Recept lekkere baksoballen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

dag allemaal,

Ik vind bakso lekker maar, en dat klinkt een beetje raar, de baksoballen meestal niet....Ze zijn mij meestal te zout, te taai en teveel MSG (vetsin dus), te grijs (?) en op de een of andere manier te weinig vleessmaak (of het nou kip of rund is).
Wie heeft een goed recept?
Ik dacht eigenlijik zelf meer aan onze eigen soepballetjes,een maatje groter (of twee keer zo groot) en de structuur wat fijner. Ik weet niet of het genoeg is als het gehakt al dan niet zelf gemaakt, extra wordt fijngemaakt met een blender. Als ze maar niet uit elkaar vallen. Tapioca? Iets anders?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Ik betwijfel of er vlees wordt gebruikt in die ballen. Ik zie het niet. Maar.. je kunt proberen om een paar frikandellen in de blender te gooien en iets wat opstijft. Agar-agar oid. Stuiteren ze straks fijn door je huis heen. Vergeet de Ve-tsin niet.. Kan geen kwaad, is een hype..

Zonder gekheid: www.kokkieblanda.nl/indonesian(...)1749-bakso-balletjes

Eet "smakelijk".

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Die koki Belanda is volgens mij wel erg luxe bezig. Ik heb geen idee hoe je die ballen maakt, maar vamiddag heb ik eindelijk weer eens bakso met een kwarteleitje erin gegeten.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou frikandellen in de blender is niet echt een optie met een moslimman. Trouwens voor mij zelf ook niet want ik eet al jaren geen varkensvlees meer en god weet wat er allemaal in zit....
Die kokkieblanda ken ik maar deze baksoballen worden gebakken en dat wil ik niet want dat wordt het juist erg vet. Idd baksoballen met vetsin zijn er zat. Wil ik ook niet. Vandaar dat ik ze zelf wil maken.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

poepoetan
Gebruiker
spacer line

Niet zelden worden voor baksoballen, ratten, vleermuizen, honden en katten gebruikt, een flinke schep formaline, een snufje Portas en smullen maar, kortom echt paupervoer.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; in bakso gaat - in toevoeging tot wat poepoetan zegt - ook nog eens een lading tepung in, waardoor alleen bakso ikan naar vis smaakt en je de rest gewoon zelf moet maken als je niet dood wil. Ik vond bakso ook lekker, maar heb snel afgeleerd die taaie stuiterballen van tegenwoordig te eten.

Een frikadel maken van 50% kip en 50% rundvlees moet ook kunnen, althans ik heb deze in Jogja ooit eens gegeten. Iemand had een experimentje. Ze waren iets droger als de 'normale' frikadellen, maar prima te eten tot mijn eigen verbazing. Helaas was die frikadel handnijverheid, dus arbeidsintensief, hier in Indonesie.

Ho Lee Fuk

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 17-06-2010 03:09 CarolaH wrote: Hier moet je wel even mee vooruit kunnen.

Anders ik wel. Bookmarked. Grote DANK!

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

sama-sama Pak.

paulana
Gebruiker
spacer line

probeer het eens met rundvlees in de magnetron, dat is lekker en je hoeft geen vet toe te voegen

Om Swastiastu

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

On 17-06-2010 08:53 paulana wrote:
probeer het eens met rundvlees in de magnetron, dat is lekker en je hoeft geen vet toe te voegen

Ik probeer het te visualiseren, maar het lukt niet echt.. Ik zie alleen spetters, spetters en nog eens spetters.. Leg eens uit?

paulana
Gebruiker
spacer line

een druiprekje in of op een passende schaal. gehakt aangemaakt op eigen wijze.
1 dl. bouillon of 2 eetlepels tomatenketchup met 2 dl. water. schenk het gekozen vocht in schaal. vorm ballen, leg ze in een kring op het rek.evt bumbu naar smaak erop.
zet gehakt in magnetron, onafgedekt, 6-8 min. afhangkelijk hoe groot ze zijn; 750 watt,
tussentijds keren en evt met bumbu bestrooien. kijk of gehakt gaar is, anders nog even terug dat is logisch he. zelf maak ik ook soepballetjes zo, maar dan 2-3 min. heb je een magnetron met gril, is het lekker :6 min. magnetron + 2 min. even grillen. lekker en je hoeft geen vet toe te voegen! belangrijk niet afdekken anders wordt het een kleffe boel.

selamat makan paulana Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien ben ik wel veel te moeilijk aan het doen.
Idd het zijn eigenlijk gewoon grote soepballen. Misschien dan toch maar gewoon het gehakt extra door de blender, bumbu's en zachtjes in de bouillon koken. Ook nog zonder tapioca of ander plakspul. Ok ga ik proberen...
Dank allemaal voor het meedenken. Ik ga eens iets uitproberen. Wie weet kan ik ze straks in produktie nemen (in Medan of zo); baksoballen zonder vet, plak of vetsin!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-06-2010 15:56 Anne Mieke wrote:
. Wie weet kan ik ze straks in produktie nemen (in Medan of zo); baksoballen zonder vet, plak of vetsin!

Wat is het verschil tussen ba(k)so bllen en kleine balgehakjes ?
De toevoeging van kanji (tapioca) , het moet gaan stuiteren , anders is het een kleine balgehakt of sopballetjes.
Waarom gebruikt men PETSIN (vetsin)?, om het lekkerder te maken , vetsin en zout is smaakmaker en versterker.
En kanji om de baksobal goedkoper te maken , hoe minder kanji in een baksobal , hoe meer men vlees in moet verwerken.
Dus is de kostprijs hoger , met resultaat dat de meeste klanten (gewone Parman met kupluk) het niet kan betalen.
Bakso zie ik als " arme lui" kleine balgehakt.

Een goede bekende van mij maakt in Indonesia kroketten , qua samenstelling , en kwalieit / smaak is het lekker , en zeker als je de vleesgehalte ziet.
Hij ken de FEBO en Kwekkeboomkroketten echt goed.
En toch is zijn kroket geen kroket , zoals de beroemde Febo(Ferdinand Bol) kroket of Kwekkeboom kroket .

bisa dicek of makemyday .

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik heb ooit eens gelezen dat bakso ballen grotendeels bestaan uit reuzel en sago.
uitgesmolten rundervet met bindmiddel dus.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

93,290,316 pageviews Een website van indahnesia.com