hoe lang naar flores

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
iekie5
Gebruiker
spacer line

Hallo,
ik heb nog geen vaste plannen gemaakt (ook nog geen ticket geboekt ofzo) maar ik wil graag een keer in juli/augustus naar indonesie. Ik zou dan graag Flores willen zien. Ik wli daar rustig kunnen rond trekken en alle tijd hebben om een paar dagen op 1 plaats te blijven. Heeft iemand enig idee hoeveel dagen ik het beste naar Flores kan gaan?
Alvast bedankt!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

De meest gebruikelijke route, en ook wel de meest interessante is die van oost naar west of omgekeerd met start in bv Maumere en via Moni, Bajawa, Ruteng naar Labuan Bajo. De omroute via Riung is ook nog een mogelijkheid en kan ingepast worden. Wil je deze route niet al te gehaast doen dan zou je 10 tot 14 dagen kunnen rekenen. Wil je het helemaal rustig aan doen dan 3 weken. Eea is ook afhankelijk van je reisplan, de tijd en de interesses die je hebt. Wil je ook andere eilanden zien (aan te raden) en je hebt een maand de tijd dan is Flores goed te combineren met Sumba en/of Timor. Ook de moeite waard zijn de eilanden oostelijk van Flores zoals Lembata en Alor.

(en natuurlijk is Flores te combineren met Bali en Lombok)

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

barubagus
Gebruiker
spacer line

Kom je makkelijk in Alor????
Ben nog steeds de reis aan het plannen voor mijn gasten. Ik had gedacht via DP te vliegen naar M''sar4 maar Alor lijkt me ook interessant/
Bedankt

BB

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 13-06-2010 19:23 barubagus wrote:
Kom je makkelijk in Alor????BB
Er zijn vluchten vanuit Kupang naar Alor, dan weer met Transnusa, dan weer met Merpati. Er is een diensregeling maar vluchten worden regelmatig geannuleerd of van tijd veranderd. Het meest zekere/makkelijke is nog met de ferry van Larantuka naar Alor (24 uur) of de reis opsplitsen (Lembata/Alor). Alternatief is met Pelni van Kupang naar Alor .

gr
AM

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

willemaude
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Ik wilde even een opmerking maken voor alle lezers van deze site aangaande balitravel.nl

Wij hebben de 12 daagse reis over de kleine Sunda eilanden bij hen geboekt: http://www.balitravel.nl/reisa(...)amp;pl=92&rs=193

Let op: ons is niet duidellijk gemaakt dat je bij deze "avontuurlijke" reis in een "ongerepte omgeving" het grootste gedeelte van de dag in een auto doorbrengt (6-8 uur per dag) en dat de gids, niet ter zake kundig is en op die plekjes stopt waar de (enige?) andere toeristen van het hele eiland zijn. Bovendien duren de "hoogtepunten" van de dag gemiddeld een half uur en moet men daarna weer instappen omdat er doorgereden moet worden naar het volgende hotel.

Ik zou deze reis dan ook van harte afraden voor iedereen onder de 60 en ook voor de 60+ ers met een beetje avontuurlijk bloed. We hebben de reis na dag 2 zelf op alternatieve wijze ingevuld en zijn daarvoor niet eens tegemoet gekomen! Ik zou dus zeggen, bespaar je de moeite van werken met Balitravel.nl en regel je eigen vakantie - en dat kan ook prima ter plekke!

Groet,

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

17,168,760 pageviews Een website van indahnesia.com