Verlengen visa on arrival

Subforum Het visumgebeuren 
34 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pwissink
Gebruiker
spacer line

Hallo allen,

Wij gaan in july voor familie bezoek naar Jakarta. In de eerste week gaan een lang weekend naar Singapore. Nu heb ik begrepen dat voor mij als houder van een NL paspoort een visa on arrival wordt aangeraden. Dit bij aan komst in Jkt en na het weekend Singapore, dus 2 keer een VOA aanvragen. Nu is dit visum 30 dagen geldig. Echter dit 2de VOA moet verlengd worden daar ik 38 dagen nog in Jkt zal verblijven. Hoe en waar kan ik dit doen? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Mijn vrouw en kind hebben allebei de Indonesische nationaliteit.

Mvg

Peter

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Verlengen van je VOA doe je op het dichstbijzijnde Kantor Imigrasi in de buurt / omgeving, waar je op het moment dat visumverlenging nodig is, verblijft.

Op zich is e.e.a. een makkelijke (ik praat over hier op Bali, maar e.e.a. zou ook in JKT en op andere plaatsen moeten opgaan) en niet al te dure ( Rp. 251.000,- , staat bij binnenkomst bij Kantor Imigrasi op het overzichtsbord van kosten gepubliceerd) procedure maar wat het ERG vervelend maakt is dat je - buiten de 1e keer om je paspoort en "oude" VOA in te leveren - nog 2x maal moet terugkomen, met helaas redelijke tussenpozen. De 2e keer (na ca. 4 werkdagen) is om te ondertekenen en te betalen en de 3e keer (weer ca. 4 werkdagen na de 2e keer) is pas om je paspoort en je "nieuwe / verlengde" VOA op te halen.

Wel iedere keer als je naar zo'n Kantor Imigrasi een (kopie van) je retourticket meenemen, een recente print-out van je bank-rekening. Ook, voldoende kopien maken van je paspoort en je oude VOA en deze achter de hand houden "in case of". Je moet beide nml. inleveren op Kantor Imigrasi en bent ze bijna 10 dagen kwijt. Ook, begin op tijd met de verlengingsprocedure en wacht zeker niet tot de laatste dag dat je oude VOA geldig is.

Verder werden er "problemen" gemaakt omdat onze gasten niet over een zgn. "sponsor-brief" beschikten. Da's pure BULLSHIT want die brief is helemaal niet nodig: Men blijft nog steeds toerist(en) die een toeristenvisum wil(len) verlengen en men heeft daarom helemaal geen binnenlandse sponsor nodig. Typisch weer zo'n voorbeeld van "de ambtenaar ziet een probleem maar ook meteen de oplossing als de "klant" nu even zijn portemonnee trekt".

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begrijp er nu niks meer van. Hierbij een citaat/antwoord in het topic visa-on-arrival vanaf 26 januari verlengbaar.

On 01-06-2010 15:33 Yerun wrote:
AM; echt nieuw is het niet, alle visa die verlengd worden hebben een sponsor nodig, dus het is een logisch gevolg dat dit ook voor de verlenging van het VoA zou zijn. Als je me dit eerder gevraagd had had ik dit kunnen bevestigen. Een kennis van me poogde te verlengen op Batam en kreeg het standaard pak papierwerk voor zijn neus. Hij besloot de boot naar Singapore maar te pakken. Paar uur later had ie een nieuw VoA in zijn paspoort.... tja..
Wat is nou waar? Verlenging van VOA MET of ZONDER sponsor.
Ik vind het eerlijkgezegd ook niet logisch dat een VOA alleen met een sponsor verlengbaar is maar ben van de juiste antwoord van Yerun uitgegaan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat die sponsorbrief benodigd zou zijn heb ik vernomen van een kennis. Wat nu waar is maakt niet echt uit in deze; sta je op het immigratiekantoor zonder brief en vragen ze erom heb jij een probleem; sta je op het immigratiekantoor met brief en vragen ze er niet om, heb je geen probleem.

Zo ging het ook met de pasfoto's van een kennis pas geleden. Hij liet deze last-minute maken op Batam, zei dat hij 3x4 wilde of 4x6... ik zei dat hij beter beiden kon doen, kost 6.000 Rupiah en het scheelt een hele hoop stress als blijkt dat precies die andere nodig blijkt te zijn.

