Subforum Andere praat

forum.indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Dit zei Wilders toen hij afgelopen week bij Nova zat, ik quote even van vkblog.nl

Geert Wilders heeft de eigenaardige eigenschap zich in de meest vreemde bochten te willen wringen. Mijn kat heeft daar ook een handje van; met ťťn verschil. Zij komt wel weer uit de knel.

Maandagavond zat Wilders dus bij NOVA Politiek, in het hart van de linkse kerk. Omwille van de verkiezingsshow had hij de 'staatsomroep' kennelijk even uit de ban gedaan. En presentator Twan Huys had Wilders de hele avond al lastig gevallen met sluwe vragen waar Geert niet echt een rationeel antwoord op kon bedenken. Maar het werd pas echt interessant toen Wilders gevraagd werd naar zijn befaamde immigratiestop.

Volgens Wilders mag namelijk niemand uit een moslimland Nederland nog binnenkomen. Maar hoe zit dat dan met Christenen en joden uit bijvoorbeeld IndonesiŽ, wilde Huys weten. Wilders was daar heel duidelijk over: niemand uit een moslimland mag Nederland nog binnen. Maakt niet uit wat je gelooft, als je uit een moslimland komt ben je persona non grata.

En een moslim met hoofddoek uit New York dan? Die mag hier gewoon in Bos en Lommer gaan flaneren, want Amerika is nu eenmaal geen moslimland. (Wel even de kopvoddentaks bij de grens aftikken natuurlijk.)

De vraag over IndonesiŽrs vond ik bijzonder scherp van Huys, want er zijn nogal wat mensen van Indonesische komaf in Nederland. Sterker, Wilders zelf is van die origine. Door ronduit toe te geven dat mensen uit IndonesiŽ het land niet meer in mogen schoffeert hij een deel van zijn achterban natuurlijk.

Waarom dan al die krampachtige tegenstrijdigheden? Wilders gaf zelf het antwoord. 'Ik heb niets tegen mensen, ik heb alleen iets tegen moslimlanden.' Je mag mij een racist noemen, maar in dat geval had ik het eerlijker en logischer gevonden als hij gewoon had gezegd dat islamieten Nederland niet meer binnen mogen.

En wat vinden wij hier nou van, is hij zijn verstand verloren? Hij is notabene zelf van Indische afkomst. Emoticon: Nooo

simpati
Gebruiker
spacer line

want Amerika is nu eenmaal geen moslimland
En IndonesiŽ ook niet, dit is op dit forum al heel vaak geschreven,dus waar maken we ons druk over?
Jan
Malang

ningah
Gebruiker
spacer line

On 05-06-2010 13:37 simpati wrote:
En IndonesiŽ ook niet, dit is op dit forum al heel vaak geschreven,dus waar maken we ons druk over?
Jan
Malang

oh ind.geen moslimland ? hoe was het ook alweer ? 1 + 1 = 3 of 4 enzovoort

josari
Gebruiker
spacer line

Indonesie is geen moslimland. In Indonesie wonen de meeste moslims.

Vraag het aan Guna2.

ningah
Gebruiker
spacer line

On 05-06-2010 21:15 josari wrote:
Indonesie is geen moslimland. In Indonesie wonen de meeste moslims.

echt waar ?

Vraag het aan Guna2.

zou hij het weten ?

simpati
Gebruiker
spacer line

Je schijnt niet bijzonder veel van IndonesiŽ af te weten, kijk eens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Indonesi%C3%AB

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 05-06-2010 13:37 schreef simpati:
Jan
Malang

Da's simpel, Jan: dat Wilders het verschil ook niet weet tussen een land met het grootste aantal moslims en een moslimland dat de islam als staatsreligie heeft.
Ik begrijp de vergissing erg goed overigens, maar het is wel goed om vaak op het verschil te wijzen.

bambang
Gebruiker
spacer line

In Ri zijn de staat en religie gescheiden (seculier). De islamitische achterban heeft echter wel een grote invloed op de regering. Het leven is doorspekt met religie. Op je ktp moet een godsdienst vermeld staan. Een huwelijk aangaan mag niet als je 2 verschillende geloven hebt. Als je zegt dat je atheist bent, dan ben je een communist. Verwarrend allemaal.

