55 duizend dolllars om een indonesische moslima te trouwen

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
54 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-06-2010 10:52 simpati wrote:
Heel wat buitenlandse mannen trouwen met een afdankertje van een Indonesische man die uitgekeken is op zijn geliefde vrouwtje.
Die buitenlandse mannen zorgen heel vaak voor de kinderen van die geile bok.

Tja, het verbaast mij ook voortdurend met wat voor soort de bule hier trouwt. Totaal geen vergelijk met wat men aan "eisen" stelt aan de partner als men in het westen woonachtig is. De afdankertjes zijn voor de bule en dat bezorgt de bule en hun Indonesische partners zo'n slechte naam waarvan ook normale relaties de dupe worden door de meesmuilende blikken en opmerkingen van de autochtone bevolking voor wie een dergelijke keuze van partner onbegrijpelijk is. Degenen die zaken doen hier, zien hun business ook nog vaak - al beseft men dat niet - getorpedeerd door het hebben van een dergelijke partner waardoor de Indonesische zakenman geen business meer wenst te doen met de betrokken bule . Dit item komt zelfs naar voren in workshops over zaken doen in Indonesia.

simpati
Gebruiker
spacer line

Totaal geen vergelijk met wat men aan "eisen" stelt aan de partner als men in het westen woonachtig is.

Beste Yogya-Bali,
Deze reactie van jou valt mij bitter tegen.
Ik ben 7 jaar getrouwd geweest met een vrouw die voor de autochtone bevolking misschien ook als een afdankertje werd aangekeken.
In werkelijkheid is de geschiedenis van haar echter heel anders, mijn ex-vrouw is op 13 jarige leeftijd uitgehuwelijkt en heeft binnen enkele jaren 2 kinderen gekregen van haar Indonesische partner, zij heeft zelf die man de deur uitgezet, niet echt gebruikelijk in de Moslim wereld.
Onze relatie is stuk gelopen om redenen die ik niet schrijf hier op dit forum.
Het enigste wat ik schrijf is dat ik nog steeds geen hekel heb aan mijn ex-vrouw en haar echt het beste toewens voor de toekomst.

Ik had eerder en heb nog steeds de mogelijkheid om een jong meisje als partner te nemen, dat zal niet lukken met mij om volgende redenen, is van toepassing op meer dan 90% van meisjes:
1. Zij denken dat een Westerling een geldboom heeft.
2. Zij willen graag kinderen, ik heb al lang de keuze gemaakt dat ik geen kinderen meer op deze wereld zet.
3. Zij dromen van wonen in het westen terwijl ik in IndonesiŽ wil blijven wonen.
4. Zij kunnen vaak geen hap eten klaar maken, een huis schoonhouden kunnen de meeste ook niet.
5. Zij stellen op het gebied van kleding hoge eisen, zij zijn tenslotte jong en mooi.
6. Zij zitten niet te wachten om achterop de scooter van opa naar de stad te gaan.
7. De handphone is erg belangrijk, zelfs onder het eten moet dat apparaat worden geraadpleegt.

Misschien wordt die Rp.500 miljoen nog wel een reden.

Ik ben niet de persoon om tot het einde van mijn leven alleen te blijven, ik weet bijna zeker dat ik weer met een vrouw verder ga die niet erg jong meer is, wat de autochtone bevolking daar van vind zal mij een worst wezen.
Waarschijnlijk zal het geen officieel huwelijk meer worden, komt er iemand met een witte jurk om mij te vertellen dat dit niet mag van Allah zal ik die persoon wel even te woord staan.
Jan
Malang

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-06-2010 20:42 schreef Veer01:
Ik vindt het verwerpelijk dat er een bedrag wordt gekoppeld aan een mens,man of vrouw.Dit lijkt wel mensenhandel.Het is al triest genoeg dat er inkomensgrenzen zijn vastgesteld in Nederland aan partnerschap.Alsof anderen mogen uitmaken of je,als je zeker weet met iemand verder te willen leven,die persoon bij je mag hebben.Wat een belachelijk idee!?Nee,hier heeft een of andere burocraat weer iets verzonnen wat gelijk de prullebak inmoet Emoticon: Talk to the hand

Zo is het maar net.
Maar de omstandigheden is veranderd, en dat komt dat men het verpest heeft, door die gene die via slinkse wijze er profijt er van neem.

Verromantiseren die verhoudingen, en daarna komt als men er aan vast zit dat het leven anders uitpak.
Ha ik heb je, zal niemand in eerste instantie denken.maar na een tijdje worden de verstandhoudingen ander komen te liggen.

