren zomaar een half jaar duurt.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Aannemende dat een container er net zo lang over doet van R'dam naar Semarang als andersom, duurt het vervoer precies 28 dagen. Een cargo company kan je de reistijd op de minuut vertellen, alles is gecomputeriseerd (en er zijn maar iets van zes bemanningsleden aan boord van zo'n containerschip, niet te geloven).
Voor dat ik in RI ging wonen, stuurde ik handicraft naar NL. Als ik het me goed herinner, telt een twintigvoetertje 32 kuub (ik heb na bijna een container vol lucht te hebben verstuurd zo'n ding van bamboe na laten maken zodat ik precies wist wanneer 'ie vol was). Maar mijn eerste zending bestond uit 2 kuub. Een kuub is groot. Een kuub is enorm groot. Als ik me niet vergis gingen er 44 standaarddozen van Gudang Garam in die twee kuub, en vertegenwoordigde dat een inkoopwaarde van bijna NLG 20.000.
Een `eigen' container zit er dus niet in. Een kuub vullen zal al lang genoeg duren. Naast de papierwinkel zijn ook de logistieke problemen op Java enorm. Kortom, een geweldig plan, maar vrijwel onuitvoerbaar, tenzij die pakketjes worden gebruikt om een container op te vullen. Maar dan nog.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, klinkt leuk, uitvoering wordt een probleem. Maar wie weet kan zijn vrouw die problemen vanuit Nederland mooi allemaal oplossen voor diegenen die een paketje hebben 'titip'.

10 euro toeslag voor het thuis afleveren van een pakket is niet duur, maar ik vermoed dat als mijn pakketje van zeg 200 euro aankomt in Jakarta/Surabaya en deze bijvoorbeeld naar de binnenlanden van Cilacap verstuurd moet worden, er dan toch een probleem ontstaat omdat dit nooit niet voor 10 euro kan, gezien de standaard die ik eis (niet met Pos Indonesia, want dat kan nog 2 weken duren of het raakt 'kwijt')

En ik geeft dit als voorbeeld omdat de meeste adressen op Java kampung/desa zijn, en dus geen straatnaam/'echt' adres hebben maar je post stuurt naar 'Jantje in Kampung Daaro waarvan de buurman de imam van de witte moskee is'. Dan moet alles in Nederland dus al goed geregeld zijn, anders verdwaalt het pakketje ergens onderweg. En dat is niet te traceren, nu niet en nooit niet.

sri1959
Gebruiker
spacer line

Sinds gisteren kunnen wij U ook pakketpost aanbieden via luchtpost,dit kost:naar Jakarta 7.50 per kg,naar Bali 7.50 per kg,naar Surabaya 7.50 per kg,naar Semarang 7.50 per kg.het duurt ongeveer 4-5 dagen van versturen tot aan komst.Dit zijn scherpe prijzen omdat wij samen werken met een keten van winkels,die de aan levering van de pakketten voor ons verzorgt,laat u verder infomeren via 0615098976,tot ziens

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wellicht is het handig om ook te reageren op de punten die boven je reactie zijn opgemerkt? Zo gaat het natuurlijk helemaal nergens over.

Als ik maandag 0.95 kilogram wil opsturen, wie komt het pakketje in Eindhoven ophalen en wie brengt het in Jakarta naar het juiste adres? Ik geloof namelijk nooit dat dit kan voor 7.50 euro, ook niet als je samenwerkt met een 'keten van winkels bla bla bla..'

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 30-07-2010 15:02 sri1959 wrote:
Sinds gisteren kunnen wij U ook pakketpost aanbieden via luchtpost,dit kost:naar Jakarta 7.50 per kg,naar Bali 7.50 per kg,naar Surabaya 7.50 per kg,naar Semarang 7.50 per kg.het duurt ongeveer 4-5 dagen van versturen tot aan komst.Dit zijn scherpe prijzen omdat wij samen werken met een keten van winkels,die de aan levering van de pakketten voor ons verzorgt,laat u verder infomeren via 0615098976,tot ziens

