Computers en zo

Subforum Andere praat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Om Ziel, ik denk dat jij tot de grote groep mensen hoort die een computer maar voor een aantal dingen gebruiken: het Internet afstropen, e-mailen, foto's en video's bewerken (en niet eens erg uitgebreid), een brief of ander document schrijven, misschien een database van je boeken of zo opzetten of een spreadsheet maken.

Die luitjes hoeven zich niets van Microsoft aan te trekken. Als je in plaats van Windows een zogenaamd OpenSource-besturingssysteem installeert, kost je dat niets, en kun je hetzelfde als met Windows. OpenSource is opgezet vanuit het idee dat software niets mag kosten (niet dat ik het daarmee eens ben, trouwens). Het gevolg is dat Microsoft en Apple aardig jaloers kunnen zijn op de tienduizenden IT'ers die gratis werken aan dat besturingssysteem en de daarbij behorende gratis software. Die doet niet onder voor commerciŽle software, en is soms zelfs beter.

Het populairste (en gemakkelijkste) besturingssysteem voor OpenSource is Ubuntu. Daarna kun je voor al je toepassingen kiezen uit (gratis, natuurlijk) software.

Nou zeg ik niet dat je Windows gelijk van je machine moet gooien. Misschien is het handiger om beide systemen en tijdje naast elkaar te gebruiken. Dat kan. Als je eenmaal gewend bent aan Ubuntu, pleur je Windows eraf. Opgeruimd staat netjes.

Een alternatief is de Mac. Veel simpeler en betrouwbaarder. Je zou zelfs kunnen denken aan de veel gehypte iPad. Ook daarmee kun je alles wat de meeste mensen gebruiken.

Dit was een korte inleiding. Vraagt u maar.

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp uit deze verhalen dat GRATIS het toverwoord is om wat anders dan Microsoft te gaan gebruiken. Het zal wel niet netjes zijn, maar alles van Microsoft is ook gratis te downloaden, inclusief Windows 7, Office en weet ik veel wat, gewoon via Pirate Bay. Voorheen kocht ik altijd alle programma's, totdat ik niet meer mocht activeren omdat ik het aantal keren dat ervoor staat, nooit eerder van gehoord, had overschreden. Dan maar een CRACK, en sindsdien vrijwel alles wat er aangeboden wordt op internet. Downloaden, meestal inclusief crack, en gaan met die banaan. Geen vuiltje aan de lucht, alles gratis en alles compatibel met alles.
The way to go: Pirate Bay

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-06-2010 13:28 FredC wrote: Ik begrijp uit deze verhalen dat GRATIS het toverwoord is om wat anders dan Microsoft te gaan gebruiken.

Niet alleen gratis, Fred. Het gedoe met het registreren bij MS speelt ook een rol. Natuurlijk kun je piratensoftware downloaden, en het risico is te verwaarlozen. Zeker in IndonesiŽ. Maar waarom zou je als je puike software voor niets en zonder risico kunt gebruiken?

FredC
Gebruiker
spacer line

On 03-06-2010 14:03 guna2 wrote:

[quote removed]
Maar waarom zou je als je puike software voor niets en zonder risico kunt gebruiken?
Dat doe ik dus al, Guna2, en daarom zie ik geen reden om iets anders te gaan gebruiken, omdat het merendeel van de PC-gebruikers nu eenmaal de programma's gebruiken die ik ook gebruik, en dus niet de gratis programma's die elders worden aangeboden. Meegaan met de massa, dan val je ook niet op.
Die programma's die ik via Pirate Bay heb omvatten dus ook alle noodzakelijke internet-security-programmes. Je kunt het zo gek niet verzinnen.
Maar ook de nieuwste films, en ook de oudste, die je in de winkel niet kunt vinden. En je eigen programma's, als je wilt; alles via Pirate Bay.
Ook buiten Indonesia kun je dat gebruiken, want je kunt je onzichtbaar maken voor anderen met programma's, al is dat het enige programma waar ik wat voor betaal, alleen omdat het niet op PB wordt aangeboden. Je privacy wordt steeds belangrijker met dat open internet, en wordt steeds meer met voeten getreden. Daar doen die gratis programma's ook aan mee. Denk je nu echt dat je in deze wereld iets GRATIS krijgt?