Wat hier nu weer opvalt is dat ze het betrekken naar zich zelf toe, en zich zelf als voorbeeld nemend.
Het is geen steekhoudend voorbeeld voor iedereen.
We weten onder andere, na zo veel jaren dat men uit verschillende milieus komenden partner vriend, of vriendin een beeld vorm gecreŽerd wordt, die hen is voor ge schotelt door de westerse georiŽnteerd mens.
Ik moet schrijven na mijn ervaring, dat de Nederlandse man zich zorgzamer opstelt, en zich verantwoordelijk vind voor wat hij doet.
Zeer bekent is dat er In IndonesiŽ verschillende afkomsten zijn die te maken heeft waar je zo vrouw vandaan haalt.
Kampong of van Chinees Indische afkomst.
Een wereld van verschil, maar ook kan je dit niet als maatstaaf alleen benoemen.
Vrijdag kwam ik de vriend van mijn zoon tegen, die getrouwd is met een echte geboren Indonesische vrouw uit Javaanse Bogor, die woonde ergens in Summatra.
Twee leuke kindjes gaat hartstikke goed....

Vrijdag heb ik mijn zoon, die gewoon een Hollandse vriendin heeft, al twee kinderen heeft, zien trouwen in gemeenschap van goederen.
Ik was er niet gelukkig mee, maar het zijn hun keuze, en als Vader heb je er niets over te zeggen.
In het gemeentehuis tekenen, is er niet meer bij als ouder, je hebt wettelijk ook geen inbreng meer, je hebt er niets meer over te zeggen.
De wereld is veranderd.

Maar zo als het er nu verpest wordt door lieden, die totaal geen binding heeft met het land waar ze leven.
De meest Bul hebben dat ook niet met IndonesiŽr.
Die mentaliteit daar is heel anders dan wat de westerse ooit gekend heeft.
Maar zo gaat het altijd , de goede, moeten onder de kwade, altijd de dupe van worden.
Dus Jan nu begrijp ik dat je die naam veranderd hebt, in Simpatie, en Tutie niet er meer in voor komt.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-06-2010 07:29 simpati wrote:
:
1. Zij denken dat een Westerling een geldboom heeft.
2. Zij willen graag kinderen, ik heb al lang de keuze gemaakt dat ik geen kinderen meer op deze wereld zet.
3. Zij dromen van wonen in het westen terwijl ik in IndonesiŽ wil blijven wonen.
4. Zij kunnen vaak geen hap eten klaar maken, een huis schoonhouden kunnen de meeste ook niet.
5. Zij stellen op het gebied van kleding hoge eisen, zij zijn tenslotte jong en mooi.
6. Zij zitten niet te wachten om achterop de scooter van opa naar de stad te gaan.
7. De handphone is erg belangrijk, zelfs onder het eten moet dat apparaat worden geraadpleegt.

Misschien wordt die Rp.500 miljoen nog wel een reden.
Misschien komt die 50 juta wel op nummer 1!

Ik heb me vaak in de IND-wereld begeven en weet nog hoe iedereen de mond vol had (en nog heeft) van de looneis bij het naar Nederland , halen, van de partner. (een looneis van 120% en regelmatig niet door iedereen gehaald werd). Maar dat is nog niks vergeleken hiermee. Mja Indonesie heeft niet zoiets als het Europese Hof die er onlangs via een jurisprudentie voor heeft gezorgd dat de looneis in Nederland teruggeschroefd is naar 100% en daardoor wat meer lucht en mogelijkheden biedt voor de minderbedeelden.

Het mag dan misschien nu geen wereldnieuws zijn maar als deze regel er echt doorkomt dan wordt het dit zeker.

Alternatief is trouwen in het buitenland. Indonesie erkent een huwelijk gesloten in Nederland na het volgen van de bijbehorende procedure, tenzij dit door het ontbreken van deze ,mas kawin, ook niet meer kan. Tja dan weet ik het ook niet meer.

Ik ken uit mijn eigen omgeving huwelijken met Indonesische waarbij het mis is gegaan, maar allemaal getrouwd in Nederland en allemaal netjes afgehandeld.

Het wordt tijd dat Indonesie (zoals ik al eerder schreef) zich eens buigt over de tekortkomingen in het echtscheidingssyteem. Ik heb geen zicht op het aantal gemengde huwelijken dat op deze manier misgaat, ik weet wel dat er onderling, dus onder de autotochtone bevolking heel vaak iets misgaat.

