jakarta info

Subforum Java 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
carohn
Gebruiker
spacer line

wie kan mij de do's en don'ts vertellen van Jakarta?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Don't.

carohn
Gebruiker
spacer line

Hoezo don't?????????????????????

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Do.

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Als toerist kun je JKT beter overslaan, zeker als je er slechts een korte tijd voor uittrekt.
Tegen: druk, (lucht)vervuiling, files, relatief duur, alles is ver weg (incl. de luchthaven)
Voor: haven, de oude stad, Menteng, het nachtleven (als je de weg kent)

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-07-2010 13:29 carohn wrote:
wie kan mij de do's en don'ts vertellen van Jakarta?

De vraag is een beetje te algemeen gesteld.
Een ding is wel vooraf te zeggen Jakarta staat niet in de top 10 van leukste plekjes.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

voor: winkelen tot je erbij neervalt
voor: anonimiteit als je het wil

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sabar2; niet in jouw top10, maar Jakarta staat bij mij behoorlijk hoog. Je hebt er alles in relatieve nabijheid als je echt zou willen, van parelwitte stranden (Pulau Seribu) tot koele bergen (Puncak), daar tussenin bevind zich een hele wereld die Jakarta heet. Prachtig. Ik heb er een dag of 10 geleden nog uren rondgelopen, van na zonsondergang tot een uur of negen. Gewoon gelopen, gekeken, geuren gesnoven, praatje gemaakt met Pak Polisi , de gorengan -verkoper en daarna lekker naar huis.

Jakarta is een wereldstad en een van de grootste agglomeraties ter wereld. Dat moet je niet vergeten als je naar Jakarta gaat, want velen kunnen niet bevatten dat op een gebied net groter als de provincie Utrecht zich zo'n 15 miljoen mensen bevinden en in feite een heel land aan mogelijkheden en onmogelijkheden ligt. Zou er een boek over kunen schrijven, dat doe ik niet, want dat kan ik niet.

Ho Lee Fuk

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 18-07-2010 14:25 schreef Yerun:

Zou er een boek over kunen schrijven, dat doe ik niet, want dat kan ik niet.

Een boek schrijven begint met een letter. Je verdeelt het in hoofdstukken. Voila! Na een jaar heb je een boek vol verhalen geschreven, anekdotes, ervaringen van expats etc. Misschien kan Guna2 van advies dienen.

eveline
Gebruiker
spacer line

mee eens Jerun!
Ik vind Jakarta een geweldig stad, absoluut een bezoekje waard.
Mijn bezoekjes naar Jakarta is meestal voornamelijk voor oude vrienden te bezoeken, winkelen, lekker eten...en soms voor duiken naar P.Seribu.
en enne.....voor mijn acne behandeling door een geweldige dermatologe.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 18-07-2010 14:25 Yerun wrote:

Jakarta is een wereldstad en een van de grootste agglomeraties ter wereld. Dat moet je niet vergeten als je naar Jakarta gaat, want velen kunnen niet bevatten dat op een gebied net groter als de provincie Utrecht zich zo'n 15 miljoen mensen bevinden en in feite een heel land aan mogelijkheden en onmogelijkheden ligt.

ITU DIA !.

Ya ,Jakarta is ook mijn kampung halaman.
Kom graag terug om mijn vrienden , familie te bezoeken .

In Nederland werd Amstelerdam ook als een vieze stad( eigenlijk dorp) gezien door boeren en buitenlui.

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-07-2010 14:25 Yerun wrote:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sabar2; niet in jouw top10, maar Jakarta staat bij mij behoorlijk hoog. Je hebt er alles in relatieve nabijheid als je echt zou willen, van parelwitte stranden (Pulau Seribu) tot koele bergen (Puncak), daar tussenin bevind zich een hele wereld die Jakarta heet. Prachtig. Ik heb er een dag of 10 geleden nog uren rondgelopen, van na zonsondergang tot een uur of negen. Gewoon gelopen, gekeken, geuren gesnoven, praatje gemaakt met Pak Polisi , de gorengan -verkoper en daarna lekker naar huis.

