|
|
|
|
|
Hallo,
Wij reizen binnenkort (2 volwassen en een klein kindje) naar Bali. Wegens de lange wachttijden voor de douane lijkt het ons nu verstandig om in NL bij de Indo. ambassade een visum te halen (toerist voor 60 dagen). Mijn vraag is nu; zal dit inderdaad wat uitmaken, kunnen we dan gebruik maken van de balie voor "visumholders" of moeten we toch nog lang in de rij wachten?
Wij willen natuurlijk, wegens ons kindje, niet te lang wachten.
Bedankt!
|
|
|
|
|
Mira7; je moet in dezelfde rij staan, je moet immers toch door de immigratie heen. Echter als je een visum bij aankomst wil hebben, dan moet je voor de immigratie al eens in de rij staan, dus van tevoren aanvragen bepaart zeker tijd.
|
|
|
|
|
|
|
Hoi,
Dacht dat het iets anders ligt ! Koop je een VOA dan gaat dat op zich behoorlijk snel, verder sta je dan bij de immigratie in de Voa rij. Met het standaardvisum sta je in de "gewone "rij. De rijen bij de Voagroep worden relatief snel weggewerkt, is ook logisch want het is even kijken, invoeren en stempelen. Bij de "gewone " rij ligt dat vaak anders,immers komt iemand met een afwijkend visum of met een ingewikkeld verhaal dan staat de rij achter die persoon echt lekker lang te wachten. Kortom als het op snelheid aankomt dan is m.i. juist de Voa te prefereren.
De douane is een ander verhaal, bij die kom je immers pas na passage van de immigratie. Heb je geluk dat kan je zo door met de bagage en anders kan het soms ook hier wachten geblazen zijn,'t is niet anders.
Rob
|
|
|
|
On 03-06-2010 16:32 robbert wrote: Hoi,
Dacht dat het iets anders ligt ! Koop je een VOA dan gaat dat op zich behoorlijk snel, verder sta je dan bij de immigratie in de Voa rij. Met het standaardvisum sta je in de "gewone "rij. De rijen bij de Voagroep worden relatief snel weggewerkt, is ook logisch want het is even kijken, invoeren en stempelen. Bij de "gewone " rij ligt dat vaak anders,immers komt iemand met een afwijkend visum of met een ingewikkeld verhaal dan staat de rij achter die persoon echt lekker lang te wachten. Kortom als het op snelheid aankomt dan is m.i. juist de Voa te prefereren.
|
Ik gen geen VOA en gewone rijen....in elk geval niet in Jakarta of in Medan. In Denpasar kan ik mij niet meer herinneren.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
Idd niet in Jkt , maarrr de vraag ging over Bali en daar zijn/waren de rijen gescheiden !
Rob
PS
VOA = Visum on Arrival
|
|
|
|
|
Mira,
Ben geen alwetende (gelukkig niet) maar Ngura Rai ( vliegveld bali)
ken ik uit mijn hoofd .De info van robbert is 100% juist !
Hoe korter je hoeft te wachten,zeker met een klein kindje,hoe beter.
Erg verstandig hoor om het visum in den haag te regelen !
selamat jalan.
ningah
|
|
|
|
|
terima kasih banyak!
Jullie allemaal.
We hebben besloten om een VIPVOA te regelen via een service kantoor op Bali.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|