Zolang ik niet weet hoe het gaat met de douanekosten/afhandeling blijft het een
groot vraagteken. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat je zo maar alles eventjes verstuurd (en dat het ook echt compleet,ongeopend en zonder schade) aankomt bij het afleveradres, zonder dat er bijbetaald moet worden en zeker niet binnen 4-5 werkdagen.
Maar ik blijf het interessant vinden.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou toevallig iemand gesproken vandaag die bij TNT werkt, die heeft ook een vrouw uit indonesiŽ.
Die vertelde dat zij al 5X een doos met spullen heeft verzonden, en nu weet ik niet hoe groot die doos is, maar hij bracht die ergens naar Oosterhout, en die verzond het per container voor 35Ä.
6 weken later was die pakketen aangekomen, en ze waren allemaal aangekomen........... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Parmakit bromfietsonderdelen. Doosjes zijn niet al te groot.
Zal waarschijnlijk wel wat extra invoerrechten hebben gekost.
Maar valt me mee dat die echt zijn aangekomen, zijn toch zeer gewild in Indonesia.
TNT is wel een van de betrouwbare transporteurs, komt ook omdat er vaak getekend moet worden voor ontvangst.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ziel , paket versturen via TNT kost 57 eurie zoveel cents per 10 kg , tegenwoordig in Amsterdam via Bruna of Primavera tabakswinkel omdat de oude kleinere postkantoren waren gesloten wegens bezuinigingen.
Heb pas gisteren verstuurd voor de 5 de keer .Aankomsttijd tussen 10-14 dagen.

bisa dicek of makemyday .

Ongeschoren Schaap
Gebruiker
spacer line

beste forumleden,

Ik vroeg me af ik een postpakket met bv. speciaalbieren (of iets sterkers) zomaar naar indonesie kan opsturen (zakelijk/ als gift).

Wat voor problemen kan ik verwachten? allereerst voor mij als verstuurder
moet ik van te voren aangeven dat ik alcoholhoudende dranken verstuur? Moet ik van te voren iets extra's betalen? of moet bij wijze van spreken de geadresseerde nog wat geld betalen op laten we zeggen het postkantoor.

als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Mijn vriendin moest 520.000 betalen voor 1,5 kg bij EMS naar holland toe dan is TNT wel goedkoop met 10 kg.
En het pakketje ligt nog steeds bij de douane ivm met inklaren kreeg afgelopen vrijdag een brief die ik in moest vullen verstuurd, op 20 nov en lag 21 nov al in Nederland lang leve de burocratie.
En dan de kosten ik moest 6% in IR betalen vat en dan 19% hier ook over die 6% en de verzendkosten !!! daarbij komt nog 17 euro voor de afhandeling het is gewoon schandalig!!!
Meer kosten dan de waarde van de inhoud...om het hier te krijgen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

OS,

De keren dat ik iets naar Indonesie heb verstuurd, heb ik gewoon de verzendkosten betaald. Ik zou in elk geval op het formulier niet zetten dat het om alcholhoudende dranken gaat (dat in de zakken van een of andere controleur verdwijnt).
Normaalgesproken hoeft de geadresseerde ook niets te betalen hoewel er genoeg maffia op de postkantoren rondlopen om hun graantje mee te pikken.
Het is dus maar net waar en bij wie het terecht komt. Soms ligt het er ook aan of de ontvanger "cukup keras" is en zich dit niet laat welgevallen.
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat degene aan wie ik het pakket verstuurde iets moest betalen (Noord Sumatera, Java (Bandung), Lombok en Flores). Ik heb wel een keer meegemaakt dat er spullen uit een pakket zijn gehaald (oa een brief waarvan mogelijk werd gedacht dat er geld in zat......)

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-11-2010 07:53 Anne Mieke wrote:
OS,

De keren dat ik iets naar Indonesie heb verstuurd, heb ik gewoon de verzendkosten betaald. Ik zou in elk geval op het formulier niet zetten dat het om alcholhoudende dranken gaat (dat in de zakken van een of andere controleur verdwijnt).

Anne Mieke

Bestaat de kans dat je een overtreding gaat begaan.
Het gaat hier om minuman keras , met de mogelijkheid tot ontploffingsgevaar.
Ik denk dat er speciale vervoersvoorwaarden zijn .
Gift zendingen verschilt met sample zendingen.

Voor gift bestaat bepaalde waarde plafond , boven die plafond moet de ontvanger(in Indonesia) douanerechten betalen.

