malaria tabletten, ik zie tegenop..

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-05-2010 22:35 poepoetan wrote:

[quote removed]

Beide.
www.google.nl/search?hl=nl&ei=(...)riaprofylaxe&spell=1

Nieuw voor mij maar zolang een antibioticum slikken lijkt me ook niet zo gezond. Waarom wordt er eigenlijk geen proguanil meer voorgeschreven?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Doxycycline wordt idd soms ook als preventief middel voorgeschreven. Ik ken het uit oa Laos waar het als medicijn wordt geslikt als mensen malaria hebben. Omdat malaria bij de meeste mensen tot vroeg of laat terugkomt lijkt mij die doxycycline idd ook niet zo handig. Zal wellicht veel goedkoper zijn (en dat is in Zuidoost Azie ook een hele goede reden om een alternatief te slikken)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

poepoetan
Gebruiker
spacer line

On 28-05-2010 22:43 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Waarom wordt er eigenlijk geen proguanil meer voorgeschreven?

Proquanil (Paludrine) alleen is praktisch niet meer werkzaam vandaar dat ze er atovaquon aan hebben toegevoegd en nu als combinatiepreparaat Malarone wordt verkocht en het voordeel voor de farmaceut is dat ze er weer een patentmedicijn bij hebben. Proquanil was inmiddels al generiek te koop.

Het werkingsmechanisme van atovaquon berust waarschijnlijk op het vermogen selectief het mitochondriale elektronentransport (ter hoogte van het cytochroom bc1-complex) in de protozoŽn te remmen met als consequentie remming van de 'de novo' synthese van pyrimidinen, resulterend in remming van de synthese van nucleÔnezuren en adenosinetrifosfaat. Proguanil is werkzaam tegen het exo-erytrocytaire stadium van Plasmodium falciparum-infecties. De actieve metaboliet cycloguanil remt de dihydrofolaatreductase activiteit. Proguanil zelf versterkt de werking van atovaquon.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

combinatiepreparaat Malarone wordt verkocht en het voordeel voor de farmaceut is dat ze er weer een patentmedicijn bij hebben.

Kassa voor de fabrikant dus maar dat is over enige jaren ook weer voorbij en zal er iets nieuws bedacht moeten worden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

poepoetan
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yoke,

Hier een site waar praktisch alle medisch-wetenschappelijke artikelen worden gepubliceerd:
www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Thanks poepoetan, heb het opgeslagen in mijn favorieten en zal het tzt eens doornemen.

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 28-05-2010 10:59 schreef guna2:
Sorry, Sanuk, ik heb geen idee. Ik kies altijd een verzekering met een hoog eigen risico. Maar je kunt je natuurlijk eerst afvragen of het wel zin heeft om de verzekering te tillen. Wat kosten die pilletjes? En wat kosten ze in IndonesiŽ? Ik kan me niet voorstellen dat het om een kapitaal gaat. Als jij me precies zegt wat je nodig hebt, wil ik het hier wel voor je navragen.

Ik heb Maralone nodig voor 30 dagen voor 2 personen (totaal 60 dus), ik denk niet dat ik zelf de tijd heb om op zoek te gaan in jakarta, vliegen de volgende dag al vroeg naar Kalimantan. of kan het ook op de luchthaven gemakkelijk halen. Is het in indonesie niet op recept?

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 28-05-2010 11:19 schreef 4yoke4:
Volgens mijn informatie moet je de malaria pillen altijd zelf betalen + de receptkosten.
Je kunt ze ook bestellen bij een reismedisch centrum of de GGD, hoeft niet via de huisarts.

Heeft niet zoveel met de zorgverzekering / max te maken.
Het is een profylaxe en op dit moment voor jou geen geneesmiddel.
Sommige zorgverzekeringen vergoeden i.d op de aanvullende verzekering maar als je ook al inentingen hebt gehad dan zit je wat dat betreft denk ik al aan je "max"

Mijn verzekering vergoed wel tot een bepaald deel inentingen en Malaria tabletten.
(verschilt denk ik per verzekering) Maar in mijn geval is het niet voldoende om de kosten te dekken.

