3 september vakantie bali nusa dua

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou we zullen je geruststellen, de meeste, zo niet alle westerse restaurants hebben gewoon patat. Niet van de allerbeste kwaliteit, maar het is te krijgen.

En inderdaad, op Bali kun je ook kroketten en zelfs rookworst op sommige plekken op het menu zien staan.

Succes Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

paulana
Gebruiker
spacer line

ROOKWORST op het menu waar is dat??? Emoticon: Party!

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-06-2010 14:14 paulana wrote:
ROOKWORST op het menu waar is dat???

Bij Mama's in Kuta, ongetwijfeld. Vragen naar Cabanossi. Dat restaurant is van de PT Soejasch die uit twee fabrieken bestaat, Nikmat ( halal, goed voor de HARINGSALADE) en Mama's (een pietsje haram, vet spek zeg maar).

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 27-06-2010 15:16 guna2 wrote:

[quote removed]

Bij Mama's in Kuta, ongetwijfeld. Vragen naar Cabanossi. Dat restaurant is van de PT Soejasch die uit twee fabrieken bestaat, Nikmat ( halal, goed voor de HARINGSALADE) en Mama's (een pietsje haram, vet spek zeg maar).
Weet je zeker dat het twee aparte fabrieken zijn? De salami van Mama's is goedgekeurd trouwens, ik kwam deze vorige week tegen in de spik-spinter-nieuwe Ranch Market in de kelder van Grand Indonesia.. iets van 300.000 Rupiah per kilo, maar het wordt in ieder geval dus verkocht. Ook hadden ze 'pitjeskaas' (komijnkaazzzz), dezelfde als ik al eerder in Singapore haalde voor ongeveer dezelfde prijs, scheelt weer een retourtje Singapore, nu de sterke drank nog.

Oh, Bali. Ja leuk, friet eten. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet, dus vooral dat overheerlijke Indonesische en internationale eten in de vele restaurants lekker links laten liggen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 27-06-2010 15:27 Yerun wrote: Weet je zeker dat het twee aparte fabrieken zijn?

Yep.

paulana
Gebruiker
spacer line

Beste Guna 2, cabanossi haal ik al jaren bij de macro, en dat is niet te verglijken met Hema-rookworst, en Yerun deze boerin eet al 10 jaar overheerlijk en pedaaaaaas Indonesisch, met de vlam in de pijp, komijnekaas is er bij Carrefour, Hypermarkt, pindakaas en hagelslag-speculaas ook, maar geen zoute haring en rookworst

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

haringsalade vind ik niet te pruimen, maar dat is persoonlijk, wisten jullie trouwens dat carrefour overheerlijk brood verkoopt? heel donker echt volkorenbrood mmmm.....

Om Swastiastu

josephine
Gebruiker
spacer line

hallo beste mensen.
We zijn nu een week thuis,van 3 weken bali.
We hebben het erg naar ons zin gehad.
We denken erover om in bali wat op te starten,en daar te gaan wonen.
Mijn man doed reparatie en in en verkoop van autos,miesschien heeft iemand van jullie een tip om dit waar te maken.
Kom niet met negatieve opmerkingen,daar houden wij niet van.
Als ik negatief ben is het alleen maar over de bezuinigen van de regering in nederland,we hebben het hier helemaal gehad.
Dat je de politie mee moet hebben dat weten wij,hebben we al gehoord van een kennis op bali,maar wat is het probleem,je moet je gewoon aanpassen in welk land dan ook.

groetjes Josephine.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik waag me hier dus echt niet aan, want "kom niet met negatieve opmerkingen, en dat je de politie mee moet hebben?? waarom , zie eerst maar dat je een verblijfsvergunning krijgt!! bovendien is vacantie op Bali, een heel ander verhaal als wonen op Bali, om van :wat op te starten" nog maar te zwijgen.

