voor op een warme dag,koho koho

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
spacer line

Een heerlijk Moluks gerecht ,meer als een salade

1 gerookte makreel,kleine stukjes maken
1 blik zalm,ook helemaal fijn maken
1 krop ijsbergsla,heel fijn snijden
500 gram schoongemaakte tauge
3 fijngesneden rode uien
1 bosje fijngesneden selderij
sap van 3 citroenen
1 fijn gesneden lombok
500 gram kokos
dit alles goed door elkaar mengen en op smaak brengen met nog wat zout
om de smaak iets zachter te maken,kun je er nog een scheutje slasaus bij doen.
Met de handjes eten.
Selamat makan. Emoticon: Smile

paulana
Gebruiker
spacer line

waar vind-koop ik gestoomde makreel en zalm in blik? dit was ook een van de vragen op de receptie van de ambassade, tav koninginedag ieder jaar weer diezelfde vragen
kroketten-bitterballen-speculaas etc. macro en carrefour, maar iets in blik lijkt me geweldig, of kant en klaar maaltijden die even in de magnetron hoeven, keuken wordt eindelijk ook gerenoveerd, van daar maar met het laatste zal ik denk ik niet veel geluk hebben?? Emoticon: Smile Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 04-06-2010 12:27 paulana wrote: gestoomde makreel en zalm in blik?

Gestoomd? Ik wist niet eens dat dat bestond. Bedoel je niet `gerookt'? Stomen kan natuurlijk wel, maar ik heb het nog nooit gezien in blik.

paulana
Gebruiker
spacer line

en restaurant gangers zijn we nou ook niet echt.....pedas pedas pedas en manlief houdt niet van nassie-bami krijg je hier heel vaak uit een instant pakje Emoticon: Yawn

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Voor gerookte makreel kun je op Bali terecht, de fabriek van Soejash. De gerookte zalm (ook op die link) is nep. Het is geen zalm, maar de smaak is prima. Het enige nadeel is dat je er geen dunne plakjes van kunt snijden. Vergelijkbaar met zalmsnippers in NL, zeg maar. GeÔmporteerde gerookte zalm moet je zo'n beetje overal kunnen kopen.

paulana
Gebruiker
spacer line

Ja Guna ,gerookte makreel (Volendam staat er bekent om) is volgen wat ik daar gezien heb vers en enaaak .,zalm tonijn en wat dies meer zij, hier zie je alleen sardines in tomatensaus niet eens haring in tomatensaus laat staan een lekkere zoute Emoticon: Shiny haring; hadden vorig jaar op die ambassade receptie affijn ik dit jaar een koeltas mee zegt die consul doodleuk de haring is dit jaar te duur

ja ja kniertje de vis wordt duur betaald mijn antwoord ; ambassadeur lachen (nederlands) consul begreep er niets van jammer had kamus niet mee Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

En wat ik ook niet snap is dat je geen `restaurantganger' bent. Ik ben geen Bali-lover, maar er zijn wel prima restaurants. Uit alle windstreken. En vaak behoorlijk goedkoop ook nog.

paulana
Gebruiker
spacer line

waar ik kom in carrefour.hypermarkt-macro nu lottemarkt- bali
maar de manager van macro is nu naar jakarta ik zal hem eens contacteren, misschien hebben ze het daar , dat was ook het geval met fricandellen

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

je hebt helemaal gelijk, het is goedkoper als zelf koken, maar om 9.00 pm zijn de keukens dicht of gaan dicht, vroeger gaan is voor ons geen optie en thuisbrengen......krijg je vaak een ander gerecht pedaaaas

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Zelf koken, in de vriezer, ontdooien/opwarmen in de magnetron. Wat wil je nog meer? En de eerder genoemde Balinese fabriek is van Duitsers, je man is Duitser, und es gibt dort Bratwursten usw. (niet tegen de boze eveneens Duitse buurman zeggen).

Adresgegevens PT. Soejash:
Jalan Gunung Patas 1, Padang Sambian Kelod, Denpasar
Phone : +62.361.420811, Fax: (62-0361) 420810
E-mail : orderEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.soejasch.com

Zoute haring koop ik hier in Yogya diepgevroren voor Rp 300rb per 10 (20 staat op de verpakking, maar dat zijn halve...). Niet overdreven duur. Als ik ze in YOG kan kopen, moet je ze zeker op Bali kunnen krijgen. Zoekt en gij zult vinden.

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Die makreel he? Is dat niet hetzelfde als een ikan Bandeng? Zou je dus ook zelf je makreeltje kunnen roken..

CarolaH
Gebruiker
User icon of CarolaH
spacer line

Laat maar, was weer eens te lui om het op te zoeken. Ikan Tongkol lijkt op makreel.

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. CarolaH

Ikan Tongkol is het Menadonese woord voor Tonijn en lijkt echt niet op makreel hoor. Emoticon: Nooo

paulana
Gebruiker
spacer line

Guna ik zoek al meer dan 8 jr naar zoute haring hier op Bali te vergeefs
en met "buurman praten? tidak mau-tidak perlu. en hartstikke bedankt voor het mail-adres, is de baas niet de consul van Duitsland op Bali?