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-06-2010 14:17 FredC wrote: dus ook alle noodzakelijke internet-security-programmes.

Als Mac heb ik die niet nodig.

Maar ook de nieuwste films

Tja, ik ben een content-provider zoals dat in goed Nederlands heet, en ben het daar dus niet mee eens. Ik vind het prima als essentiŽle software gratis is voor iedereen. Vandaar mijn suggestie om OpenSource te gebruiken. Ik vind het zelfs nog te verteren als jij AutoCAD jat via Piratebay omdat je dat eenmalig nodig hebt voor je verbouwing. Maar als een architectenbureau AutoCAD illegaal downloadt, vind ik dat verwerpelijk, en contraproductief. Als het volk alles gratis wil, krijgt het wat des volks is. Teringzooi.

Maar goed, de bedoeling van dit topic was het oplossen van Om Ziels problemen. Piratebay lost ze niet op.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache Server at www.getmiro.com, www.getmiro.com Port 80

Dit is wat ik krijg te zien, maar ik wil iets wat van af de CD kan bewerken.
Maar goed ga proberen om dat te verkrijgen, ik zal wel zien maar nu even niet want ik heb morgen een bruiloft en moet nog een of wat regelen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Smile
Welke van deze moet ik dan aanklikken
Tot zondag ben ik weer thuis bedankt al vast................. Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

Linux-distrubutie: Ubuntu, zou ik zeggen. Kun je als cd/dvd bestellen of gewoon downloaden en zelf branden.

ningah
Gebruiker
spacer line

ik snap het niet,dit is een puur comp.onderwerp maar ik zie zo snel het verband tussen indonesie en dit onderwerp niet. .
ningah

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 03-06-2010 17:27 ningah wrote: maar ik zie zo snel het verband tussen indonesie en dit onderwerp niet.

Ik ook niet, en daarom heb ik het maar gezet onder `andere praat.'

ningah
Gebruiker
spacer line

Ok bedankt,en prettig dat iedereen over onderwerpen kan praten die niet per sŤ iets met indonesie,van doen hebben.Goede service van het beheer van deze site.zie je niet zo vaak.

bambang
Gebruiker
spacer line

Ik gebruik DVD Shrink als ik een dvd op mijn computer wil opslaan. De file extensions zijn .BUP, .IFO en .VOB. Als ik deze wil converteren in .WMV (voor windows media player) dan lukt het niet. Ik gebruik de gratis "any video converter".
Weet iemand een "free video converter" die ik gratis kan downloaden?
Alvast bedankt.

FredC
Gebruiker
spacer line

Kijk naar AVS4YOU - AVS Video Converter 6. Gratis en voor niets te downloaden via Pirate Bay, of anders alleen de crack.
Gratis video converters zijn er niet.
AVS4YOu heeft nog veel meer programma's die erg handig zijn. DVD shrink is misschien handig als je een grotere DVD op ťťn schijfje wilt zetten, met verlies van kwaliteit natuurlijk, maar ik gebruik het niet meer. Sla je DVD op je computer op en verbindt je grafische kaart met je TV, clone de monitoren en je kijkt op je eigen TV de films van je computer. Geen schijfje meer nodig.

charles
Gebruiker
spacer line

Hi fred.
Wat voor download managers worden er gebruikt om die soort applications te downloaden?heb je daar een bepaalde soort voor nodig?
bedankt alvast.
charles

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 10-06-2010 12:43 charles wrote: Wat voor download managers worden er gebruikt

Je zou aan Miro kunnen denken. Gratis ook.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

http://www.ubuntustart.nl/
DAn kom ik nog niet verder ik wilde eerst de e-mail programma proberen.
Ik kom weer hier zo
http://digg.com/linux_unix/E_Mail_6
en wat ik ook doe en aanklik kom ik.
http://digg.com/linux_unix/She(...)r_Loves_Ubuntu_VIDEO

Noem dit maar eenvoudig nou ik kan er niets mee.....
Ik moet mijn e-mail adressen terug zetten in programma win mail en dat lukt me nog niet.

