Reistijd van vliegveld naar Manga dua in Jakarta Ibis hotel

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sanuk
Gebruiker
spacer line

Hoe lang duurt het om dit gebied/hotel te bereiken in en buiten de spits?
Omdat we maar 1 nacht in Jakarta verblijven twijfelen we tussen een hotel vlak bij het vliegveld of toch een in het centrum. Het centrum heeft onze voorkeur, omdat we dan nog even wat kunnen eten/ winkelen buiten het hotel. We komen aan in de spits maar vliegen vanaf jakarta om 3 uur in de middag. Ik verwacht bij vertrek dan ook niet al te veel drukte?

Mocht het de moeite niet zijn, wie weet een schoon comfortabal hotel in de buurt van het vliegveld (ca 30 euro per kamer) Een zwembad ed hebben we voor dat ene nachtje niet nodig. Het airport hotel vind ik echt te prijzig.
Het hotel in het centrum (Manga Dua Ibis hotel) lijkt ons wel leuk , maar tot hoe laat zijn die winkelcentra's o.a. Manga Dua eigenlijk open?

Alvast bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sanuk,

Mbt een hotel in de buurt van het vliegveld heb ik je gisteravond laat geantwoord. Echter opdat er zoveel dubbelingen in topics zijn heeft Jeroen dit topic gesloten. Je kan het nog wel lezen maar geen reacties meer plaatsen.
http://forum.indonesiepagina.n(...)ij_het_vliegveld.php
Of het de moeite is al dan niet naar Jakarta te gaan is aan jou. Al met al zul je in de vroege avond dan in Jakarta kunnen zijn. Ik weet niet hoe jouw energie is en of je al dan niet moe bent na zo,n reis.
Je hebt dan de avond en de ochtend in Jakarta te besteden want voor een vlucht om 3 uur in de middag zul je toch al gauw rond 12.00-13.00 moeten vertrekken (en meestal ook uitgecheckt zijn). Al met al een beetje ongelukkig (naar mijn mening). Het hotel dat ik bedoel in de buurt van het vliegveld ligt niet in de meest attractieve deel van de buitenwijken en je zult er ook geen luxe aantreffen maar gewoon het alledaagse leven, Je kan er goed eten (maar dat kan mi bijna overal wel in Indonesie) en er is een minimarkt in de buurt. Voor de rest met de kippen op stok en je rond 13.00 (gratis) naar het vliegveld laten brengen.

En of Jalan Jaksa zo geweldig is? Nou ja, het is een beetje vergane glorie, het vroegere domein van de backpackers met wat gelegenheden die zowaar de term cafe benaderen. Verder dicht in de buurt van vele goede eetgelegenheden (Agus Salim), Sarinah warenhuis ca supermarkt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sanuk .
Je hebt over Mangga 2 Ibis , die zit niet in het Centrum, maar in (de buurt) van Mangga Dua , dus in " China Town",In Jakarta Noord. .

De meeste Malls (winkels) zijn geopend tot 21.00 .
Ik kom geregeld vanaf voor 1998 in M2M , de " oude" computermall en tegenover de "oude" pasar gedeelte (wel met airco).
Daar kan je bijvoorbeeld kleren kopen( very cheap ) ,( montuur) brillen , een fractie van Nederlandse prijspeil maar wel van goede kwaliteit .
Inmiddels zijn er op zijn minst 2 nieuwe GIGA Malsl verrezen in de buurt van de 2 " oude Malls. Ben nog niet geweest.

Aanvulling:
Als je in de middag in Jakarta landt , kan na ingechekt zijn bij Ibis Tamarin , even je laten verwennen in Bersih Sehat * Spa Massage.
Daarna lichte japanse misosoep nemen bij de " japanse" restaurant , de taxi nemen ( 3 minuten rijden ) naar Grand Indonesia Mall (Bunderan H.I).
Na kijken kijken ( al dan niet kopen) tour uitgebreid eten bij de foodcourt , europeesch , chinees , indonesisch , en diverse clubs-espresso/bars bezoeken .

* http://www.dayugroup.web.id/in(...)g.php?proses=1&id=27

Omdat je tijdens lunchtijd vertrekt moet rekening houden met trafficsjems Emoticon: Wink , normaal kan je binnen 1 uur vanaf Jakarta Centrum ( Wahid hasyim) naar Cengkareng gaan , via een jalan tikus( sluiproute) .
Wahid Hasyim,. Jl Thamrin, Jl Abdul Muis, Jl Tanah Abang 2 , Jln Musi en linksaf (voor Jl Biak) richting Cengkareng.

bisa dicek of makemyday .

barubagus
Gebruiker
spacer line

Neem een blue bird taxi (betrouwbaar) en neem de jalan tol bij Ancol, dat is in de buurt van m2m, en je bent binnen 1uur in bandara Soehat.
Of als je je hotel een Taxiku ( ook goed) laat bellen hoef je de tol niet te betalen, dat is inbegrepen bij taxiku.

Ik zit momenteel in JKT en heb net iemand van bandara opgehaald.
Was binen een uur vanaf JKT noord ter plekke. Houwwel rekening met [;aatselijke omstadigheden. secces.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,389,935 pageviews Een website van indahnesia.com