Om Swastiastu

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sorry hoor Josephine, je lokt het gewoon zelf uit.
Gebruik de zoekfunctie van dit forum, er is uit te treuren hier over dit onderwerp geschreven.
Allereerst het denken na drie weken Bali iets op te starten en daar te gaan wonen nadat jullie een week terug zijn is niet zo vreemd, dat hebben vele mensen die op vakantie geweest zijn waar dan ook, laat het even rustig bezinken tot de geur van kretek sigaretten uit jullie neuzen zijn verdwenen.
Ik bedoel het niet negatief, maar mijn man doet reparatie en in en verkoop van auto's, zo zitten er hier miljoenen, en geloof mij maar die repareren een auto met een leeg colablikje, electriciteitsdraadje en een combinatietang, voor een scheet en een knikker, je hebt geen idee hoe inventief ze hier zijn, een auto met inspuiting wordt hier gewoon omgebouwd tot een auto met carburateur, vraag het je man, die zegt dat het onmogelijk is maar ze flikken het hier.
40 Eurie een garage uur in Nederland wordt hier gereduceerd tot een Rupiah of 40.000 per uur (3.60 Euro) en dat met een levensstijl van een Europeaan????????
In en verkoop auto's?
Ooit wel eens van tawar gehoord? (afdingen)
Zonder de taal en de cultuur te kennen zoiets beginnen?
Een Indonesier het voor jullie laten regelen kan natuurlijk ook, nou ik wens jullie veel succes en een enorme zak met geld om het een half jaar vol te houden.
Ik kom inmiddels zo'n 17 jaar in Indonesie, waarvan de laatste twee en een half jaar permanent verblijf hier.
Ik loop elke dag weer met me snuffert tegen nieuwe dingen op en kom er steeds meer achter dat ik na een redelijk lang verblijf hier nog geen flikker weet.
Dit alles niet negatief bedoelt, alleen maar om te zeggen "bezint eer gij begint"
Tracht eerst een een jaartje zoveel mogelijk informatie in te winnen, de taal te leren en de Indonesische cultuur van handel drijven, neem daarna een besluit.
Persoonlijk zou ik hier nog niet eens pannekoeken willen verkopen Emoticon: Puh! als je er 15 Eurocent voor vraagt dan willen ze hem voor 7 cent hebben Emoticon: Yes!
Sooorrrryyyyy Josephine maar je vroeg er zelf om, als je geen negatieve dingen wil horen en alleen positieve zoals doeeeeen!!!, is mogelijk!!!!! geen probleeeeeem!!!!!, en jullie zijn na een half jaar geript dan zijn jullie verder van huis.
Er zijn maar weinig mensen uit Nederland die zich hier met zaken succesvol kunnen handhaven, vakantie ja, van je pensioen genieten ja, maar zaken? Emoticon: Nooo
Dan moet je echt van goede huize komen Emoticon: Yes!
Niet boos worden Josephine, ik hoor je over enkele maanden wel weer Emoticon: Bye bye
Begrijp ook niet waarom Paulana ineens zo stil is, wel van leer trekken tegen YB die haar persoonlijk gekwetst schijnt te hebben maar wel weet waar hij het over heeft en nu mondje toe terwijl mensen verschrikkelijk de fout in dreigen te gaan, ze weet meer van de bisnis op Bali als ik, duuuuuuuuuuus
Paulana laat je niet afschrikken door de opmerking "ik wil geen negatieve dingen horen"
Je bent niet bang om tegen YB te ventileren wat je vind , ook niet bang zijn om het ware verhaal aan Josephine te vertellen voordat er straks weer twee mensen gedesillusioneerd en berooid naar Nederland moeten, allereerst ben je langer als ik in Indonesie en bovendien bekend op Bali Emoticon: Yes!

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Malam ,daar heb je een punt, ik woon hier al een aantal jaren, maar deze vraag kan ik niet goed beantwoorden, omdat wij hier met kitas lansia zitten, en ik dus niets weet van bisnis hier op Bali.

Josephine ik begrijp best wel wat je bedoelde, ik had hetzelfde gevoel na de 1ste vacantie, die bijna 7 weken duurde, daarna zijn wij nog 6x een maand naar Bali gegaan, om ons te orienteren en af te vragen of en hoe alles te realiseren. Bovendien moet je huisvesting hebben, om voor een verblijfsvergunning in aanmerking te komen,
daarbij komt dan (heb ik van horen zeggen) een bisnis visum., beide zijn niet gemakkelijk te krijgen, bovendien ik weet jullie leeftijd niet.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Eigenlijk heeft Malam dus alles al geschreven, en dat is meer dan realistisch, al wordt het aangeboden als legaal, als buitenlander kun je in RI dus ook Bali, geen eigendom kopen dwz huis - auto - motor en daar zijn 2 bevriende nederlandse echtparen mee de verdommenis in gegaan ,eigenwijs toch kopen een zg. waterdicht contract waar heel snel lekkage in kwam, ze zitten nu ergens in Amsterdam , geen spaarcentjes, illusies en ervaringen rijker,op 3 hoog achter niet meer bereikbaar, en moeten nu bijstand of zoiets krijgen. Ik kan Bali niet afkraken het is voor mij thuis, maar ga niet over 1 nacht ijs
en maak nog een paar reizen naar hier, dat is wat ik kan bijdragen.

