vraag inverband doorlopende visa

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
35 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hallo ik heb een vraag ik ben bezig om voorgoed naar indonesia te vertrekken
nu is mij verteld dat ik in bali moet gaan wonen verplicht
Volgens het kantoor die de papieren regelt

Wie weet hier iets van ik wil namelijk naar Yogya en niet naar bali
Aku 18

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik neem aan dat je agent op Bali zit.
Als je in Yogja wilt gaan wonen dan kun je het beter daar regelen.
Je woonplaats zit nl. wel gekoppeld aan je KITAS.

Er zijn wel mogelijkheden om je "KITAS" te verhuizen maar je haalt je dan wel een hoop
onnodige hoofdpijn en kosten op je dak en zelfs het gevaar dat alles in de soep kan lopen. Althans zo is het mij uitgelegd.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

aku18; lekker een ander persoon/bedrijf zoeken die je kan helpen, dit riekt naar fraude/corruptie/nepotisme en kan strafbaar zijn. Dit bedrijf schrijft je wellicht in in een papieren BV met nog honderden andere buitenlanders. Dit gaat goed totdat er iemand bij de anti-corruptiewaakhond verschijnt en uit de school klapt.

Ho Lee Fuk

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi bedankt voor de reactie

Yerum
Ik heb de indonesia amabasade gebeld in denhaag die heeft mij door verwezen naar dit kantoor die dit regeld het zit ook in denhaag .

Sabar
Stel je heb een Kitas voor bali ben ik dan verplicht om in bali te gaan wonen of kan ik gewoon in Yogya gaan wonen met een post adres op bali

mvg Aku

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 16-06-2010 07:57 aku18 wrote: ...of kan ik gewoon in Yogya gaan wonen

Yogya zit vol.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-06-2010 09:45 guna2 wrote:

[quote removed]

Yogya zit vol.
Oh, niet alleen Nederland dus..... Emoticon: Confused

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi Guna
IK heb nog genoeg open plekken gezien en ik ben niet zo groot 168 Cm
Mijn vriendin woont in YogYa zij is geboren en getogen in indonesia zij is 150 cm

samen zijn wij 3.18 cm dus veel ruimte heb ik niet nodig

Mvg aKU

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

On 16-06-2010 10:53 aku18 wrote:
Hoi Guna
IK heb nog genoeg open plekken gezien en ik ben niet zo groot 168 Cm
Mijn vriendin woont in YogYa zij is geboren en getogen in indonesia zij is 150 cm

samen zijn wij 3.18 CM dus veel ruimte heb ik niet nodig

Mvg aKU

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 16-06-2010 07:57 aku18 wrote:
Hoi bedankt voor de reactie

Yerum
Ik heb de indonesia amabasade gebeld in denhaag die heeft mij door verwezen naar dit kantoor die dit regeld het zit ook in denhaag .

Sabar
Stel je heb een Kitas voor bali ben ik dan verplicht om in bali te gaan wonen of kan ik gewoon in Yogya gaan wonen met een post adres op bali

mvg Aku
Je koopt geen KITAS voor alleen Bali, je koopt een KITAS voor Indonesie. Als men je dwingt op Bali te wonen dan klopt er iets niet, zoals ik eerder ook al zei.

Ho Lee Fuk

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Aku18

Laat ze de hik krijgen jij bepaald zelf waar je gaat wonen.Ga lekker met een sosbud in yogya wonen bij je wijfie.

Guna

yogya is vol je kan je kont niet meer keren dan huur je toch een citybox.Grapje

Shalom

simpati
Gebruiker
spacer line

nu is mij verteld dat ik in bali moet gaan wonen verplicht
Ik zou dat graag zwart op wit zien, kan ik dat meteen eens bespreken op het Kantor Imigrasi.