Verders heb ik openoffice en die vind ik goed genoeg....
Bedankt zo ver

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 10-06-2010 13:45 zieleffe wrote: Verders heb ik openoffice en die vind ik goed genoeg....

Mooi. En voor je e-mail kun je Thunderbird proberen. Ook OpenSource, gratis.

FredC
Gebruiker
spacer line

On 10-06-2010 12:43 charles wrote:

Hi fred.
Wat voor download managers worden er gebruikt om die soort applications te downloaden?heb je daar een bepaalde soort voor nodig?
bedankt alvast.
charles
Hi Charles, sorry voor het late antwoord, ik was even op pad - MaleisiŽ.
Ik heb goede resultaten met Bitlord. Er is een nieuwe bÍta-versie, 1.2 uit, die werkt ook prima, anders gewoon de 1.1. Vuze heb ik ook geprobeerd, maar dat gaat zo langzaam ....
Ja, ook gratis en voor niets.

Je went overal aan, ook aan OpenOffice, Linux of al die andere gratis software, maar als het grootste deel van de wereld Microsoft gebruikt, waarom dat dan ook niet gebruiken. Geen internet security nodig, dat komt dan wel. Het is mij te simpel te denken dat er op een Mac niemand zal willen koekeloeren en je virussen zal willen bezorgen. Kan niet? Dat geloof ik dus niet.
Als je nu via The Pirate Bay de meest gangbare programma's kan downloaden en gebruiken is dat prima. Dat bedrijven voor de software moeten betalen lijkt me logischer dan dat er zulke exorbitante bedragen voor particulieren worden verlangt, waarbij je dat dan een aantal keer kan activeren en dan weer nieuw moet kopen. Het spul verjaart ook allemaal, weg geld, en die Microsoft maar lachen.
Nee, voor mij Pirate Bay.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 10-06-2010 14:50 FredC wrote: waarom dat dan ook niet gebruiken.

Omdat:
  • software van MS zeker niet de beste software is
  • die software gevoeliger is voor malware dan andere software
  • die andere software compatibel is met MS
  • illegaal downloaden strafbaar is
  • alleen Pak Surya in een Lada wil rijden

iGuna2

• FredC
    Gebruiker
    spacer line

On 10-06-2010 15:06 guna2 wrote:

[quote removed]

Omdat:
  • software van MS zeker niet de beste software is
  • die software gevoeliger is voor malware dan andere software
  • die andere software compatibel is met MS
  • illegaal downloaden strafbaar is
  • alleen Pak Surya in een Lada wil rijden

iGuna2

• 1. Een kwestie van smaak en gewenning. Valt niet over te twisten
    2. Lijkt me onzin, alleen gebaseerd op het idee dat niemand geÔnteresseerd lijkt in het misbruiken van die paar mensen die de "gratis" software gebruiken. Ik geloof niet in sprookjes, Guna2. Je zal niet een directe target zijn nu, maar dat komt nog wel en dan bestaat er opeens te weinig software voor de beveiliging van je systeem/systemen. Er is geen operating system zo door en door binnenste-buiten-gekeerd als dat van MS. Veel is er verbeterd, maar er zijn heel slimme mensen op computergebied in deze wereld. Jij bent straks aan de beurt met je "gratis' software en dan loop je vast.
    3. Correct, dus waarom niet direct met de software aan de gang die iedereen gebruikt, behalve een paar
    4. Ook onzin eigenlijk en gebaseerd op gevoelens. Elke opgevraagde pagina op internet is een download. Miljoenen maken gebruik van TPB om te downloaden, en zeker niet alles is gevoelsmatig illegaal. Je wilt je punt maken, ok, gemaakt. Overigens zijn er ook illegale uploads, waarvan je niets weet en toch gebeurt het. Vele sites make er gebruik en misbruik van. Over illegaal gesproken ... Je IP wordt gecheckt en daarop gebaseerd krijg je reclame toebedeeld, ongevraagd, en er zijn ergere zaken. Als je dat zo bekijkt is het hele internet ťťn illegale zooi en moet je, ook jij, ervoor zorgen dat je enige bescherming neemt. Ook jouw IP is geen geheim voor wie dan ook, en ook jij krijgt met advertenties en duistere zaken te maken, of je het ziet of niet. Dan maar liever MS met een maximaal mogelijke en dagelijks geupdate bescherming door middel van al dan niet illegaal, maar prima werkende software.
    5. Lada's bestaan toch zeker niet meer?? Ze roestten vroeger al in de folder. Nu, dertig jaar later rest er niets meer dan een hoopje stof, als je dat nog kunt vinden. SA ontken dat je een Lada hebt, aub! Emoticon: Party!

