Jeuk bij rode hond

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
39 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
anaknico
Gebruiker
spacer line

Als ik rode hond had smeerde mijn moeder mij in met een watertje dat als ik me goed herinner wit uitsloeg op je huid. Het hielp fantastisch! Weet iemand wat ik bedoel? En zo ja, is het hiet in Holland verkrijgbaar.
Anaknico

paulana
Gebruiker
spacer line

kan chloroform zijn,dat helpt ook bij gordelroos Emoticon: Red face succes

Om Swastiastu

anaknico
Gebruiker
spacer line

Dank je wel paulana. Ik weet zeker dat het geen chloroform was.
Anaknico

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 01-07-2010 17:06 anaknico wrote:
Als ik rode hond had smeerde mijn moeder mij in met een watertje dat als ik me goed herinner wit uitsloeg op je huid. Het hielp fantastisch! Weet iemand wat ik bedoel? En zo ja, is het hiet in Holland verkrijgbaar.
Anaknico

Ik ken dat ook van vroeger, zat in een fles en als het enige tijd stond dan zakte het "witte poeder" naar onderen en bovenop dreef het water, het heette ook.................water.
Wat er op de puntjes moet staan weet ik zo niet meer, het maalt door mijn hoofd maar kom er niet op, maar het werd vroeger veel gebruikt.
Het is waarschijnlijk een lotion met zinkoxyde, vraag maar eens na bij de apotheek en ik denk dat het wel zonder recept te verkrijgen is. Google anders even op zinkoxyde lotion, misschien kom je het tegen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

anaknico
Gebruiker
spacer line

4yoke4, geweldig. Ik heb het opgezocht en inderdaad zinkoxide lotion werkt bij jeuk. Mijn kleindochter zal je dankbaar zijn.
Anaknico
ben toch wel benieuwd hoe het spul in Ind. heette.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

ben toch wel benieuwd hoe het spul in Ind. heette.

Ik kan er maar niet op komen hoe de naam is, weet dat het ......................water was.
Misschien schiet het me nog te binnen. Succes ermee.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Bedoel je misschien KALKWATER(zalf) ?

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Dat móet "Milk of Magnesium" geweest zijn. Wordt ook standaard in Engeland voorgeschreven bij Rode Hond.
Werkt echt goed (uit ervaring).

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 02-07-2010 10:03 schreef ibusas:
Dat m�"Milk of Magnesium" geweest zijn. Wordt ook standaard in Engeland voorgeschreven bij Rode Hond.
Werkt echt goed (uit ervaring).
n

ben je alweer weg uit c-didasa?

Om Swastiastu

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 01-07-2010 22:22 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Ik ken dat ook van vroeger, zat in een fles en als het enige tijd stond dan zakte het "witte poeder" naar onderen en bovenop dreef het water, het heette ook.................water.

Bedoel je misschien 'boraxwater' Yoke?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 02-07-2010 15:35 dangdude03 wrote:

[quote removed]

Bedoel je misschien 'boraxwater' Yoke?

Nee, ik ben er al achter, het was Burows water, wordt nu niet echt meer gebruikt.

Burow's Solution is a solution of Aluminium Acetate in Water used for the treatment of skin irritations and infections.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,598 pageviews Een website van indahnesia.com