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Op 28-05-2010 11:44 schreef Anne Mieke:
Sanuk,

Voor mij persoonlijk is nooit de prijs van de tabletten een overweging geweest om al dan niet te slikken maar juist de bijwerkingen en de relatief lange sliktijd (voor mij dan op jaarbasis)
Ik vind het triest dat je zo met je zorgverzekering of die van iemand anders wilt omgaan. Malarone is duur ja iets van 2,50 of 3,00 euro per stuk en dan nog kan niemand je de garantie geven dat je geen malaria krijgt (denk daar ook eens over na). In Indonesie zijn goede malariatabletten voorhanden voor het geval je ziek wordt. Ik weet niet of je andere topics al hebt doorgelezen maar malariamidelen slikken en ziekteverschijnselen vertonen geeft problemen bij de diagnose.

Ik heb besloten dat ik de medicijnen wel ga slikken. of ik ze nou vergoed krijg of niet. Ik had alleen zo slim moeten zijn om de pillen voor januari te bestellen.

NoviKirana
Gebruiker
User icon of NoviKirana
spacer line

wij konden ze toen wel krijgen, zonder dat het lange tijd van tevoren besteld moest worden....

A-M: Nee, het gaat inderdaad wat ver om je hele medische dossier hier neer te zetten. Dat was ook niet mijn bedoeling hoor met mijn vraag. Maar het had natuurlijk gekund dat je bijv hallucinaties had gekregen ofzo...maar waarschijnlijk is het dus erger en wellicht blijvend?

poepoetan
Gebruiker
spacer line

On 29-05-2010 17:46 Sanuk wrote:

[quote removed]
Ik heb besloten dat ik de medicijnen wel ga slikken. of ik ze nou vergoed krijg of niet. Ik had alleen zo slim moeten zijn om de pillen voor januari te bestellen.

In de vraag om al dan niet malariaprofylaxe te gaan gebruiken is het wel van belang om het gebied dat u gaat bereizen alsmede de tijd van het jaar in uw overweging te betrekken, in de meeste gevallen is het namelijk overbodig. Er kan ook een medische reden zijn om wel te gebruiken, bijv indien iemand zonder milt een besmetting oploopt zal dit niet zelden fataal aflopen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-05-2010 19:09 NoviKirana wrote:
wij konden ze toen wel krijgen, zonder dat het lange tijd van tevoren besteld moest worden....

A-M: Nee, het gaat inderdaad wat ver om je hele medische dossier hier neer te zetten. Dat was ook niet mijn bedoeling hoor met mijn vraag. Maar het had natuurlijk gekund dat je bijv hallucinaties had gekregen ofzo...maar waarschijnlijk is het dus erger en wellicht blijvend?
Laten we het erop houden dat het destijds heel ernstig was.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-05-2010 19:43 poepoetan wrote:

[quote removed]

In de vraag om al dan niet malariaprofylaxe te gaan gebruiken is het wel van belang om het gebied dat u gaat bereizen alsmede de tijd van het jaar in uw overweging te betrekken, in de meeste gevallen is het namelijk overbodig. Er kan ook een medische reden zijn om wel te gebruiken, bijv indien iemand zonder milt een besmetting oploopt zal dit niet zelden fataal aflopen.
Bijzonder. Als met de meeste gevallen bedoeld wordt Java of Bali ja. Maar weten we dat dan? Malaria komt overal voor in Indonesie (ook al wordt er van Bali gezegd dat het daar niet voorkomt, het is dus ook op Bali) En natuurlijk zijn er gebieden waar het net allemaal een graadje erger is zoals NTTm de eilanden westelijk van Sumatera en met papua als topper.
Er is vanalles in overweging te nemen. Bij mij maakt het niet uit welk seizoen ik word (zonder een overdosis Off) toch wel gestoken. Bijwerkingen van de medicijnen lijken pas een drempel als ze gevoeld worden. De rotzooi die in de tabletten zit is kennelijk van minder belang. Ik blijf erbij dat een goede bescherming dmv mugwerende middelen, kleding, vitamine B, airco meer effectief is dan malariatabletten. En nog maar een keer, de diagnose wordt bemoeilijkt door de inname van preventieve middelen. Bij verdenking van de ziekte zit er maar een ding op nl.nog meer agressieve middelen in zeer korte tijd.