Bari, weet je ook (of iemand anders) wanneer dit wetsvoorstel behandeld gaat worden? Ik weet niet hoe dit werkt in Indonesie.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Koop?...Bedrag?...We zijn hier zo'n beetje in vrouwenhandeltermen aan het discussieren guys,what's happening here! Emoticon: Confused

simpati
Gebruiker
spacer line

Totaal geen vergelijk met wat men aan "eisen" stelt aan de partner als men in het westen woonachtig is.
Wat voor eisen kan iemand stellen die 55 jaar is, geen alcohol drinkt, 's avonds om 20:00 naar bed gaat en 's morgens om 05:00 opstaat.
In IndonesiŽ is het gemakkelijk om een partner te vinden die dit accepteert, dit is zo ongeveer normaal voor mensen buiten de grote steden.
In Nederland kan je misschien geluk hebben als je op zoek gaat in het bejaardentehuis, het leven begint pas om 21:00 en op verjaardagen is het helemaal niet raar als gasten om 23:00 komen.
Als je om 06:00 in de weekenden een wandeling gaat maken is de weg helemaal verlaten.

Dus Jan nu begrijp ik dat je die naam veranderd hebt, in Simpatie, en Tutie niet er meer in voor komt.
Volgens mij ben je een tijdje niet verschenen op dit forum en net in de tijd dat ik verklaarde waarom ik in een keer simpati heet en niet langer .... en Jan.

Anne Mieke is een nul vergeten, 50 miljoen zou nog op te brengen zijn.
Salam,
Jan
Malang

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-06-2010 11:01 simpati wrote:

Anne Mieke is een nul vergeten, 50 miljoen zou nog op te brengen zijn.
Salam,
Jan
Malang
Ja ik ben wel vaker aan het goochelen met nullen... Emoticon: Confused Zou de prijs afgestemd zijn op de levenstandaard in het Middeen Oosten? Ben ook wel benieuwd wie dit bedrag verzonnen heeft, hoe het is opgebouwd etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ningah
Gebruiker
spacer line

On 06-06-2010 03:15 Yerun wrote:

[quote removed]
Ningah; als jij al niet weet wie Bari Muchtar is en te lui bent om even zijn naam in Google in te voeren, dan denk ik ook niet dat ik er maar vanuit moet gaan dat dit onderwerp geen prioriteit heeft omdat jij het zegt.

Je stelt dingen zoals jij denkt dat ze zijn als de waarheid voor de rest van de wereld, maar helaas is die grote boze wereld groter dan alleen Indonesie met de Indonesische waarheid van de stand van zaken in de wereld. Al met al lijk je sprekend op de gebruiker barang met dat vreemde gedrag dat ie vertoonde (of zijn vrouw dan).

En oh:
http://www.rnw.nl/bahasa-indon(...)a/users/bari-muchtar

"lui zijn en vreemd gedrag vertonen , dat lijkt op dat van een andere bezoeker."
en mijn visie op de wereld die niet verder gaat dan Indonesie.
Knap en tegelijkertijd triest om dat te roepen,zonder te weten wie ik ben,waar ik vandaan kom en wat ik doe .En dit gebaseerd omdat ik muchtar niet zou kennen.?
Ik denk Yerun dat kritisch denkende mensen,die een forum bezoeken met onderwerpen die "gevoelig" zijn in de mondiale samenleving ,zich wel twee keer bedenken om eindeloze discussies aan te gaan ,met mede bezoekers,die geen moeite hebben om anderen op een bedenkelijke manier te vertellen ,hoe de wereld in mekaar zit.,dit alles onder jouw toeziend oog .Onderwerpen ook,waarbij ik niet de enige zal zijn,die zich afvraagt wat de link met Indonesie is.
Maar Yerun,ik heb begrepen dat deze site al lang bestaat ,met een vaste groep mensen,
en hun vaste moderator.Prima ,leve dit forum,en mensen die zich "vreemd " gedragen moeten zich maar aanpassen aan de stijl van dit forum anders....dreigt de separatiecel.
ningah

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dit forum bestaat al enige tijd inderdaad, en nieuwelingen kunnen zich meestal prima aanpassen, maar als je hier binnen komt stampen met offtopic berichten en mededelingen dat anderen alles fout zien en daarop niet verder wil reageren, dan heb je hier weinig te zoeken, het is namelijk een forum, dus een reactie van anderen valt wel te verwachten.

