dreiging aanslag Yogyakarta

Subforum Java 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
mvisscher
Gebruiker
spacer line

Van familie in Jakarta kreeg ik het volgende toegestuurd :

Army Says Yogyakarta A High-Risk Terror Target
Head of the Army’s Strategic Reserve Command (Kostrad), Lt. Gen. Burhanudin Amin, said over the weekend that Yogyakarta city and Sleman regency are potential targets for terrorists because of their high volume of tourists. Amin said there are many hotels in these areas often that host a fairly high volume of tourists, adding that hotels’ guests include domestic as well as foreign dignitaries and this warrants special attention and vigilance. Amin urged authorities, particularly the National Police’s Densus 88 counterterrorism unit not to be complacent in tracking down terrorists and curbing their operations. In March, Densus 88 reportedly pursued accomplices of slain terrorist Dulmatin in several areas in Central Java, including Yogyakarta, Solo, Wonogiri and Klaten. Tourism insiders in Yogyakarta province however played down the threat of terrorism, calling it “remote.”

Hebben jullie hier verder iets over gelezen of gehoord.
Mijn familie neemt dit namelijk zeer serieus.

Zelf ben ik wat sceptisch ten op zichte van dit soort berichten, er zijn bijvoorbeeld meer plaatsen/gebieden, die een verhoogd risico hebben en tja hoe hoog is zo'n risico dan?
Kijk naar de wedstrijd Nederland-Denemarken, daar zou ook een hoog risico zijn en er is niets gebeurd.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-06-2010 21:17 mvisscher wrote:
Kijk naar de wedstrijd Nederland-Denemarken, daar zou ook een hoog risico zijn en er is niets gebeurd.
Nee, gelukkig maar. Risico,s inventariseren is ook maar mensenwerk. Beter 100 keer teveel en te hoog en dat er niets gebeurt dan er geen aandacht aan besteden. En misschien gebeuren er wel degelijk dingen achter de schermen die niet in het nieuws komen. Dat laatste zou nog het mooiste zijn. Het is niet altijd goed alles te weten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat 99% van alle toeristen in en rond Yogyakarta Indonesiers zijn, en hoewel het een terrorist kennelijk worst is hoeveel Moslims er om komen tijdens een aanslag verwacht ik niet dat er een serieuze dreiging bestaat speciaal gericht op Yogyakarta.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

Ik hoop van harte dat jullie gelijk krijgen, ook het Ned. elftal heeft nog een aantal wedstrijden te gaan.....

Om Swastiastu

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi ik lees dit berichtje over Yogya
IK spreek mijn vriendin elke dag in Yogya ik heb er niks over gehoord van haar

aku

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn ook praatjes geweest over een aanslag op Obama wanneer hij Borobudur zou gaan bezoeken, maar er wordt ontzettend snel gebabbeld en een mug wordt vaak een kudde olifanten in Indonesie.

Blijf in de buurt van een moskee dat is de beste bescherming Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-06-2010 22:53 sabar2 wrote:
Ja, dat blijkt wel uit de vele aanslagen op moskeeen in Somalie, Pakistan, Irak, etc etc..... en daar was het zeker geen grapje....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 15-06-2010 23:04 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ja, dat blijkt wel uit de vele aanslagen op moskeeen in Somalie, Pakistan, Irak, etc etc..... en daar was het zeker geen grapje....
Je moet ook geen moskee van de FPI of zo'n Salafii moskee pakken om bij te 'schuilen', want die mensen hebben het vaak niet op buitenlanders (brainwashed kennelijk)

Ho Lee Fuk

FredC
Gebruiker
spacer line

On 15-06-2010 22:53 sabar2 wrote:
Hoe doe je dat dan? Er staan er zo veel, dat je rustig kunt zeggen dat er om de 100 meter zo'n brulding staat. Ik heb het genoegen dagelijks vijf maal zeker zes moskeeën in mijn buurt te mogen beluisteren, meestal tegelijkertijd; en ze doen voor elkaar niet onder, maar toegegeven: het zou nóg harder kunnen. Zoals ten tijde dat er een band speelt in ons "stadion", 3 km verderop maar perfect te verstaan alsof je er bij bent. Dat zal ook wel goed voor de oren zijn.