Op 05-06-2010 20:35 schreef ningah:

[quote verwijderd]

oh ind.geen moslimland ? hoe was het ook alweer ? 1 + 1 = 3 of 4 enzovoort

Ga je zelf onderwijzen. Zoek het zelf op, googlen. Ga naar de bibliotheek.

Een moslimland betekent dat de regeringsvorm theocratisch is. De geestelijke leiders (imam, ...) zijn de baas. Dit betekent weer dat de sharia ingevoerd is: openbare stokslagen, stenigen. De vrouwen moeten een hoofddoek of beter een boerka dragen. Gezellig hoor!!!

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Mijn sinziens zit Wilders er op het item van Indonesie finaal naast,want inderdaad...80 procent is dan wel moslim,maar de macht ligt elders.En daarbij...mijn ervaring met moslims in Indonesie is dat ze niet radicaal zijn met enkele uitzondering dan van wijlen Amrosi.Dat zijn nu net die uitspraken van hem die hem de kop gaan kosten aanstaande woensdag. Emoticon:

simpati
Gebruiker
spacer line

Als je zegt dat je atheist bent, dan ben je een communist.
Dat was voor mij een belangrijke reden om in april 2002 Moslim te worden.

Dit betekent weer dat de sharia ingevoerd is: openbare stokslagen, stenigen.
Dit soort straffen is geen eigen verzinsel maar staat in de Koran beschreven in Soerah An NŰer: De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen .
Zin‚ door getrouwde personen wordt als overspel vertaald. De straf in dit laatste geval is stenigen tot de dood er op volgt
Volgens mij weten veel mensen met het Islamitisch geloof dit helemaal niet, ik weet nu ruim 8 jaar na mijn Moslim worden dat heel veel IndonesiŽrs alleen Moslim zijn voor de statistiek en zich verder niet druk maken.
Salam,
Jan Malang

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-06-2010 10:28 schreef Veer01:
Mijn sinziens zit Wilders er op het item van Indonesie finaal naast,want inderdaad...80 procent is dan wel moslim,maar de macht ligt elders.En daarbij...mijn ervaring met moslims in Indonesie is dat ze niet radicaal zijn met enkele uitzondering dan van wijlen Amrosi.Dat zijn nu net die uitspraken van hem die hem de kop gaan kosten aanstaande woensdag. Emoticon:

Als ze dat in Jakarta zeker weten, ze de macht kwijt zijn.
Maar toch moeten ze voorzichtig zijn, want er word volop geÔnfiltreerd in die Abrie.
Een herhaling van een coup van Suharto is zo gemaakt, door de generaals... Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ningah
Gebruiker
spacer line

On 06-06-2010 10:50 simpati wrote:
Als je zegt dat je atheist bent, dan ben je een communist.
Dat was voor mij een belangrijke reden om in april 2002 Moslim te worden.

Dit betekent weer dat de sharia ingevoerd is: openbare stokslagen, stenigen.
Dit soort straffen is geen eigen verzinsel maar staat in de Koran beschreven in Soerah An NŰer: De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man, slaat hen ieder met honderd slagen .
Zin‚ door getrouwde personen wordt als overspel vertaald. De straf in dit laatste geval is stenigen tot de dood er op volgt
Volgens mij weten veel mensen met het Islamitisch geloof dit helemaal niet, ik weet nu ruim 8 jaar na mijn Moslim worden dat heel veel IndonesiŽrs alleen Moslim zijn voor de statistiek en zich verder niet druk maken.
Salam,
Jan Malang

Jan,
Ik hoop dat velen jouw feitelijk juiste bericht lezen.
De meeste mensen in Indonesie belijden de Islam,
net als hun medemens dat met zijn eigen geloof doet.
Ningah

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 05-06-2010 13:21 schreef Indoboy20:
Dit zei Wilders toen hij afgelopen week bij Nova zat, ik quote even van vkblog.nl

[quote verwijderd]

Hij is notabene zelf van Indische afkomst. Emoticon: Nooo

Wilders is gewoon een NL man. Hij ziet, voelt en gedraagt zich als een NL'er. Dat zijn familie een historische band heeft met RI (Ned. Indie), doet er niet van af.
Als je voorouders tien generaties terug uit Afrika komen, ben je dan een Afrikaan? Je bent wel blond (wel of niet gekleurd) en hebt blauwe ogen?