Sanuk
Gebruiker
spacer line

Ik vind het echt lastig. Ik heb besloten om de medicijnen nu te nemen. Maar voor wat Anne Mieke zegt valt ook veel te zeggen. Ik neem ze eigenlijk vooral omdat ik naar Kalimantan ga en altijd erg lekker gevonden wordt door muggen. Ook omdat het deze vakantie niet mogelijk is om zoveel mogelijk gebruik te maken van airco.

Had ik 2 weken naar bali en gilli's (meer airco) gegaan had ik besloten ze niet te nemen
Ik neem in iedergeval geen Larium, al die negatieve verhalen komen niet uit de lucht vallen. Heb ergens gelezen dat 1 op de 200 mensen last krijgt van angstige dromen.
Dat vind ik geen milde cijfers!

Zal eens kijken of ik dat artikel nog kan vinden....

FredC
Gebruiker
spacer line

Vroeger nam ik ook Lariam, meer dan eens zelfs, voor Afrika, Nigeria en zo .... En heb nooit ergens last van gehad. Tenminste .... Het is aan mij voorbij gegaan .... denk ik .... Ik voel me nog dezelfde, maar anderen vinden me wel eens wat uit de pas lopen .... Langdurig bijverschijnselen? Ik drink nog steeds evenveel bier ...
Het verklaart wel veel .... misschien .... Maar of dat nu weer negatief is, dat kunnen anderen waarschijnlijk beter beoordelen dan ik .... Tenminste .... als ze ook geen Lariam hebben gehad. Emoticon:
Anders houd het allemaal op, niet ...?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn natuurlijk honderden sites over malaria en ook daar geen eensluidend antwoord.
Wat mij opvalt is dat sommige sites wel erg summier zijn. En Tropenzorg Nedcerland verwijst zelfs naar Wikipedia!

Hier zijn er een paar die redelijk uitgebreid zijn.

http://www.fitfortravel.nhs.uk/advice/malaria.aspx
http://www.expat.or.id/medical/malaria.html

FredC
Gebruiker
spacer line

Misschien wel een tik gehad, maar nooit malaria, nog.
Ik kan niet niet beoordelen wat erger is. Of is geweest.

OK, genoeg van de gekke. Je kunt het beste iets meenemen om malaria te genezen. Als je het krijgt, en dat hoeft niet en je kunt daar zelf ook veel voor doen, heb je in ieder geval medicijnen mee om in een vroeg stadium de strijd aan te binden, voordat je in een ziekenhuis terecht kan komen. Dus: wel mee, niet in het lijf. Als je de binnenlanden in trekt neem je wat meer mee, dan als je in een stad verblijven gaat. Lijkt me duidelijk.
Vergeet niet de commerciŽle factor in dit alles, en het feit dat niemand verantwoordelijkheid durft te nemen, doe het dan voor jezelf en neem alleen iets mee om een eerste aanval te onderdrukken.

Salam Dr. Fred C, geb. B Emoticon: Party!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2010 17:40 FredC wrote:
Misschien wel een tik gehad, maar nooit malaria, nog.
Ik kan niet niet beoordelen wat erger is. Of is geweest.

