Jakarta > Yogyakarta > Bali Tips !

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
35 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
andy-tje
Gebruiker
spacer line

Hoi iedereen,

Over 4 dagen vlieg ik naar Indonesie. Daar wil ik graag een soort van rondreisje maken.

Ik wil namelijk als eerst vanaf Jakarta naar Yogyakarta vliegen. (iemand misschien met aanraders qua maatschapij?) En in Yogyakarta wil ik naar Borobudur. En dan is mijn vraag hoe kom ik vanaf het vliegveld bij borobudur? Moet ik een taxi nemen, bus of een trein? Wie weet wat het beste is?

Daarna wil ik naar Bali. Ook hier vraag ik me af wat het beste is. Ik denk dat ik per vliegtuig ga en dan wil ik graag weten wie hier ervaring me heeft en mij dus kan vertellen welke maatschappij het beste is. Als er wellicht een beter optie is om vanaf Yogyakarta naar Bali te gaan dan hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt voor de reactie's,

Mvg,
Andy

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi aire asia of caruda naar yogja of lion Aire
Aire asia is het goedkoopst
En als ik jou was zou ik van te voren boeken op http://ticketindonesia.nl
dan ben je in iedergeval zeker van een tickit

Naar de Borobudur kun je met de bus
Wil je naar bali kun ook met de bus als je van avontuur houd mocht je met de bus gaan moet je wel je oogkleppen voor doen

Groetjes Aku

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Andy, wat zijn je plannen precies (of ongeveer)?. Het lijkt er nu een beetje op alsof je naar Jakarta vliegt, meteen door wil vliegen naar Yogjakarta en vanaf de luchthaven van Yogjakarta meteen dor wil naar de Borobudur. Ik neem aan dat je eerst naar je (een) hotel gaat? Een beetje afhankelijk van waar je gaat logeren, kun je zo ongeveer vanaf iedere hoek van de straat een trip nar Borobudur en Prambanan regelen, met busje, taxi, net wat je wilt. En daarna meteen door naar Bali??? Hoeveel tijd heb je voor je trip, wil je tussen Jakarta en Yogjakarta en tussen Yogja en Bali nog wat zien?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Zonde, zonde.... met het vliegtuig zie je niets, misschien een ideetje om een DVD te kopen van IndonesiŽ, dan zie je meer! Lekker de trein pakken van Jakarta via Bandung naar Yogya of een bus pariwisata met sopir gitu loh... hy spreek vaak Nederlands...
Van Yogya met de bus via Kalibaru (twee, drie nachtjes, hťťrlijk) en de ferry naar Bali en dan eerst Lovina, vervolgens Ubud en Sanur/Kuta area.
Vliegen in IndonesiŽ doe ik alleen als het echt moet, want de landingen zijn ook niet altijd geweldig. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.

From Dayeuhkolot with love

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Je route is leuk er valt veel te doen/zien op die manier als je er de tijd voor neemt.
Het lijkt alsof je een last minute jakarta hebt geboekt.
Vraag is hoelang wil je overal verblijven, heb je al verblijf ter plekke geregeld.
Of is het puur aankomen in Jakarta een overnachting doorvliegen naar Yogja ff naar borobudur een overnachting in Yogja en dan doorvliegen naar Bali ??
Hoelang wil je waar blijven ? Hoe zit het met je terugreis ?
Ben je bekend ter plekke ? Heb je lokale contacten ?
Vergis je niet het gaat in indonesie iets anders als ff een dagjestochtje naar de efteling boeken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Tip; ga niet met de bus. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 23-07-2010 23:14 monyet wrote:
Zonde, zonde.... met het vliegtuig zie je niets, misschien een ideetje om een DVD te kopen van Indonesi�, dan zie je meer! Lekker de trein pakken van Jakarta via Bandung naar Yogya of een bus pariwisata met sopir gitu loh... hy spreek vaak Nederlands...
Van Yogya met de bus via Kalibaru (twee, drie nachtjes, h��rlijk) en de ferry naar Bali en dan eerst Lovina, vervolgens Ubud en Sanur/Kuta area.
Vliegen in Indonesi� doe ik alleen als het echt moet, want de landingen zijn ook niet altijd geweldig. Maar daarover zijn de meningen verdeeld.