Je moet het leven niet moeilijker maken dan het al is natuurlijk, een beetje voorbereiding - wat meer dan minimaal zou moeten dus - zorgt ervoor dat je je dingen gewoon kunt regelen zonder al te veel stress, lekker toch?

Ho Lee Fuk

bambang
Gebruiker
spacer line

Zou het ook niet logisch en minder stress zijn als je een visum in NL haalt voor 60 dagen? Vooral als je 38 dagen in RI verblijft. Als je een VoA neemt om de kosten te drukken, is dit een verkeerde manier van bezuinigen.
Of bij een VoA binnen 1 dag retourticket Jakarta naar Singapore neemt (of via boot Batam-Singapore)?
Je zet de RI immigratiedienst buiten spel . Geen gezeur met sponsorbrief, foto's enz. Simpel en geen hoofdpijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bambang: je hebt helemaal gelijk. Het is eens slechte manier van kosten drukken die gek genoeg altijd duurder uit valt, omdat je meerdere keren heen en weer moet reizen en dus redelijk wat tijd kwijt bent. Ik zie het nut van die hele verlenging ook niet in.

Eventjes naar Singapore (Kuala Lumpur) kan vanuit vele plekken in Indonesie, en is anders wel redelijkerwijs in te passen. Laat je spullen twee dagen in het hotel in Indonesie en ga lekker licht een dagje visum regelen, kan prima en je kunt je in tussentijd na 30 dagen vergapen aan wat er in Indonesie niet te verkrijgen is. Emoticon: Wink

Overigens zet je de immigratie-dienst nooit buiten spel, je zult er toch twee keer langs moeten namelijk, een maal eruit en dan weer terug.

Ho Lee Fuk

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hoi las over verlengen visa
Het is heel simpel ik ben net terug ben er twee maanden geweest ik heb 5 dagen voor eindatum mijn visa verlengt bij imigrasi kosten 250.000 Rp
Je moet je paspoort inleveren en je krijgt een bewijs waar je mee kan rondlopen
Geen sponser nodig
Je bent inderdaad wel even onder weg om dat je een paar keer terug moet komen
maar goed ik verbleef in JogJa dus geen probleem

Mvg aku18

barubagus
Gebruiker
spacer line

Ik zit nu bijna 3 weken in JKT. Ik ga mijn sosial visa verlengen via een sponsor. Nu moet die sponsor opeens ziijn bankrekening tonen? Is dit notmaal of willen ze gewoon meer poen hebben???

Verder alles o.k nodig paspoort, sponsor brief/bank afschtift en kopie retouer ticket.. pasfoto
ik hoop 1 keer brengen en 1 keer ophalen of gewoon door z;on biro Jasa laten regelen. koste wel rp.500,000- dat kost trouwens ook de reis naar S/pore onngeveer
(hotel, tocket etc)

BB

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

500.000 voor een retourtje Singapore vanuit Jakarta en een hotelovernachting? Ik wil graag weten waar je dat kunt regelen, naar mijn weten zijn de goedkoopste retour-vluchten namelijk al duurder dan 500.000, nog niet meegerekend de belastingen, de maaltijden in Singapore en de overnachting daar.

Je kunt ook alles in 1 dag laten regelen. Kost je 160 sing. voor 10 uur brengen is 15 uur ophalen, kun je die avond direct weer terug vliegen. E zijn genoeg vluchten tussen Jakarta en Singapore, de vraag is alleen of je een week voor vertrek nog de allerlaagste tarieven kunt krijgen.

Ho Lee Fuk

barubagus
Gebruiker
spacer line

kijk even op jetstar.com voor die goedkope tickets naar S'pore.
in S'pore kun je slapen in de buurt van het people's park complex.
Daar zitten veel ex-(chinese) indonesiers die appartementen hebben en omgebouwd
tot pensionnetjes. Je moet goed kunnen onderhandelen, dan heb je een goedkope kamer. Vlieg terug met airasia.com of kijk in S'pore in the Straits krant voor
aanbiedingen.

BB

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het VoA is volgens een kennis NIET te verlengen, een kopietje van het visum ter bevestiging, verkregen op 20 juli jongstleden. Navraag bij lokale visum-agent bracht hetzelfde antwoord. Niet mogelijk.

