Naar de top van de Mount Agung

Subforum Bali, het godeneiland 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jasri2010
Gebruiker
User icon of Jasri2010
spacer line

Hallo allemaal!

Wie o wie kan me iets vertellen over de klimtocht naar de top van de Mount Agung?
-Van waar is dat mogelijk? Vanaf Besakih- tempel is bekend, kan het ook vanaf ergens anders?
-Kunnen we dat alleen of hebben we perse een gids nodig? Met andere woorden, zijn er "wandelpaden" die als zodanig te herkennen zijn en er geen kans op verdwalen is?
-Hoe is de temperatuur daarboven?
-Indien met gids, wat mag die man kosten?
-Hoe lang duurt de tocht?
en verdere tips waar we rekening mee moeten gaan houden.

Hartelijke dank voor alle soorten van hulp!

Gegroet
Randolf

madani
Gebruiker
spacer line

Zag laatst handige kant en klaar maaltijden handig verpakt en handig in gebruik.
Je hoefde het alleen op te warmen in heet water namelijk. Misschien een tip om mee te nemen voor onderweg.

www.orientalcosmetics.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.madani; en dat hete water haal je waar vandaan bovenop een berg?
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jasri2010; als je een berg nog niet eerder hebt beklommen zul je je toch goed voor moeten bereiden vrees ik. Het een pad hebben wil nog niet zeggen dat er geen kans op verdwalen is. Het weer kan plotseling slecht worden en als je dit niet ziet aankomen heb je een probleem bijvoorbeeld. De berg is toch 3 kilometer hoog, niet zomaar een wandeling over de Veluwe dus.

Uitgebreide info in het Engels:
http://www.gunungbagging.com/agung/

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Ik ben er vorige week nog geweest, een klein verslagje met filmpjes staat hier --> http://forum.indonesiepagina.n(...)varingen_in_amed.php

- De Pasar Agung tempel is dichterbij en ligt al op 900 meter.
- Een gids is aan te bevelen, zeker als je s'nachts gaat lopen, prijs: 400.000 - 700.000 voor 1 of 2 personen.
- Ik ben s'nachts om 02:00 begonnen met een lange broek, T-shirt en sweater, geŽindigd in korte broek en T-shirt. Boven heb je wel een windjack nodig i.v.m. natte ruggen..
- Van 900 naar 2500 meter heb ik 3,5 uur gedaan, naar beneden in 2,5 uur. Wil je tot de top dan kan je er zomaar 4 uur bij rekenen. Maar ik ben een 50 jarige ongetrainde man, wel met een flink doorzettingsvermogen..

Tip: goede schoenen is een must! En een camera natuurlijk.. De beloning is onevenaarbaar!!

FredC
Gebruiker
spacer line

Heb je veel spierpijn gehad, Arthur?

Je tocht was prachtig, leuk gefilmd, en inderdaad is je enthousiasme aanstekelijk. Hier is het besluit nog niet helemaal genomen, maar dat zal niet lang meer op zich moeten laten wachten, want dinsdag is het afreizen.

Ik zag op je film, dat je af en toe kon uitglijden. Nu neem ik meestal een bergstok mee op zulke tripjes (hoor mij, da's lang geleden, hoor), waarmee je wat stabieler kunt zijn, vooral in de afdaling. Als we besluiten die berg een stuk op te gaan lopen, moeten de stokken mee. En mijn Pieter Storm bergschoenen.

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

V.w.b. de spierpijn viel het erg mee. De "knijpmeisjes" van de Spa in Puri Wirata hebben zich lekker uit kunnen leven op mij Emoticon: Nice Zowel voor de klim als na de klim hebben ze me flink onder handen genomen en dat vond ik niet echt vervelend kan ik je zeggen. Emoticon: Cooool

Ik ben de afdaling ook begonnen met stokken, maar ik ben dat niet gewent. Ik was zoveel meer bezig met het plaatsen van de stokken op een stabiele ondergrond dat ik geen tijd meer had om te kijken waar ik m'n voeten neer moest zetten. Dus de stokken maar ingeschoven en in de rugzak opgeborgen, zonder stokken ging mij veel beter af. Maar dat is erg persoonlijk denk ik, ik heb mensen gesproken die niet zonder stokken naar beneden willen lopen.

Pieter Storm wandelschoenen... Zijn dat die met die tentharingen en tuidraden? Emoticon: Smile

Ik zou zeggen "ga er voor Fred" als het binnen je mogelijkheden ligt, misschien is het je laatste kans, maar weeg je (on)mogelijkheden goed af. En wat ook telt: het is geen wedstrijd , je kan het in je eigen tempo volbrengen. En als je het niet redt, dan stop je toch? Dan heb je het in ieder geval hebt geprobeerd. Neem de tijd die je nodig hebt.

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Jammer dat de topicstarter sinds het stellen van al zijn vragen hier niet meer geweest is..

martinvw
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.arthur

Wat bedoel je precies met goede schoenen? Echte bergschoenen of gewoon stevige wandelschoenen niet specifiek voor het beklimmen van bergen? Ik wil zelf namelijk agung en/of batur beklimmen en ik vraag me namelijk af of het wel nodig is om hier speciale schoenen voor te kopen. Ze zijn erg prijzig en bovendien moet het ook allemaal weer meegesjouwd worden. Zijn stevige wandelschoenen genoeg voor een beklimming?

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Martin,

Een paar stevige wandelschoenen ala Meindl of Lowa zijn voldoende. Je hoeft je niet als een bergbeklimmer uit te rusten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Arthur
Gebruiker
User icon of Arthur
spacer line

Klopt, gewoon goede schoenen met een boven gemiddelde grip is voldoende, niet op je flip-flops in ieder geval. Kijk even naar DIT filmpje, dan begrijp je misschien wat ik bedoel.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,767 pageviews Een website van indahnesia.com