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Ningah,
Ik heb de tekst letterlijk overgenomen uit de Koran en heb daar geen kwade bedoelingen bij.
Wat in de Koran staat beschreven probeert men in Aceh letterlijk na te leven, wij kunnen dit met zijn allen wel afkeuren maar deze mensen hebben deze straffen niet zelf bedacht.

Wilders schreeuwt weer van alles wat nergens op slaat.
Ik woon ruim 4 jaar in Malang, hier kan men zien dat verschillende geloven in een stad heel goed mogelijk is door de ander te respecteren, er zijn zo ver ik weet nooit echte problemen geweest in Malang.
Waarom kan dat niet in een stad als Amsterdam, die qua inwoners ongeveer even groot is als Malang.
Wilders wil meteen naar de top, laat hem maar eens burgemeester worden van Amsterdam, waarschijnlijk bestaat zijn partij dan binnen kort niet meer.
Jan

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Wilders is van oorsprong rooms-katholiek, maar hij liet zich uitschrijven uit de kerkelijke registers toen hij meerderjarig werd, en is nu niet gelovig.[1] [2] [3] Zijn overleden vader werd geboren te Maasbree, zijn moeder was afkomstig uit Soekaboemi (toenmalig Nederlands-IndiŽ) en haar moeder is telg van de katholieke Indische familie Meijer.[4] Met zijn broer Paul heeft hij nauwelijks contact.[5]

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders

Indisch als in gemixt bloed. Als hij zijn haar niet blondeerde dan was het pikzwart. Emoticon: Smile

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen denk ik dat het heel slecht is als Nederland beperkingen oplegt ten aanzien van IndonesiŽrs die naar Nederland willen. Het is, afgezien van het feit dat immigratiebeperkingen volgens mij per definitie contraproductief zijn een uitstekend alibi voor de Indonesische beleidsbepalers om maar eens lange tenen te hebben en reizigers uit Nederland allerlei verdere beperkingen op te leggen. Want wat heb je per slot van rekening aan al die atheÔsten uit dat continent dat binnenkort volledig door AziŽ overvleugeld wordt. Laat de toeristen maar uit Aziatische landen komen, die snappen beter hoe het hier toe gaat en komen om te shoppen in plaats van eeuwig rondhangen en kijken, kijken maar nie kope....

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nu ga ik mensen kwaad maken.
Eigenlijk gezien de werkelijke omstandigheden van onze multicult gedoe het volgende.
Wij hebben hier mensen naar Nederland gebracht die heel snel onze sociale stelsel hadden gevonden.
EN als ik een oordeel op een bevolking mag oordelen dan doe ik dat eerlijk hoe ik het vind en vond door ervaringen, ondanks dat het negatieve is
Indonesiers zijn goed in de keuken, daardoor waren ze als illegaal in Den Haag onder gebracht bij clandestine Restaurants.
Maar als er hard gewerkt moet worden hier, ja dat zijn ze niet, de gewaardeerde collega's, waar Nederland zo op zit te wachten.
Dus het is een keiharde oordeel, en daar moet je het maar mee doen.............. Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: So funny Emoticon: Frustrated

Cartoon uit Jakarta pos

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Andere praat'.

