Backpack Sumatra

Subforum Sumatra 
36 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
donmcrosa
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal, op zoek naar een geschikt reisforum over Indonesie vond ik toch wel dat op dit forum dat beste en uitgebreidste info wordt gegeven!
Goed, dat als eerst even gezegd te hebben Emoticon: Smile

Van 13 tot 12 augustus backpack ik door Indonesie. Ik begin in Padang.
Bedoeling is om vanuit daar door Sumatra te trekken.
Daarna wil graag vanuit Sumatra de oversteek naar Kalimantan maken.

Op internet kan ik nergens iets vinden over vlieg/boot verbindingen?
Heeft iemand tips of ervaring?

Groetjes,

Danny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk niet dat er iets rechtstreeks is naar Kalimantan. Voor het gemak ga ik maar even uit van Pontianak. Alle verbindingen zowel zee- als lucht gaan via Jakarta. Het kan dus wel kloppen dat je niets gevonden kan krijgen.

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

donmcrosa
Gebruiker
spacer line

Oke, duidelijk.
Dus ik zou vanuit Sumatra terug naar Jakarta moeten reizen?
Of vanuit bv. Palembang naar Pontianak kunnen vliegen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je de mogelijkheid hebt kun je je reis misschien beter omgekeerd doen dus beginnen in Padang en dan noordelijk naar Medan reizen. Vanuit Medan zijn meer mogelijkheden mbt verbindingen en aansluitingen in Jakarta. Padang-Palembang is echt nog heel erg ver en Palembang is ook niet echt een vliegverkeerknooppunt in Sumatera. Ook op Kalimantan is Pontianak niet een knooppunt maar eerder Balikpapan of Banjarmasin.

donmcrosa
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie!
Padang - Medan lijkt me een mooie reis!

Wat raad je me qua natuur op Kalimantan aan? Kan ik dan beter naar Balipapan reizen of naar Pontianak?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het ligt eraan hoeveel tijd je hebt en wat je allemaal wilt zien. Ik denk dat het zuidwesten vliegen op Pangkalanbun voor bezoek van het Tanjung Puting NP en verder naar Banjarmasin en dan via Balikpapan of Samarinda het binnenland in een mooie route zou zijn.
Wat overigens niet wil zeggen dat je vanuit Pontianak het binnenland in naar Putusibau geen mooie route zou zijn.
Maar ik den dat Bintang Jan hier veel meer over kan vertellen. Ik ken Kalimantan niet zo goed. Ben meer thuis op Sumatera (en NTT).

gr
Anne Mieke

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,703,521 pageviews Een website van indahnesia.com