bij betalen

Subforum Bali, het godeneiland 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line

Al begin dit jaar geboekt voor 60 dagen Bali,maar ik krijg nu van het reisbureau bericht dat ik moet bijbetalen,omdat de dollar zo laag staat. Gelukkig heb ik de tickets al in mijn bezit,anders waren die waarschijnlijk ook duurder geworden. Vanochtend gebeld met 333Travel,maar zij mogen dat gewoon doorvoeren omdat ze aangesloten zijn bij de ANVR. Ben benieuwd of hier nog meer forumleden zoiets hebben meegemaakt.
Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 13:45 karma wrote: 60 dagen Bali

Je zou geld toe moeten krijgen.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Bedoel je misschien "bijbetalen omdat de EURO zo laag staat"? De US Dollar schommelt zo rond de 9.100 / 9.200 Roepia en da's al tijden zo.

Als jij je reis / tickets / accommodatie e.d. in Euros "ingekocht" en betaalt hebt bij het reisburo, zit je gewoon goed. Wat ze proberen is nu hun zeperd (zij hebben waarschijnlijk Roepia contracten afgesloten, en de Euro is ten opzichte van de Roepia met bijna 25% in waarde gedaald) bij jou te verhalen. Ik zou er niet intrappen, en dat "aangesloten bij de ANVR en dus mogen wij dat" lijkt mij gewoon kletspraat.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kletspraat of niet, er zal vast wel een clausule zijn om je geld terug te krijgen, maar dan heb je nog steeds geen vakantie. Het ligt er ook maar net aan waarvoor je bij moet betalen. Als je de tickets bijvoorbeeld nog niet volledig betaald hebt, dan kan er zomaar een prijsstijging gerekend worden, bijvoorbeeld bij stijgende belastingen.

Zo zijn er 1001 redenen te bedenken om prijzen 'aan te passen' (= over het algemeen verhogen). Denk niet dat je je hier direct hoeft te verweren met de ANVR; hoewel deze ook wel enkele 'hints' geeft; bijvoorbeeld deze rubriek.
http://www.anvr.travel/vragen_(...)hp?vraag_groep_id=38

spacer line

Sinds december 2009 is de koers van de euro t.o.v. de dollar fors gedaald van $1,50 naar onder de $1,20. Ook ten opzichte van andere valuta kan de Euro in de afgelopen maanden (zeker vanaf april) in waarde zijn gedaald. Dit maakt vakantievieren buiten de eurozone een stuk duurder. Op basis van artikel 4 van de ANVR-Reisvoorwaarden bestaat voor touroperators de mogelijkheid de reissom te verhogen.

Concreet betekent een en ander dat in december gecontracteerde (maar nog niet betaalde) hotels in bv. de USA meer dan 20% duurder zijn geworden, zie bv. www.wisselkoersen.nl. De touroperator kan in dat geval zijn reissommen verhogen. De reiziger heeft daarbij wel het recht om een verhoging af te wijzen. Zowel touroperator als reiziger moeten zich daarbij aan termijnen houden.

Op grond van artikel 4 kunnen reissommen worden verhoogd i.v.m. wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), verschuldigde belastingen, heffingen en toepasselijke wisselkoersen. Hierbij geldt dat:
- Als de volledige reissom nog niet is voldaan (door de reiziger te betalen aan touroperator of aan boekingskantoor) mag de touroperator de verhoging doorbelasten tot 20 dagen vůůr de dag van vertrek.
- Als de volledige reissom wťl is voldaan mag de touroperator geen verhoging meer doorvoeren vanaf 6 weken vůůr de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf). Er geldt dan een prijsgarantie.
- Voor reizen met Nederlandse charters naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment dat de reisovereenkomst is vastgelegd.
- Er is geen maximum aan het aantal keren dat de reissom kan worden verhoogd, zolang de touroperator zich houdt aan ANVR Reisvoorwaarden, artikel 4.
- De reiziger heeft het recht binnen 3 werkdagen na ontvangst van de mededeling de reissomverhoging af te wijzen.
- De touroperator heeft dan het recht, na ontvangst van de afwijzing, binnen 7 werkdagen de reisovereenkomst op te zeggen.
- Als de touroperator de overeenkomst NIET opzegt, blijft de oude reissom gehandhaafd en neemt de touroperator zelf de toeslag voor zijn rekening.
- Als de touroperator de reisovereenkomst WEL opzegt, krijgt de reiziger de reeds betaalde reissom terug.

