|
|
|
|
|
|
Binnenkort gaan mijn man en ik rondtrekken op Flores.
Eerst een paar dagen Bali,dan vlucht naar Maumere en op eigen houtje afzakken naar Labuan bajo.
Ben nogal van de ouderwetse en durf het niet aan op geldautomaten te vertrouwen.
Koop altijd travelercheques van american express.
Mijn vraag is kan ik deze het beste kopen in euros of dollars.
Laatste reis naar Indonesie(4 jaar geleden) had ik dollarcheques,weet nu 2010 niet wat beste is.dollar of eurocheques.
Graag raad.
Groet,
Petra
|
|
|
|
|
Dag Petra,
Hoewel de atm,s in Flores niet al te dik bezaaid zijn zou hier toch meer op vertrouwen dan op travelercheques. Ik weet dan ook niet wat je precies niet vertrouwt.
Er zijn in elk geval atm,s in Maumere, Ende (beide steden meer dan voldoende) en in Bajawa en Labuan Bajo (weliswaar minder maar ze zijn er). De kans dat zae niet weten wat een travelercheque is op Flores is velen malen groter dan de kans op een defectie of lege atm. Bovendien is een atm wat sneller over het algemeen dan het inwisselen van een travelercheque.
Daarnaast gewoon wat contant geld meenemen voor you never know. Dat ik dat nodig kan ik niet eens meer herinneren wanneer.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Traveller cheques is een drama (zelfs hier op Bali al), ga maar gewoon voor ATM gebruik. Is niet mis mee en scheelt je heel veel wachttijd omdat je op Flores met je Traveller Cheques waarschijnlijk alleen bij banken terecht kunt, oftewel lange wachttijden.
|
|
|
|
|
|
|
Een open deur: RI loopt wat achter, i.i.g. vergeleken met de westerse wereld. Het gevolg van de lage of helemaal geen opleiding is ook dat er geen vertrouwen is in financiële handelingen, zoals dat in de westerse wereld gewoon is. Het is en blijft het allerbeste om cash te betalen, dat geeft de allerminste problemen - boter bij de vis. Zelfs met een creditcard is dubieus en je krijgt een verhoging van minstens enkele procenten aan de broek als je dat wilt gebruiken.
De ATM is wereldwijd goed georganiseerd en dus de oplossing voor cash. In RI de beste manier dus. Vergeet travellercheques, welke valuta dan ook. Mijn ervaring is dat de ING ATM-card je de beste conversie geeft.
|
|
|
|
On 19-07-2010 03:25 Amed East Bali wrote: omdat je op Flores met je Traveller Cheques waarschijnlijk alleen bij banken terecht kunt, oftewel lange wachttijden.
|
Ik zou niet eens weten waar anders wel. In Maumere en Ende zijn dan wel wat meer banken maar dat zijn nou net de plaatsen waar detoerist de misnte tijd doorbrengt. Bovendien moet die tijd dan ook nog een beetje overeenkomen met de bankopeningstijden die niet altijd naar onze logica zijn. Vervolgens lang wachten en als je een beetje pech hebt een medewerker treffen die voor het eerst in haar zijn leven een travelercheque live ziet.
Ik ben destijds vanaf het eerste moment onmiddellijk overgestapt naar atm gebruik.
Ik kan mij zelfs een keer een bankdame herinneren in Pematang Siantar (Sumatera) die er even voor zorgde dat mijn zojuist getekende cheque onbruikbaar werd doordat ze een kloon van mijn handtekening verwachtte model stempel en ze er 5 minuten , zoek de verschillen, erop losliet en vervolgens mij de cheque teruggaf......
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|