Als het echt moet ja, maar als je Jakarta-Yogya drie keer met de trein en een paar keer met de bus gedaan hebt, dan houd het ook wel op, dan is het namelijk niet leuk meer om weer 14 uur de reizen als het ook door de lucht kan.

Ho Lee Fuk

andy-tje
Gebruiker
spacer line

Hoi iedereen,

Deze soort van rondreisje is niet iets wat ik moet doen! Ik ga namelijk naar Indonesie voor m'n familie. Nou vroeg ik dit, omdat het natuurlijk wel leuk is om te doen. Vandaar dat ik even wou weten hoe of wat.

Ik kom dus aan bij mijn familie in Jakarta neem daar een paar daagjes rust en wil dan de trip maken.

Naar Yogya ga ik toch liever met de vliegtuig, omdat het anders toch te lang reizen is. Eenmaal aangekomen in Yogya zou ik evt. wel een paar daagjes rust kunnen nemen en dan naar Borobudur. Ik ga namelijk naar Yogya omdat ik alleen Borobudur wil zien. Al het natuur wat ik voor de rest in mijn evt. treinreis zie is leuk en mooi meegenomen maar het hoeft niet.

En na Borobudur evt. weer een dagje rust of misschien wel meteen door naar Bali. Dat wil ik dan met de trein doen. (al vraag ik me af of je wel met de trein kan) Ik hoorde namelijk dat daar nu een brug is en dat je daar alleen met bus en auto etc. overheen kan. Als ik echt beter niet met de bus kan gaan (tip van Yerun) dan ook maar met het vliegtuig.

Ik wil dus het liefst een rechtstreekse reis. Dus niet bijvoorbeeld eerst met de trein dan weer met de bus en daarna weer met de trein. Dat is heel vermoeiend en al helemaal omdat ik niet zo bekend ben daar.

Kortom; Ik wil naar Borobudur en daarna genieten van het mooie Bali en dan vogel ik daar wel uit wat ik in Bali ga doen.

Ik ben 4 weken in Indonesie en wil het liefst max. 2 weken daarvan gebruiken voor deze trip.

Mvg,
Andy

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Mijn advies.

Als je in jakarta bent kijk even naar de promo-aanbiedingen.

jakarta-yogja en yogja-denpassar via het vliegtuig.
dan ben je het goedkoopste uit en hebt de minste reistijd.

in yogja kun je gebruikmaken van de vele aanbiedingen van de diverse lokale
aanbieders om borobudur te bezoeken, ik zou niet direct na borobudur naar bali vertrekken want dan zet je jezelf onder onnodige tijdsdruk.
Yogja is zeker de moeite waard om een dag of 5 te verblijven.

Op Bali aangekomen kun je dan je eigen keuze maken ik raad je wel aan om voor de aankomstdag iets vooraf te boeken.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

De voorkeur voor Bali boven Yogya zal waarschijnlijk geboren zijn uit een gebrek aan ervaring in IndonesiŽ, dus we zullen het je niet kwalijk nemen. De massa denkt altijd dat Bali nog steeds een paradijselijk mooi eiland is, maar eigenlijk is het op de bekendste plekken op Bali nog altijd nťt of je aan de Costa Brava zit. Veel toeristen, hoge prijzen, slecht eten, vieze stranden etc etc.
Dit neemt niet weg dat er op Bali mooie plekken zijn, maar daarvoor moet je wel lokaal het een en ander aan transport regelen. Treinen rijden niet op Bali dus je zult een auto moeten huren, al dan niet met chauffeur.

De kans is groot dat je achteraf Yogya leuker vond dan Bali, afhankelijk van waar je op Bali geweest bent. Wat sabar2 al zegt, in Yogya is enorm veel te zien. Neem er gerust de tijd voor.