Zie je ningah, je doet hetzelfde als die gebande gebruiker (barang en barangesse), direct offtopic gaan. Ik zal maar weer ontopic gaan dan: je man (barang) heeft hopelijk geen 500 miljoen voor je neergelegd, dat zou ik toch haast een kat in de zak willen noemen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Bij de derde posting wist ik dat het om een en dezelfde personen gaan. Jeroen weet het al vanaf de eerste posting. Waarom? Vanwege het IP-adres.
Als je op voet van gelijkheid en eerlijkheid wil communiceren, dan is het lastig als je twee identiteiten erop nahoudt.

Als je een spiegel voor je gehouden wordt, is dat erg pijnlijk. Als het goed is, ga je hierin lering trekken. De spiegel is mij een paar keer voorgehouden. Het kan je zeer diep raken.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Als je een spiegel voor je gehouden wordt, is dat erg pijnlijk. Als het goed is, ga je hierin lering trekken. De spiegel is mij een paar keer voorgehouden. Het kan je zeer diep raken. [/quote]

Uitstekend gezegd Bambang. je moet open staan voor kritiek, al kan die soms nog zo hard aankomen. Niet alleen kritiek incasseren, maar ook kritiek geven is soms lastig. Het wordt je bepaald niet altijd in dank afgenomen. Mensen vergeten wel eens dat als iemand je volstrekt koud laat, je niet snel de moeite neemt om kritiek te geven. Wťl kritiek geven (leuk of niet leuk) is een vorm van betrokkenheid.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-06-2010 11:01 schreef simpati:
Wat voor eisen kan iemand stellen die 55 jaar is, geen alcohol drinkt, s avonds om 20:00 naar bed gaat en s morgens om 05:00 opstaat.
In IndonesiŽ is het gemakkelijk om een partner te vinden die dit accepteert, dit is zo ongeveer normaal voor mensen buiten de grote steden.
In Nederland kan je misschien geluk hebben als je op zoek gaat in het bejaardentehuis, het leven begint pas om 21:00 en op verjaardagen is het helemaal niet raar als gasten om 23:00 komen.
Als je om 06:00 in de weekenden een wandeling gaat maken is de weg helemaal verlaten.

Volgens mij ben je een tijdje niet verschenen op dit forum en net in de tijd dat ik verklaarde waarom ik in een keer simpati heet en niet langer .... en Jan.

Jan
Malang

Zou kunnen Jan .
Het is voor mij een verrassing dat je de Islam koran zo duidelijk weet te maken.
Ik herkende je nog dat je hen ten voer en zwaard verdedigde.
Omdat je vrouwtje een moslima was ben je ook een moslim geworden.

Nou daar loopt (of beter gezegd rijdt ) op Batam ook zo oud havenarbeider die zich bekeerd heeft tot de moslim beweging omdat zijn Popy ook moslima is.
Nou dat is wat mij zo intrigeerde, ďnieuwsgierigheidĒ, hoe kan je dat goed menen.
Allemaal voor het oog voor die familie, maar ze doen in wezen zich eigen iets ongelooflijkst aan, hun eigen identiteit laten ze varen.
En dat zal jaren goed gaan, maar opeens is dat over, dan komt er bij je zelf tot een identiteit crisis, waardoor je weer naar je zelf op zoek bent, en je ontdekt dan meestal dat je eigenlijk zo niet bent.
Voor mijn scheiding had ik die problemen ook, en ben voor 3 maanden naar zo instituut in Zeist geweest om mijn eigen weer te ontdekken, weer je zelf kunnen zijn.
Had te veel onder de juk van mijn ex gestaan, die bezig was mij te veranderen.
Nu heb ik daardoor voor mij zelf gekozen, dat resulteerde in goede contacten nu met mijn kinderen..... Emoticon: Shiny

Wanneer je een verhaal plaatst zoals hierboven ,dan lijk het dat je blijkbaar pas in Nederland bent geweest.
Na 6 uur is de weg helemaal verlaten.
Ja hier in Nederland gelukkig wel, want die 24 uur economie is wel leuk voor een tijdje, maar de rust die hier zaterdags, en zondags is, heeft toch mijn voorkeur.
Welk tijd je bent in IndonesiŽ, het is altijd lawaaiig, men kijkt niet om voor welke tijd dan ook , je geld moet je verdienen, de groente markten gaan gewoon door, ook op zondag.
Misschien wijken we af van de stelling 50,miljoen rmp voor een vrouw.
Een vrouw kost meer, maar ook kan een vrouw je hele indemniteit ten gronde brengen.
Vooral als er geen wederzijdse respect er is.

