gescheiden en niet meer in de kerk trouwen maar hoe

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi mijn vraag over trouwen
ik hoor zoveel verhalen ik ben gescheiden nu heb ik begrepen dat ik niet in de kerk kan trouwen wie weet hier antwoord op zij is katholiek ik heb geen geloof dus zal dat van haar aan nemen want zij leeft in indonesia
hoe kun je dan trouwen

Mvg

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

It's only kinky the first time.

simpati
Gebruiker
spacer line

Een Katholiek of Protestant kan na een echtscheiding niet opnieuw trouwen voor het geloof en dit is niet voor IndonesiŽ alleen, dit is over de hele wereld precies hetzelfde.
Er zijn uitzonderingen als de reden voor de echtscheiding ernstige mishandeling is.

Een oplossing is om in Nederland voor de wet te trouwen en in IndonesiŽ een feest te geven zonder plechtigheid.
Voor het Islamtisch geloof is het geen probleem maar dan moeten jullie eerst van geloof veranderen.
Jan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Het is toch zo dat hetgene dat u in uw tijd als heidene heeft gedaan (t.w. trouwen en scheiden) niet meetelt in de Katholieke "puntentelling"?

Volgens mij kunt u - zodra u officieel in de kerk verklaard "het licht te hebben gezien" en het RK geloof als het enige ware te accepteren - gewoon met uw Indonesische partner trouwen in de kerk. Burgerlijk trouwen kan natuurlijk altijd, voor de hoeveelste keer dan ook.

BTW: dit is Indonesie, dus met meerdere vrouwen tegelijkertijd getrouwd zijn mag officieel niet, kan officieus wel en is tevens alom geaccepteerd.

If you have nothing to loose, you can risk everything

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Kijk eens hier onder gesponsorde links
Trouwen in de kerk.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Voor de juiste prijs kan alles.

Ikzelf was gescheiden en mijn vrouw ook.
Donatie van 1 juta aan de kerk en alles was opgelost.
(Ik vergat te vermelden dat ik ook nog een paar uurtjes met enkele "ouderen" moest discussieeren over de bijbel en het geloof)

In indonesie geldt een huwelijk alleen wanneer dat vlgs het geloof gebeurd dus of in de moskee of in de kerk, anders kun je het niet officieel registeren.
wanneer het niet officieel geregisteerd wordt dan heeft je vrouw de status Gundik (bijvrouw) op sommige plekken in indonesie wordt dat geaccepteerd maar bij traditioneel ingestelden (budaya java) is dat eigenlijk een schande.
Officieel registeren is vaak een pre wanneer je tenminste niet ineens geconfronteerd wilt worden met het "verlies" van je "bezittingen" of kinderen wanneer je "vrouw" ineens
de kolder krijgt om te willen scheiden of wanneer je "vrouw" overlijdt en je schoonfamilie
hun kans ziet om met een beroep op de (onduidelijke) indonesische wetten jou huis,grond,bedrijf of andere zaken zichzelf toe te eigenen.
Je trouwt immers altijd ook met de familie die in jou vaak alleen een "melkkoe" zien of
hun status in de gemeenschap willen vergroten omdat zij een belanda in de familie hebben. Velen zijn reeds in deze "val" getrapt Emoticon: Worship

Er zijn veel "dames" die reeds getrouwd zijn maar het geen bezwaar vinden om als gundik zichzelf van extra inkomsten te voorzien. Trouwen met een BULE die alleen met zijn "gereedschap" denkt is een leuke bijverdienste ;-)

Het klinkt misschien allemaal een beetje negatief, maar trouwen in indonesie ....
bezint eer gij begint Emoticon: Clown denk niet alleen over de "leuke" dingen maar ook aan de andere dingen. Relativeren !!!! Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn veel "dames" die reeds getrouwd zijn maar het geen bezwaar vinden om als gundik zichzelf van extra inkomsten te voorzien. Trouwen met een BULE die alleen met zijn "gereedschap" denkt is een leuke bijverdienste ;-)

Ik heb een kennis behoedt voor zo'n "schijnhuwelijk" een simpele tip

1) copy KTP daarop staat het adres waarop men "woonachtig" dient te zijn
(neem daar persoonlijk een kijkje hoe je aanstaande leeft)
2) copy KK zodat je ziet wie er bij haar in huis woont
(je schrikt je wellicht rot wanneer je daar ineens een echtgenoot op ziet staan)
3) copy echtscheidingsakte
(dan weet je zeker dat je aanstaande geen formeel ander huwelijk heeft)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 01-07-2010 15:04 sabar2 wrote: [BR ] (1)Voor de juiste prijs kan alles.

(2)Je trouwt immers altijd ook met de familie die in jou vaak alleen een "melkkoe" zien of
hun status in de gemeenschap willen vergroten omdat zij een belanda in de familie hebben. Velen zijn reeds in deze "val" getrapt Emoticon: Worship

MA'AF , seribu kali ma' af
Ekskuseer moa , 1000 x ekskuus Emoticon: Wink

1. Je hebt gelijk , alles heeft zijn prijs .
Ook in Nederland .

2. Hangt af .
Met wie een bule (expat, migrant, Lansia-er, gepensioneerden, uitkeringgerechtenden etc ) trouwt.
Van een arme sloeber (aykamsi= ayam kampung situ) kan je bewering wel opgaan , anders niet !!.

Dat geldt ook voor de zogenaamde "statusverhoging" .
Zeker weten . Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-07-2010 18:07 Surya Atmadja wrote: 2. Hangt af .
Met wie een bule (expat, migrant, Lansia-er, gepensioneerden, uitkeringgerechtenden etc ) trouwt.
Van een arme sloeber (aykamsi= ayam kampung situ) kan je bewering wel opgaan , anders niet !!.

Dat geldt ook voor de zogenaamde "statusverhoging" .
Zeker weten . Emoticon: Yes!

Heb je wel gelijk in. De waarde/status van een bule is in de gegoede kringen gigantisch gedaald vanwege het veelvuldig huwen met "verkeerde" types door de bule . Weliswaar in de "armere" kringen heeft een bule nog zijn waarde (vanwege vermeende rijkdom, maar ook niet altijd want de beschimpingen van het klootjesvolk op gemengde relaties is legio), maar in de "betere" kringen is dat respect allang gezakt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,516,078 pageviews Een website van indahnesia.com