From Dayeuhkolot with love

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 24-07-2010 19:03 sabar2 wrote:

Yogja is zeker de moeite waard om een dag of 5 te verblijven.

In Yogya zelf heb je niet zo veel toeristische plekken behalve Malioboro ( persoonlijk vind ik het niks) en de Kraton en Kotagede .
Yogyanezen , heb ik iets anders vergeten ?.

Wel kan je Yogya als basis gebruiken om de omgeving te bekijken ( de Candi' s) , Solo , de "Gunung Kidul area - Parangtritis stranden) .
Persoonlijk vind ik nog in " ontwikkelingsfase" , over 20 jaar of meer kan het nog ontwikkelen.
Of je iets verdr buiten Yogya zoeken naar de bergen , je kan ook naar Semarang ( Bandungan) gaan.
Het is handig als je een huurauto met chauffeur hebt.

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je overal de toeristische trekpleisters opzoekt, loop je in feite dor een open lucht museum. Wat ik van Arthur begrijp, is dat hij dat niet (allen) wil, maar ook wat "gewone dingen" met "gewone mensen" meemaken. Of ik moet me sterk vergissen. Voor mij is dat bijv: een bezoek aan een plaatselijke kapper met het hele gezin . Je bent er uren mee zoet, wordt lekker gemasseerd en je lacht je dood. Of een wandeling door de kampungs om de kraton heen, niet alleen maar alle pracht en praal bekijken, maar juist wat er zich daarachter afspeelt. Praatje hier, praatje daar, kopje thee erbij. Je ziet er geen andere toeristen. Of ťťn van de vele Padang restaurants bezoeken en dingen eten die je niet kent. Of kijken of je er ergens een glimp van een bruiloft op kunt vangen, niet een megagrote waar ale toeristen op af komen, maar juist een kleintje. Of eens een ziekenhuis binnenstappen (was voor mij beroepshalve interessant, maar is sowieso een openbaring). En tenslotte: NIET bij de toeristische tenten gaan eten: veel minder lekker, wel duurder en veel langer wachten. Maar bovenal: je beleeft er niks.
Gewoon een beetje rondlopen, dan val je van de ene in de andere gebeurtenis.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-07-2010 11:27 elsbeth wrote:
Als je overal de toeristische trekpleisters opzoekt, loop je in feite dor een open lucht museum. Wat ik van Arthur begrijp, is dat hij dat niet (allen) wil, maar ook wat "gewone dingen" met "gewone mensen" meemaken. .

Ik denk dat hij 2 redenen heeft.
Familiebezoek en een beetje als toerist "spelen". .

Het is ook zo dat men vaak een "verkeerde"indruk kan hebben als je alleen maar de toeristengebeuren opzoekt. Luxe , onderdanige Indonesiers ( Yes Mem , Miester ) , opdringerige souveniersverkopers etc .
Ik denk dat hij ook in aanraking kan komen met de "gewone man of vrouw ", een gesprekje voeren (mits je de "bahasa" machtig is) , de couleur locale sfeer opsnuiven etc .
Hangt natuurlijk ook af wie zijn familie zijn .

Als ik op familiebezoek gaat in Jakarta (en West Java) kom ik soms ook in aanraking met de gewone man (paman2) of vrouw ( mbak2) , met supir taksi, PRT, de SPG , de tukang beca , PKL mensen etc , zelfs gesprekken voeren met de plaatselijke tukang parkir , anak muda (hangjongeren) en premans .
Meestal te vinden in het begin van een gang (kleine steeg).

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Sorry, ik heb mijn posting in het verkeerde topic gezet. Ik dacht dat ik Arthur antwoordde, maar dit gaat om Andy. Daar gelden misschien weer andere dingen voor. Ik zal het even copieren en recht zetten.
Groet Elsbeth

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,516,032 pageviews Een website van indahnesia.com