Zeer enerverend allemaal! Emoticon: Worship
Nee, vluchten kan niet meer!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik woon dan in de verkeerde buurt kennelijk, meest nabije moskee is via de weg iets van 2.5 km verderop. Het feit dat ik dan niet veilig zou zijn voor aanslagen wordt wel compleet goedgemaakt door het 5x per dag 'missen' van zingende mededelingen-personen. Waar kan ik tekenen?

Ho Lee Fuk

FredC
Gebruiker
spacer line

Prijs jezelf gelukkkig Yerun!
Dit weekend kwam ik op een plek waar ik nog niet was geweest op het eilandje, alleen bereikbaar via prutwegen. Opeens was er een groep "woningen" waarneembaar, waar ik dan langs kon rijden. Wat schetst mijn verbazing? Vijf woningen, en in het midden zo'n brulding.
Nee, je kunt nergens meer terecht of je krijgt die oorverdovende middelen toegediend.
Maar de kans dat je bij een terroristische aanslag betrokken raakt is minimaal te noemen. De kans op het winnen van de staatsloterij is groter, dus waar praten we eigenlijk over?
Angst zaaien begint eigenlijk wel bij de ontvanger; hoe bevattelijker, hoe erger de dreiging.
Ik hou het op dreiging 0,0. Enjoy the day. Carpe diem.
Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik prijs me ook gelukkig. En het mooie is dat dit een geplande 'stad' is, bovendien een PT dus gewoon een bedrijf. Hier is een bestemmingsplan dat nageleefd wordt, dus er zal ook niet plotseling begonnen worden aan een ongewenst gebouw in de wijk. Gelukkig maar, want het zit hier vol met de abangan moslims, veel Indonesische Christenen en nog een flinke groep Japanners en Koreanen en die hebben allen geen moskee nodig.

Dreiging op een aanslacht acht ik inderdaad ook vrijwel nul.

Ho Lee Fuk

paulana
Gebruiker
spacer line

Yerun, tekenen kan nog op Bali Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

FredC
Gebruiker
spacer line

En schilderen ook, dacht ik? Mooi schilderachtig gebied daar. Ik zal mijn schetsboek ook meenemen en er later een landschap van maken. Emoticon: Yes!

paulana
Gebruiker
spacer line

idd schilderen ook, en het is schilderachtig op de Agung, beetje maanlandschap, kun jij wel wat moois van maken?? maar gekheid op een stokje, het is echt de moeite waard, en een prachtige omgeving Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik maak geen gekheid, hoor. Tekenen en schilderen is één van mijn hobby's die ik overal kan uitvoeren. Schrijven is een andere.
Ik kijk altijd en overal of er iets schilderachtigs in kan zitten. Zou daar wat mis mee kunnen zijn? Emoticon: Confused

