Batak dorp bezoeken

Subforum Sumatra 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
natasja_1979
Gebruiker
spacer line

Hallo,

In augustus zijn wij op Sumatra en nu vroegen we ons af of het eenvoudig is zelf een Batak dorp te bezoeken als je bij het toba meer bent op Samosir. Het lijkt ons interessant een dorp te bezoeken en de huizen te zien en wellicht ook met de bevolking te praten (in mijn steenkolen Bahasa dan weliswaar maar toch). Ik ken wel mensen die zoiets gedaan hebben maar die hadden een georganiseerde reis en wij gaan gewoon backpacken.

Bedankt!

Groetjes,
Natasja

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Natasja,

Het is heel eenvoudig om op Samosir de batakdorpen te bezoeken. Huur een fiets en ga op pad. Je komt vanzelf wel in gesprek met de mensen daar.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

FredC
Gebruiker
spacer line

Als ik me goed herinner, kom je onderweg van Medan naar Samosir ook Batak-dorpen tegen die nog in "originele" staat zijn. Ik heb wel wat foto's, maar weet niet precies meer waar dat is, maar de chauffeur die jullie naar het Toba Meer zal brengen weet dat ongetwijfeld! Het is de moeite waard daar een extra uurtje voor uit te trekken!!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Er zijn meerdere topick geschreven hier op deze site

Dus op zoeken klikken en sumatra in typen

Prachtig land, ook hier uitkijken voor die branie achtige Batakkers...... Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Natasja,

Als je vanuit Tuk Tuk (Samosireiland) naar het oosten rijdt dan zijn er vlak voor Simanindo (met name aan de rechterkant= Tobameerzijde) veel kleine batakdorpen. Je ziet ze van de weg af meestal zo liggen. Verder naar het noorden richting Pangururan kom je er ook meer dan genoeg tegen. Met de fiets is het idd goed te doen en rij je niet te snel om ze te missen maar iets sneller vervoer met een brommer kan natuurlijk ook.
Ook de hoofdweg Parapat naar Balige kom je batakdorpen tegen maar die op het Samosireiland liggen net wat mooier.

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,656 pageviews Een website van indahnesia.com