OK, genoeg van de gekke. Je kunt het beste iets meenemen om malaria te genezen. Als je het krijgt, en dat hoeft niet en je kunt daar zelf ook veel voor doen, heb je in ieder geval medicijnen mee om in een vroeg stadium de strijd aan te binden, voordat je in een ziekenhuis terecht kan komen. Dus: wel mee, niet in het lijf. Als je de binnenlanden in trekt neem je wat meer mee, dan als je in een stad verblijven gaat. Lijkt me duidelijk.
Vergeet niet de commerciŽle factor in dit alles, en het feit dat niemand verantwoordelijkheid durft te nemen, doe het dan voor jezelf en neem alleen iets mee om een eerste aanval te onderdrukken.Salam Dr. Fred C, geb. B Emoticon: Party!
Ik kan helemaal meegaan in die pleidooi. Alleen een ding, je kunt nooit met of zonder tabletten er zeker van zijn dat je het niet krijgt, maar als je malaria tertiana ooit hebt gehad dan zit ie in je lijf en kun je het vaker krijgen zonder ook maar door een mug gestoken te zijn dus bijvoorbeeld bij oververmoeidheid of er zit iets anders niet lekker zit in je lijf.
Dan nog iets anders, velen hier op dit forum wonen of werken in Indonesie. De meeste van deze mensen nemen nooit zoals de bewoners zelf malariatabletten.
Middel erger dan kwaal. Ik vind van wel bij grote reisfrequentie cq lang verblijf in het buitenland. Hety grote verschil met lokalen en toeristen is dat toeristen al heel snel naar een dokter gaan en dit ook kunnen betalen wat het ook kost. De lokale bevolking wacht vaak te lang.
(extensie van het pleidooi)

FredC
Gebruiker
spacer line

Ik neem ook nooit iets AM, en de kans dat je die malaria tertiana gaat oplopen is ongeveer net zo groot als dat ik de Indonesische postcodeloterij ga winnen en een tripje naar de maan ga maken. Allebei interessante zaken, maar het zal niet gaan plaatsvinden in dit leven. Mensen bang maken met ziektes, die weliswaar (kunnen) voorkomen, en waarvoor mensen moeten betalen (tbv van de consumptiemaatschappij), misschien zelfs ten koste van hun eigen gezondheid, omdat er oneigenlijke stoffen in het lichaam komen, is echter wel verwerpelijk. Denk aan de Mexicaanse griepprikken, die de NL-samenleving veel geld hebben gekost. Ze kunnen ze nu aan de straatstenen niet kwijt. Ze waren zo bang dat ze er veel geld, van de gemeenschap, voor hebben weggesmeten. Als je zelf de controle over je portemeknip hebt, maak dan zelf de dienst uit over wat je gaat uitgeven waaraan.
Voetjes op de vloer, kansberekening en beslissen wat je gaat doen. En dan zelf de verantwoording dragen, want niemand die dŠt overneemt.
Have fun!! Emoticon: Party!

FredC
Gebruiker
spacer line

Laten we het eens hebben over de preventieve middelen die niets kosten!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2010 18:12 FredC wrote:
Laten we het eens hebben over de preventieve middelen die niets kosten!

op nummer 1: NIET naar Indonesie gaan, haha, heb ik het rijk alleen..... Emoticon: Bye bye

FredC
Gebruiker
spacer line

Niet te gek, AM! Even serieus. Wat zijn jouw preventieve middelen?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Vitamine B, papayabladeren, bittere drankjes, geen parfum, lichte kleding, Off, airco en iemand die de muggen voor mij doodslaat..... Emoticon: Puh!

poepoetan
Gebruiker
spacer line

Dan wel alleen vitamine B1(Thiamine), werkt bij mij wel enigszins, als je alleen die pillen al ruikt snap je waarom.

FredC
Gebruiker
spacer line

Ja, mooi gezegd. Maar de allerbeste middelen, duidelijk dat er weinigen dat weten of gebruiken, zijn: zodra de schemering invalt: lange mouwen en een lange broek (of een burka-tja zoals barang zijn K) en een klamboe. Dan heb je het meeste gevaar al overwonnen! Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,948,715 pageviews Een website van indahnesia.com