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 10-06-2010 16:59 FredC wrote: Jij bent straks aan de beurt met je "gratis' software en dan loop je vast.

Ik doe het met een Mac. Malware voor de Mac komt sporadisch voor, maar je moet je best doen om besmet te raken. Ik gebruik vrijwel geen gratis software, en `jat' zo weinig mogelijk.

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 10-06-2010 16:59 FredC wrote: 1. Een kwestie van smaak en gewenning. Valt niet over te twisten

De wereld doet niets anders dan twisten over smaak (vrij naar Friedrich Nietzsch).

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

FredC; hoe groot is dat Office pakket van MS tegenwoordig? Je zal het maar moeten downloaden in Indonesie omdat je er niet voor wil betalen (kopietje kopen kan ook natuurlijk, maar eigenwijsheid leidt tot vreemde handelingen). Ik heb OpenOffice gedownload en dat pakket was als ik me het niet vergis iets van 130 MB. Dat is nog te verteren gelukkig, en bovendien loop ik 0 risico dat ik in het buitenland gecontroleerd wordt op illegale software, want kennelijk doet men dat in Singapore soms.. brr.. moet er niet aan denken mijn laptop kwijt te zijn.

Ho Lee Fuk

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 11-06-2010 02:28 Yerun wrote:[/bhoe groot is dat Office pakket van MS tegenwoordig?

Het is een kanon om een mug dood te schieten. Om Ziel heeft dat niet nodig, jij hebt het niet nodig, Fred heeft het niet nodig. Ik helaas wel.

FredC
    Gebruiker
    spacer line

In IndonesiŽ is internet zeker niet gratis, dus krijg ik zo nog wat waar voor mijn geld.

MS Office 2010: ik ben doende de 64 bits versie te downloaden. Dat duurt nog een dag of wat, en ik doe dat meestal 's nachts. De grootte is 3,75 GB. Ja, dat is groot, maar ik heb ruimte te over dus die grootte maakt niets uit. Ik ben gewend ermee te werken, vrijwel dagelijks. Vroeger was dat Wordperfect, heb ik ook nog liggen, maar MS Office is voor mij gemakkelijker nu.

Ik heb wel gehoord dat ze bedrijven in S'pore controleren. Privť-personen met laptopjes hoeven toch zeker niet hun originele installatie discs mee te nemen! Als ze er al naar kijken, en ik heb het in de vele keren dat ik daar geweest ben nimmer meegemaakt, dan is het feit dat een programma geactiveerd is voldoende bewijs dat je software in orde is. Dus dat is zo bij mij.

Guna2, je weet niet wat ik doe met een computer, dus je kunt niet bepalen wat ik al dan niet nodig heb. Natuurlijk is het wel zo dat ik veel programma's heb die ik niet elke dag gebruik, maar ik weet zeker dat er meer mensen die software zouden willen hebben als ze er zo aan konden komen. Op die manier kun je je desktop ook veel beter gebruiken. Mensen die alleen maar email en internet kijken (met een snelle verbinding) hebben genoeg aan een laptop en hebben zelfs geen desktop meer nodig. Misschien een idee voor Om Ziel? Emoticon: Yes!

guna2
    Gebruiker
    User icon of guna2
    spacer line

On 11-06-2010 05:06 FredC wrote: Misschien een idee voor Om Ziel?

Zie boven (iPad). Ik denk dat zoiets ruimschoots voldoende is voor 90% van de gebruikers. En nee, ik weet niet wat jij met een computer doet, maar voor het gemak schaal ik je in bij die 90%. Voor je werk heb je zo'n ding volgens mij niet nodig, rest hobby. En dat kan inderdaad aardig uit de hand lopen. Maar een hobby mag best geld kosten, vind ik.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,573,326 pageviews Een website van indahnesia.com