Zie de site van TNT Pos en Indonesia Pos.

Quote :
Cukai dikenakan terhadap Barang Kena Cukai yang terdiri dari:

a. etil alkohol atau etanol, dengan tidak mengindahkan bahan yang digunakan dan proses pembuatannya;
b. minuman yang mengandung etil alkohol dalam kadar berapa pun, dengan tidak mengindahkan bahan yang
digunakan dan proses pembuatannya, termasuk konsentrat yang mengandung etil alkohol;

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Speciaalbieren bevatten toch beduidend minder alchohol dan dranken zoals wodka of whiskey?
Het grappige is dat hier wordt gesproken over minuman, maar parfums bevatten ook alcohol. Ook verboden dan?
En ontlpoffingsgevaar? Beetje raar als je het wel mee het vliegtuig in mag nemen maar niet zou mogen opsturen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

45havana
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Ik heb in de periode december 2009 tot februari 2010 in totaal 44 verhuisdozen verzonden per boot.Ze zijn allemaal aangekomen,maar wel geopend ter controle.Niets vermist!!Dekosten per doos varieert van Ä30/Ä35 incl.bezorging op adres in Bandung.Duurt ongeveer 8 weken voordat je die dozen in huis hebt.De laatste 15 dozen deden er wat langer over omdat een of andere grapjas wapen onderdelen verstuurt had en daardoor alle containers aan een minitieus onderzoek moesten ondergaan.Als je veel hebt te versturen kan je beter een kubieke meter prijs aanvragen,is als ik het goed heb ca Ä360.Voor het ophalen thuis in nederland rekenden ze Ä20(den Haag naar Nieuwegein v.v).Al met al best wel schappelijk want een doos(verhuisdoos gamma)mag ongeveer 25Kg wegen.Je wordt dus afgerekend per doos en niet per Kg.Er gaan 16 verhuisdozen in 1m3.
Groeten.

lesmana
Gebruiker
spacer line

http://www.bagusputraperkasa.c(...)/pageID_6844991.html

Wellicht brengt dit enige opheldering. Waarom niet meteen zo sri.

Grv John.

willemgeheim
Gebruiker
spacer line

Lesmana, hartelijk dank voor je tip hier kan ik wat mee.....
Alleen geen levertijd maar daar kan ik voor bellen...

Ongeschoren Schaap
Gebruiker
spacer line

Beste forumleden,

dankzij jullie ben ik weer een stukje wijzer geworden over het versturen van (speciaalbier/alcoholische) post. Ik denk dat ik het maar gewoon eens uit moet proberen. Ookal heb je geen zekerheden van aankomst.

Als ik de site die lesmana me adviseerde zie ik dat het voor commerciele doeleinden
nogal wat papierenromslomp met zich mee brengt. Dus of ik me daar aan ga wagen is even de vraag. Het was ook maar een ideetje.

http://www.bagusputraperkasa.c(...)/pageID_6844991.html

'De invoer van alle artikelen, welke met handelsdoeleinden worden verzonden, is slechts toegestaan, mits de geadresseerde van te voren een deviezen-invoervergunning, afgegeven door 'Direktorat Import' te Djakarta heeft aangevraagd en verkregenl de datum en het nummer van deze deviezen-invoervergunning moeten op de in de zending gesloten kopie-factuur, alsmede op de douaneverklaring worden vermeld.'

bojulia
Gebruiker
spacer line

wij hebben laats ook een aantal paketten gestuurd naar indonesie via een ander bedrijf en dat is ons zeer goed bevallen de dozen zijn niet open gemaakt en direct doorgestuurd naar bandung wij hebben dit adres van mensen die dit ook al heel lang doen
www.majujaya.nl

bojulia
Gebruiker
spacer line

oja wat ons betreft zijn ze betrouwbaar

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik geloof gaag dat ze betrouwbaar zijn, maar dat die dozen niet door de douane open- gemaakt zijn..

Om Swastiastu

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou gewoon per TNT post, priorty. 16 dagen onderweg. De ouwekaas, en goudkuipje smeerkaas komen geweldig over, en natuurlijk de rest van de inhoud ! Niet opengemaakt.

En je krijgt er een tracking nummer bij. Wat wil een mens nog meer?

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

62,215,982 pageviews Een website van indahnesia.com