Voor de juiste prijs kan alles.
Ikzelf was gescheiden en mijn vrouw ook.
Donatie van 1 juta aan de kerk en alles was opgelost.
(Ik vergat te vermelden dat ik ook nog een paar uurtjes met enkele "ouderen" moest discussieeren over de bijbel en het geloof)
In indonesie geldt een huwelijk alleen wanneer dat vlgs het geloof gebeurd dus of in de moskee of in de kerk, anders kun je het niet officieel registeren.
wanneer het niet officieel geregisteerd wordt dan heeft je vrouw de status Gundik (bijvrouw) op sommige plekken in indonesie wordt dat geaccepteerd maar bij traditioneel ingestelden (budaya java) is dat eigenlijk een schande.
Officieel registeren is vaak een pre wanneer je tenminste niet ineens geconfronteerd wilt worden met het "verlies" van je "bezittingen" of kinderen wanneer je "vrouw" ineens
de kolder krijgt om te willen scheiden of wanneer je "vrouw" overlijdt en je schoonfamilie
hun kans ziet om met een beroep op de (onduidelijke) indonesische wetten jou huis,grond,bedrijf of andere zaken zichzelf toe te eigenen.
Je trouwt immers altijd ook met de familie die in jou vaak alleen een "melkkoe" zien of
hun status in de gemeenschap willen vergroten omdat zij een belanda in de familie hebben. Velen zijn reeds in deze "val" getrapt
Er zijn veel "dames" die reeds getrouwd zijn maar het geen bezwaar vinden om als gundik zichzelf van extra inkomsten te voorzien. Trouwen met een BULE die alleen met zijn "gereedschap" denkt is een leuke bijverdienste ;-)
Het klinkt misschien allemaal een beetje negatief, maar trouwen in indonesie ....
bezint eer gij begint

denk niet alleen over de "leuke" dingen maar ook aan de andere dingen. Relativeren !!!!