Jakarta is een wereldstad en een van de grootste agglomeraties ter wereld. Dat moet je niet vergeten als je naar Jakarta gaat, want velen kunnen niet bevatten dat op een gebied net groter als de provincie Utrecht zich zo'n 15 miljoen mensen bevinden en in feite een heel land aan mogelijkheden en onmogelijkheden ligt. Zou er een boek over kunen schrijven, dat doe ik niet, want dat kan ik niet.

MAAF gevoelige snaar geraakt lijkt het wel.
Een wereldstad heeft meer als een strandje en wat winkelcentra.
Ook ik heb vele vrienden,bekenden en familie in Jakarta wonen, dat is samen met het vliegveld de voornaamste reden waarom ik evt. Jakarta opzoek.
Amsterdam is ook zo'n wereldstad waar je leuk kunt shoppen en een boottochtje door de grachten kunt maken maar ook dat maakt Amsterdam nog niet geweldig.
Een paar overeenkomsten hebben Jakarta en Amsterdam wel, oa hoge crimininaliteit, drugs en prostitutie en een nogal chaotische verkeersafhandeling.
Ik zou zelf Jakarta niet in mijn top 10 zetten gebaseerd op die paar leuke plekjes, Jakarta kent ook vele mindere plekjes waar je liever als toerist niet heen kunt gaan,
net als Amsterdam. Als je je echter beperkt tot die toeristische spots en de winkelcentra dan kan ik me voorstellen dat het geweldig lijkt.

Ik ben als belanda niet trots op Amsterdam en velen Indonesiers zijn niet trots op hun Jakarta. Dus het is niet alleen mijn mening ik sluit me aan bij de ervaringen van velen.
Enkele leuke plekjes in Jakarta kan ik zo een lijstje van geven maar bij de rest wegblijven. Als je er woont heb je helaas vaak geen keus maar de meesten willen graag weg uit Jakarta als ze elders werk kunnen vinden.
Overigens het echte leven in Jakarta begint vlgs mij pas na 22.00 uur vooral op die plekken waar geen Pak Polisi is.
Qua sfeertje kun je het vergelijken met de achterkant van het centraal station in Amsterdam
Emoticon: Frustrated

Emoticon: Laugh out loud

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-07-2010 15:36 sabar2 wrote: Als je je echter beperkt tot die toeristische spots en de winkelcentra dan kan ik me voorstellen dat het geweldig lijkt.

Vreemd. Ik vind die toeristische trekpleisters van JKT voor westerse toeristen nou amper de moeite waard. IndonesiŽrs gaan graag naar Ancol en Taman Mini, maar voor `ons' hoeft dat niet zo. En dan blijven er de dingen over die ik boven heb genoemd. Niet de moeite waard.

Als je er woont heb je helaas vaak geen keus maar de meesten willen graag weg uit Jakarta als ze elders werk kunnen vinden.

Wederom vreemd. Van de bleekgezichten die ik ken die in JKT wonen is iedereen laaiend enthousiast over die stad. Ik kan me dan ook vinden in de argumenten van Yerun (als 'ie het maar uit z'n hoofd laat om een boek te schrijven).
De vragensteller, Carohn, vroeg op ongeveer hetzelfde tijdstip als waarop ze deze vraag stelde op een ander topic waar binnenlandse vluchten landen in JKT. Ik krijg daardoor de indruk dat ze toerist is, en misschien wel denkt dat als ze een uurtje of drie op de doorgaande vlucht moet wachten, ze misschien wel even JKT in kan duiken...

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-07-2010 15:47 guna2 wrote:

De vragensteller, Carohn, vroeg op ongeveer hetzelfde tijdstip als waarop ze deze vraag stelde op een ander topic waar binnenlandse vluchten landen in JKT. Ik krijg daardoor de indruk dat ze toerist is, en misschien wel denkt dat als ze een uurtje of drie op de doorgaande vlucht moet wachten, ze misschien wel even JKT in kan duiken...