ANVR - 03-06-2010

Dit vond ik dus op de site van Travel 333
De tickets heb ik al in mijn bezit,maar dit gaat over de hotels.
Daar heb ik op aanbetaald en volgens afspraak het restant 6 weken voor vertrek.
Na contact,vertelden ze mij,dit was i.v.m. de stijgende olieprijzen. Toen ik vertelde,dat ik de tickets al had,ging het over de dollarprijzen voor de hotels. Ik vertelde,dat mijn boeking pas voor eind oktober is en er in die tijd veel kan veranderen t.o.v. de koers,werd mij verteld,dat het hun recht was om die verhogingen te vragen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 16:48 karma wrote: Ik vertelde,dat mijn boeking pas voor eind oktober is en er in die tijd veel kan veranderen t.o.v. de koers

Daar heb je een punt (en allťťn daar), en nog een sterk punt ook. Je volgende vraag zou kunnen zijn wanneer de de hotelkosten daadwerkelijk door de operator worden betaald, en je kunt stellen dat je akkoord gaat met die wisselkoers. Niet meer dan redelijk. De Ä is weer stijgende (of de USD dalende).

Concreet betekent een en ander dat in december gecontracteerde (maar nog niet betaalde) hotels in bv. de USA meer dan 20% duurder zijn geworden, zie bv. www.wisselkoersen.nl

Op dit moment. Eind oktober/zes weken voor vertrek kan en zal de zaak anders liggen.

Op grond van artikel 4 kunnen reissommen worden verhoogd i.v.m. wijzigingen in de vervoerskosten

Dat hele stuk is niet van toepassing. Je hebt je tickets al.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Overigens wordt het risico van een dalende euro afgewenteld op de klant, maar een stijgende? Krijg je dan ineens een tiet vakantiegeld extra? Een deal is een deal.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Voorstel: vraag je geld terug. Je ticket heb je al, hotelprijzen zijn eind oktober zwaar onderhandelbaar. Sluit een fraaie deal met Amed East Bali (hier ter site) voor de eerste week op Bali. Regel vervolgens zelf je andere hotels. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je dan aardig goedkoper uit bent, helemaal afgezien van wat de euro dan doet. Het bijkomende doch niet te versmaden voordeel is dat je niet zestig dagen op Bali hoeft door te berengen als je dat niet zint en anders ook niet.

spacer line

Guna2,bedankt voor je goede advies,ik ga eens bij de andere reisbureau's kijken wat die te bieden hebben en wat hun voorwaarden zijn.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 18-06-2010 18:01 karma wrote: ik ga eens bij de andere reisbureau's kijken wat die te bieden hebben en wat hun voorwaarden zijn.

Je hebt je ticket. Je hebt verder geen advies nodig (tenzij je onmondig bent). Regel wat voor de eerste dagen na aankomst of laat Amed wat regelen, en geniet van je vrijheid en lage of lagere prijzen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Guna2 ,je schrikt mensen af , BALI is mooi, en niet Robbeneiland of Jogjaaah Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

ik kan me ook wel herinneren dat er in de brieven van het reisbureau stond dat prijzen konden veranderen, maar dat is nooit daadwerkelijk gedaan. Maar goed, op dat moment was er ook geen sprake van een economische crisis....

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Ik weet het, Paulana, ik weet het (al ben ik het er niet mee eens). De eerste keer dat ik in IndonesiŽ kwam (maart 1980), dacht ik ook dat Bali het absolute einde was. Om er te wonen - en dat was toen al het plan - bleek het godeneiland steeds minder geschikt. Vakantiegangers die voor de eerste keer naar IndonesiŽ gaan blijken Bali nog steeds fantastisch te vinden. Dat recht hebben ze. Maar ze doen zichzelf tekort als ze ook niet even om de hoek gaan kijken.

spacer line

Bali is zeker MOOI! Voor de eerste keer ga ik ook niet,maar voor het derde jaar achtereen. Of Bali het absolute einde is,zal ik niet beweren,maar vind het heerlijk om weer te gaan,onze famillie en vrienden weer te ontmoeten. Emoticon: Smile

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic opgeruimd. Ontopic verder graag.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat er achteraf een verhoging komt.
Ook ik zal eens in de ANVR regels kijken.

Logisch lijkt het me echter niet.

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als ik de ANVR regels lees is er inderdaad mogelijkheid de prijs te verhogen.
Dit moet dan gedaan worden 8 of 16 uur na de boeking.

Maar deze verhoging is voor rekening en risico van het reisbureau.
Er zijn geldende termijnen om op een dergelijke verhoging te reageren.

Een klacht lijkt me zinnig.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-06-2010 03:41 oyibo wrote: Logisch lijkt het me echter niet.