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Oom Ziel,
U moet echt betere argumenten aandragen om mij ervan te overtuigen dat het slecht is IndonesiŽrs naar Nederland te laten migreren. En als u het recht op vrije meningsuiting zo hoog in het vaandel hebt staan dan siert het u niet als u gaat blaten in termen van "Nu ga ik mensen kwaad maken" of "daar moet u het maar mee doen". Mijn mening is gebaseerd of twee gegevens. Ten eerste: Nederland is aan het vergrijzen. Als we er voor willen zorgen dat onze oudedagsvoorzieningen betaalbaar blijven hebben we veel jonge goede werknemers nodig die wel uit andere landen moeten komen omdat we die kinderen zelf niet hebben gemaakt (ik ken trouwens genoeg IndonesiŽrs die wel hard werken). Ten tweede: Als je de geschiedenis van de opkomst en teloorgang van grote mogendheden bestudeert dat valt de periode van bloei altijd samen met een hoge mate van tolerantie naar anderen toe en valt de periode van teloorgang altijd samen met een hoge mate van intolerantie.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Beste Sibatuk
Algemeen is het hier in Nederland zo dat men mee doet.
Ook de slogan van P.vd.A.
Maar waar doe je aan mee.
Met het verdelen van werk, of het verdelen van het sociale stelsel?.
Men heeft geexperimenteerd, met uit IndonesiŽ verpleegsters.
Is totaal mis gegaan, want ze slofte te veel als ze moesten lopen.
Herken je dat mijn beste Sibatuk.
Begrijp mij goed als ik zo in IndonesiŽ bekijk dan gaat het daar ook niet van je welste.
Veel armoede, en als ik ze mag beoordelen op de wijze wat ik ook zou doen als ik in IndonesiŽ ben.
Een pasje minder door de warmte die daar heerst.
Maar toch gaat het bij mij door, hoe warm het ook is.
Als er iets af moet dan sta je daar voor.
Dan ga je door tot het af is.
Begrijp je mij nu.

Ten tweede: Als je de geschiedenis van de opkomst en teloorgang van grote mogendheden bestudeert dat valt de periode van bloei altijd samen met een hoge mate van tolerantie naar anderen toe en valt de periode van teloorgang altijd samen met een hoge mate van intolerantie.

Ja daar heb ik niets mee, want het voelt nog steeds niet dat we dat merken.
Dat WIlders zo is, daar word al genoeg tegen aan geschopt.
Het verstand zal zegevieren denk ik dan maar zo.
En als het slecht gaat in de toekomst wie weet gaan we vergoed naar IndonesiŽ dat land helpen opbouwen.
Want zonder werk heb je ook geen eten.
Of toch wel via de familie dan.
Als ik ze zie bezig zijn, dan heb ik het soms helemaal gehad daar in IndonesiŽ, dan pak ik het zelf wel op, en dan komt het zeker goed.
Kijk hoe ik een toilet zelf hebt gemaakt.

Zoals je ziet, naar de maatstaven van de IndonesiŽr, of beter gezegt naar Japans model die mij te duur uitviel, maar door na te denken kan ik dat zelf niet evenaren dan doe je dat, een Fun er bij, en die haar fun komt uit IndonesiŽ
mijn pantat wordt lekker warm droog geblazen.
Maar je verwend je eigen we te veel,l als je bij een andere kom, dan kan je de kont met papier afvegen, en dat vind ik nu al weer vies.
Zo doende ben ik steeds meer aan mijn plaats gehecht, en kom ik liever nergens meer dan lekker knus thuis, klinkt hert klokje het beste.... Emoticon: Laugh out loud

P.S. De buitenland-se mensen, ook uit IndonesiŽ die kritiek plegen op Nederland en vooral op Wilders.
Zou ik zeggen dat het niet terecht is, omdat je eerst in je eigen land eerst moet kijken.
Als er in IndonesiŽ 1/3 blank is, dan heb je pas rechten, om kritiek op Nederland te hebben. Emoticon: Emoticon: Puh! Emoticon: So funny