Als ze maar 3 uurtjes heeft kan ze net even heen en weer rijden naar het centrum, als er net niet te veel files zijn Emoticon: Party!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 18-07-2010 15:47 guna2 wrote:
Van de bleekgezichten die ik ken die in JKT wonen is iedereen laaiend enthousiast over die stad.

De bleekgezichten ziiten meestal in de airconditioned ruimtes op de "vaste" stekjes.
De lokale bevolking zit daar merendeels niet, die moeten werken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 18-07-2010 16:08 sabar2 wrote:

[quote removed]

De bleekgezichten ziiten meestal in de airconditioned ruimtes op de "vaste" stekjes.
De lokale bevolking zit daar merendeels niet, die moeten werken.
Moah, wanneer ik ook in Jakarta ben (werkdag, weekeind, overdag, in de avond) er zijn altijd heel veel Indonesiers te vinden die flink geld uitgeven in dergelijke airconditioned ruimtes (malls,restaurants, clubs). Daar kunnen die paar aanwezige buitenlanders echt niet aan tippen.

Je hoeft je overigens niet te verontschuldigen hoor. Het is moeilijk om aan een willekeurig persoon uit te leggen hoe het een en ander in elkaar zit als men info over Jakarta vraagt en bovendien kijkt iedereen er natuurlijk anders tegenaan.

Ik zou er voor geen goud willen wonen zeg ik nu, maar ik heb drie jaar in Jogja gewoond (met groot genot overigens) en woon nu op 1 uurtje van Jakarta ook met groot genot. Wie weet vind ik dit soort woongenot in Jakarta ook wel, maar dan moet het wel een redelijk prijsje hebben want ben geen expat die bovenop zijn salaris nog veiligheidstoeslag, filetoeslag, maaltijdvergoeding, auto met chauffeur en al dat soort dingen krijgt.

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 19-07-2010 01:50 Yerun wrote:

[quote removed]

Ik zou er voor geen goud willen wonen zeg ik nu, maar ik heb drie jaar in Jogja gewoond (met groot genot overigens) en woon nu op 1 uurtje van Jakarta ook met groot genot.

.

Als ister geen macet . Emoticon: Wink

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-07-2010 15:36 sabar2 wrote:

[quote removed]

Overigens het echte leven in Jakarta begint vlgs mij pas na 22.00 uur vooral op die plekken waar geen Pak Polisi is.
Qua sfeertje kun je het vergelijken met de achterkant van het centraal station in Amsterdam

Als oud inwoner van Jakarta , tot mijn 20ste daar gewoond in Jakarta Pusat , dagelijks gefiets tussen Tanah Abang II (rumah ortuku)en Dr Sutomo -Pasar Baru (SMP) en later Gambir (SMA) , plus omzwervingen in Menteng (vrienden /klasgenoten) ben ik niet echt "onpartijdig" als het over Jakarta gaat.

Kenneijk heb je bepaalde ervaring (of is het volgens zeggen ?) dat bepaalde plekken waar men "uitgaat" te vergelijken is met de achterkant van Amsterdam CS .
Ik denk niet dat een expat/migran /turis echt naar "zulke "plekken gingen om te gaan ber-rekreasi.
Op zijn minst toch naar Jalan Jaksa area of op het " nivo van Hoek Jalan Braga (Bandung).

Ik zelf ben niet thuis in de DUGEM van Jakarta , er was ergens een topic geweest over de dugem van jakarta , zoals Blok M , Taman Sari .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-07-2010 08:27 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Als ister geen macet . Emoticon: Wink
Klopt, een week of twee geleden deed ik er dik drie uur over. Ik reed bij Cikarang de file in, en ging bij Slipi van de tolweg af... tot daar ook stond de file / langzaamrijdend verkeer. Dat is een record-tijd overigens.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dugem in Jakarta heb je ook van goedkoop tot duur, en het is maar net wat je wil en er is vast wel wat te vinden.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,115,268 pageviews Een website van indahnesia.com