Het hele verhaal klopt niet. Iemand die voor het derde jaar op rij naar `vrienden en familie' op Bali gaat, boekt geen hotel(s) voor 60 dagen in het laagseizoen. Of...

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja Guna2 ik heb op Bali gewoond. Toen wij in een ander deel van Indonesie gingen wonen namen wij ook een hotel. Nu niet meer, de woning is klaar. Maar het komt mij niet vreemd voor om in een hotel te gaan. Er zijn relatief goedkope hotels te boeken. Zeker buiten het seizoen. Nou heb ik geen 60 dagen verlof, maar zonder huis daar, en in dat geval zou ook ik voor die periode een hotel in gaan. Heel vreemd is dat nou ook weer niet in omstandigheden. Er zijn voor mijn nogal wat redenen om een hotel in te gaan. Metname de vrijheid, en je eigen gang kunnen gaan. Als je bij de familie of vrienden intrekt, en zeker voor een dergelijke periode kan dat als onprettig worden ervaren. De wij cultuur daarin kan als onprettig worden ervaren.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 19-06-2010 04:03 oyibo wrote: Maar het komt mij niet vreemd voor om in een hotel te gaan.

Mij ook niet, ik zou ook voor een hotel kiezen. Maar als je Bali al kent en weet dat het laagseizoen is, dan ga je niet maanden van tevoren in Nederland een hotel boeken.

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Ik zou gaan voor de optie van Guna2 : Annuleren die hotels en lekker zelf rechtstreeks regelen, of ter plekke. Annuleren kost je niks, want je zit nog ruim van te voren.
Wij boeken ook altijd alleen de tickets en regelen verder alles zelf.
Je kunt dan onderhandelen en bent altijd goedkoper uit dan via het reisbureau.
Ik zou ook niet bij een ander reisbureau gaan informeren, die doen precies hetzelfde.
Ga lekker het internet op !!! Vrijwel alle hotels hebben een eigen site en email !!!

spacer line

Op 19-06-2010 03:54 schreef oyibo:
Als ik de ANVR regels lees is er inderdaad mogelijkheid de prijs te verhogen.
Dit moet dan gedaan worden 8 of 16 uur na de boeking.

Maar deze verhoging is voor rekening en risico van het reisbureau.
Er zijn geldende termijnen om op een dergelijke verhoging te reageren.

Een klacht lijkt me zinnig.

Ovibo.mag ik weten waar dit staat beschreven,want dan heb ik inderdaad een punt.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

ANVR voorwaarden,
Als PDF gewoon te downloaden als je de zoekterm zo invult op google.

Men kan alleen een poging doen als je inderdaad de reis hebt voldaan.
Zonder dit zou het reisbureau niet eens de moeite nemen je een dergelijk brief te sturen, daar er dan geen "overeenkomst" is. In jouw geval zoals je omschrijft is die er kennelijk wel.

Dan kan het in dit geval niet.
De overeenkomst was kennelijk al afgesloten.
Ik ken jouw omstandigheden niet, maar even de voorwaarden downloaden, met een markeer stift dit gedeelte aanmerken en bij het reisbureau afgeven.

Het is zijn PDF files, dus succes ! Emoticon: Party!

dutchbird
Gebruiker
spacer line

Gewoon bijbetalen dus.... Emoticon: Frustrated
verre reizen stuk duurder

NGS stock photos

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Koers dollar kan vakantiereis duurder maken
Uitgegeven: 23 juni 2010 07:38
Laatst gewijzigd: 23 juni 2010 08:55

RIJSWIJK (ANP) - Mensen die een vakantiereis geboekt hebben naar de Verenigde Staten of andere verre bestemmingen kunnen geconfronteerd worden met een prijsstijging.

Touroperators hebben het recht om de duurdere dollar door te berekenen in de prijs en het komt voor dat ze daar gebruik van maken.

De klant moet dan dus bijbetalen, maar heeft wel het recht om de reis alsnog te annuleren. Dit zei directeur Frank Oostdam van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) woensdag.

Volgens een bericht in De Telegraaf is een aantal reizen 10 tot 20 procent duurder geworden.

Veel mensen boeken hun zomvervakantie in het begin van het jaar. In de loop van dit jaar is de koers van de dollar sterk gestegen ten opzichte van de euro. Daardoor worden de reizen naar de VS en andere landen, waar de dollar bepalend is voor de wisselkoersen, duurder.

Dat mag worden doorberekend in de prijs van het reizen, zoals dat in het verleden ook wel gebeurd is met een forse stijging van de brandstofprijzen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,389 pageviews Een website van indahnesia.com