|
|
|
|
|
Een all risk verzekering voor een motor Honda Vario
Wat is de jaarpremie?
All risk bedoelen ze dan tegen diefstal en eventuele schade bij ongeluk op de weg?
Welke verzekeringsmij. is aan de raden?
Hoop dat iemand mij een beetje wijzer kan maken. Alvast bedankt hoor.
|
|
|
|
|
Zelfs Amed EB heeft nog niet gereageerd, dus spring ik er maar in: je hoeft je geen zorgen te maken over de hoogte van het bedrag van zo'n verzekering. De vraag is of je wel all-risk moet nemen. Voor auto's bestaan total-lossverzekeringen, en meer heb je niet nodig. Blikschade repareren kost amper iets, en het WA-deel keert een belachelijk laag bedrag uit, bij een auto 1 miljoen. Een verzekeringsmaatschappij kan ik ook al niet aanraden, maar ik denk dat je dat het beste kunt navragen bij je Honda-dealer, uiteindelijk moet die samenwerken met de verzekeringsmaatschappij.
|
|
|
|
|
Waar ik zit kun je helemaal geen verzekering krijgen voor een motor. Is dat elders dan anders?
|
|
|
|
Thanks Guna2
 FredC
Weet niet waar je zit maar als je huurt een auto of motor is dat normaal incl verzekering op Bali.
|
|
|
|
Beste Milani,
Ik betaalde bij Allianz dit jaar voor mijn Honda Vario bouwjaar 2008 een premie van Rp.559.300, dagwaarde (verzekerde som) Rp.12.900.000
Voor mijn nieuwe Honda Vario nieuwprijs Rp.15.452.000 bij Jasindo Rp.791.600, dit is voor 3 jaar.
Een derde mogelijkheid vind je op:
http://www.bumida.co.id/index.(...)/2010/03/11/MotorKoe
Ik heb geen ervarig met schade claimen, ik voel mij bij Allianz echter beter omdat ik daar meer verzekeringen heb en het contact voor Indonesische begrippen best soepel loopt.
Succes,
Jan
Malang
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Bij all-risk bedoelen ze verzekering voor aansprakelijkheid jegens derden, verzekering tegen brand en/of diefstal (eerste 2 jaar) en de schade in geval van "eigen schuld".
Premie voor kleine motorfietsen ligt zo rond de 3,5 tot 4% van de nieuw of dag-waarde. Eigen risico per claim ligt vrij hoog, zo ergens tussen de Rp. 250.000 tot 500.000,- maar verschilt per verzekeraar.
Bij grotere motorfietsen is het premie-percentage iets lager.
Er zijn legio aanbieders van verzekeringen voor motorfietsen.
Claimen van schade is altijd lastig omdat je dan over een politie-rapport moet kunnen beschikken en dat kan HEEL VEEL tijd of HEEL VEEL geld kosten.
|
|
|
|
|
|
On 18-07-2010 18:30 Milani wrote:
Thanks Guna2
FredC
Weet niet waar je zit maar als je huurt een auto of motor is dat normaal incl verzekering op Bali.
|
Niet helemaar waar, Milani. Juist de meeste auto's - en zeker de motorfietsen - op Bali worden merendeels zonder verzekering verhuurd. Slechts via de grotere verhuurders zoals Hertz. Trax, Avis, AutoBagus krijg je bij autohuur een verzekering die iets van je aansprakelijkheid dekt.
|
|
|
|
|
|
|
Precies, Amed EB. Bij het huren van de bromfietsen, meer is het niet, werd mij specifiek verteld dat de motor niet verzekerd was. Omdat ze niet of nauwelijks enige gegevens opnamen zei ik nog dat dát zijn probleem was. Zeker geen foto-ID of i.d. Niets bewijsbaars dus, dus zit je goed.
Gewoon dumpen dat ding na een probleem, en na hard doorgereden te zijn, zoals de meeste Balinezen (en Indonesiërs); gewoon van de heuvel af die motor, kraait geen haan naar.
Met een auto zal het iets anders gaan, denk ik. Daar vragen ze misschien wel een rijbewijs. Bij het huren van een motor niet, maar wordt je aangehouden door de politie zonder goed rijbewijs dan moet de portemonnee wel goed open! 'T is maar dat men het weet.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|