Ga lekker met een sosbud in yogya wonen bij je wijfie
En dan in dat half jaar eens kijken hoe alles loopt in Yogya, misschien kom je mij daar ook weer tegen, ik heb er een tijdje gewoond en ben nog lang niet uitgekeken op die stad.
Jan

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi Jan 30 juni weet hoe of wat dan moet ik daar heen naar het kantoor
Jan waar woon je nu als ik vragen mag nog wel in indonesia ?

Mvg Aku

jessie
Gebruiker
spacer line

je kan gaan en staan waar jij zelf wil'' maak het je zelf niet te moeilijk ''
met 1 ktas kan jij gewoon wonen waar jij zelf wild'. als jij maar in contact blijf met jouw contact persoon.chalo''in bali.voor jouw perpantjang alijas extention'wordt geregeld Emoticon: Confused Emoticon: Confused 'dont'worry be happppy mas

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

jessie; waarom zou je in contact blijven met diegene die je KITAS geregeld? Je kunt beter in contact blijven met de persoon die je KITAS kan regelen, heb je meer aan. Bij een KITAS+werkvergunning veranderen die personen nog wel eens, voor KITAS voor familie-hereniging is dit mogelijk anders. Bovendien hoef je je 1 jaar (11 maanden, de 12e moet je toch echt gaan verlengen) geen zorgen te maken over je visum...

Ho Lee Fuk

simpati
Gebruiker
spacer line

Jan waar woon je nu als ik vragen mag nog wel in indonesia ?
Beste ....
Ik woon in Malang, ik hoop dat het Kantor Imigrasi in Yogya ondertussen ook een beetje service geeft en ben eigelijk best benieuwd naar ervaringen van mensen die in Yogjakarta wonen.
Salam,
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik ben in die drie jaar dat ik in Jogja zat nooit bij de immigratie daar geweest. Wel kwam ik er vaak langs omdat het gebouw aan de doorgaande weg tussen Jogja en Solo ligt. Wat me op viel dat het gebouw jarenlang met flink (? in mijn ogen) aardbevingschade heeft gestaan zonder dat er iemand zich enige zorg over leek te maken.

Ho Lee Fuk

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Bij iedere KITAS aanvraag en verlenging dien je - in ieder geval hier op Bali - minimaal 1x in persoon te verschijnen om wat documenten te ondertekenen, een nieuwe biometrische foto van je gezicht te laten maken en je 10 vingerafdrukken weer te zetten.

Dat wordt dan toch lastig als je in Yogya woont en je KITAS via Bali loopt.

Ander probleem(pje): Een Indonesisch rijbewijs aanvragen. Lukt alleen (tegen normaal tarief) als KITAS houder in de provincie waar je KITAS afgegeven is.

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
Gebruiker
spacer line

met dat laatste nemen ze het ook niet zo nauw....... Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi Amed
Mijn vraag hoe is de levens standaard daar hoeveel geld heb je nodig om normaal te kunnen leven elke maand

Mvg Aku

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 17-06-2010 10:20 aku18 wrote: hoeveel geld heb je nodig om normaal te kunnen leven elke maand

Zoekt en gij zult vinden...

simpati
Gebruiker
spacer line

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat zij we behulpzaam, precies op het zelfde tijdstip 2 reacties.
Salam,
Jan

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 17-06-2010 11:02 simpati wrote: Wat zij we behulpzaam

Puur eigenbelang, het houdt hem een poosje zoet en het scheelt ons werk om alles weer te beantwoorden. Je dacht toch verdomme niet dat ik plots sociaal was geworden?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-06-2010 07:26 paulana wrote:
met dat laatste nemen ze het ook niet zo nauw....... Emoticon: Yes!
En als je gepakt wordt heb je meegedaan aan corruptie en ben je tegenwoordig net zo strafbaar als diegene die het heeft 'geregeld' voor je. Gefeliciteerd.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

ja dat zal best, gelukkig heb ik geen rijbewijs, en had ik er een , hier zou ik het afgeven Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,515,423 pageviews Een website van indahnesia.com