paulana
Gebruiker
spacer line

als je dat ook nog vanuit een helicopter kunt, (hoef je die berg niet te beklimmen) je weet wel rondvlucht over delen van bali, dan is er niets mis mee, integendeel dan is het geniaal Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik denk dat men de mogelijkheid tot een aanslag in Yogya niet moet onderschatten. Al een paar keer van die witjurken in de buurt van Jl.Prawirotaman en Jl. Parangtritis gezien. Wat hebben die daar te zoeken met het aldaar aanwezige nachtleven? Als gelovige moslim zou men zich moeten wegmaken uit dergelijke "verderfelijke" gebieden en niet nog eens extra gaan rondhangen.
Hoewel de meerderheid van de "islamitische"-Yogyakartanen zeker geen aanslag in zijn/haar hoofd zal halen, hoeven er maar enkele lunatics te zijn die geen respect voor de sultan hebben (en dat heeft de conservatieve moslim niet), en dat is al genoeg voor een aanslag.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Prawirotaman en omgeving ligt in de buurt van Krapyak (Wijk met de 1000 moskeeen) alwaar ook import-witjurken rondlopen (van buiten Yogya, volledig getrained in haatzaaien en oorlogsvoering in vieze zandbak en berglanden) die vreemd worden aangekeken door de meeste inwoners daar. Dat zijn de mensen die Densus 88 oppakt of als het even kan ter plekke executeert. Tijd dat iemand uit die wijk dus melding doet van vreemde praktijken.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De vreemde praktijken komen vnl. uit Sleman (het noorden) waar de club van roverhoofdman Jafar Umar Thalib nog steeds rondhangt. Daar komen de gevaarlijke witjurken vandaan die hun moorddadige sporen al op de Molukken hebben verdiend.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-06-2010 12:43 Yerun wrote: Prawirotaman en omgeving ligt in de buurt van Krapyak

De oorspronkelijke bewoners van Prawirotaman doen in moslimfanatisme niet onder voor de Krapyakkers. Ik gun ze de totale Verelendung (het islamisme staat dichter bij het communisme dan de aanhangers zelf denken). En daarna een snufje Petrus als het niet te veel gevraagd is graag.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-06-2010 13:05 Yogya-Bali wrote:
De vreemde praktijken komen vnl. uit Sleman (het noorden) waar de club van roverhoofdman Jafar Umar Thalib nog steeds rondhangt. Daar komen de gevaarlijke witjurken vandaan die hun moorddadige sporen al op de Molukken hebben verdiend.
Tijd om terug te verhuizen dan, in ieder geval tot het moment dat hij een paar gaatjes in zijn hoofd krijgt als bedankje voor zijn tomeloze inzet.
On 20-06-2010 13:43 guna2 wrote:

[quote removed]

De oorspronkelijke bewoners van Prawirotaman doen in moslimfanatisme niet onder voor de Krapyakkers. Ik gun ze de totale Verelendung ( het islamisme staat dichter bij het communisme dan de aanhangers zelf denken ). En daarna een snufje Petrus als het niet te veel gevraagd is graag.
en als je dat kunt uitleggen aan de massa's alhier, dan heb je het islamisme in 1 keer verslagen, want komunis is het ergste wat je kunt zijn hier, nog altijd.

Ho Lee Fuk

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 20-06-2010 13:52 Yerun wrote: en als je dat kunt uitleggen aan de massa's alhier

Kritiek op de islam is ten enemale onmogelijk. Uitleggen = kritiek, natuurlijk.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-06-2010 13:56 guna2 wrote:

[quote removed]

Kritiek op de islam is ten enemale onmogelijk. Uitleggen = kritiek, natuurlijk.
sorry, het kwam in een opwelling van secularisme in me op. Te makkelijk gedacht inderdaad, dan gaat het helaas over.

Ho Lee Fuk

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-06-2010 13:58 Yerun wrote:

[quote removed]
sorry, het kwam in een opwelling van secularisme in me op. Te makkelijk gedacht inderdaad, dan gaat het helaas over.

Ook ik had vanmiddag een (domme) opwelling en ging (gelukkig maar heel even) in discussie met een kampungbewoner over de islam. Hartstikke fout natuurlijk (dat weet ik al jaren, maar ja, je blijft een normaal mens en ontkomt niet aan - af en toe - de wil tot discussie; iets dat gans onmogelijk is in dit land; laat staan met moslims). Ik werd door het gepeupel uitgelachen terwijl ik waarschijnlijk de enige was in hun midden die - althans een deel - van de Al Quoran in begrijpelijke taal heeft gelezen, alsmede verscheidene boeken m.b.t. deze religie.
Capek deh.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,515,498 pageviews Een website van indahnesia.com