Kosten voor de dranken en eten

Subforum Bali, het godeneiland 
37 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
chris1987
Gebruiker
spacer line

Ik ga binnen kort naar Bali,

Ik hoor van verschillende mensen dat het eten goedkoop is en drinken niet, en andere mensen zeggen weer dat het beide goedkoop is.

Wat zijn jullie ervaringen?

Greetz

paulana
Gebruiker
spacer line

drinken is inderdaad duurder maar al met al is het heel redelijk betaalbaar
in het zuiden zijn de prijzen wel hoger als in de rest van bali. hier in candidasa kun je al lekker eten voor nog geen 3 euro zelfs nog weiniger, een large bier 2 euro sterke drank import is duur locale sterke drank dus niet, ik ben hier niet op vacantie maar woon hier.
wens je een prettig verblijf op het mooie eiland

groetjes paulana Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hert ligt er maar aan wat je met drinken bedoelt.
Drinken zonder alchohol is goedkoop.
Alcoholische dranken zijn wel duurder maar er is wel een groot verschil tussen bier of sterke drank. Bier van eigen bodem of import is betaalbaar, geimporteerde sterke drank duur(der dan in Nederland) en lokale brouwsels kosten maar weinig. De lokale wijn is betaalbaar maar ik vind ,m persoonlijk niet lekker (Hatten) en geimporteerde wijn is duur begint bij zo,n 30, 35 euro per fles.

gr
Anne Mieke3

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

becik becik
Gebruiker
User icon of becik becik
spacer line

On 11-06-2010 19:58 Anne Mieke wrote:
Hert ligt er maar aan wat je met drinken bedoelt.
Drinken zonder alchohol is goedkoop.
Alcoholische dranken zijn wel duurder maar er is wel een groot verschil tussen bier of sterke drank. Bier van eigen bodem of import is betaalbaar, geimporteerde sterke drank duur(der dan in Nederland) en lokale brouwsels kosten maar weinig. De lokale wijn is betaalbaar maar ik vind ,m persoonlijk niet lekker (Hatten) en geimporteerde wijn is duur begint bij zo,n 30, 35 euro per fles.

gr
Anne Mieke3

Hatten niet lekker? Zeg maar gerust niet te zuipen; zuur als jeruk. Emoticon: Nooo

matur suksama

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, jij zeg het. Ik hebt het eerlijkgezegd 1 hele keer geprobeerd en dat was genoeg.....

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Vreemd. Hatten rosé en rood (wit nooit geprobeerd) zijn volgens mij zéér redelijke wijnen voor het geld. De rosé was vroeger inderdaad zuurtjeswater maar is sterk verbeterd. En ik durf te beweren dat ik iets van wijn weet.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Dankzij die waardevermindering van de Euro is voor de Europse vakantievierder in Indonesie de vakantie een stuk duurder geworden. Zijn / haar uitgaven aan van alles en nog wat zullen maar liefst een dikke 25% meer bedragen dan ca. 4 maanden geleden.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-06-2010 02:07 guna2 wrote:
Vreemd. Hatten rosé en rood (wit nooit geprobeerd) zijn volgens mij zéér redelijke wijnen voor het geld. De rosé was vroeger inderdaad zuurtjeswater maar is sterk verbeterd. En ik durf te beweren dat ik iets van wijn weet.

Tja, ik vind hem gewoon niet lekker. Hou meer van Australische en Chileense wijnen (rood). Ken toch....

paulana
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 12-06-2010 02:07 schreef guna2:
Vreemd. Hatten ros�n rood (wit nooit geprobeerd) zijn volgens mij z� redelijke wijnen voor het geld. De ros�as vroeger inderdaad zuurtjeswater maar is sterk verbeterd. En ik durf te beweren dat ik iets van wijn weet.