30 days - must leave indonesia by 18 Agust 2010

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit is toch allemaal te zot voor woorden.
Nee ik had 2 maanden geleden ook wel in de gaten dat er nog veel dingen " in de oude stand" stonden, zoals "must leave ... etc" en "non extendable" .
Uit de serie " Hoe jaag ik toeristen weg" ...... Emoticon: Angry

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Uit de serie toeristen wegjagen scoort deze tekst naar mijn mening behoorlijk hoog. "MUST LEAVE", het ontbreekt nog aan de hoofdletters en uiteraard een mooie helrode kleur, net als die tekst voor drugssmokkelaars op je witte kaartje (overigens wel terecht)

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het zou ze in elk geval meer sieren om er iets zoals "Selamat datang" op te zetten maarja ik zal het wel weer te roze door de bril zien.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Da's wel erg ver gezocht, dergelijke vriendelijke teksten. Zoals ik eerder al eens zei, zo vriendelijk als Indonersiers persoonlijk mogen zijn, zo onvriendelijk is Indonesie als land. Ze kunnen beter roze brilletjes uitdelen, scheelt ze aanpassingen doen. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

pierre
Gebruiker
spacer line

Ik heb ook maar even op mijn recente visa gekeken ( Juni J.L. ) ook bij mij staat het dus vermeld de uiterste vertrek datum.
Op voorgaande visa stickers staat dit gegeven dus niet vermeld.

Op voorgaande visa stickers staat in tegenstelling tot deze nieuwe vorm vermeld:
MAX 30 DAYS, NOT EXTANDABLE maar het woord NOT is doorgestreept. ( bij mij dan)

Even ter vermelding betreffende een antwoord te geven in een vorig topic gerelateerd aan de vraag wat de VOA kost.
Bij mij staat op deze nieuwe visa sticker vermeld " FEE PAID USD 25 " dit bewijst dat de visa inderdaad zoals vanouds nog steeds 25 usd kost.

( ps het lukt me niet om hier een ( scan) foto te plaatsen)

aswitha
Gebruiker
spacer line

Extending my VOA at immigration office Bandung.

YANG DIPERLUKAN;
- 1x Formulir buat apply (singkat, nama, alamat di Indo, nomer visa on arrival dll.
Form gratis. Ini dikasih waktu kita tanya2 dicounter apply.
Ga pake surat sponsor kalau ini, kalau memperpanjang yg visa sosial budaya harus.
- 1x Formulir disebut form 2..something, form ini panjangan. Form ambil di counter lain dijalan masuk. Turun lagi. Diisi dengan pen warna hitam, masukan di
- map warna pink atau merah(khusus asing).Tulis nama dan alamat di Indo disitu.
Map , pen, beli ditoko kecil disamping gedung imigrasi.
Disebelahnya ada khusus tukang fotocopy, ngantri panjang.
Fotocopy;
1. VISA on arrival nya, kadang ditempel di passport, kadang lepas.
2. passport halaman muka dengan data pribadimu dan , Passport harus masih berlaku 6 bulan waktu masuk Indonesia.
3. halaman CAP tanggal KEDATANGAN.
4. Ticket return
5. Tidak diminta pasfoto.

Isi dua formulir itu, semua fotocopy masukan map dan juga passportmu aslinya masukan.
Nanti tunggu 15 menit lalu dipanggil diberi surat buat ambil kembali dua hari kemudian.
Bayar 250 ribu (kata ibu itu) , pengalaman ambil kembali belum nih, baru besok.
Karena masih bodo (culang cileung heula ejeung dititah kadieu kaditu .., aya nu poho eta iyeu..kata orang sunda jadi wae lila..) jadi kerjaan diatas makan 1,5 jam, not bad lah..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aswitha,

Dit deel van het forum is in het Nederlands. Hoewel veel mensen wel wat Bahasa Indonesia begrijpen (en sommigen zelfs heel veel) is bovenstaande tekst voor velen toch iets teveel van het goede. Misschien zou je hier ook de Nederlandse versie op kunnen schrijven? Dat wordt beslist gewaardeerd.

Thx
Anne Mieke

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

95,516,012 pageviews Een website van indahnesia.com