.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

zieleffe; je hebt het over rust in de 24-uurs economie. Daar hebben ze hier een goede oplossing voor gevonden; grote woonwijken buiten de stad. Ik woon hier prachtig op een uur van Jakarta, en na zevenen in de avond is het heerlijk stil hier. Mocht ik de behoefte te hebben om die 24-uurs economie te consumeren dan kan dat zonder problemen.

Ik heb echter nog geen plek gevonden waar ik 500 miljoen kan stukslaan om aan een vrouw te komen, niet overdag en niet in de avonduurtjes. Denk dat als ik goed zoek, ik wel wat zal vinden, maar dan moet ik wellicht enige moeite doen, en ben toch een beetje lui aan het worden als het me uit komt.

simpati
Gebruiker
spacer line

Omdat je vrouwtje een moslima was ben je ook een moslim geworden.
Beste Zieleffe,
Dat heb je helaas mis, ik was al Moslim voor dat ik haar leerde kennen en dat heb ik al meer geschreven.

Had te veel onder de juk van mijn ex gestaan.
Ik dus duidelijk niet, ik heb steeds geprobeerd om .... als een gelijkwaardig iemand te behandelen, dat lukte dus niet en is ook een van de redenen dat het mis ging.
Ook geloofde .... niet dat ik een kind van arme mensen ben net als zij was.

Wanneer je een verhaal plaatst zoals hierboven ,dan lijk het dat je blijkbaar pas in Nederland bent geweest.
Neen hoor, dat is in augustus al 8 jaar geleden, die wandeling om 06:00 was in de morgen!

Groetjes,
Jan Malang

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-06-2010 11:22 schreef Yerun:
zieleffe; je hebt het over rust in de 24-uurs economie. Daar hebben ze hier een goede oplossing voor gevonden; grote woonwijken buiten de stad. Ik woon hier prachtig op een uur van Jakarta, en na zevenen in de avond is het heerlijk stil hier. Mocht ik de behoefte te hebben om die 24-uurs economie te consumeren dan kan dat zonder problemen.

Ik heb echter nog geen plek gevonden waar ik 500 miljoen kan stukslaan om aan een vrouw te komen, niet overdag en niet in de avonduurtjes. Denk dat als ik goed zoek, ik wel wat zal vinden, maar dan moet ik wellicht enige moeite doen, en ben toch een beetje lui aan het worden als het me uit komt.

Begrijp ik het goed dat je beÔnvloedbaar bent door die malas over te nemen.
Waar je mee omgaat word je mee besmet.

Nou ja zeg op welk gebied je ook zit het is niet geluidloos, je hoort zelfs de krekels in de sawa's, en die kunnen er ook wat van.
Ik wil niet zeggen dat het vervelend is, want door ieders geluid slaap je tenslotte door heen na een tijd gewenning.
Ik heb in de buitengebied van Chimanie gezeten, tussen de sawa's.
Dit waren de buren tegen het huis aan

Maar elk geluid kilometers verder de karette Appie en de motoren van de kampongs Ojek die al vroeg in de morgen beginnen te rijden.
Het is er rustig tussen 22.00uur en 4.00uur in de morgen, dan komt het geschreeuw opgang, van die minaretten.
Tussen die tijd wachters die tegen elctriche palen aan sloegen om zich aan te kondigen dat ze er ook waren.... Emoticon: Yeah right!

Maar ook daar slaap je door heen, je beschermen tegen over het geluid is niet mogelijk want je bouwde altijd met open gaten in de muren, waar de Cicaks en tokeh's binnen wippen.
Maar dit alles maakt het wel interessanter, tenslotte ben je daarvoor in IndonesiŽ.
Dus al met al 24 uur op een etmaal 6 uur rustig. Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon:

robvanbennekom
Gebruiker
spacer line

ik ben in 2008 getrouwd met een islam vrouw
moet ik nu ook doe 55 000 euri betalen??
moet niet gekker worden hier

Had beter mol kunnen worden en onder grond leven
Waar gaat dit alles naar toe??

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 09-06-2010 13:15 robvanbennekom wrote:
moet ik nu ook doe 55 000 euri betalen?

Plus boete vanwege te laat betalen.

madani
Gebruiker
spacer line

Je moet er iets voor over hebben ...

www.orientalcosmetics.nl

aku18
Gebruiker
User icon of aku18
spacer line

Hallo is dit weer een nieuwe voorstel of is het oud ?????

als het wel zo is wens ik alle vrouwen en mannen heel veel sterkte want hier trapt geen buitenlander in .of kun je susidie krijgen .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

sushi is alleen in Japan een aantrekkelijk voedsel, en daar zit geen subsidie op

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,600,647 pageviews Een website van indahnesia.com