niet alleen van wijn he Guna

Om Swastiastu

amyamy
Gebruiker
spacer line

amed heeft gelijk. ik heb net weer terug en alles is voor ons als nederlander een stuk duurder geworden. Door de koers, maar de restaurants enz. stijgen ook flink met de prijzen. (ik ben 9 maanden geleden ook geweest).
maar gelukkig is er nog steeds voor elk wat wils en kun je heel goedkoop eten.
maar ga jij bv in Kuta naar de shoppingmall en omliggende straten dan betaal je gewoon een flink stuk meer.
Maar ook op het strand, sarongs enz. zijn een stuk duurder geworden. in septemer kreeg ik een sarong voor 10.500 nu betaalde je minimaal 20.000

leomanado
Gebruiker
spacer line

Alcohol wordt met de dag duurder. Reken erop dat je voor een blikje Bintang bier in de winkel 1 euro betaald. ( meer dan Rp 12.000 ) Wijn is bijna onbetaalbaar en begint al gauw met Rp 400.000 tenzij je de Hatten wijn prefereert. Ik vind zelf de rose goed te drinken, maar smaak verscheelt.

Paulana je eet waarschijnlijk in warongs, want bij Vicent, Alamasmara etc ben je toch al gauw 10 euro kwijt afhankelijk van de drank.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Klopt allemaal. De daling van de euro is onbelangrijk vergeleken met de plaatselijke prijsstijgingen. Die stijgingen lijken vooral `ons' en de rijkere Indonesiërs te treffen, en da's eigenlijk wel zo redelijk.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Van de week gegeten in Sanur (reteduur, voor mijn begrip) met een NL vriend die hier in Sanur woont. Niet alleen hij maar ook nog 3 andere (oudere) NL'ers die in Sanur wonen - en afhankelijk zijn van een vast inkomen uit NL - kunnen / willen de combinatie van lagere koers van de Euro en prijs-stijgingen in Indonesie / op Bali niet meer accepteren en vertrekken ALLEMAAL zo medio September / Oktober. Nieuwe "hang-out" voor hen wordt TENERIFE. Deze speciale economische zone binnen de EU is op dit moment een goedkoper alternatief dan Bali, heeft eveneens een goed klimaat, levert hen geen gedoe / gezeur en hoge kosten op voor hun visum, etc., etc.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 10-07-2010 10:35 Amed East Bali wrote:
Van de week gegeten in Sanur (reteduur, voor mijn begrip) met een NL vriend die hier in Sanur woont. Niet alleen hij maar ook nog 3 andere (oudere) NL'ers die in Sanur wonen - en afhankelijk zijn van een vast inkomen uit NL - kunnen / willen de combinatie van lagere koers van de Euro en prijs-stijgingen in Indonesie / op Bali niet meer accepteren en vertrekken ALLEMAAL zo medio September / Oktober. Nieuwe "hang-out" voor hen wordt TENERIFE. Deze speciale economische zone binnen de EU is op dit moment een goedkoper alternatief dan Bali, heeft eveneens een goed klimaat, levert hen geen gedoe / gezeur en hoge kosten op voor hun visum, etc., etc.

Toch vreemd.....zijn die mensen dan gekomen NADAT de euro zo duur was? Of zaten ze er al voordat de euro er was.
Als je bali inruilt voor Tenerife wil je volgens mij gewoon ergens zitten waar het goedkoop is. China is ook goedkoop

Ga staan waar geen plek is om te staan.

englo
Gebruiker
spacer line

2 ,5 week geleden zijn we teruggekomen van onze Bali vakantie
ik vond alles spot goedkoop maar dan moet ik er ook bijzeggen dat dit de eerste keer was voor ons dus ik kan niet vergelijken of het duurder geworden is .
Wij verbleven in Sanur en we hadden daar prima goede restaurants waar je heerlijk en
goedkoop kon eten ,we hadden een favoriet waar we elke avond aten ,leuk en sfeervol restaurant waar we op zijn hoogst nog geen 6 euro p.p betaalden voor een uitgebreid avondmaaltijd ,en dan was dat ook 1 van de duurdere menu's van de kaart .
Wat drinken betreft ,vond ik ook goedkoop ,maar wij drinken dan ook geen alcohol.
Als je een mooi souvenier wilt kopen zoals houtsnijwerk,batik ,schilderijen en zilver kun je dat beter vanaf de werkplaats doen ,dat scheelt enorm .
Kortom als je gewend bent om vakantie te vieren in Europa en dan naar Bali gaat ,vind ik alles goedkoop .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,536 pageviews Een website van indahnesia.com