Salam Paulana Emoticon: Nooo

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

ze verbouwen de keuken Guna, en ik heb gelukkig 2 magnetrons, de keuken is momenteel kalt of we eten Emoticon: Cooool frietjes de frituur kan ik overal neerzetten, nog even en ik spreek vloeiend Belgisch. tidak apa apa Emoticon: Nice

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 04-06-2010 13:29 schreef guna2:
Zelf koken, in de vriezer, ontdooien/opwarmen in de magnetron. Wat wil je nog meer? En de eerder genoemde Balinese fabriek is van Duitsers, je man is Duitser, und es gibt dort Bratwursten usw. (niet tegen de boze eveneens Duitse buurman zeggen).
SOMMIGEN HEBBEN GELUK< HOELANG IS HET VLIEGEN NAAR YOGYA?
Adresgegevens PT. Soejash:
Jalan Gunung Patas 1, Padang Sambian Kelod, Denpasar
Phone : +62.361.420811, Fax: (62-0361) 420810
E-mail : orderEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.soejasch.com

Zoute haring koop ik hier in Yogya diepgevroren voor Rp 300rb per 10 (20 staat op de verpakking, maar dat zijn halve...). Niet overdreven duur. Als ik ze in YOG kan kopen, moet je ze zeker op Bali kunnen krijgen. Zoekt en gij zult vinden.

Om Swastiastu

ningah
Gebruiker
spacer line

Paulana,

Aanstaande dinsdag (nšchste dienstag) is de Nieuwe Haring in holland te koop.

Als visliefhebber en omdat jullie natuurlijk ook graag vis eten,neem ik voor jullie een doosje mee ,in de koelbox, als we volgende week in jimbaran zijn.
Of ze nog lekker smaken na 10 uur vliegen ? nee ,dat denk ik niet.
Was het maar waar Paulana,we hadden het anders graag gedaan.
Ik bedoel dit als een grapje hoor ,maar was het maar echt mogelijk.
groetjes
ningah

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Als je de haringen ingevroren op Schiphol koopt, in kranten wikkelt (of anderszins isoleert), zijn ze precies goed als je in Yogya/Bali arriveert. Een beetje aan de koude kant zelfs nog. Dus het kŠn wel. En de jonge niet vergeten, liefst Rutte, da's nog politiek verantwoord ook.

paulana
Gebruiker
spacer line

NINGAH Guna heeft gelijk, maar je mag geen etenswaar invoeren geloof ik en Rutte keine ahnung Emoticon: Yummie! trouwens kan je die duty free ook al kopen ( hoeveel clonen heeft die man laten maken) maar Guna bedoelt natuurlijk de vloeibare..... Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

paulana
Gebruiker
spacer line

Op 04-06-2010 19:27 schreef ningah:
Paulana,

Aanstaande dinsdag (n�ste dienstag) is de Nieuwe Haring in holland te koop.

Als visliefhebber en omdat jullie natuurlijk ook graag vis eten,neem ik voor jullie een doosje mee ,in de koelbox, als we volgende week in jimbaran zijn.
Of ze nog lekker smaken na 10 uur vliegen ? nee ,dat denk ik niet.
Was het maar waar Paulana,we hadden het anders graag gedaan.
Ik bedoel dit als een grapje hoor ,maar was het maar echt mogelijk.
groetjes
ningah
GEMEEN GEMEEN maar met uitjes geen zuur

Om Swastiastu

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Maar oude Rutte is helemaal niet te geloven lekker.

paulana
Gebruiker
spacer line

en dat hebben ze natuurlijk niet in Jogja, mag je daar wel alcohol drinken? als ik het hier ergens kan kopen, stuur ik het naar jouw, in een houten of aluminium kist-doos, en dit is geen grap ik meen het tzt vraag ik je wel om het adres te mailen

groet Paulana Emoticon: Yummie!

Om Swastiastu

ningah
Gebruiker
spacer line

Paulana,

Ik gun je natuurlijk van harte een paar verse nieuwe haringen.enak en met Uitjes.
In a'dam eten ze met zuur hŤ ?
Een stewardess heeft ooit 's ,een klein doosje met nieuwe haring,
Op een vlucht a'dam-sing-soek.hatt. meegenomen .
(niet voor ons hoor) Volgens zeggen waren ze bij aankomst idd. nog lekker .
ningah

paulana
Gebruiker
spacer line

Beste Ningah, wat houdt je dan nog tegen? ik nam voor mijn moeder die nog in amsterdam woonde, ik toen in beverwijk, ook haring mee de volgende dag, niet ingevroren maar wel heel goed verpakt, en ze waren nog heel lekker

paulana

Om Swastiastu

simpati
Gebruiker
spacer line

kun je er nog een scheutje slasaus bij doen
Het zal een groot probleem zijn om daar aan te komen, met vis kan de kok best flexibel zijn, voor een salade kan Calvť slasaus een erg belangrijk onderdeel zijn, allerlei soorten Mayonaise zijn te koop maar helaas geen goede vervanger.
Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,785,037 pageviews Een website van indahnesia.com