van Java naar Sanur

Subforum Bali, het godeneiland 
35 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
natasja_1979
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in augustus naar Indonesie en gaan dan eerst naar Sumatra en Java. Op Java gaan we met de trein van west naar oost. Dan willen we met de boot over naar Bali. Op Bali willen we nog een paar dagen lekker relaxen. We denken aan Sanur. Is het ook mogelijk om het eiland rond te varen en in Sanur van de boot te gaan? Of moet je op Bali nog met de bus verder? Is het dan wellicht beter te vliegen? Misschien van Yogja naar Denpasar?
Moet je die boot al vanuit nederland reserveren of kan dat ook gewoon daar?
Zijn er misschien sites om te boeken?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Natasja

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

De (ferry) boot van Java naar Bali komt aan in de havenplaats Gilimanuk, aan de noord-west-kust van Bali. Sanur ligt aan de zuid-oost kust van Bali. Er varen geen boten het eiland in de rondte van Gilimanuk naar Sanur. Transport dus over de weg.

Yogya - Denpasar vliegen is een interessante optie. Er gaan een stuk of 10 vluchten per dag v.v., dus keuze zat. Voor het geld zal je het niet hoeven te laten. Voor vluchten en prijzen even kijken op http://ticketindonesia.info/nl/index.php

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

natasja_1979
Gebruiker
spacer line

bedankt voor je reactie.
Is het aan te raden om nu al tickets te boeken of denk je dat er genoeg beschikbaar zijn zo half augustus? We willen ook van Medan naar Jakarta vliegen. Kunnen de die tickets ook gewoon nog ter plaatse kopen?
Groetjes, Natasja

paulana
Gebruiker
spacer line

hallo Natascha, ook een optie is om prive een boot te charteren, dat kan overal
Maar ook hier mijn ervaring afdingen op de prijs

veel plezier Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

On 07-07-2010 18:48 paulana wrote:
hallo Natascha, ook een optie is om prive een boot te charteren, dat kan overal Maar ook hier mijn ervaring afdingen op de prijs, veel plezier Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. paulana:

Wat kost - op basis van jouw ervaring - een gecharterde priveboot van Gilimanuk naar Sanur? En wat voor boot kan / mag men dan verwachten?

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Natasja,
Misschien beter het vliegtuig zoals Amed zegt.
In mei deed in Sanur - ferry - Kalibaru ( oost Java ) en betaalde 70000rp. per persoon met het openbaar vervoer (bus 7 uur ).
Met de wagen gaat het bijna niet sneller omdat de bussen rijden als gek.
Als het voor te relaxen en snorkelen is zou ik naar Pemeteran gaan 1 uur verder dan de ferry indien men kiest voor de wagen en of bus.

Veel fun
Emoticon: Nice Emoticon: Nice

paulana
Gebruiker
spacer line

hai Amed, de vraag van Natasha is: kunnen we rond Bali varen; en dat kan'
wij hadden destijds een soort van hobbie cat, 4 cabines met douche =toilet
en een lounge. als je geen vaarbewijs hebt, is het verstandig de crew 3 man mee te charteren, en niet zelf varen er wordt gecontroleerd! Wij waren destijds 2000 met 6 volwassen en 2 pubers. betaalden de helft van wat ze vroegen 1000,-ned. GULDEN
voor 1 week volpension+softdrinks overdag en na 5pm ook wat sterkeres spul

gecharterd is in Padangbay, naam Waka Louka, jl. Imam Bonjol 467 Denpasar
tel:0361723629-722077. op verzoek gooien ze de anker uit etc.etc.

Op bijna alle stranden zag je de reclame in de warungs-eetstalletjes etc, ook in Amed,
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

je kunt ook voor 1 dag huren, maar daar heb ik geen ervaring mee

groetjes paulana

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
User icon of simpati
spacer line

Paulana,
Dit is duidelijke info, voor mij in ieder geval.
Ik denk voor Natasja ook, alleen zal het wat moeilijk zijn om een boot van Nederland uit te regelen, een ticket voor een vliegtuig kan Jeroen voor zorgen.
Jan

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!

paulana
Gebruiker
spacer line

hallo Jan
ja, maar ik ben nog nooit met de ferry van Java naar Bali gekomen, mijn vriendin woont in Surabaya, en wij namen het vliegtuig naar Surabaya-Denpasar=sneller, maar mooier dat geloof ik niet. de westkust van Bali is toch prachtig.
heel anders als de oostkust die ook niet te versmaden is, maar als je in Padangbay prive kon charteren, zal dat toch in Gilimanuk zeker ook zo zijn, niet iedereen heeft zin
om een busreis naar Sanur te maken en Natasja kan ook de site tripadvisor.co.id raadplegen ik ben niet helemaal zeker, maar geloof daar iets te hebben gelezen, over een mini-cruise rond Bali.,van ons is een tijd geleden, maar zeker de moeite waard geweest. ,tot mijn man toch wilde duiken en daar kun je als niet duiker ook relaxen

salam
paulana Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

Amed East Bali
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. paulana:

Die Waka Louka Cruises ken(de) ik wel maar alleen als aanbieder van dagtochten vanuit Benoa naar Nusa Lembongan voor iets van US$ 75,- p.p.. Wist niet dat die (ook) een Hobie-cat in de verhuur hadden voor langere periodes! Had laatst nog contact met iemand die zo'n ding zocht om zelf met vrienden te gaan zeilen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Amed

het is wel 10 jaar geleden, we betaalden nog met guldens, er kan wel iets veranderd zijn, maar kijk eens op tripadvsor.co.id zoals ik al tegen Jan zei,ik dacht ik het daar ook gelezen had. trouwens prive-jacht te huur met-zonder crew=Bali advertiser Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,619 pageviews Een website van indahnesia.com