Sibatuk
Gebruiker
spacer line

Beste Zieleffe,
Voor de goede orde, ik stem dit keer weer geen PvdA, waarschijnlijk wordt het D66.
Je verhaal over die mislukte Indonesische verpleegsters zou best kunnen kloppen (zo zijn er in IndonesiŽ heel wat projecten mislukt omdat het allemaal moest zoals wij Hollanders het wilden) maar ik herken je verhaal niet van die IndonesiŽr die een stapje doet minder omdat het zo warm is en het land daarom een derde wereld land is. IndonesiŽ is een arm land omdat de heersende klasses er geen behoefte aan hebben gehad dat er verandering in hun bevoorrechte positie kwam.
Waar het mij om gaat is dat bestaande stereotypen over en weer doorbroken worden. Dat we het voor elkaar krijgen die buitenlanders die we nodig hebben gaan doen waar we ze voor gevraagd hebben en daar naar beloond worden. En van mij mag het huidige sociale stelsel best een heleboel soberder, zodat het niet meer aantrekkelijk is je leven daar te parkeren. Maar daarvoor zou ik dan toch VVD kunnen stemmen? Nee, ik stem geen VVD omdat ze niets aan de hypotheekrenteaftrek willen doen en dus alles gewoon willen laten zoals het is. Zoals ze ook niets aan het klimaat willen veranderen dat de buitenlander ongewenst is.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nou die D66 heeft bij mij helemaal geen voorkeur.
Dat zijn minuscule mensen die tegen beter weten in, zich te veel druk maken voor de generaties later.
Als ik Pechtholt hoor praten dan wordt ik zo moe van hem, met zijn verhalen over AOW,Onderwijs,Zorg, en noem maar op, vooral over de aankomende generaties.
Die man ,en velen in de politiek, hebben het over jaren later.
Als je de problemen wilt oppakken moet je het over nu hebben, en niet in de jaren die aankomen tot 2040.
Ook zich verzetten tegen over Wilders is een steeds terugkomend riedel waar je ook van begint te walchelen.
Joran van de Sloot heeft meer schade toe gebracht aan Nederland dan Wilder in de komenden jaren kan veroorzaken

Heb je NOVA College Tour gezien, opgenomen met oud-politici Dries van Agt en Hans Wiegel, .
Dries van Agt was er van overtuigt dat er een derde wereld oorlog aan zat te komen.
En dat kan ik met hem mee voelen.
Je ziet in het Midden Oosten ontwikkelingen plaats vinden die zich langzaamaan ontwikkeld, door dat men eens voor altijd die Iran wilt aanpakken.
En met Iran aanpakken kan je gelijk stellen het fundamentalistisch Islam een kopje kleiner maken.
Want via Afghanistan lukt het niet, en via Pakistan ook niet, dus zal Iran de voorbeeld kunnen worden.
Zodat de andere landen ook weten dat ze van die fundamentalisten af moeten komen.
Dat ztt er aan te komen, en daardoor word de wereld economie even op een zijspoor gezet.
IsraŽl zal daarin een belangrijke rol in gaan spelen, en hoe dat kan, ja dat zal je zelf wel kunnen bedenken.
Lees de columns van Afshin†Ellian goed door.

En dan zitten ze hier in Nederland zich druk te maken over 2040.
Vind je ook niet dat het belachelijk is.
Laten ze ( en dan val ik in herhaling ) de grootste problemen ontstaan van de afgelopen 20 jaren maar eens op de rails te zetten................... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon:

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 08-06-2010 11:22 schreef zieleffe:
En met Iran aanpakken kan je gelijk stellen het fundamentalistisch Islam een kopje kleiner maken.
Want via Afghanistan lukt het niet, en via Pakistan ook niet, dus zal Iran de voorbeeld kunnen worden.

De koude oorlog is er niet meer. Dus de vijand tijdens de koude oorlog is er ook niet meer. Er moet een nieuwe vijand gecreeerd worden. De agressie moet daarop gericht worden. De nieuwe vijand is de islam, Midden Oosten. In het Midden Oosten heb je olie. Amerika heeft olie nodig. Er moet een smoes verzonnen worden voor de aanwezigheid van Amerika in het Midden Oosten.
Iran is weliswaar fundamentalistisch maar geen gevaar voor de wereld en zijn omgeving. Iran is geen partij voor Amerika of Europa.
Wie is alweer begonnen met het oorlogje voeren in het Midden Oosten???

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,656 pageviews Een website van indahnesia.com