Tevreden Malam? maar dit is wat anders ik zit hier en dat weet YB ook.

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik weet niet hoe die voorlaatste posting tot stand kwam, ik kan hem niet wijzigen

sorry

Om Swastiastu

janp013
Gebruiker
spacer line

Goh....beste mensen is het niet zo dat wij,als nuchtere "zakenlui" in ieder vacantieland wel een boterham willen verdienen ? Zien wij niet in ieder vacantieland datgene wat volgens ons de plaatselijke bevolking "tekort"komt, en denken wij dan niet om hier een goede boterham uit te kunnen slaan ??
Om eerlijk te zijn heb ik er ook wel een aan gedacht en voor de gein hebben wij ook wel eens zitten te bomen hoe we hier geld konden verdienen en kwamen vervolgens met de meest leuke ideeen op de proppen.
Zoals bijv aanhangertjes voor achter de scooter. Gezien het aantal scooters er rond rijden en hoe deze af en toe bepakt waren leek het ons een gat in de markt.

Eenmaal thuisgekomen en tot de orde van de dag was overgegaan en zoals gezegd de kretek-lucht uit je neus was verdwenen, verdwenen ook de plannen even snel.

Toch denk ik dat als er iemand een ideaal wil nastreven en hij of zij de "ballen" hebben om dit te doen, dat men dan ook de kans moet nemen.
Maar.................ga niet over een nacht ijs. Laat je goed voorlichten en luister naar diegene die ooit dezelfde fout gemaakt hebben.
Je kunt alleen maar leren van de fouten die andere al reeds gemaakt hebben !!!
Kortom : BEZINT EER GIJ BEGINT !!!! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

succes
JP Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

janp013
Gebruiker
spacer line

Leuke vulling van pagina's Paulana !!!
Of zat je vinger vastgeplakt aan de spatie-toets ???

( geintjhuuuuuuuuu)

LIEFDE IS BLIND, LINGERIE IS BRAILLE

paulana
Gebruiker
spacer line

Wat zeg je JP, goed luisteren naar mensen die ooit die fout hebben gemaakt!!
Denk je nou echt dat als ze hier nog zijn , wat niet waarschijnlijk is,dat toegegeven wordt?? kom nou, die worden berooid op het vliegveld afgezet, en er wordt op toegezien dat ze het eiland niet meer kunnen betreden, daar is nl een gezant van de ambassade bij,volgens onze kennis.

Ja erg he die vulling, weet ook niet hoe dat ging, erg geinig je denkt er komt heel wat
maar......aanhangertje achter de scooter hoe krijg je het verzonnen

Om Swastiastu

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Als ik negatief ben is het alleen maar over de bezuinigen van de regering in nederland,we hebben het hier helemaal gehad.

Het is niet alleen in Nederland bezuinigen. Het is overal zo en over het algemeen hebben we het nog steeds goed in Nederland.

paulana
Gebruiker
spacer line

Josepine, ik wil toch nog even reageren, jij opende jouw posting, naar mijn mening dus negatief, en niet alleen over Nederland en de bezuiniging, met deze instelling, zal je het nergens naar je zin hebben. De euro wordt nu weer wat sterker, en de rupiah gaat weer wat omhoog, maar de prijzen hier zijn denk ik hoger als in Nederland. Ook hier worden maatregelen genomen waar de bewoners van RI niet echt blij mee zijn wat dus in de knip wordt gevoeld, en denk aan je sociale voorzieningen...maw laat je heeeel goed in- en voorlichten. Om het even naar welk land je gaat, ieder voordeel heb ze nadeel

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,678,468 pageviews Een website van indahnesia.com